Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2158 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3676
Harteis, C. (2017). Intuition as Crucial Component of Professional Competence: Its Relevance for Competence-based Vocational and Professional Education and Training. In M. Mulder (Ed.), Competence-based Vocational and Professional Education (pp. 971--984). Dordrecht: Springer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3679
Rausch, A., Seifried, J., & Harteis, C. (2017). Emotions, coping and learning in error situations in the workplace. Journal of Workplace Learning, 29(5), 374--393.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3680
Goller, M., & Harteis, C. (2017). Human agency at work: Towards a clarification and operationalisation of the concept. In M. Goller & S. Paloniemi (Eds.), Agency at Work (pp. 85--103). Cham: Springer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3690
Harteis, C., & Gartmeier, M. (2017). Learning from errors in workplace settings. Journal of Workplace Learning, 29(5), 322–325.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3691
Harteis, C., Festner, D., & Bauer, J. (2017). Epistemische Überzeugungen Beschäftigter und ihre Bedeutung für berufliches Lernen. In A. Bernholt, H. Gruber, & B. Moschner (Eds.), Wissen und Lernen. Wie epistemische Überzeugungen Schule, Universität und Arbeitswelt beeinflussen (pp. 195–212). Münster: Waxmann.
LibreCat
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 28912
Digitalisierung in der Schule. (2017). In B. Eickelmann & U. Klinger (Eds.), Lernende Schule (Vol. 20, Issue 79).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27605
Drossel, K., & Gröhlich, C. (2017). Multiprofessionelle Kooperation in der Schule: Forschungsbefunde und Handlungsperspektiven für Schulleitungen . Schulmanagement, 1, 18–21.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27606
Drossel, K., Eickelmann, B., & Gerick, J. (2017). Predictors of Teachers’ Use of ICT in School – the Relevance of School Characteristics, Teachers’ Attitudes and Teacher Collaboration. Education and Information Technologies, 22(2), 551–573. https://doi.org/10.1007/s10639-016-9476-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27607
Drossel, K., Eickelmann, B., & Schulz-Zander, R. (2017). Determinants of teachers’ collaborative use of information and communications technology for teaching and learning: A European perspective. European Educational Research Journal, 16(6), 781–799. https://doi.org/10.1177%2F1474904116655811
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27610
Drossel, K. (2017). Rezension des Buches von Jasmin Bastian und Stefan Aufenanger: Tablets in Schule und Unterricht. Forschungsergebnisse zum Einsatz digitaler Medien. Journal für Schulentwicklung, 21(3), 54–55.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27611
Drossel, K., & Eickelmann, B. (2017). Teachers’ participation in professional development concerning the implementation of new technologies in class: a latent class analysis of teachers and the relationship with the use of computers, ICT self-efficacy and emphasis on teaching ICT skills. Large-Scale Assessments in Education, 19(5), 1–13. https://doi.org/10.1186/s40536-017-0053-7
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27612
Eickelmann, B., & Drossel, K. (2017). Digitale Bildung – ein neue Perspektive auf Bildungsgerechtigkeit? Dreizehn - Zeitschrift für Jugendsozialarbeit, 18, 24–29.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27613
Eickelmann, B., & Drossel, K. (2017). Computer- und informationsbezogene Kompetenzen in der IEA Studie ICILS 2013 und der Zusammenhang mit der Lesekompetenz. Medienimpulse, 4. https://doi.org/10.21243/MI-04-17-08
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27796
Drossel, K., & Eickelmann, B. (2017). The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy. In A. Tatnall & M. Webb (Eds.), Tomorrow’s Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (pp. 114–124). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-74310-3_14
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34506
Neumann, P., Lütje-Klose, B., Wild, E., & Gorges, J. (2017). Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF). In P.-C. Link & R. Stein (Eds.), Schulische Inklusion und Übergänge (Vol. 15, pp. 39–48). Frank & Timme.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32038
Albers, T., & Ritter, C. E. (2017). “Es sind erstmal Kinder...”: Inklusion im Kontext von Kindern und Familien mit Fluchterfahrungen. In A. Tures & N. Neuß (Eds.), Multiprofessionelle Perspektiven auf Inklusion (pp. 169–180). {Barbara Budrich}.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32027
Albers, T., & Hoeft, M. (2017). Brücken ins Bildungssystem? - Niedrigschwellige Angebote zur Integration von Kindern und Familien mit Fluchterfahrung. Gemeinsam leben, 4, 217–225.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32018
Albers, T. (2017). Sprachliche Bildung und Förderung im Kontext von Inklusion. Grundlagen und Perspektiven einer inklusiven Frühpädagogik. Professionalisierung in Der Frühpädagogik, 269–282.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31883
Albers, T. (2017). In andere Welten eintauchen. Meine Kita. Das didacta Magazin für den Elementarbereich 1, 10–13.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27996
van Ophuysen, S., Behrmann, L., Bloh, B., Homt, M., & Schmidt, J. (2017). Die universitäre Vorbereitung angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen im schulischen Berufsalltag. Journal for Educational Research Online, 9(2), 276–305.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed