Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

105 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4532
Jenert, T. (2018). ,, Die Hochschule ist wie ein Tanker’’: Überlegungen zu Möglichkeiten und Grenzen von Lehrinnovationen an Universitäten. Göttingen.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4537
Jenert, T., & Brahm, T. (2018). Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings. Presented at the 78th Annual Meeting of the Academy of Management, Chicago.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4538
Jenert, T., & Brahm, T. (2018). The Role of Diversity for the Transition to Higher Education. Presented at the EARLI SIG4 Higher Education, Gießen.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4539
Jenert, T. (2018). ‘Messy data, messy research?! ’Using Mixed Methods to support educational design decisions in Higher Education. Presented at the Mixed Methods International Research Association, Wien.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4540
Jenert, T. (2018). Fostering Educational Innovators ‘Networks in Higher Education.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4541
Jenert, T., & Gommers, L. (n.d.). Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘. In Blickpunkt Hochschuldidaktik.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8521
Euler, D., Sloane, P. F. E., Collenberg, M., Daniel, D., Jansen, E. A., Jenert, T., … Schröder, H. (2018). Erfahrungen im Aufbau von Transferagenturen zur Förderung eines datenbasierten kommunalen Bildungsmanagements. Wirtschaftspädagogisches Forum, 62.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 8522
Jenert, T. (2018). Motivation und Emotionen in der Studieneingangsphase. .
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 4420
Jenert, T., Brahm, T., Gommers, L., & Kühner , P. (2017). How do they find their place? A typology of students’ enculturation during the first year at a business school. Learning, Culture and Social Interaction, 12(87–99), 87–99.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4454
Jenert, T. (2017). Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts. Presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4455
Jenert, T., & Gommers , L. (2017). Investigating Networks within the field of Higher Organisation Institutions. Presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4456
Jenert, T., Gommers, L., Brahm, T., & Wagner , D. (2017). Development and validation of the Reflection in Business Education Questionnaire . Presented at the EARLI Biennial Conference, Tampere.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4457
Wagner, D., Jenert, T., Brahm, T., & Gommers, L. (2017). Educating reflective managers: Why everybody wants and nobody likes it. Presented at the RLME unconference , New York .
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4458
Jenert, T., Brahm, T., & Gommers , L. (2017). Die Enkulturation von Studierenden an der Hochschule – Ergebnisse einer längsschnittlichen qualitativen Untersuchung. Presented at the GEBF-Tagung, Heidelberg .
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4459
Jenert, T., Brahm, T., & Wagner, D. (2017). Warum Wirtschaftsstudierende (nicht) reflektieren. Eine empirische Untersuchung. . Presented at the Jahrestagung der Sektion empirische Bildungsforschung der DGFE, Tübingen .
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4503
Jenert, T., Barnat, M., Salden, P., & Dilger, B. (2017). Struktur, Prozess oder Didaktik als Ausgangspunkt? Ein integratives Modell der Curriculumentwicklung an Hochschulen. In Tagungsband DGHD Tagung 2017. Köln: Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
Brahm, T., Jenert, T., & Wagner, D. (2016). The crucial first year: a longitudinal study of students’ motivational development at a Swiss Business School. Higher Education, 73(3), 459–478. https://doi.org/10.1007/s10734-016-0095-8
LibreCat | DOI
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Autorengruppe, I. für W. (2016). Persönlichkeitsförderung im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen. Bern.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
Jenert, T., Brahm, T., Gommers, L., & Kühner, P. (2016). A typology of students’ enculturation during the first year at University. Presented at the The Higher Education Conference 2016, Amsterdam.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
Winkler, C., Fust, A., & Jenert, T. (2016). Differentiating Novice, Non-expert and Expert Entrepreneurs: A Self-regulated Learning Perspective. In Academy of Management Proceedings (p. 12056). Anaheim, CA.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Dilger, B., Jenert, T., & Sloane, P. F. E. (2016). Studienprogramm-Entwicklung in unterschiedlichen Spannungsfeldern. Presented at the 45. Jahrestagung der DGHD, Bochum.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Jenert, T. (2016). Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung. In T. Jenert , T. Brahm, & D. Euler (Eds.), Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung (pp. 26–29). Wiesbaden: Springer Verlag .
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Jenert, T. (2016). Mehr als nur „gute“ Stimmung: Einstellungen und Motivation Studierender als zentraler Bestandteil der Kompetenzentwicklung. In Vortrag im Rahmen des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik der Fachhochschule Oberösterreich. Linz.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
Euler, D., Sloane, P. F. E., Fäckeler, S., Jenert, T. J., Losch, S., Meier, C., Meier, K., Rüschen, E., & Schröder, H. (2016). Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten und Gelingensbedingungen. EUSL.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 4422
Jenert, T., Postareff, L., Brahm, T., & Lindblom-Ylänne, S. (2015). Enculturation and development of beginning students.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 4423
Brahm, T., & Jenert, T. (2015). On the assessment of attitudes towards studying—development and validation of a questionnaire. Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education, 43, 233–242.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 4437
Brahm, T., Jenert, T., & Euler, D. (2015). Pädagogische Hochschulentwicklung: Von der Programmatik zur Implementierung.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 4445
Jenert, T., Postareff, L., Brahm, T., & Lindblom-Ylänne, S. (2015). Enculturation and development of beginning students.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4463
Brahm, T., Jenert, T., & Wagner, D. (2015). The self-fulfilling prophecy of fear of academic failure. Presented at the 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Zypern.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4464
Brahm, T., Wagner, D., & Jenert, T. (2015). A person-centred approach to students’ transition into Higher Education. Presented at the 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Zypern.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4466
Brahm, T., Jenert, T., & Wagner, D. (2015). The crucial first year: Students’ motivation at a Swiss Business School--a longitudinal study. In Academy of Management Proceedings (p. 12649). Vancouver.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4467
Jenert, T., & Reinmann, G. (2015). Zwischen Individuum, Institution und Disziplin: Methodologische Überlegungen zur Erfassung von Lernkulturen an Hochschule. In Dokumentation der Jahrestagung der Sektion Erwachsenenbildung der DGfE. Hannover.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4469
Wagner, D., & Jenert, T. (2015). Zwischen" netten" Tools und" {\"U}berdidaktisierung": Neue Medien in der Hochschuldidaktik. Presented at the 44. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd), Paderborn.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4424
Jenert, T. (2014). Implementing Outcome-Oriented Study Programmes at University: The Challenge of Academic Culture. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 9(2), 1–12.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4425
Brahm, T., & Jenert, T. (2014). Wissenschafts-Praxis-Kooperation in designbasierter Forschung: Im Spannungsfeld zwischen wissenschaftlicher Gültigkeit und praktischer Relevanz. Zeitschrift Für Berufs-Und Wirtschaftspädagogik-Beihefte (ZBW-B), (Band 27), 45–62.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4426
Brahm, T., Jenert, T., & Wagner, D. (2014). Nicht für alle gleich: subjektive Wahrnehmungen des Übergangs Schule-Hochschule. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 9(5), 63–82.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4470
Brahm, T., Zellweger, F., Jenert, T., & Thomann, G. (2014). Developing study programs as a continuous task-the role of educational developers. Presented at the ICED 2014 : Educational Development in a Changing World, Stockholm.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4472
Jenert, T., & Brahm, T. (2014). Entwicklung der Motivation von Studierenden der Wirtschafts-wissenschaften im ersten Studienjahr-eine Mixed-Methods-Studie. Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt am Main .
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4473
Fust, A., & Jenert, T. (2014). Self-Regulation and Entrepreneurial Learning. Presented at the 59th World Conference of the International Council for Small Business (ICSB), Dublin .
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4474
Brahm, T., & Jenert, T. (2014). The crucial first year: The development of students’ motivation at a Business School-a Mixed Methods Study. Presented at the SIG4 Higher Education & SIG17 Qualitative and Quantitative Approaches to Learning and Instruction Earli SIG Conference 2014, Leuven.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4475
Gebhardt, A., & Jenert, T. (2014). Transition within higher education institutions (HEI): Differences in learning culture (LC) between first-year, bachelor, and master students at a business school. Presented at the SIG4 Higher Education & SIG17 Qualitative and Quantitative Approaches to Learning and Instruction Earli SIG Conference 2014, Leuven.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4476
Brahm, T., & Jenert, T. (2014). Wie kann über DBR die wissenschaftliche und praktische Relevanz der Forschung gesichert werden? Presented at the 24. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Berlin: Humboldt-Universität.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4508
Jenert, T. (2014). Verändern Medien die Lernkultur? Mögliche Rollen von Technologie zwischen virtuellen und physischen Lernräumen. In T. Škerlak, H. Kaufmann, & G. Bachmann (Eds.), Lernumgebungen an der Hochschule. Auf dem Weg zum Campus von morgen (Vol. Band 66, pp. 159–175). New York: Waxmann Verlag GmbH .
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4534
Jenert, T. (2014). Viel Neues und doch keine Innovation!?: Fünf Thesen, warum es die Lehrentwicklung an Hochschulen schwer ha. Presented at the Impulsvortrag an der zweiten Lehr-/Lernkonferenz des Fellowship-Programms für innovative Lehre, Berlin.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4535
Brahm, T., & Jenert, T. (2014). Change Management in Higher Education Institutions. Presented at the Workshop held at ICED 2014, Stockholm .
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4471
Jenert, T. (2014). Eine Systematisierung komplementärer Zugänge zur Lehrentwicklung am Beispiel des Förderprogramms Lehren. 43. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd), Braunschweig.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4427
Brahm, T., & Jenert, T. (2013). Herausforderungen der Kompetenzorientierung in der Studienprogrammentwicklung. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 8(1), 7–14.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4428
Jenert, T., & Brahm, T. (2013). Ein e-Portfolio-Konzept zur Integration heterogener Lernvoraussetzungen und Studienerfahrungen in der Lehrerbildung. Journal Für LehrerInnenbildung, 13(4), 29–33.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4477
Jenert, T., & Brahm, T. (2013). How Business Students Attitudes towards their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study. Presented at the 15th Biennial EARLI Conference, München: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
Brahm, T., Jenert, T., & Euler, D. (2013). On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ). Presented at the 15th Biennial EARLI Conference, München : EARLI European Association for Research on Learning and Instruction.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=282

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed