Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9903 Publications
2023 | Book | LibreCat-ID: 41873
E.-M. Seng, Deutscher Werkbund, Bauhaus, Hochschule für Gestaltung Ulm. Berlin, Boston.
LibreCat
2023 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41948 |

J. Süßmann, “Zu »wahrer Glückseligkeit« anleiten. WWU-Gründervater Franz von Fürstenberg wollte vor allem den Fortbestand des Landes sichern – ein Gastbeitrag,” wissen/leben. Die Zeitung der WWU Münster, vol. 17/1, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book | LibreCat-ID: 40667
E. Topalović and J. Settinieri, Sprachliche Bildung, vol. 8. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Improving students’ attitudes towards peers with special needs: Results from an intervention study. Symposium ‘Chances and challenges in diverse classrooms’ (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times,’” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Prerequisites for primary school teachers’ practices in the inclusive classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times,’” 2023.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44049
B. Herzig, “Digitalität, Mediatisierung und Bildung - Megatrends aus medienpädagogischer Perspektive,” in Bildung und Digitalität. Analysen - Diskurse - Perspektiven, 1st ed., S. Aßmann and N. Ricken, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2023, pp. 99–126.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44052
B. Herzig, “Modellbildung und Modellnutzung in der Allgemeinen Didaktik,” Pädagogische Rundschau. Sackgasse oder Meilenstein? Zur Sinnhaftigkeit von Modellbildungen in der Erziehungswissenschaft, no. 1, pp. 7–25, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44047
P. Büker, “Kinderstärkende Pädagogik in der Grundschule im Kontext (post-)pandemischer Herausforderungen. Kennzeichen, Kritische Anfragen und Blinde Flecke. Vortrag an der Tagung: Was Resilienz stärkt. Chancen und Risiken eines immer populärer werdenden Konzepts. Pädagogische Hochschule Heidelberg.,” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44046
P. Büker, J. Herding, and L. Drexler, “KrafT: Bildungsdokumentation in der inklusiven Schule partizipativ gestalten. 9. Paderborner Grundschultag zum Thema: „Demokratie Lernen von Anfang an“. Online,” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
C. J. Anthony et al., “Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.,” 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43094 |

T. Heck, I. Steinhardt, R.-M. Rahal, M. Schubotz, D. Scholl, and S. Behrens, “Bootstrapping the Open Science culture: The fellowship approach,” Research Ideas and Outcomes, vol. 9, 2023, doi: 10.3897/rio.9.e103675.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
G. Görel, F. Hellmich, and M. F. Löper, “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“,” 2023.
LibreCat
2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35062 |

S. Meine, A. Otto, and J. Süßmann, Eds., Musiklandschaften zwischen Rhein und Weser. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Unter Mitarbeit v. Markus Lauert, vol. 13. Würzburg: Königshausen & Neumann, 2023.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43459
S. Strauß, “Narrative Experiments with Medical Categorization and Normalization in B. S. Johnson’s House Mother Normal,” in Narrative and Mental Health, J. Mildorf, E. Punzi, and C. Singer, Eds. New York: Oxford University Press, 2023, pp. 190–206.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44225
Y. K. Jende, “Please Mind the Gap. Reconfiguring Solidarity through Space in Michael Nicoll Yahgulanaas’ Haida Manga Art.,” presented at the Solidarités. Réseaux – Convivialités – Confrontations/ Solidarities. Networks – Convivialities – Confrontations, 44. Annual Conference of the Association for Canadian Studies in German-Speaking Countries, Grainau, 2023.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44249 |

K. Schönhärl, N. Düll, and N. M. Ramírez Lugo , “Tax Education After WWII: How Spain, the USA, and West Germany Tried to Make Their Citizens Pay Honestly,” in Tax Evasion and Tax Havens since the Nineteenth Century , G. Sébastien and B. Hadrien, Eds. Springer, 2023, pp. 355–376.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44321 |

P. Neumann, “Studien zu Schulleistungen und ihre Aufbereitung,” Zeitschrift für Heilpädagogik, vol. 74, no. 5, pp. 230–232, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43170
A. Labusch and B. Eickelmann, “Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018,” in Teaching coding in K-12 schools: Research and application, T. Keane and A. E. Fluck, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2023, pp. 319–329.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44626
J. Schulze, K. Drossel, and B. Eickelmann, “Die inhaltliche Ausgestaltung schulischer Medienkonzepte als Gelingensbedingung digitalisierungsbezogener Schulentwicklungsprozesse,” in Professionalisierung für digitale Bildung im Grundschulalter - Ergebnisse des Forschungsprojekts P3DiG , T. Irion, T. Böttinger, and R. Kammerl, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2023, pp. 15–30.
LibreCat
| DOI
2023 | Report | LibreCat-ID: 44627
J. Gerick, B. Eickelmann, B. Panten, A. Rothärmel, M. Rau, and T. Gottschalk, Abschlussbericht zum Forschungsprojekt ‚Gelingensbedingungen und Transfer von erfolgreichen Digitalisierungsprozessen an Schulen in Nordrhein-Westfalen (GuTe DigiSchulen NRW). Technische Universität Braunschweig/Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)