Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10293 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg, M., Kullmann, H., Wüthrich, S., & Sahli Lozano, C. (2025). Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form. ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade. Serbia.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg, M., & Kullmann, H. (2025). Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade, Serbia.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
Sharma, U., Gibson, S., Knickenberg, M., & Mullick, J. (2025). What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective. ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade, Serbia.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59533
Janus, R., Mitropoulou, V., & Meke, M. (2025). Theology Students´ Views on the Communication wirth the Other During COVID-19 Lockdown. The Educational Review, 9(3), 321–334. https://doi.org/10.26855/er.2025.03.008
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59567
Bröker, C. (2025). Nur Gewinner und Verlierer in der Erzählung vom Krieg? Der Zweck von Emotionen in den Beschreibungen der englischen Barons’ Wars (1216–1217 und 1264–1265). In F. Quaas & T. Raum (Eds.), Emotionen im Krieg – Krieg der Emotionen (Vol. 33, pp. 159–180).
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59607
Puscher, S. (2025). Ehetragödien. Lessings Lektüre von John Banks’ The Unhappy Favourite or the Earl of Essex (1682). In J. Steigerwald & Jörg Robert (Eds.), G.E. Lessings Hamburgische Dramaturgie. Zwischen ästhetischer Theorie und dramatischer Praxis (Vol. 12, pp. 159–186). Brill, Fink.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59610
Fuchs, C. (2025). Digital Labor and Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective. In J. L. Qiu, S. Yeo, & R. Maxwell (Eds.), The Handbook of Digital Labor (pp. 349–371). Wiley Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781119981831.ch19
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59653 |
Schlierkamp, M. L. (2025). Disability im schulischen Kontext. Über den Umgang von Lehrpersonen. #schuleverantworten, 5, 120–124.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 59446
Reis, O. (2025). Lerngegenstand, Modellierung, religionsdidaktisch. In WiReLex 02/2025.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54266
Lausen, S., Janus, R., & Dröge, M. (Eds.). (n.d.). Von Transzendenz zum Transhumanismus. Deutungskulturen von (Un-)Heilsgeschichte im 19. und 20. Jahrhundert . SpringerVS.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58225
Süßmann, J. (2025). „Religiöse Gewalt“ in der Frühen Neuzeit? Eine begriffsgeschichtliche Revision. In D. Weltecke (Ed.), Religiöse Gewalt in historischer Dimension (Vol. 109, pp. 429–448). De Gruyter | Oldenbourg. https://doi.org/10.1515/9783110773781-018
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Misc | LibreCat-ID: 59671
Abdelrahem, M. (2025). Die Menschheitsfamilie und der Begriff der Umma – Islamische Perspektiven im interreligiösen Dialog.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58538
Kokew, S. M. (2025). Aspekte des Zusammenlebens zwischen Muslimen und Nichtmuslimen. In G. Tamer (Ed.), Islam II. Regionen, Lebensformen, Geistesgeschichte: Vol. 25,2 (1st ed., pp. 216–234). Kohlhammer. https://doi.org/10.17433/978-3-17-034023-7
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 |
Wohnhas, V., Neumann, P., & Lütje-Klose, B. (2025). Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen. QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 6(2). https://doi.org/10.21248/qfi.167
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig, B. (2025). Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion. In M. K. W. Schweer (Ed.), Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge (4th ed., pp. 481–500). Springer VS.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
Tumat, A. (2025). „The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli. In M. Fahrholz & Melanie Unseld (Eds.), her:voice. Komponistinnenfestival 2024 (pp. 103–109). Hollitzer.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau, I., & Seifert, A. (2025). Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 339–365). Springer Nature.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
Scharlau, I., Patrzek, J., & Schreiber, C. (2025). Psychologiedidaktik durch Analyse von Kommunikation. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 89–118). Springer Nature.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
Scharlau, I., & Christine, S. (2025). Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 271–300). Springer Nature.
LibreCat
2025 | Book | LibreCat-ID: 59789
Reis, O., Walter, M., & Frieler, J. (2025). Der Morgenimpuls als Grenzgänger. Praxeologische Rekonstruktionen des Profilindikators Katholischer Schulen.
LibreCat