Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37010 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44669
B. Eickelmann, “Digital gestütztes Lernen in und nach der Pandemie-Zeit – Konzepte, Herausforderungen und Perspektiven,” in Das neue Normal?!  , C. Fischer and P. Platzbecker, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2022, pp. 53–67.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 44674
B. Eickelmann, Lehrkräftebildung nach dem pandemie-bedingten Digital Turn. Berlin: BMBF, 2022, pp. 47–48.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44676
P. Tulowitzki, J. Gerick, and B. Eickelmann, “The role of ICT for school leadership and management activities: An international comparison,” International Journal of Educational Management, 2022, doi: https://doi.org/10.1108/IJEM-06-2021-0251.
LibreCat | DOI
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 44675
B. Eickelmann, Großer Schub oder kleiner Schubs? ‚Corona-Krise‘ als Initialzündung für digitalere Schule in Deutschland. . 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 43053
S. Schreckenberg and D. A. Verdú Schumann, Eds., Zwischen Aufbruch und Krise. Narrative Auseinandersetzungen mit der spanischen Transición und der deutschen “Wende,” vol. 106. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31648 | OA
I. Gräßler, D. Wiechel, and H. Thiele, “Fortschrittskontrolle der Modellierung mechatronischer Produkte,” in Tagungsband der Fachtagung VDI-Mechatronik, Darmstadt, 2022, vol. 15.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31691
I. Gräßler and P. Hesse, “Approach to Sustainability-Based Assessment of Solution Alternatives in Early Stages of Product Engineering,” Proceedings of the Design Society, vol. 2, pp. 1001–1010, 2022, doi: 10.1017/pds.2022.102.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31647
I. Gräßler, D. Wiechel, A.-S. Koch, D. Preuß, and C. Oleff, “Model-Based Effect-Chain Analysis for Complex Systems,” Proceedings of the Design Society, vol. 2, pp. 1885–1894, 2022, doi: 10.1017/pds.2022.191.
LibreCat | DOI
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 43001
X. Zhang and M. Neukötter, Untersuchung essenzieller Eigenschaften wasserlöslicher Polymere für die Anwendung zur Polymerpulverherstellung. 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 43002
A. Schott and M. Neukötter, Entwicklung einer Anlage zur Pulverabscheidung im Filament Extension Atomization Prozess. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44838
E. Yigitbas, “Einsatz und Evaluation von Virtual Reality-Technologie in einem Informatik-Seminar,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32068
H. Ahmed et al., “Multichannel Superposition of Grafted Perfect Vortex Beams,” Advanced Materials, vol. 34, no. 30, Art. no. 2203044, 2022, doi: 10.1002/adma.202203044.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44195
J. Teichert, L. Gerhardts, L. Richter, D. M. Meister, and A. M. Kamin, “Digitalisierte Lernwelten. Neue Herausforderungen für die elterliche Unterstützung bei der Medienkompetenzentwicklung von Heranwachsenden,” Empirische Pädagogik, vol. 36, pp. 48–61, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44197
J. Teichert, “Friendship: Communicative negotiation in proximity and distance,” in Mediatisation of Emotional Life, K. Kopecka-Piech and M. Sobiech, Eds. Routledge, 2022, pp. 137–150.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33741
C. Cappello and E. Steffen, “Symmetric Set Coloring of Signed Graphs,” Annals of Combinatorics, 2022, doi: 10.1007/s00026-022-00593-4.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31543
E. Steffen and I. H. Wolf, “Even Factors in Edge-Chromatic-Critical Graphs with a Small Number of Divalent Vertices,” Graphs and Combinatorics, vol. 38, no. 3, Art. no. 104, 2022, doi: 10.1007/s00373-022-02506-x.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33950
C. Cappello and E. Steffen, “Frustration-critical signed graphs,” Discrete Applied Mathematics, vol. 322, pp. 183–193, 2022, doi: 10.1016/j.dam.2022.08.010.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 26408
D. Mattiolo and E. Steffen, “Edge colorings and circular flows on regular graphs,” Journal of Graph Theory, vol. 99, no. 3, pp. 399–413, 2022, doi: 10.1002/jgt.22746.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37538
C. Freitag, “Vergleichende Perspektive aus dem gleichen Bundesland - ein Kommentar aus Paderborn,” in Empirische Studien zum Praxissemester: Untersuchungen zum Bielefelder Modell, 1st ed., G. Klewin and K. te Poel, Eds. Münster: Waxmann, 2022, pp. 171–176.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34293 | OA
D. Wolters and G. Engels, “Model-driven Design and Management of Professional Education Programmes,” in ICSOB’22 Companion Proceedings, 2022, vol. 3316.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45007
Y. Yang, J. Cheramy, M. Brehm, and Y. Xu, “Raman Optical Activity of N-Acetyl-L-Cysteine in Water and in Methanol: The ‘Clusters-in-a-Liquid’ Model and ab initio Molecular Dynamics Simulations,” ChemPhysChem, vol. 23 (11), p. e202200161, 2022, doi: 10.1002/cphc.202200161.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45010
R. Chahal, S. Roy, M. Brehm, S. Banerjee, V. Bryantsev, and S. Lam, “Transferable Deep Learning Potential Reveals Intermediate-Range Ordering Effects in LiF–NaF–ZrF4 Molten Salt,” JACS Au, vol. 2 (12), pp. 2693–2702, 2022, doi: 10.1021/jacsau.2c00526.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45008
S. Taherivardanjani, J. Blasius, M. Brehm, R. Dötzer, and B. Kirchner, “Conformer Weighting and Differently Sized Cluster Weighting for Nicotine and its Phosphorus Derivatives,” J. Phys. Chem. A, vol. 126 (40), pp. 7070–7083, 2022, doi: 10.1021/acs.jpca.2c03133.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45009
T. Frömbgen, J. Blasius, V. Alizadeh, A. Chaumont, M. Brehm, and B. Kirchner, “Cluster Analysis in Liquids: A Novel Tool in TRAVIS,” J. Chem. Inf. Model., vol. 62 (22), pp. 5634–5644, 2022, doi: 10.1021/acs.jcim.2c01244.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45121
A. Gokeler et al., “Return to sports after ACL injury 5 years from now: 10 things we must do,” Journal of Experimental Orthopaedics, vol. 9, no. 1, Art. no. 73, 2022, doi: 10.1186/s40634-022-00514-7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45130
S. Di Paolo, E. Nijmeijer, L. Bragonzoni, E. Dingshoff, A. Gokeler, and A. Benjaminse, “Comparing lab and field agility kinematics in young talented female football players: Implications for ACL injury prevention,” European Journal of Sport Science, vol. 23, no. 5, pp. 859–868, 2022, doi: 10.1080/17461391.2022.2064771.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45147
A. D. Robyn, K. Berner, J. Baumeister, and Q. Louw, “Anthropometric and physical performance profiles of elite junior rugby union players in the Western Cape, South Africa,” African Journal for Physical Activity and Health Sciences (AJPHES), vol. 27, no. 4, pp. 501–515, 2022, doi: 10.37597/ajphes.2021.27.4.7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33834
A. G. M. Mathieson et al., “A mechanistic study of the dopant-induced breakdown in halide perovskites using solid state energy storage devices,” Energy & Environmental Science, vol. 15, no. 10, pp. 4323–4337, 2022, doi: 10.1039/d2ee01754g.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44310
S. Langer, “Die Spur als künstlerische Ausdrucksform,” in Schnittstelle Kunstunterricht: Körper – Raum – Skulptur, 1st ed., vol. 1, K. Pauls, Ed. Bielefeld: Athena wbv Publikation, 2022, pp. 65–82.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44304
S. Langer, “Spurensicherung, Transformation und Spurerzeugung als künstlerische Ausdrucksformen - Blick in eine Ausstellung,” in Schnittstelle Kunstunterricht: Körper – Raum – Skulptur, 1st ed., vol. 1, K. Pauls, Ed. Bielefeld: Athena wbv Publikation, 2022, pp. 43–64.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42326
N. N., Manipulation durch Fake-Bewertungen: Einfluss von Such- und Erfahrungsgütern auf das manipulative Verhalten des Verkäufers. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42322
N. N., An Analysis of Coalition Formation Methods to achieve Maximum Social Surplus. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42324
N. N., Die Möglichkeiten der Blockchain-Technologie im Supply Chain Management - eine spieltheoretische Analyse. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42318
N. N., Kindergarten Allocation and the Tradeoff between Stability and Diversity Considerations. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42319
N. N., Effect of the Agent’s bargaining positions in the efficiency of matching markets. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 42323
N. N., Stabile Zuordnung mit Paaren - Der neue NRMP Algorithmus. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42320
N. N., School choice with reserves and quotas. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 42325
N. N., Organisation von Zeitbörsen. Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45242
N. N., A Scalable and Extensible Architecture for a Crowd-Based Prototype Validation Platform. 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 45241
N. N., Conception and Implementation of a Situation-specific Design Thinking Tool. 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45255
A. Anonymous, Comparison of Open Source Software in Quantum Computing from the Perspective of Software Development. 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45256
A. Anonymous, A Detailed Survey and Comparison of the Selected Homomorphic Encryption Libraries. 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 45257
M. Beckmann, Analysis of an Interactive Lattice Based Aggregated Signature Scheme. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 45265
E. Dorogova, Meister Eckharts mittelhochdeutsche Predigten in Übersetzung: Eine übersetzungskritische Analyse der neuhochdeutschen und französischen Versionen. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42259
S. S. Mir Sadri, “Iqbal’s Process Worldview: Toward a New Islamic Understanding,” in Divine Action: Challenges for Muslim and Christian Theology, vol. 35, J. Sanders and K. von Stosch, Eds. Paderborn: Brill | Schöningh, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42261
S. S. Mir Sadri, “Kein Weltfrieden ohne Religionsfrieden: Der Beitrag von Papst Franziskus zum Weltfrieden. Eine Betrachtung aus muslimischer Sicht,” in Papst Franziskus: Mensch des Friedens. Zum friedenstheologischen Profil des aktuellen Pontifikats, S. A. Wahl, T. Nauerth, and S. Silber, Eds. Freiburg im Breisgau: Herder, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45280
S. Ballweg and A. Havkic, “Sprachaneignung und mehrsprachige Praktiken in ihrer sozialen Situiertheit. Einige Überlegungen zum Zusammenspiel von Deutsch als Fremd- und Zweitsprache und soziolinguistischer Mehrsprachigkeitsforschung,” in Wissenschaften und ihr Dialog in der Forschung zum Lehren und Lernen fremder Sprachen, Göttingen: v+r, 2022, pp. 25–52.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45281
L. Eikermann, “Werke zum Zirkus aus der DDR - Kinderzeichnungen aus dem Jahre 1980,” in Der Malwettbewerb Circus Krone, 1958. Ein kulturelles Erbe der Nachkriegsgeneration, vol. Bd. 34, Baden-Baden: Tectum Verlag, 2022, pp. 125–133.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42089
N. Kamcili-Yildiz and T. Isik, “‘Ist Schweinegelatine halal oder haram?’ - Islamische Religionslehrkräfte zwischen Vereindeutigung und Ambiguitätstoleranz,” in “Hauptsache, du hast eine Meinung und einen eigenen Glauben”. Positionalität (nicht nur) in der Kinder- und Jugendtheologie, M. Zimmermann, F. Kraft, O. Reis, H. Roose, and S. Schroeder, Eds. Stuttgart: Calwer, 2022, pp. 109–118.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42091
N. Kamcili-Yildiz and O. Reis, “‘Wenn es dann trinitarisch wird, dann ist bei mir eine Vollbremsung’ - interreligiöse Hochschullehre ein Lernort gegen Stereotype?,” in Stereotypen - Vorurteile - Ressentiments. Herausforderungen für das interreligiöse Lernen, M. Khorchide, K. Lindner, A. Roggenkamp, C. P. Sajak, and H. Simojoki, Eds. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht Verlag, 2022, pp. 125–143.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 42297
E. Dorogova, Meister Eckharts mittelhochdeutsche Predigten in Übersetzung: Eine übersetzungskritische Analyse der neuhochdeutschen und französischen Versionen, vol. 74. Berlin: Peter Lang Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 42088
N. Kamcili-Yildiz, D. Berner-Zumpf, and H. Schroeter-Wittke, “Üben, Üben, Üben – Ein Dreiergespräch über die religions- und philosophiedidaktische Grundfrage nach der Ambiguität der Praxis als Ort der Wahrheit,” Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, vol. 74, no. 2, pp. 198–206, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37117
M. Tatari and K. Schlögl-Flierl, “Vulnerabilität im christlich-islamischen Dialog,” Interreligiöse Diskurse: Perspektiven und Themen , vol. 2, pp. 221–245, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 42090
N. Kamcili-Yildiz and M. Dobras, “Über die anderen unterrichten: Mindsets religiöser Pluralität als Faktor in der christlichen Religionslehrer*innenbildung,” Theo-Web. Zeitschrift für Religionspädagogik, vol. 21, no. 2, pp. 224–247, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 42086
N. Kamcili-Yildiz and T. Isik, Islamische Religionsdidaktik. Ein Leitfaden für Unterricht und Studium. Paderborn: Brill | Schöningh, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 37025
M. Tatari and K. von Stosch, Virgin, Mother and Friend of God: Mary in the Qur’an. London: Haus Publishing, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42342
Z. Ghaffar, “Kanon im Kanon? Herausforderungen einer koranischen Theologie,” in Normativität Heiliger Schriften in Judentum, Christentum und Islam, vol. 87, K. von Stosch and C. Tietz, Eds. Tübingen: Mohr Siebeck, 2022, pp. 67–91.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 42264
A. R. Mustafa, “Innovation in Premodern Islam: Between Non-Religion, Irreligion and the Secular,” Journal of Islamic Studies, vol. 34, no. 1, pp. 1–41, 2022.
LibreCat
 

2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42478
I. Nassery, “Nach dem Sieg im Dschihad,” Frankfurter Allgemeine Zeitung, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
R. I. Große-Heilmann, J. Riese, J.-P. Burde, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media,” Education Sciences, vol. 12, p. 440, 2022, doi: 10.3390/educsci12070440.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
J. Riese, J. Schröder, and C. Vogelsang, “Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, Essen: Universität Duisburg-Essen, 2022, vol. 42, pp. 100–103.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
D. Ermel and J. Riese, “Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt,” Journal of Technical Education, vol. 10, no. 1, pp. 25–47, 2022, doi: 10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
C. Vogelsang, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience,” Educ. Sci., vol. 12, p. 479, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32568
V. Seiler, B. M. Gilroy, C. Peitz, and N. Stöckmann, “40 years of economic reform - the case of Pudong new area open economic zone in Shanghai,” Applied Economics, pp. 1–14, 2022, doi: https://doi.org/10.1080/00036846.2022.2099803.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
T. Schubatzky, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, J. Riese, and D. Weiler, “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 788–791.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45308
M. Jordans, J. Zeller, R. I. Große-Heilmann, and J. Riese, “Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 760–763.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
R. I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 776–779.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
D. Weiler, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, and T. Schubatzky, “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 772–775.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45434
M. Haghani Fazl, “Motale’at-e Moghayeseh-ei-e Qur’an wa Ketab-e Moghaddas: Asiybshenasi wa Rahkar-ha (Comparative Studies of the Qur’an and the Bible in Iran: Problems and Solutions),” Quranic Studies & Islamic Culture, 5, pp. 1–28, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33340 | OA
M. Hein et al., “Heat Treatments of Metastable β Titanium Alloy Ti-24Nb-4Zr-8Sn Processed by Laser Powder Bed Fusion,” Materials, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 43023
N. Wallmeier, G. Gehrke, K. Reinhardt, and S. Sauermilch, “Sprechertypen in der Forschung und in der Exploration für den Dialektatlas Mittleres Westdeutschland,” Niederdeutsches Wort, vol. 61/62, pp. 117–163, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44166
S. Niemann, “ INGRID – Das Informationssystem Graffiti in Deutschland,” in HipHop im 21. Jahrhundert, T. Wilke and M. Rappe, Eds. 2022, pp. 267–288.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., 2022, vol. 42, pp. 96–99.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
J. Zeller, M. Jordans, and J. Riese, “Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 764–767.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30951
T. Schmolke, D. Teutenberg, and G. Meschut, “Development of a test method for investigating the leak tightness of hybrid joined battery housing connections,” International Journal of Adhesion and Adhesives, vol. 117, Art. no. 103171, 2022, doi: 10.1016/j.ijadhadh.2022.103171.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30394
M. Hecht, J. Baumgartner, K. Tews, S. Çavdar, and G. Meschut, “Fatigue strength of adhesively butt-bonded hollow cylinders under multiaxial loading with constant and variable amplitudes,” Procedia Structural Integrity, vol. 38, pp. 251–259, 2022, doi: 10.1016/j.prostr.2022.03.026.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30940
C.-J. Haake, T. Upmann, and P. Duman, “Wage Bargaining and Employment Revisited: Separability and Efficiency in Collective Bargaining,” Scandinavian Journal of Economics, vol. 125, no. 2, pp. 403–440, 2022, doi: https://doi.org/10.1111/sjoe.12518.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 32389
M. S. Rossel and G. Meschut, “Increasing the Prediction Quality of Clinching Process Simulation with Extensible Die by Means of Friction Modeling as a Function of the Local Joining Process Parameters,” presented at the The 12th International Conference and Workshop on Numerical Simulation of 3D Sheet Metal Forming Processes (NUMISHEET 2022), Toronto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43496
B. Hinrichs, “Existence of Ground States in the Infrared-Critial Spin Boson Model,” in Mathematical aspects of quantum fields and related topics, RIMS, Kyoto, 2022, vol. 2235, pp. 60–73.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34238
C. Kress, T. Schwabe, H. Rhee, S. Kerman, and J. C. Scheytt, “Broadband Mach-Zehnder Modulator with Linear Driver in Electronic-Photonic Co-Integrated Platform,” 2022, doi: 10.1364/iprsn.2022.im4c.1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45605
N. Freymuth, “Zum Einstieg: Master-Arbeit zu ökologischer und sozial gerechter Stadtplanung. Ein fiktives Beispiel,” in Wissenschaftsläden in der Sozialen Arbeit. Partizipative Forschung und soziale Innovationen, B. Benz, W. Schönig, A. L. Arp, K. Lutz, and J. Offergeld, Eds. Weinheim, Basel: Beltz Juventa, 2022, pp. 13–14.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
J. Bruns and D. Reuter, “„Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen?,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
J. Bruns, M. Hagena, and H. Gasteiger, “Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education,” in Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Free University of Bozen-Bolzano and ERME, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
J. Bruns, W. Langer, and J. Erhorn, “Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht,” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 52, no. 3, pp. 386–397, 2022, doi: 10.1007/s12662-022-00807-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
W. Langer, J. Bruns, and J. Erhorn, “Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education,” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 52, no. 3, pp. 386–397, 2022, doi: 10.1007/s12662-022-00807-0.
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
M. Hagena, J. Bruns, and H. Gasteiger, “Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 6, pp. 1455–1480, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01122-y.
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
D. Reuter and J. Bruns, “Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich,” in Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45350
J. Herding, P. Büker, K. Glawe, and I. Menke, “inklud-e: Sensibilität für Inklusion durch Fallarbeit entwickeln - Professionalisierung angehender Grundschullehrkräfte in digitalen Lehr-/Lernformaten,” in Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis. Jahrbuch Grundschulforschung, vol. 26, E. Gläser, J. Poschmann, P. Büker, and S. Miller, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt Verlag, 2022, pp. 52–57.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45349
J. Herding and P. Büker, “Zwischen Konformität und Autonomie: Handlungsempfehlungen von Fünftklässler:innen zur Bewältigung des Grundschulübergangs,” in Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis. Jahrbuch Grundschulforschung, vol. 26, E. Gläser, J. Poschmann, P. Büker, and S. Miller, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt Verlag, 2022, pp. 203–208.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45347
J. Herding, A. M. Kamin, P. Büker, K. Glawe, I. Menke, and F. Schaper, “Inklusions- und digitalisierungsbezogene Kompetenzen im Lehramtsstudium erwerben – Konzeption, Erprobung und Evaluation der Lehr-/Lernumgebung inklud.nrw,” in Inklusion digital! Chancen und Herausforderungen inklusiver Bildung im Kontext von Digitalisierung, D. Ferencik-Lehmkuhl, I. Huynh, C. Laubmeister, C. Lee, C. Melzer, I. Schwank, H. Weck, and K. Ziemen, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 228–246.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45345
J. Herding, P. Büker, A. M. Kamin, K. Glawe, and F. Schaper, “inklud.nrw – Entwicklung einer OER-fähigen Lehr-/Lernumgebung zum synergetischen Aufbau von inklusions- und digitalisierungsbezogenen Kompetenzen im Lehramtsstudium,” QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. Themenheft: „Möglichkeiten und Herausforderungen der Digitalisierung im Kontext von Inklusion und Qualifizierung für Inklusion, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45351
J. Herding, P. Büker, and K. Glawe, “Professionalisierung angehender Grundschullehrkräfte für Inklusion: aktuelle Herausforderungen für die universitäre Lehrer*innenbildung,” in Professionalisierung von Grundschullehrkräften. Kontext, Bedingungen und Herausforderungen, I. Mammes and C. Rotter, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt Verlag, 2022, pp. 276–292.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45348
J. Herding, P. Büker, A. M. Kamin, K. Glawe, I. Menke, and F. Schaper, “Inklusions- und digitalisierungsbezogene Kompetenzanforderungen in der Lehrkräftebildung verzahnen: Theoretische und konzeptionelle Grundlagen der Lehr-/Lernumgebung inklud.nrw,” Herausforderung Lehrer*innenbildung – Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 5, no. 1, pp. 337–355, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45346
J. Herding and K. Glawe, “Videobasierte Fallarbeit im Format 360° – ein hochschuldidaktisches Konzept zur Reflexionsanregung im Grundschullehramtsstudium,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45329
A. Mattei, O. Eremin, and A. Krämer, “K)Eine Frage des Wissens. Zum Verhältnis der Gender Studies und Wissenstransfer,” in Wissenstransfer als Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, A.-L. Harmening, S. Leinfellner, and R. Meier, Eds. Darmstadt, 2022, pp. 323–352.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 45325
A. Mattei and L. Chlebos, Tagungsbericht. #Metoo in Science. Sexualisierte Diskriminierung und Gewalt an Hochschulen, vol. 39. 2022, pp. 175–178.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45321
S. J. Schemmer, “Transformation der beruflichen Benachteiligtenförderung durch die Coronakrise – erste Ergebnisse einer qualitativen Studie,” in Berufsbildungspolitik. Normalität, Krisen, Perspektiven der Erstausbildung, M. Eckelt, T. J. Ketschau, J. Klassen, J. Schauer, J. Schmees, and C. Steib, Eds. Bielefeld: wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45320
S. J. Schemmer and D. Heisler, “Benachteiligtenförderung – ein Überblick,” in Psychische Belastungen in der Berufsbiografie: Interdisziplinäre Perspektiven, R. Stein and H.-W. Kranert, Eds. Bielefeld: wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 45322
P. Zdoupas, Selbstkonzept und Klassenlehrkraftverhalten. Befunde vergleichender Analysen zu Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Wiesbaden: Springer VS, 2022.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed