Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10024 Publications
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41386
Scholl, D., Seifert, A., Krepf, M., & Plöger, W. (2017). Analytical competence of teachers: modelling and validating a core construct. Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-Tencies.” Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-tencies,” Hamburg.
LibreCat
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41385
Schaper, Ni., Festner, D., Seifert, A., Watson, C., & Hilligus, A. H. (2017). Neue Herausforderungen für Zentren für Lehrerbildung. 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung. 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung., Bochum.
LibreCat
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41383
Brauch, N., Wolf, J., Seiffert, J., Seifert, A., & Rothland, M. (2017). Test-Development to Assess Future History Teacher’s PCK. 17th Biennial EARLI Conference. 17th Biennial EARLI Conference, Tampere.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
Lüke, C., Grimminger, A., Rohlfing, K., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2017). In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay. CHILD DEVELOPMENT, 88(2), 484–492. https://doi.org/10.1111/cdev.12610
LibreCat
| DOI
2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Grimminger, A. (2017). Gestische und sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate alten Kindern und ihren Bezugspersonen in wiederkehrenden, semi-naturalistischen Interaktionen und individuelle Unterschiede in der späteren Sprachentwicklung. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-77
LibreCat
| DOI
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37784
Schwab, S., Hellmich, F., & Görel, G. (2017). „That is why I believe I can do it” - Prediction of Self-Efficacy Towards Inclusive Education in Austrian and German Prospective Teachers. Individual Paper Presentation. 2017 IACESA (International Association for Cognitive Education in Southern Africa) Conference.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37783
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2017). Leseleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem Feedback ihrer Lehrkräfte im Leseunterricht – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Posterpräsentation auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37761
Hellmich, F., Schwab, S., Hoya, F. K., & Görel, G. (2017). Under which conditions do primary school teachers cooperate in inclusive education? Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40017
Hellmich, F., & Blumberg, E. (Eds.). (2017). Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Kohlhammer.
LibreCat
2017 | Misc | LibreCat-ID: 19956
Höke, J., Büker, P., & Bührmann, T. (2017). Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/).
LibreCat
2017 | Book | LibreCat-ID: 36295
Faas, S., Landhäußer, S., & Treptow, R. (2017). Familien- und Elternbildung stärken. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-15507-0
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41181
Schütz, J., & Seifert, A. (2017). BMBF-Tagung: Bildungsforschung 2020: Interdisziplinäre und interinstitutionelle Po-tenziale eines Veranstaltungsformats. Der Pädagogische Blick, 25(3), 173–174.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
Schubert, K., & Krüger, C. (2017). Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge. Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 435–442.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
Heller, V., & Rohlfing, K. (2017). Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play. Frontiers in Psychology, 8.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
Rohlfing, K., Ceurremans, J., & Horst, J. S. (2017). Benefits of repeated book readings in children with SLI. Communication Disorders Quarterly.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
Müller, C., Grimminger, A., Caroli, B., & Rohlfing, K. (2017). Diagnostik des vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie zur Konstruktvalidität eines neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen). . Frühförderung Interdisziplinär, 4, 187–199.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20206
Lüke, C., Ritterfeld, U., Grimminger, A., Liszkowski, U., & Rohlfing, K. (2017). Development of pointing gestures in children with typical and delayed language acquisition. . Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 3185–3197. https://doi.org/10.1044/2017_JSLHR-L-16-0129
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20205
Rohlfing, K., Grimminger, A., & Lüke, C. (2017). An Interactive View on the Development of Deictic Pointing in Infancy. . Frontiers in Psychology . https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01319
LibreCat
| DOI
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41384
Festner, D., Gröschner, A., & Seifert, A. (2017). Kompetenzselbsteinschätzungen und bildungswissenschaftliches Wissen im Lehramtsstudium – Zeigen sich Unterschiede zwischen einem Orientierungspraktikum und dem Praxissemester? 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“. 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, Bochum.
LibreCat
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41390
Seifert, A., Schaper, N., & König, Jo. (2017). Learning to Practice (LtP): Ermittlung der Kompetenzentwicklung im Praxissemester – Pädagogisches Wissen und Kompetenzeinschätzungen. Vortrag auf dem NRW-Netzwerktreffen Lehrerbildung 2017. Vortrag auf dem NRW-Netzwerktreffen Lehrerbildung 2017, Essen.
LibreCat
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41389
Seifert, A., & Schaper, N. (2017). Veränderungen des bildungswissenschaftlichen Wissens und der subjektiven Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester. 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“. 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, Bochum.
LibreCat
2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41388
Seifert, A. (2017). Die Befragungen im bildungswissenschaftlichen Studium an der Universität Paderborn: Ansatz, Ergebnisse, Implikationen, Verbesserungsmöglichkeiten. Forschungskolloquium der Psychologie. Forschungskolloquium der Psychologie, Paderborn.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
Topalović, E., & Uhl, B. (Eds.). (2017). Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF. Paderborn: Westermann Schöningh.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41846
Harnack, M. (2017). Das immaterielle Kulturerbe in Nordrhein-Westfalen. Bewerbungs- und Auswahlverfahren. Heimatpflege in Westfalen, 30, 5–7.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
Topalović, E., & Uhl, B. (2017). Richtig schreiben. . In E. Topalović & B. Uhl (Eds.), Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. (Vol. 1, pp. 139–184). Westermann Schöningh.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
Topalović, E. (2017). Lesen und schreiben lernen. In E. Topalović & B. Uhl (Eds.), Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. (Vol. 1, pp. 65–138). Westermann Schöningh.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
Jörg, J., Topalović, E., & Uhl, B. (2017). Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache im Fach aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften und Lernenden in einem BiSS-Projekt. In B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, & C. Schmellentin (Eds.), Fachunterricht und Sprache in schulischen Lehr-/Lernprozessen. (pp. 161–182). Narr.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
Uhl, B., & Topalović, E. (2017). Gemeinsames Lernen im Sprachunterricht: Wie können Lernaufgaben sprachlich variiert werden? In F. Hellmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (pp. 155–169). Kohlhammer.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41934
Blachut, A., & Topalović, E. (2017). Texte zu Hexenverfolgungen des 17. Jahrhunderts im integrativen Unterricht. Ansätze für die Sekundarstufe in den Fächern Deutsch und Geschichte. In M. Denkler, S. Elspaß, D. Hüpper, & E. Topalović (Eds.), Deutsch im 17. Jahrhundert. Studien zu Sprachkontakt, Sprachvariation und Sprachwandel im Deutschen (pp. 103–128). Winter.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42332
Blachut, A. (2017). Mit Bildern sprechen (Modul 4). In E. Topalović & B. Uhl (Eds.), Deutsch lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF (pp. 185–218). Schöningh.
LibreCat
2017 | Book | LibreCat-ID: 40134
Fuchs, C. (2017). Marx lesen im Informationszeitalter: Eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf „Das Kapital Band 1“. Unrast.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42847
Fuchs, C. (Ed.). (2017). Marx and the political economy of the media. Studies in critical social sciences. Volume 79. Paperback. IL: Haymarket Books.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41555 |

Fuchs, C. (2017). Information Technology and Sustainability in the Information Society. International Journal of Communication, 11, 2431–2461.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41553 |

Fuchs, C. (2017). Fascism 2.0: Twitter Users’ Social Media Memories of Hitler on his 127th Birthday. Fascism: Journal of Comparative Fascist Studies, 6(2), 228–263. https://doi.org/10.1163/22116257-00602004
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41554
Fuchs, C. (2017). The Information Economy and the Labor Theory of Value. International Journal of Political Economy, 46(1), 65–89.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41552
Fuchs, C. (2017). Raymond Williams’ Communicative Materialism. European Journal of Cultural Studies, 20(6), 744–762.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41557
Fuchs, C. (2017). Critical Social Theory and Sustainable Development: The Role of Class, Capitalism and Domination in a Dialectical Analysis of Un/Sustainability. Sustainable Development, 25(5), 443–458. https://doi.org/10.1002/sd.1673
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41556
Fuchs, C. (2017). The Praxis School’s Marxist Humanism and Mihailo Marković’s Theory of Communication. Critique, 45(1–2), 159–182.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41559
Fuchs, C. (2017). Sustainability and Community Networks. Telematics and Informatics, 34(2), 628–639.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41561
Fuchs C. (2017). 信息时代重读马克思的《资本论》[J]. 国外理论动 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (12), 34–46.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42378
Fuchs, C. (2017). Herbert Marcuse and the Dialectics of Social Media. In A. T. Lamas, T. Wolfson, & P. Funke (Eds.), The Great Refusal: Herbert Marcuse and Contemporary Social Movements (pp. 241–257). PA: Temple University Press.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42379
Fuchs, C. (2017). Facebook. In B. J. Birkbine, R. Gómez, & J. Wasko (Eds.), Global Media Giants (pp. 428–444). Routledge.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42547 |

Fuchs, C. (2017). Preface: Horst Holzer’s Marxist Theory of Communication [Preface to Christian Fuchs’ translation of Horst Holzer’s article “The Forgotten Marxist Theory of Communication & Society“]. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 15(2), 686–706. https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.908
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42548 |

Fuchs, C. (2017). The Relevance of Franz L. Neumann’s Critical Theory in 2017: “Anxiety and Politics“ in the New Age of Authoritarian Capitalism. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 15(2), 637–650. https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.903
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42549 |

Fuchs, C. (2017). Günther Anders’ Undiscovered Critical Theory of Technology in the Age of Big Data Capitalism. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 15(2), 584–613. https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.898
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42554
Fuchs, C., & Xia, B. (2017). The Financialisation of Digital Capitalism in China. Westminster Advanced Studies Research Paper, 4.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42550 |

Fuchs, C. (2017). Die Kritik der Politischen Ökonomie der Medien/Kommunikation: ein hochaktueller Ansatz. Publizistik, 62(3), 255–272. https://doi.org/10.1007/s11616-017-0341-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42553 |

Fuchs, C. (2017). YouTube’da reklamlar faşizmle buluşunca: Yeni Google skandalı bize büyük veri kapitalizmi hakkında ne söylüyor? Sendika.org.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42551 |

Fuchs, C. (2017). When Ads Meet Fascism On YouTube: What The Recent Google-Scandal Tells Us About Big Data Capitalism (Long version). Medium.Com.
LibreCat
| Download (ext.)