Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8651 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37752
Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehrkräften als Prädiktoren für ihre Sichtweisen auf die Qualität von inklusivem Unterricht in der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag auf der Conference "Teacher Efficacy and Inclusive Education"
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37756
Implizite Fähigkeitstheorien und Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter im Zusammenhang mit dem Feedback in Elternhaus und Schule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37754
Soziale Referenzierung und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37755
Geschlechtsspezifische Unterschiede in der Wahrnehmung positiven und negativen Feedbacks im Leseunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37758
Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37733
Qualität von inklusivem Grundschulunterricht im Zusammenhang mit Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. Vortrag auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
G. Görel, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37732
Soziale Referenzierung im Elternhaus und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit Lernschwierigkeiten. Vortrag auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37736
Children's perceived parental behavior and their attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. "Inclusive education´: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education"
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Potsdam, Potsdam, 2018.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Potsdam, Potsdam, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37727
Wahrnehmung von Feedback bei Mädchen und Jungen im Leseunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2018.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37738
Discussion on "Friendships, friendship quality and friendship stability between students with and without special educational needs" (Chairs: Elias Avramidis & Susanne Schwab). ECER 2018
F. Hellmich, in: Free University Bolzano, Bolzano, Italy, 2018.
LibreCat
F. Hellmich, in: Free University Bolzano, Bolzano, Italy, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37734
Lernumgebungen für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der Grundschule kooperativ gestalten – ein Projekt zur Förderung des kooperativen Lernens von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften. Posterpräsentation auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
F.K. Hoya, M.F. Löper, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
F.K. Hoya, M.F. Löper, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)
M.F. Löper, E. Blumberg, G. Görel, F. Hellmich, F.K. Hoya, A. Kirsch, J. McAnaney, T. Mester, J.R. Schulze, S. Schwab, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, E. Blumberg, G. Görel, F. Hellmich, F.K. Hoya, A. Kirsch, J. McAnaney, T. Mester, J.R. Schulze, S. Schwab, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
"The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education". Posterpräsentation auf der Conference "Teacher Efficacy and Inclusive Education"
M.F. Löper, F. Hellmich, F.K. Hoya, J. McAnaney, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, F.K. Hoya, J. McAnaney, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37737
Pre-service teachers’ training for inclusive science learning in primary school. Poster Presentation. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. "Inclusive education´: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education"
F. Hellmich, M.F. Löper, F.K. Hoya, E. Blumberg, S. Schwab, in: University of Potsdam, Potsdam, 2018.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, F.K. Hoya, E. Blumberg, S. Schwab, in: University of Potsdam, Potsdam, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37728
Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden für den inklusiven Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)
M.F. Löper, F.K. Hoya, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
Pre-service teachers’ cooperative learning processes and their qualifications for inclusive science learning in primary school. Poster presentation. 6th International Conference on Inclusion
M.F. Löper, F.K. Hoya, F. Hellmich, E. Blumberg, S. Schwab, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, F. Hellmich, E. Blumberg, S. Schwab, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36390
Die gesellschaftlichen Bedingungen Sozialer Arbeit erforschen
M. Kuhn, S. Landhäußer, in: P. Bastian, B. Lochner (Eds.), Forschungsfelder der Sozialen Arbeit , Hohengehren , 2018, p. S. 45-69.
LibreCat
M. Kuhn, S. Landhäußer, in: P. Bastian, B. Lochner (Eds.), Forschungsfelder der Sozialen Arbeit , Hohengehren , 2018, p. S. 45-69.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40595
Kritisch-reflexive Praxiserfahrungen in der Grundschule: Das Projekt "Schule für alle"
C. Pieper, B. Kottmann, S. Miller, in: E. Feyerer, W. Prammer, E. Prammer-Semmler, C. Kladnik, M. Leibetseder, R. Wimberger (Eds.), System. Wandel. Entwicklung. Akteurinnen und Akteure inklusive Prozesse im Spannungsfeld von Institution, Profession und Person, Klinkhardt, Bad Heilbrunn , 2018, pp. 293–297.
LibreCat
C. Pieper, B. Kottmann, S. Miller, in: E. Feyerer, W. Prammer, E. Prammer-Semmler, C. Kladnik, M. Leibetseder, R. Wimberger (Eds.), System. Wandel. Entwicklung. Akteurinnen und Akteure inklusive Prozesse im Spannungsfeld von Institution, Profession und Person, Klinkhardt, Bad Heilbrunn , 2018, pp. 293–297.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40605
"Das Beste für mein Kind": Eltern im Übergang zwischen Vorfreude, Sorge und Erwartungsdruck
S. Grüter, B. Kottmann, in: M. Lassek, M. Gutzmann (Eds.), Kinder beim Übergang begleiten. Von der Anschlussfähigkeit zur gemeinsamen Verantwortung, Grundschulverband, Frankfurt, 2018, pp. 82–100.
LibreCat
S. Grüter, B. Kottmann, in: M. Lassek, M. Gutzmann (Eds.), Kinder beim Übergang begleiten. Von der Anschlussfähigkeit zur gemeinsamen Verantwortung, Grundschulverband, Frankfurt, 2018, pp. 82–100.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40606
Macht Diagnostik Selektion?
B. Kottmann, S. Miller, M. Zimmer, Zeitschrift für Grundschulforschung 1 (2018) 23–38.
LibreCat
| DOI
B. Kottmann, S. Miller, M. Zimmer, Zeitschrift für Grundschulforschung 1 (2018) 23–38.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire.
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Journal of Education for Teaching 44 (2018) 415–430.
LibreCat
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Journal of Education for Teaching 44 (2018) 415–430.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40492
„Rationale Fischerei“? Das Konzept des Maximum Sustainable Yield im Spannungsfeld von Ökonomie und Ökologie
J. Sackel, Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte 105 (2018) 183–200.
LibreCat
| DOI
J. Sackel, Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte 105 (2018) 183–200.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 |
Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory
A. Krüger, J. Tünnermann, K. Rohlfing, I. Scharlau, Archives of Data Science, Series A 5 (2018) 1–27.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A. Krüger, J. Tünnermann, K. Rohlfing, I. Scharlau, Archives of Data Science, Series A 5 (2018) 1–27.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17557
Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production
O. Abramov, S. Kopp, A. Nemeth, F. Kern, U. Mertens, K. Rohlfing, in: KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science, 2018.
LibreCat
O. Abramov, S. Kopp, A. Nemeth, F. Kern, U. Mertens, K. Rohlfing, in: KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?
J. König, K. Darge, S. Klemenz, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
J. König, K. Darge, S. Klemenz, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
KinU. Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie "Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung" des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)
G. Görel, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Albers, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
G. Görel, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Albers, F. Hellmich, in: Goethe-Universität Frankfurt am Main, Frankfurt am Main, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Does the parental role model behavior play an important role for children’s attitudes towards peers with learning disabilities? Paper presentation. 6th International Conference on Inclusion
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Free University Bolzano, Bolzano, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Free University Bolzano, Bolzano, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Free University Bolzano, Bolzano, Italy, 2018.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Free University Bolzano, Bolzano, Italy, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
Feedback im Elternhaus und Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2018.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell
T. Bührmann, P. Büker, in: E. Glaser, H.-C. Koller, W. Thole , S. Krumme (Eds.), Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress, Budrich, Opladen, 2018, pp. 512–519.
LibreCat
T. Bührmann, P. Büker, in: E. Glaser, H.-C. Koller, W. Thole , S. Krumme (Eds.), Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress, Budrich, Opladen, 2018, pp. 512–519.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36865
Die Kinderladenbewegung. Ein 'gesellschaftliches Erziehungsexperiment' mit biographischen Auswirkungen als "Neue Soziale Bewegung"?
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: D. Franke-Meyer, C. Kuhlmann (Eds.), Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. , Springer VS, Wiesbaden, 2018, pp. 225–236.
LibreCat
| DOI
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: D. Franke-Meyer, C. Kuhlmann (Eds.), Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. , Springer VS, Wiesbaden, 2018, pp. 225–236.
2018 | Book | LibreCat-ID: 36849
Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien
N. Göddertz, Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien, VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
| DOI
N. Göddertz, Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien, VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, Wiesbaden, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education.
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Studies in Educational Evaluation 58 (2018) 197–204.
LibreCat
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Studies in Educational Evaluation 58 (2018) 197–204.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons?
M. Krepf, D. Scholl, W. Plöger, A. Seifert, Journal of Research in Science Teaching 55 (2018) 44–67.
LibreCat
M. Krepf, D. Scholl, W. Plöger, A. Seifert, Journal of Research in Science Teaching 55 (2018) 44–67.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften.
E. Bender, N. Schaper, A. Seifert, Journal for Educational Research Online 10 (2018) 70–99.
LibreCat
E. Bender, N. Schaper, A. Seifert, Journal for Educational Research Online 10 (2018) 70–99.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
Health problems of orchestral musicians from a life-span perspective: Results of a large scale study.
H. Gembris, A. Heye, A. Seifert, Music & Science 1 (2018) 1–20.
LibreCat
H. Gembris, A. Heye, A. Seifert, Music & Science 1 (2018) 1–20.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden.
N. Schaper, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
N. Schaper, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge.
A. Seifert, N. Schaper, J. König, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
A. Seifert, N. Schaper, J. König, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40972
Die Ordnung der Stadt – Eine vergleichende Untersuchung zur Residenzarchitektur Bückeburgs in der Frühen Neuzeit
M. Silvestri, in: S. Brüdermann (Ed.), 1615 - Recht und Ordnung in Schaumburg, 2018, pp. 317–347.
LibreCat
M. Silvestri, in: S. Brüdermann (Ed.), 1615 - Recht und Ordnung in Schaumburg, 2018, pp. 317–347.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41175
Kompetenzorientierung – Was angehende Lehrkräfte können und können sollten.
M. Wapulski, A. Seifert, J. König, SCHULENRW – Amtsblatt des Ministerium für Schule und Bildung. (2018).
LibreCat
M. Wapulski, A. Seifert, J. König, SCHULENRW – Amtsblatt des Ministerium für Schule und Bildung. (2018).
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41177
Das geschichtsdidaktische Planungswissen von angehenden Geschichtslehrer/innen – Entwicklung und Pilotierung eines Testinstruments zur Messung des fachdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte.
J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, N. Brauch, Geschichte in Wissenschaft und Unterricht 69 (2018) 373–392.
LibreCat
J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, N. Brauch, Geschichte in Wissenschaft und Unterricht 69 (2018) 373–392.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24926
Can the reduction of an iconic gesture aid long-term learning? A pilot child-robot-study
U.J. Mertens, K. Bergmann, N.F. Tolksdorf, K.J. Rohlfing, in: 2018.
LibreCat
U.J. Mertens, K. Bergmann, N.F. Tolksdorf, K.J. Rohlfing, in: 2018.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24924
Multimodal response behavior of children during word learning with a robot
N.F. Tolksdorf, U.J. Mertens, K.J. Rohlfing, in: 2018.
LibreCat
N.F. Tolksdorf, U.J. Mertens, K.J. Rohlfing, in: 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20227
Language development from an ecological perspective: Ecologically valid ways to abstract symbols.
J. Rączaszek-Leonardi, I. Nomikou, K. Rohlfing, T.W. Deacon, Ecological Psychology 30 (2018) 39–73.
LibreCat
J. Rączaszek-Leonardi, I. Nomikou, K. Rohlfing, T.W. Deacon, Ecological Psychology 30 (2018) 39–73.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20225
Evidence for early comprehension of action verbs.
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, Language Learning and Development (2018) 1–11.
LibreCat
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, Language Learning and Development (2018) 1–11.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41376
Evaluation künstlerischen Unterrichts an einer Universität: Einblicke in die Entwicklung von Erhebungsinstrumenten, Prozesse, sowie erste Daten.
A. Seifert, M. Ahlers, in: Jahrestagung der Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF), 2018.
LibreCat
A. Seifert, M. Ahlers, in: Jahrestagung der Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF), 2018.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41379
Learning Culture in Health Care.
B. Ricken, N. Schaper, A. Seifert, in: ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning), 2018.
LibreCat
B. Ricken, N. Schaper, A. Seifert, in: ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning), 2018.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41377
The Role of Informal Learning as a Mediator Between Learning Culture and Work-Related Learning Outcomes.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, in: JURE Congress, 2018.
LibreCat
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, in: JURE Congress, 2018.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41378
Personal and Organizational Antecedents of Informal Learning in the Workplace.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, in: EARLI SIG 14 Conference, 2018.
LibreCat
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, in: EARLI SIG 14 Conference, 2018.
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41380
Aspekte bildungswissenschaftlicher Kompetenz. Ansätze, Ergebnisse, Implikationen.
A. Seifert, in: Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik, 2018.
LibreCat
A. Seifert, in: Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17179
Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production
O. Abramov, S. Kopp, A. Nemeth, F. Kern, U. Mertens, K. Rohlfing, in: KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science, 2018.
LibreCat
O. Abramov, S. Kopp, A. Nemeth, F. Kern, U. Mertens, K. Rohlfing, in: KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41645
Understanding transnational knowledge
A. Duscha, K. Klein-Zimmer, M. Klemm, A. Spiegel, Transnational Social Review 8 (2018) 2–6.
LibreCat
| DOI
A. Duscha, K. Klein-Zimmer, M. Klemm, A. Spiegel, Transnational Social Review 8 (2018) 2–6.
2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 41646
Transnational Knowledge
A. Duscha, K. Klein-Zimmer, M. Klemm, A. Spiegel, eds., Transnational Knowledge, Taylor {&} Francis, 2018.
LibreCat
A. Duscha, K. Klein-Zimmer, M. Klemm, A. Spiegel, eds., Transnational Knowledge, Taylor {&} Francis, 2018.
2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad
A. Spiegel, U. Mense-Petermann, B. Bredenkötter, Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad, Routledge, 2018.
LibreCat
A. Spiegel, U. Mense-Petermann, B. Bredenkötter, Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad, Routledge, 2018.
2018 | Book | LibreCat-ID: 41845
Niederländische Maler in Italien. Künstlerreisen und Kunstrezeption im 16. Jahrhundert
M. Harnack, Niederländische Maler in Italien. Künstlerreisen und Kunstrezeption im 16. Jahrhundert, Berlin, 2018.
LibreCat
M. Harnack, Niederländische Maler in Italien. Künstlerreisen und Kunstrezeption im 16. Jahrhundert, Berlin, 2018.
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41857
Neuer Zugang zur Geschichte
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
LibreCat
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41859
Wie Handys ins Museum kamen
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
LibreCat
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41858
Was Museumsbesucher sagen
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
LibreCat
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41851
Exponate und Ausstellungen in den Augen ihrer Besucher. Vier Beobachtungen aus der Stadtschreiberei Paderborn
P. Duschner, Paderborner Historische Mitteilungen 31 (2018) 32–49.
LibreCat
P. Duschner, Paderborner Historische Mitteilungen 31 (2018) 32–49.
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41856
Museen sollen viele Geschichte erzählen
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
LibreCat
P. Duschner, Neue Westfälische (2018).
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41944
Mehrsprachiges Lesen mit Brechts „Vergnügungen“. Mit Sprache(n) Lesefreude anregen.
E. Topalović, K. Kuzminykh, Leseförderung. DaZ Sekundarstufe. Konzepte Und Materialien (2018) 21–27.
LibreCat
E. Topalović, K. Kuzminykh, Leseförderung. DaZ Sekundarstufe. Konzepte Und Materialien (2018) 21–27.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41933
Mehrsprachige Literacy: Potentiale eines Gesamtsprachencurriculums in einer Pluralen Mehrsprachigkeitsdidaktik.
B. Hufeisen, E. Topalović, in: E. Gessner, J. Giambalvo-Rode, H.P. Kuhley (Eds.), Atlas Der Mehrsprachigkeit in Europa. Mehrsprachigkeit Als Chance, Leipziger Universitätsverlag, Leipzig, 2018, pp. 15–29.
LibreCat
B. Hufeisen, E. Topalović, in: E. Gessner, J. Giambalvo-Rode, H.P. Kuhley (Eds.), Atlas Der Mehrsprachigkeit in Europa. Mehrsprachigkeit Als Chance, Leipziger Universitätsverlag, Leipzig, 2018, pp. 15–29.
2018 | Book | LibreCat-ID: 42334
Der historische Muhammad in der islamischen Theologie. Zur Kriterienfrage in der Leben-Muhammad-Forschung
Z. Ghaffar, Der historische Muhammad in der islamischen Theologie. Zur Kriterienfrage in der Leben-Muhammad-Forschung, Brill | Schöningh, Paderborn, 2018.
LibreCat
Z. Ghaffar, Der historische Muhammad in der islamischen Theologie. Zur Kriterienfrage in der Leben-Muhammad-Forschung, Brill | Schöningh, Paderborn, 2018.
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 41721
Fleiner, Carey / Woodacre, Elena : Virtuous or Villainess? The Image of the Royal Mother from the Early Medieval to the Early Modern Era
A. Foerster, Sehepunkte 18 (2018).
LibreCat
A. Foerster, Sehepunkte 18 (2018).
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40926
The King’s Wife in Wessex: The Tale of Wicked Queen Eadburh
A. Foerster, Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte 1 (2018) 169–173.
LibreCat
A. Foerster, Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte 1 (2018) 169–173.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40929
Female Rulership: The Case of Seaxburh, Queen of Wessex
A. Foerster, Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte 1 (2018) 164–168.
LibreCat
A. Foerster, Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte 1 (2018) 164–168.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie.
I. Scharlau, Psychologieunterricht 51 (2018) 35–38.
LibreCat
I. Scharlau, Psychologieunterricht 51 (2018) 35–38.
2018 | Book | LibreCat-ID: 40126 |
The Online Advertising Tax. A Digital Policy Innovation. CAMRI Policy Briefs No. 1. (Short version)
C. Fuchs, The Online Advertising Tax. A Digital Policy Innovation. CAMRI Policy Briefs No. 1. (Short Version), University of Westminster Press, London, 2018.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, The Online Advertising Tax. A Digital Policy Innovation. CAMRI Policy Briefs No. 1. (Short Version), University of Westminster Press, London, 2018.
2018 | Book | LibreCat-ID: 40125 |
The Online Advertising Tax as the Foundation of a Public Service Internet
C. Fuchs, The Online Advertising Tax as the Foundation of a Public Service Internet, University of Westminster Press, London, 2018.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, The Online Advertising Tax as the Foundation of a Public Service Internet, University of Westminster Press, London, 2018.
2018 | Book | LibreCat-ID: 40129 |
Nationalism 2.0. The Making of Brexit on Social Media
C. Fuchs, Nationalism 2.0. The Making of Brexit on Social Media, Pluto Press, London, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Nationalism 2.0. The Making of Brexit on Social Media, Pluto Press, London, 2018.
2018 | Book | LibreCat-ID: 40127
Digital Demagogue: Authoritarian Capitalism in the Age of Trump and Twitter
C. Fuchs, Digital Demagogue: Authoritarian Capitalism in the Age of Trump and Twitter, Pluto Press, London, 2018.
LibreCat
C. Fuchs, Digital Demagogue: Authoritarian Capitalism in the Age of Trump and Twitter, Pluto Press, London, 2018.
2018 | Book | LibreCat-ID: 40128
Digitale Demagogie: Autoritärer Kapitalismus im Zeitalter von Trump und Twitter
C. Fuchs, Digitale Demagogie: Autoritärer Kapitalismus im Zeitalter von Trump und Twitter, VSA, Hamburg, 2018.
LibreCat
C. Fuchs, Digitale Demagogie: Autoritärer Kapitalismus im Zeitalter von Trump und Twitter, VSA, Hamburg, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41435 |
Karl Marx @ 200. Debating Capitalism & Perspectives for the Future of Radical Theory
C. Fuchs, L. Monticelli, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 406–741.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, L. Monticelli, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 406–741.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41436
Ferments in the Field: The Past, Present and Future of Communication Studies (Special issue)
C. Fuchs, J. Qiu, Journal of Communication 68 (2018) 219–451.
LibreCat
C. Fuchs, J. Qiu, Journal of Communication 68 (2018) 219–451.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41547
Authoritarian Capitalism, Authoritarian Movements, Authoritarian Communication
C. Fuchs, Media, Culture & Society 40 (2018) 779–791.
LibreCat
C. Fuchs, Media, Culture & Society 40 (2018) 779–791.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41550
Capitalism, Patriarchy, Slavery, and Racism in the Age of Digital Capitalism and Digital Labour
C. Fuchs, Critical Sociology. Journal Indexed in Social Sciences Citation Index 44 (2018) 677–702.
LibreCat
C. Fuchs, Critical Sociology. Journal Indexed in Social Sciences Citation Index 44 (2018) 677–702.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41549
Ferments in the Field: Introductory Reflections on the Past, Present and Future of Communication Studies
C. Fuchs, J. Qiu, Journal of Communication 68 (2018) 219–232.
LibreCat
C. Fuchs, J. Qiu, Journal of Communication 68 (2018) 219–232.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41548
Towards A Critical Theory of Communication with Georg Lukács and Lucien Goldmann
C. Fuchs, Javnost – The Public 25 (2018) 265–281.
LibreCat
C. Fuchs, Javnost – The Public 25 (2018) 265–281.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41545 |
Karl Marx @ 200: Towards a Marxian Theory of Communication
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 406–414, 518–534.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 406–414, 518–534.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41563 |
Racism, Nationalism and Right-Wing Extremism Online: The Austrian Presidential Election 2016 on Facebook
C. Fuchs, in: J. Morelock (Ed.), Critical Theory and Authoritarian Populism, University of Westminster Press, London, 2018, pp. 157–206.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, in: J. Morelock (Ed.), Critical Theory and Authoritarian Populism, University of Westminster Press, London, 2018, pp. 157–206.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41656
Web 2.0, Prosumption, and Surveillance
C. Fuchs, in: T. Monahan, D. Murakami Wood (Eds.), Surveillance Studies: A Reader. Chapter 53, Oxford University Press, Oxford, 2018, pp. 276–280.
LibreCat
C. Fuchs, in: T. Monahan, D. Murakami Wood (Eds.), Surveillance Studies: A Reader. Chapter 53, Oxford University Press, Oxford, 2018, pp. 276–280.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41618
Google Kapitalizmi
C. Fuchs, in: F. Aydoğan (Ed.), Yení Medya Kuramlari [New Media Theories], Der Yayinlari, Istanbul, 2018, pp. 71–83.
LibreCat
C. Fuchs, in: F. Aydoğan (Ed.), Yení Medya Kuramlari [New Media Theories], Der Yayinlari, Istanbul, 2018, pp. 71–83.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42377
“Dear Mr. Neo-Nazi, Can You Please Give Me Your Informed Consent So That I Can Quote Your Fascist Tweet?“. Questions of Social Media Research Ethics in Online Ideology Critique
C. Fuchs, in: G. Meikle (Ed.), The Routledge Companion to Media and Activism, Routledge, Abingdon, 2018, pp. 385–394.
LibreCat
C. Fuchs, in: G. Meikle (Ed.), The Routledge Companion to Media and Activism, Routledge, Abingdon, 2018, pp. 385–394.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42375
Propaganda 2.0: Herman and Chomsky’s Propaganda Model in the Age of the Internet, Big Data and Social Media
C. Fuchs, in: J. Pedro-Carañana, D. Broudy, J. Klaehn (Eds.), The Propaganda Model Today: Filtering Perception and Awareness, University of Westminster Press, London, 2018, pp. 71–91.
LibreCat
C. Fuchs, in: J. Pedro-Carañana, D. Broudy, J. Klaehn (Eds.), The Propaganda Model Today: Filtering Perception and Awareness, University of Westminster Press, London, 2018, pp. 71–91.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42372
Socialising Anti-Social Social Media
C. Fuchs, in: J. Mair, T. Clark, N. Fowler, R. Snoddy, R. Tait (Eds.), Anti-Social Media: The Impact on Journalism and Society, Abramis, Suffolk, 2018, pp. 58–63.
LibreCat
C. Fuchs, in: J. Mair, T. Clark, N. Fowler, R. Snoddy, R. Tait (Eds.), Anti-Social Media: The Impact on Journalism and Society, Abramis, Suffolk, 2018, pp. 58–63.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42376
Social Media and the Capitalist Crisis
C. Fuchs, in: L. Basu, S. Schifferes, S. Knowles (Eds.), The Media and Austerity: Comparative Perspectives, Routledge, Abingdon, 2018, pp. 211–225.
LibreCat
C. Fuchs, in: L. Basu, S. Schifferes, S. Knowles (Eds.), The Media and Austerity: Comparative Perspectives, Routledge, Abingdon, 2018, pp. 211–225.
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42374 |
What would Marx have said about Facebook and Cambridge Analytica?
C. Fuchs, Monthly Review Online, November 28, 2018 (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Monthly Review Online, November 28, 2018 (2018).
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42373 |
What Would Marx Have Said About Facebook and Cambridge Analytica?
C. Fuchs, OpenDemocracy (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, OpenDemocracy (2018).
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42540
Industrie 4.0 – Die digitale deutsche Ideologie
C. Fuchs, Z Nr. 115 (September 2018) (2018) 181–192.
LibreCat
C. Fuchs, Z Nr. 115 (September 2018) (2018) 181–192.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42506 |
Universal Alienation, Formal and Real Subsumption of Society Under Capital, Ongoing Primitive Accumulation by Dispossession: Reflections on the Marx@200-Contributions by David Harvey and Michael Hardt/Toni Negri
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 454–467.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 454–467.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42507 |
Repeating Marx: Introduction to the Special Issue “Karl Marx @ 200: Debating Capitalism & Perspectives for the Future of Radical Theory“
C. Fuchs, L. Monticelli, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 406–414.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, L. Monticelli, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 406–414.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42505 |
Reflections on Sven-Eric Liedman’s Marx-Biography “A World to Win: The Life and Works of Karl Marx”
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 619–627.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 619–627.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42509 |
Postface: Horst Holzer’s “Communication & Society: A Critical Political Economy Perspective“
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 398–401.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 398–401.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42503 |
Karl Marx & Rosa Luxemburg: Postface to Rosa Luxemburg’s Article “Karl Marx”
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 729–741.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 729–741.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42504 |
Marx’s Centenary (1918) in the Light of the Media and Socialist Thought
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 717–728.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique 16 (2018) 717–728.
2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42500 |
How Corbyn’s Plan to Tax Google and Facebook Could Create A Public Service Internet
C. Fuchs, Huffington Post UK (2018).
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Huffington Post UK (2018).
2018 | Report | LibreCat-ID: 42502 |
Written Evidence Submitted to the House of Lords-Communications Select Committee Inquiry “The Internet: To Regulate Or Not To Regulate?“, Published on May 9, 2018
C. Fuchs, Written Evidence Submitted to the House of Lords-Communications Select Committee Inquiry “The Internet: To Regulate Or Not To Regulate?“, Published on May 9, 2018, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
C. Fuchs, Written Evidence Submitted to the House of Lords-Communications Select Committee Inquiry “The Internet: To Regulate Or Not To Regulate?“, Published on May 9, 2018, 2018.