Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

552 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52702 | OA
Knowledge by Design in Education
A.K. Brase, T. Jenert, EDeR. Educational Design Research 8 (2024).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45918
Gelingensbedingungen gestaltungsorientierter Schulentwicklung
F. Schwabl, D. Daniel-Söltenfuß, in: Organisation Zwischen Theorie Und Praxis, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46765
Der Hauptschulabschluss als sozial selektiver Hauptzulieferer des Übergangssystems
C. Sommer, Berufsbildung. Zeitschrift Für Theorie-Praxis-Dialog 199 (2023) 9–13.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47927
Frühe Versuche zur Etablierung des Hochschulstandorts Paderborn (1945-1970)
N.C. Grüttner, in: R. Pöppinghege, Universität Paderborn (Eds.), 50 Jahre Universität Paderborn. Studentische Forschungsprojekte zur Gründungsgeschichte. Ein Rückblick, Paderborn, 2023, pp. 6–33.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 48077
Erlebnisorientiert Lehren und Lernen in der beruflichen Bildung. Entwicklung eines didaktischen Konzepts im Rahmen von designbasierter Forschung.
S. Volgmann, Erlebnisorientiert Lehren Und Lernen in Der Beruflichen Bildung. Entwicklung Eines Didaktischen Konzepts Im Rahmen von Designbasierter Forschung. , wbv Publikation, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47926
Frühe Versuche zur Etablierung des Hochschulstandorts Paderborn (1945-1970)
N.C. Grüttner, in: P. Rainer, Universität Paderborn (Eds.), 50 Jahre Universität Paderborn. Studentische Forschungsprojekte zur Gründungsgeschichte. Ein Rückblick, Paderborn, 2023, pp. 6–33.
LibreCat
 
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50281 LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50282 LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48455
Open Educational Resources zur Förderung nachhaltiger Bildung und Forschung. In: Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften
J.N. Schneider, Open Educational Resources Zur Förderung Nachhaltiger Bildung Und Forschung. In: Jahrestagung 2023 Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaften, Flensburg, Deutschland, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48446
SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. The Teacher-Training-Platform on the SAFE Project Website
J.N. Schneider, SAFE -Streaming Approaches for Europe - Enhancing the Digital Competences by Streaming Approaches for Schools to Tackle the Challenges of COVID-19. The Teacher-Training-Platform on the SAFE Project Website, Cologne, Germany, 2023.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48447
SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. Administrative and financial information
J.N. Schneider, SAFE -Streaming Approaches for Europe - Enhancing the Digital Competences by Streaming Approaches for Schools to Tackle the Challenges of COVID-19. Administrative and Financial Information, Cologne, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48453
Green-4-Future – Project Insights to its best! In: Training and Cooperation Activity (TCA) “Green Erasmus: pathways to sustainable projects and institutions”
J.N. Schneider, Green-4-Future – Project Insights to Its Best! In: Training and Cooperation Activity (TCA) “Green Erasmus: Pathways to Sustainable Projects and Institutions,” Munich, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48450
Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Business CANVAS Model – in Green Entrepreneurships
J.N. Schneider, Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Business CANVAS Model – in Green Entrepreneurships, Paderborn, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48454
Game Studies – Role Play in Therapy and Education. Pen and Paper Congress.Vortrag: Potenziale von Open Educational Resources bei Pen& Paper Rollenspielen in der Bildungspraxis nutzen! – Warum und wie soll das gehen?!
J.N. Schneider, Game Studies – Role Play in Therapy and Education. Pen and Paper Congress.Vortrag: Potenziale von Open Educational Resources bei Pen& Paper Rollenspielen in der Bildungspraxis nutzen! – Warum und wie soll das gehen?!, Halle Saale, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48452
Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA2. Creative Thinking – in Green Entrepreneurships
J.N. Schneider, Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA2. Creative Thinking – in Green Entrepreneurships, Paderborn, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48457
STEMinAction- Final Project Meeting – Unlocking Long-Term Sustainability: Harnessing Open Educational Resources (OER) Beyond Project Lifetimes
J.N. Schneider, STEMinAction- Final Project Meeting – Unlocking Long-Term Sustainability: Harnessing Open Educational Resources (OER) Beyond Project Lifetimes, Kortriijk, Belgien, 2023.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48451
Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Use, sharing and creating Open Educational Resources – Why is it so important?
J.N. Schneider, Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Use, Sharing and Creating Open Educational Resources – Why Is It so Important? , Paderborn, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48445
SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. The SAFE Learning Videos
J.N. Schneider, SAFE -Streaming Approaches for Europe - Enhancing the Digital Competences by Streaming Approaches for Schools to Tackle the Challenges of COVID-19. The SAFE Learning Videos, Cologne, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47900
Gestaltung von Open Educational Resources zur Förderung von Nachhaltigkeit in Bildung und Wirtschaft
J.N. Schneider, Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik (2023).
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48449
Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Creative Thinking – in Green Entrepreneurships
J.N. Schneider, Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Creative Thinking – in Green Entrepreneurships, Paderborn, Germany, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48444
SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19
J.N. Schneider, SAFE -Streaming Approaches for Europe - Enhancing the Digital Competences by Streaming Approaches for Schools to Tackle the Challenges of COVID-19, Cologne, Germany, 2023.
LibreCat
 

2023 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47901
The use of IT and OER to support remote sustainable work in Europeans Green Economy
M. Beutner, J.N. Schneider, International Conference on Industry Sciences and Computer Science Innovation (n.d.).
LibreCat | Files available
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 48010
Open Educational Resources in der beruflichen Bildungslandschaft
J.N. Schneider, Open Educational Resources in der beruflichen Bildungslandschaft, n.d.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50520
TPACK, DPACK, XY-Pack? Eine kritische Auseinandersetzung mit der Modellierung digitaler Inhaltskompetenzen für die berufliche Bildung
N. Sänger, T. Jenert, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 119 (2023) 434–454.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52086
Evidenzbasierte Hochschuldidaktik
I. Scharlau, T. Jenert, in: J. Wildt, R. Rhein (Eds.), Hochschuldidaktik als Wissenschaft:  Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, Transcript, Münster, 2023, pp. 251–268.
LibreCat | Download (ext.)
 
 
 
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48535 LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52718
Vorstellung eines Trainings zur Förderung des selbstregulierten unternehmerischen Lernens in der Entrepreneurship-Education.
R. Büker, T. Jenert, M. Fahrbach, in: Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52717
TPACK, DPACK, XY-PACK? Eine kritische Auseinandersetzung mit der Modellierung digitaler Inhaltskompetenzen für die berufliche Bildung
N. Sänger, T. Jenert, H.-H. Kremer, in: Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52719
Integrationsgestaltung ausbildungsintegrierender Studienprogramme. Eine theorie- und fallstudienbasierte Analyse
T. Jenert, L.F.A. Mordhorst, in: Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52721
Integrationsgestaltung ausbildungsintegrierender Studienprogramme. Eine theorie- und fallstudienbasierte Analyse
L.F.A. Mordhorst, T. Jenert, in: Jahrestagung Der Gesellschaft Für Hochschulforschung, 2023.
LibreCat
 
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866 LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52864
Entwurfsmuster: Fachsensible wissenschaftliche Begleitung
H.S. Sloane, J. Heidebrecht, in: 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53405
Design-Based Research als Erforschung und Gestaltung von Interaktionsprozessen zwischen Wissenschaft und Bildungspraxis
T. Jenert, in: H.-H. Kremer, H. Ertl, P.F.E. Sloane (Eds.), Wissenschaft Trifft Praxis – Designbasierte Forschung in Der Beruflichen Bildung, Bundesinstitut für Berufsbildung., Bonn, 2023, pp. 11–24.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45920
Alte Fotografien, neue Erkenntnisse
V. Liszt-Rohlf, M. Wochnik, F. Schwabl, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 118 (2022) 261–295.
LibreCat | DOI
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48436
Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Entrepreneurship, Green Business
J.N. Schneider, Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Entrepreneurship, Green Business, Paderborn, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48434
Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Creative Thinking
J.N. Schneider, Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Creative Thinking, Paderborn, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48437
Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Canvas Model
J.N. Schneider, Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Canvas Model, Paderborn, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48252
EU-CERT. First Transnational Project Meeting. Presentation at the EU-CERT Meeting: Financial, Marketing and Dissemination.
J.N. Schneider, EU-CERT. First Transnational Project Meeting. Presentation at the EU-CERT Meeting: Financial, Marketing and Dissemination., Cologne, Germany , 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48255
Family Business Library. Presentation at the LTTA of FBL: Motivation, Barriers and Problems while starting a business
J.N. Schneider, Family Business Library. Presentation at the LTTA of FBL: Motivation, Barriers and Problems While Starting a Business, Sassari, Sardinia, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51000
Die Konstruktion von Geschäftsmodellen für nachhaltiges Wirtschaften: (k)eine exklusive Aufgabe des Managements?!
T. Schlömer, K. Kiepe, T. Thrun, in: R. Kraus, T. Kreitenweis, B. Jeraj (Eds.), Intrapreneurship, Springer Gabler, Berlin, 2022, pp. 209–223.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48442
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Insights into ideas for the Accreditation and Certification Concept
J.N. Schneider, H.M. Lindenthal, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Insights into Ideas for the Accreditation and Certification Concept, Almeirim, Portugal, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48443
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Dissemination and Exploitation
J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Dissemination and Exploitation, Almeirim, Portugal, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48246
Developing an e-learning tool with integrated electronic training certificate (FEL) for professional nursing training
M. Beutner, J.N. Schneider, N.C. Grüttner, S.N. Koppius, J. Stelzer, Developing an E-Learning Tool with Integrated Electronic Training Certificate (FEL) for Professional Nursing Training, Barcelona, Spain, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48251
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Insight into PR1: EU-CERT - Research on Quality Criteria, Accreditation and Certificate Structures
J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Insight into PR1: EU-CERT - Research on Quality Criteria, Accreditation and Certificate Structures, Almeirim, Portugal, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48241
European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project – Insight into PR1: EU-CERT - Research on Quality Criteria, Accreditation and Certificate Structures
M. Beutner, J.N. Schneider, European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project – Insight into PR1: EU-CERT - Research on Quality Criteria, Accreditation and Certificate Structures, Cologne, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48242
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Insight into PR2: EU-CERT - Concept Design for Accreditation and Certification Processes
M. Beutner, J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Insight into PR2: EU-CERT - Concept Design for Accreditation and Certification Processes, Cologne, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48245
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Insight into PR4: EU-CERT - Accreditation Handbook
M. Beutner, J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Insight into PR4: EU-CERT - Accreditation Handbook, Cologne, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48254
EU-CERT. Second Transnational Project Meeting.Presentation about accreditation and certificate structures
J.N. Schneider, EU-CERT. Second Transnational Project Meeting.Presentation about Accreditation and Certificate Structures, Almeirim, Portugal, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48441
STEMinAction: Open Educational Resource Workshop
J.N. Schneider, STEMinAction: Open Educational Resource Workshop , Paderborn, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48439
OERCamp. Barcamp Sessions zu OER in der berufl. Bildungsforschung
J.N. Schneider, OERCamp. Barcamp Sessions Zu OER in Der Berufl. Bildungsforschung, Hamburg, Germany, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47983
E-Learning, Digitisation and Units for Learning at VET schools Creating Online Learning Environments in Technical Education for European metal industry. New Opportunities and Challenges for European VET schools in metal industry. Insights in the EDU VET Project
M. Beutner, R. Pechuel, J.N. Schneider, eds., E-Learning, Digitisation and Units for Learning at VET Schools Creating Online Learning Environments in Technical Education for European Metal Industry. New Opportunities and Challenges for European VET Schools in Metal Industry. Insights in the EDU VET Project, IK-Verlag, Köln, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48438
Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Open Educational Resources – Sustainability in green Start-ups!
J.N. Schneider, Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Open Educational Resources – Sustainability in Green Start-Ups!, Paderborn, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48248
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Current Status of the EU-CERT project
J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Current Status of the EU-CERT Project, Almeirim, Portugal, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48244
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Dissemination and Exploitation
M. Beutner, J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Dissemination and Exploitation, Cologne, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 48008
Family Business Library. Rural and Regional Libraries as Local family Entrepreneurship Centers. Policy Paper
J.N. Schneider, Family Business Library. Rural and Regional Libraries as Local family Entrepreneurship Centers. Policy Paper, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48240
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects
M. Beutner, J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects, Cologne, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 48247
EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects
J.N. Schneider, EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects, Cologne, Germany, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47627 LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung
T. Jenert, I. Scharlau, in: G. Reinmann, R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik I: Einführung, transcript, Bielefeld, 2022, pp. 155–179.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46034 LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31678 | OA
Wissenschaftskommunikation als Verständigung: Chance für die Hochschulentwicklung?!
T. Jenert, I. Scharlau, Zeitschrift für Hochschulentwicklung 17 (2022).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 52708
Mit dem SREL-Training unternehmerische Selbstkompetenzen entwickeln
R. Büker, T. Jenert, A.P. Fust, M. Fahrbach, N. Bellwald, C. Winkler, Erziehung & Unterricht (2022) 383–393.
LibreCat
 

2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 34630
Chance zur Reflexion
I. Scharlau, T. Jenert, Duz 12 (2022).
LibreCat
 
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24972
Studierende der Berufs-und Wirtschaftspädagogik: (Un-)bekannte Wesen?
J. Grunau, T. Jenert, bwpat Spezial 18 (2021) 1–6.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35952
Selbstreguliertes Lernen im berufsschulischen Übergangssystem
D. Daniel-Söltenfuß, F. Schwabl, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 117 (2021) 431–460.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35962
Selbstreguliertes Lernen fördern - Lernen auf Distanz ermöglichen
F. Schwabl, D. Daniel-Söltenfuß, Berufsbildung. Zeitschrift Für Theorie-Praxis-Dialog Heft 187 (2021) 37–39.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47957 | OA
Digital transformation in industry
J.N. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln , 2021, pp. 57–62.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47966 | OA
Teaching and Learning Materials
J. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln , 2021, pp. 150–165.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50277
Man sieht nur mit dem Herzen gut. Beziehungsgestaltung in der virtuellen Lehre
D. Daniel-Söltenfuß, J. Fuge, in: D. Daniel, T. Emmler, J. Fuge (Eds.), Die große Lehre im virtuellen Raum: The Empty Space, Eusl, Bielefeld, 2021, pp. 69–100.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50278
Editorial
D. Daniel-Söltenfuß, T. Emmler, J. Fuge, in: D. Daniel, T. Emmler, J. Fuge (Eds.), Die große Lehre im virtuellen Raum: The Empty Space, Eusl, Bielefeld, 2021, pp. 7–18.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 50722
Stellen und Ausbildung der betrieblichen Ausbilder:innen. Grundannahmen, Transformationsprozesse, Reformdiskurse
K. Kiepe, Stellen Und Ausbildung Der Betrieblichen Ausbilder:Innen. Grundannahmen, Transformationsprozesse, Reformdiskurse, Logos, Berlin, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 50804
Verstetigung eines Fortbildungsansatzes zu nachhaltigem Wirtschaften und Ausbilden
K. Kiepe, R. Gallas, G. Rüdebusch, Berufsbildung in Wissenschaft Und Praxis 50 (3) (2021) 30–31.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47962 | OA
Digitalisation in the Classroom – Learning Tools
J.N. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation - Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insights in the DigI-VET Project, Köln, 2021, pp. 87–100.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47978 | OA
Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation – Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insight in the DigI-VET Project
M. Beutner, R. Pechuel, J.N. Schneider, eds., Fostering Digitisation and Industry 4.0: Education – Vocation – Industry – Future. New Opportunities and Challenges for European VET. Insight in the DigI-VET Project, Köln, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47949
Förderung von Digitalisierung und Industrie 4.0: Bildung – Beruf – Industrie – Zukunft. Neue Möglichkeiten und Herausforderungen für die europäische Berufsbildung. Einblick in das Projekt DigI-VET
M. Beutner, J.N. Schneider, in: M. Beutner, R. Pechuel, J. Schneider (Eds.), Industrie 4.0- Eine Einführung in die Ideen und neuen Möglichkeiten, Köln, 2021, pp. 24–41.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24971 | OA LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52706 | OA
Anderssein als Ressource: Habitus und Habitusreflexion in der Lehrer*innenbildung
T. Jenert, PraxisForschungLehrer*innenbildung 3 (2021) 82–92.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
 
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24938 LibreCat
 
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24936 LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52716 | OA
Lehrentwicklung an Hochschulen als transferorientierte Netzwerkarbeit: Das Bündnis für Hochschullehre Lehren
T. Jenert, E. Bosse, in: Transfer von Innovation Und Wissen, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2021.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52705
From entrepreneurial experience to expertise: A self-regulated learning perspective
C. Winkler, A. Fust, T. Jenert, Journal of Small Business Management 61 (2021) 2071–2096.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52715
Gestaltung von Studienangeboten. Konzepte, Modelle, Perspektiven
T. Jenert, in: R. Kordts-Freudinger, N. Schaper, A. Scholkmann, B. Szczyrba (Eds.), Handbuch Hochschuldidaktik, UTB, Stuttgart, 2021, pp. 349–362.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52704 | OA LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25642
Curriculumforschung
T. Jenert, in: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik, transcript Verlag, 2021, pp. 57–66.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24973 | OA
Überlegungen auf dem Weg zu einer Theorie lehrbezogenen Wandels an Hochschulen
T. Jenert, Zeitschrift für Hochschulentwicklung 15 (2020) 204-222.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 35956
Inszenierungen im digitalen Bild. Eine Rekonstruktion der Selfie-Praktiken Jugendlicher mittels der Dokumentarischen Bildinterpretation.
F. Schwabl, Inszenierungen Im Digitalen Bild. Eine Rekonstruktion Der Selfie-Praktiken Jugendlicher Mittels Der Dokumentarischen Bildinterpretation., Eusl-Verlagsgesellschaft mbH, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35968 LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35953
Sprachsensible Formulierung von Erhebungsinstrumenten
F. Schwabl, E.A. Janssen, P.F.E. Sloane, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116 (2020) 138–152.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 35966
Selbstreguliertes Lernen - Können die das überhaupt? Gestaltung von Lernprozessen in berufsvorbereitenden Bildungsgängen.
P.F.E. Sloane, D. Daniel, K. Meier, F. Schwabl, S. Volgmann, Selbstreguliertes Lernen - Können Die Das Überhaupt? Gestaltung von Lernprozessen in Berufsvorbereitenden Bildungsgängen., Eusl-Verlagsgesellschaft mbH, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26021
Peer Mentoring an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften - Einblicke in ein Schulungskonzept für Peer Mentor*innen
H. Sloane, H.-H. Kremer, in: J. Fuge, H.-H. Kremer (Eds.), Mentoring in Hochschuldidaktik Und -Praxis - Eine Reflexion Wissenschaftlicher Erkenntnisse Und Praktischer Erfahrungen, Eusl-Verlagsgesellschaft mbH, Detmold, 2020, pp. 41–58.
LibreCat
 
 

Filters and Search Terms

department=208

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed