Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

453 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 10129
Fiol MA, Mazzuoccolo G, Steffen E. Measures of Edge-Uncolorability of Cubic Graphs. The Electronic Journal of Combinatorics. 2018;25(4).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 10132
Jin L, Mazzuoccolo G, Steffen E. Cores, joins  and the Fano-flow conjectures. Discussiones Mathematicae Graph Theory. 2018;38:165-175. doi:10.7151/dmgt.1999
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 10142
Steffen E. Approximating Vizing’s independence number conjecture. Australasian Journal of Combinatorics. 2018;71(1):153-160.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8753
Peitz S, Ober-Blöbaum S, Dellnitz M. Multiobjective Optimal Control Methods for the Navier-Stokes Equations Using Reduced Order Modeling. Acta Applicandae Mathematicae. 2018;161(1):171–199. doi:10.1007/s10440-018-0209-7
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29425
Jiménez F, Ober-Blöbaum S. Necessary optimality conditions for optimally controlled dissipative mechanical systems modelled through fractional derivatives. In: 6th European Conference on Computational Mechanics. ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29427
Jiménez F, Ober-Blöbaum S. A fractional variational approach for modelling dissipative mechanical systems continuous and discrete settings. In: IFAC-PapersOnLine, ed. 6th IFAC Workshop on Lagrangian and Hamiltonian Methods for Nonlinear Control LHMNC 2018. Vol 51(3). ; 2018:50-55.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31371 | OA
Hoffmann M. Schnittstellenaufgaben im Praxiseinsatz: Aufgabenbeispiel zur „Bleistiftstetigkeit“ und allgemeine Überlegungen zu möglichen Problemen beim Einsatz solcher Aufgaben. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. WTM-Verlag; 2018:815-818. doi:10.17877/DE290R-19412
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 31374 | OA
Hoffmann M. Konzeption von fachmathematischen Schnittstellenmodulen für Lehramtsstudierende am Beispiel ausgewählter Themen der höheren Analysis. Vol 18-06.; 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31375
Grieser D, Hoffmann M, Koepf W, Kramer J. Anfängervorlesungen. Der Mathematikunterricht. 2018;64 (5):48–54.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31382
Hoffmann M. Rezension: Dörte Haftendorn: Kurven erkunden und verstehen – Mit GeoGebra und anderen Werkzeugen. Mathematische Semesterberichte. 2018;65:299–301. doi:10.1007/s00591-018-0222-y
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31380
Greefrath G, Hoffmann M, Koepf W, eds. Der Mathematikunterricht 64 (5): Mathematik in Schule und Hochschule – wie groß ist die Lücke und wie gehen wir mit ihr um?; 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31946
Nührenbörger M, Bönig D, Häsel-Weide U, Korff N, Scherer P. Inklusiver Mathematikunterricht - vernetzt zwischen Mathematikdidaktik und Sonderpädagogik. In: In: FD der M der UP, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. Vorträge zur Mathematikdidaktik und zur Schnittstelle Mathematik/Mathematikdidaktik auf der gemeinsamen Jahrestagung der GDM und DMV. ; 2018:103-104.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat S, Häsel-Weide U. Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In: Weigand H-G, Clark-Wilson A, Donevska A, et al., eds. PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA). ; 2018:209-216.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31953
Moser-Opitz E, Grob U, Wittich C, Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Fostering the Computation Competence of Low Achievers through Cooperative Learning in Inclusive Classrooms: A Longitudinal Study. Learning Disabilities: A Contemporary Journal. 2018;(16):19-35.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31952
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Reinold M. Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 3. Klett; 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31951
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Reinold M. Das Zahlenbuch 3. Förderheft. Klett; 2018.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21938
Nüske F, Wu H, Prinz J-H, Wehmeyer C, Clementi C, Noé F. Markov state models from short non-equilibrium simulations—Analysis and correction of estimation bias. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4976518
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21939
Wu H, Nüske F, Paul F, Klus S, Koltai P, Noé F. Variational Koopman models: Slow collective variables and molecular kinetics from short off-equilibrium simulations. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4979344
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Schumacher J. Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. Münster: WTM-Verlag; 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer M, Hochmuth R. Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings. Kassel: Universität Kassel; 2017:286-293.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer M, Schukajlow S. Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics? ZDM. 2017;49(3):355-366. doi:10.1007/s11858-016-0827-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer M, Hochmuth R, Biehler R, et al. A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). Dublin: DCU Institute of Education & ERME; 2017:2177-2184.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8752
Peitz S, Dellnitz M. Gradient-Based Multiobjective Optimization with Uncertainties. In: NEO 2016. Cham; 2017:159-182. doi:10.1007/978-3-319-64063-1_7
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6572
Jurgelucks B, Feldmann N, Claes L, Henning B, Walther A. Material parameter determination of a piezoelectric disc with triple-ring-electrodes for increased sensitivity. In: Proceedings of Meetings on Acoustics. Honolulu; 2017:030010. doi:10.1121/2.0000707
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16540
Dellnitz M, Klus S. Sensing and control in symmetric networks. Dynamical Systems. 2017:61-79. doi:10.1080/14689367.2016.1215410
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16581
Dellnitz M, Klus S, Ziessler A. A Set-Oriented Numerical Approach for Dynamical Systems with Parameter Uncertainty. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems. 2017:120-138. doi:10.1137/16m1072735
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16657
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A Multiobjective MPC Approach for Autonomously Driven Electric Vehicles * *This research was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) within the Leading-Edge Cluster Intelligent Technical Systems OstWestfalenLippe (it’s OWL). IFAC-PapersOnLine. 2017:8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 10594 | OA
Peitz S.   Exploiting Structure in Multiobjective Optimization and Optimal Control.; 2017. doi:10.17619/UNIPB/1-176
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles. Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC). 2017;50(1):8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Gail T, Ober-Blöbaum S, Leyendecker S. Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control. In: ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics. ; 2017.
LibreCat
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Schütte P. Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks.; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31268
Faure F, Weich T. Global Normal Form and Asymptotic Spectral Gap for Open Partially Expanding Maps. Communications in Mathematical Physics. 2017;356(3):755-822. doi:10.1007/s00220-017-3000-0
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31267
Guillarmou C, Hilgert J, Weich T. Classical and quantum resonances for hyperbolic surfaces. Mathematische Annalen. 2017;370(3-4):1231-1275. doi:10.1007/s00208-017-1576-5
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Harris B, Weich T. Wave front sets of reductive Lie group representations III. Advances in Mathematics. 2017;313:176-236. doi:10.1016/j.aim.2017.03.025
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:441-444. doi:10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31377 | OA
Weich T, Hoffmann M. Exkursinhalte in der fachmathematischen Lehramtsausbildung: Wie man das Wesen und die Rolle der Mathematik vermittelt. die hochschullehre. 2017;3.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Häsel-Weide U. Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung. In: Leuders J, Leuders T, Ruwisch S, Prediger S, eds. Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung. 1st ed. Springer Spektrum; 2017:17-28.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide U. Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. DCU Institude of Education and ERME; 2017:1292-1299.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide U, Breucker T, Nührenbörger M. Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide U. Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In: Helmich F, Blumberg E, eds. Inklusiver Unterricht in der Grundschule. 1st ed. Kohlhammer; 2017:213-228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide U, Prediger S. Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In: Abshagen M, Barzel B, Kramer J, Riecke-Baulecke T, Rösken-Winter B, Selter C, eds. Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten. 1st ed. Klett Kallmeyer; 2017:167-181.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Häsel-Weide U, Schöttler C. Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting. In: Novotná J, Moraová H, Charles University, eds. Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education. ; 2017:373-383.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Häsel-Weide U, Hintz AM. Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht. In: Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017:78-87.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Moser Opitz E, Wittich C. Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen. 4th ed. Klett Kallmeyer; 2017.
LibreCat
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 33
Steinle T. Modeling and Simulation of Metallic, Particle-Damped Spheres for Lightweight Materials.; 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34
Dellnitz M, Eckstein J, Flaßkamp K, et al. Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control. In: Progress in Industrial Mathematics at ECMI. Vol 22. Mathematics in Industry. Cham: Springer International Publishing; 2016:633-641. doi:10.1007/978-3-319-23413-7_87
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed