Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8886 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
Lüke, Carina, et al. “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay.” CHILD DEVELOPMENT, vol. 88, no. 2, Wiley, 2017, pp. 484–92, doi:10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41387
Seifert, Andreas. “Studienerfolg als der Erwerb bildungswissenschaftlichen Wissens vs. Studienerfolg als Veränderung der Kompetenzselbsteinschätzungen: Entwicklungen im Praxissemester.” Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41386
Scholl, Daniel, et al. “Analytical Competence of Teachers: Modelling and Validating a Core Construct.” Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-Tencies,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41385
Schaper, NIclas, et al. “Neue Herausforderungen für Zentren für Lehrerbildung.” 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung., 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41383
Brauch, Nicola, et al. “Test-Development to Assess Future History Teacher’s PCK.” 17th Biennial EARLI Conference, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
Lüke, Carina, et al. “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay.” CHILD DEVELOPMENT, vol. 88, no. 2, Wiley, 2017, pp. 484–92, doi:10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Grimminger, Angela. Gestische Und Sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate Alten Kindern Und Ihren Bezugspersonen in Wiederkehrenden, Semi-Naturalistischen Interaktionen Und Individuelle Unterschiede in Der Späteren Sprachentwicklung. 2017, doi:10.17619/UNIPB/1-77.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37784
Schwab, Susanne, et al. „That Is Why I Believe I Can Do It” - Prediction of Self-Efficacy Towards Inclusive Education in Austrian and German Prospective Teachers. Individual Paper Presentation. 2017 IACESA (International Association for Cognitive Education in Southern Africa) Conference. North West University/OPTENTIA Research Focus Area, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37783
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Leseleistungen von Grundschulkindern Im Zusammenhang Mit Dem Feedback Ihrer Lehrkräfte Im Leseunterricht – Befunde Aus Einer Mehrebenenanalyse. Posterpräsentation Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37761
Hellmich, Frank, et al. Under Which Conditions Do Primary School Teachers Cooperate in Inclusive Education? Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction). University of Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction). Tampere, Finland, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40017
Hellmich, Frank, and Eva Blumberg, editors. Inklusiver Unterricht in Der Grundschule. Kohlhammer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 19956
Höke, Julia, et al. Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/). 2017.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 36295
Faas, Stefan, et al. Familien- und Elternbildung stärken. Springer, 2017, doi:10.1007/978-3-658-15507-0.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41181
Schütz, Julia, and Andreas Seifert. “BMBF-Tagung: Bildungsforschung 2020: Interdisziplinäre und interinstitutionelle Po-tenziale eines Veranstaltungsformats.” Der Pädagogische Blick, vol. 25, no. 3, 2017, pp. 173–74.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
Schubert, Katrin, and Carolin Krüger. “Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge.” Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–42.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
Heller, Vivian, and Katharina Rohlfing. “Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play.” Frontiers in Psychology, vol. 8, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
Rohlfing, Katharina, et al. “Benefits of Repeated Book Readings in Children with SLI.” Communication Disorders Quarterly, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
Müller, Christina, et al. “ Diagnostik Des Vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie Zur Konstruktvalidität Eines Neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen). .” Frühförderung Interdisziplinär, vol. 4, 2017, pp. 187–99.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20206
Lüke, Carina, et al. “Development of Pointing Gestures in Children with Typical and Delayed Language Acquisition. .” Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 2017, pp. 3185–97, doi:10.1044/2017_JSLHR-L-16-0129.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20205
Rohlfing, Katharina, et al. “An Interactive View on the Development of Deictic Pointing in Infancy. .” Frontiers in Psychology , 2017, doi:10.3389/fpsyg.2017.01319.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41384
Festner, Dagmar, et al. “Kompetenzselbsteinschätzungen und bildungswissenschaftliches Wissen im Lehramtsstudium – Zeigen sich Unterschiede zwischen einem Orientierungspraktikum und dem Praxissemester?” 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41390
Seifert, Andreas, et al. “Learning to Practice (LtP): Ermittlung der Kompetenzentwicklung im Praxissemester – Pädagogisches Wissen und Kompetenzeinschätzungen.” Vortrag auf dem NRW-Netzwerktreffen Lehrerbildung 2017, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41389
Seifert, Andreas, and Niclas Schaper. “Veränderungen des bildungswissenschaftlichen Wissens und der subjektiven Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester.” 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41388
Seifert, Andreas. “Die Befragungen im bildungswissenschaftlichen Studium an der Universität Paderborn: Ansatz, Ergebnisse, Implikationen, Verbesserungsmöglichkeiten.” Forschungskolloquium der Psychologie, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
Topalović, Elvira, and Benjamin Uhl, editors. Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41846
Harnack, Maria. “Das immaterielle Kulturerbe in Nordrhein-Westfalen. Bewerbungs- und Auswahlverfahren.” Heimatpflege in Westfalen, vol. 30, 2017, pp. 5–7.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
Topalović, Elvira, and Benjamin Uhl. “Richtig Schreiben. .” Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , edited by Elvira Topalović and Benjamin Uhl, vol. 1, Westermann Schöningh, 2017, pp. 139–84.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
Topalović, Elvira. “Lesen Und Schreiben Lernen.” Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , edited by Elvira Topalović and Benjamin Uhl, vol. 1, Westermann Schöningh, 2017, pp. 65–138.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
Jörg, Jost, et al. “Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache Im Fach Aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften Und Lernenden in Einem BiSS-Projekt.” Fachunterricht Und Sprache in Schulischen Lehr-/Lernprozessen., edited by Bernt Ahrenholz et al., Narr, 2017, pp. 161–82.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41938
Topalović, Elvira. “Schuld Und Wahrheit in Der Sprachlichen Konstruktion von Hexen. Ein Interdisziplinärer Zugang Zu Kassibern Und Protokollen.” Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge Zur Vermittlung von Magie- Und Zauberei-Imaginationen, edited by Heinz Sieburg et al., Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
Uhl, Benjamin, and Elvira Topalović. “Gemeinsames Lernen Im Sprachunterricht: Wie Können Lernaufgaben Sprachlich Variiert Werden?” Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, edited by Frank Hellmich and Eva Blumberg, Kohlhammer, 2017, pp. 155–69.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41934
Blachut, Alisa, and Elvira Topalović. “Texte Zu Hexenverfolgungen Des 17. Jahrhunderts Im Integrativen Unterricht. Ansätze Für Die Sekundarstufe in Den Fächern Deutsch Und Geschichte.” Deutsch Im 17. Jahrhundert. Studien Zu Sprachkontakt, Sprachvariation Und Sprachwandel Im Deutschen, edited by Markus Denkler et al., Winter, 2017, pp. 103–28.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42332
Blachut, Alisa. “Mit Bildern Sprechen (Modul 4).” Deutsch Lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF, edited by Elvira Topalović and Benjamin Uhl, Schöningh, 2017, pp. 185–218.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 40134
Fuchs, Christian. Marx lesen im Informationszeitalter: Eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf „Das Kapital Band 1“. Unrast, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42847
Fuchs, Christian, editor. Marx and the Political Economy of the Media. Studies in Critical Social Sciences. Volume 79. Paperback. IL: Haymarket Books, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41555 | OA
Fuchs, Christian. “Information Technology and Sustainability in the Information Society.” International Journal of Communication, vol. 11, 2017, pp. 2431–61.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41553 | OA
Fuchs, Christian. “Fascism 2.0: Twitter Users’ Social Media Memories of Hitler on His 127th Birthday.” Fascism: Journal of Comparative Fascist Studies, vol. 6, no. 2, 2017, pp. 228–63, doi:https://doi.org/10.1163/22116257-00602004.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41554
Fuchs, Christian. “The Information Economy and the Labor Theory of Value.” International Journal of Political Economy, vol. 46, no. 1, 2017, pp. 65–89.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41552
Fuchs, Christian. “Raymond Williams’ Communicative Materialism.” European Journal of Cultural Studies, vol. 20, no. 6, 2017, pp. 744–62.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41557
Fuchs, Christian. “Critical Social Theory and Sustainable Development: The Role of Class, Capitalism and Domination in a Dialectical Analysis of Un/Sustainability.” Sustainable Development, vol. 25, no. 5, 2017, pp. 443–58, doi:https://doi.org/10.1002/sd.1673.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41556
Fuchs, Christian. “The Praxis School’s Marxist Humanism and Mihailo Marković’s Theory of Communication.” Critique, vol. 45, no. 1–2, 2017, pp. 159–82.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41559
Fuchs, Christian. “Sustainability and Community Networks.” Telematics and Informatics, vol. 34, no. 2, 2017, pp. 628–39.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41561
Fuchs Christian. “信息时代重读马克思的《资本论》[J].” 国外理论动 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (12), 2017, pp. 34–46.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42378
Fuchs, Christian. “Herbert Marcuse and the Dialectics of Social Media.” The Great Refusal: Herbert Marcuse and Contemporary Social Movements, edited by Andrew T. Lamas et al., PA: Temple University Press, 2017, pp. 241–57.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42379
Fuchs, Christian. “Facebook.” Global Media Giants, edited by Benjamin J. Birkbine et al., Routledge, 2017, pp. 428–44.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42547 | OA
Fuchs, Christian. “Preface: Horst Holzer’s Marxist Theory of Communication [Preface to Christian Fuchs’ Translation of Horst Holzer’s Article “The Forgotten Marxist Theory of Communication & Society“].” TripleC: Communication, Capitalism & Critique, vol. 15, no. 2, 2017, pp. 686–706, doi:https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.908.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42548 | OA
Fuchs, Christian. “The Relevance of Franz L. Neumann’s Critical Theory in 2017: “Anxiety and Politics“ in the New Age of Authoritarian Capitalism.” TripleC: Communication, Capitalism & Critique, vol. 15, no. 2, 2017, pp. 637–50, doi:https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.903.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42549 | OA
Fuchs, Christian. “Günther Anders’ Undiscovered Critical Theory of Technology in the Age of Big Data Capitalism.” TripleC: Communication, Capitalism & Critique, vol. 15, no. 2, 2017, pp. 584–613, doi:https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.898.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42554
Fuchs, Christian, and Bingqing Xia. “The Financialisation of Digital Capitalism in China.” Westminster Advanced Studies Research Paper, vol. 4, London: Westminster Institute for Advanced Studies, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed