Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9211 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Improving Students’ Attitudes towards Peers with Special Needs: Results from an Intervention Study. Symposium ‘Chances and Challenges in Diverse Classrooms’ (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Prerequisites for Primary School Teachers’ Practices in the Inclusive Classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44049
Herzig, Bardo. “Digitalität, Mediatisierung und Bildung - Megatrends aus medienpädagogischer Perspektive.” In Bildung und Digitalität. Analysen - Diskurse - Perspektiven, edited by S. Aßmann and N. Ricken, 1st ed., 99–126. Wiesbaden: Springer VS, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-658-30766-0.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44052
Herzig, Bardo. “Modellbildung und Modellnutzung in der Allgemeinen Didaktik.” Pädagogische Rundschau. Sackgasse oder Meilenstein? Zur Sinnhaftigkeit von Modellbildungen in der Erziehungswissenschaft, no. 1 (2023): 7–25.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44047
Büker, Petra. “Kinderstärkende Pädagogik in der Grundschule im Kontext (post-)pandemischer Herausforderungen. Kennzeichen, Kritische Anfragen und Blinde Flecke. Vortrag an der Tagung: Was Resilienz stärkt. Chancen und Risiken eines immer populärer werdenden Konzepts. Pädagogische Hochschule Heidelberg.,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44046
Büker, Petra, Jana Herding, and Leonie Drexler. “KrafT: Bildungsdokumentation in der inklusiven Schule partizipativ gestalten. 9. Paderborner Grundschultag zum Thema: „Demokratie Lernen von Anfang an“. Online,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44058 | OA
Müller, Mareike. “Near-Term Effects of Short-Term Study Abroad: A Longitudinal Examination of Learner Perceptions.” Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad 35, no. 1 (2023): 275–304. https://doi.org/10.36366/frontiers.v35i1.684.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Anthony, Christopher J., M Yost, A Howe, Susanne Schwab, Sepideh Hassani, Frank Hellmich, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.” Bologna, Italy: University of Bologna, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43094 | OA
Heck, Tamara, Isabel Steinhardt, Rima-Maria Rahal, Moritz Schubotz, Dominik Scholl, and Sarah Behrens. “Bootstrapping the Open Science Culture: The Fellowship Approach.” Research Ideas and Outcomes 9 (2023). https://doi.org/10.3897/rio.9.e103675.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Görel, Gamze, Frank Hellmich, and Marwin Felix Löper. “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“.” Paderborn: Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35062 | OA
Meine, Sabine, Arnold Otto, and Johannes Süßmann, eds. Musiklandschaften zwischen Rhein und Weser. Pluralisierung und Verflechtung entlang des Hellwegs in der Frühen Neuzeit. Unter Mitarbeit v. Markus Lauert. Vol. 13. Musik – Kultur – Geschichte. Würzburg: Königshausen & Neumann, 2023. https://doi.org/10.36202/9783826077920.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43459
Strauß, Sara. “Narrative Experiments with Medical Categorization and Normalization in B. S. Johnson’s House Mother Normal.” In Narrative and Mental Health, edited by Jarmila Mildorf, Eilsabeth Punzi, and Christoph Singer, 190–206. New York: Oxford University Press, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44225
Jende, Yvonne Kristin. “Please Mind the Gap. Reconfiguring Solidarity through Space in Michael Nicoll Yahgulanaas’ Haida Manga Art.” In Solidarités. Réseaux – Convivialités – Confrontations/ Solidarities. Networks – Convivialities – Confrontations, 44. Annual Conference of the Association for Canadian Studies in German-Speaking Countries. Grainau, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44249 | OA
Schönhärl, Korinna, Nasrin Düll, and Nadya Melina Ramírez Lugo . “Tax Education After WWII: How Spain, the USA, and West Germany Tried to Make Their Citizens Pay Honestly.” In Tax Evasion and Tax Havens since the Nineteenth Century , edited by Guex Sébastien and Buclin Hadrien, 355–76. Springer, 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44321 | OA
Neumann, Phillip. “Studien zu Schulleistungen und ihre Aufbereitung.” Zeitschrift für Heilpädagogik 74, no. 5 (2023): 230–32.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43170
Labusch, Amelie, and Birgit Eickelmann. “Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018.” In Teaching Coding in K-12 Schools: Research and Application, edited by T. Keane and A. E. Fluck, 319–29. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-21970-2_21.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44626
Schulze, Johanna, Kerstin Drossel, and Birgit Eickelmann. “Die inhaltliche Ausgestaltung schulischer Medienkonzepte als Gelingensbedingung digitalisierungsbezogener Schulentwicklungsprozesse.” In Professionalisierung für digitale Bildung im Grundschulalter - Ergebnisse des Forschungsprojekts P3DiG , edited by T. Irion, T. Böttinger, and R. Kammerl, 15–30. Münster: Waxmann Verlag, 2023. https://doi.org/DOI:10.31244/9783830996415.
LibreCat | DOI
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 44627
Gerick, J., Birgit Eickelmann, B. Panten, A. Rothärmel, M. Rau, and T. Gottschalk. Abschlussbericht zum Forschungsprojekt ‚Gelingensbedingungen und Transfer von erfolgreichen Digitalisierungsprozessen an Schulen in Nordrhein-Westfalen (GuTe DigiSchulen NRW). Technische Universität Braunschweig/Universität Paderborn, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 44628
Gerick, J., Birgit Eickelmann, M. Rau, B. Panten, A. Rothärmel, and T. Gottschalk. Digitalisierungsbezogene Schulentwicklungsprozesse erfolgreich gestalten. Handreichung für die schulische Arbeit zu den Ergebnissen des Forschungsprojekts GuTe DigiSchulen NRW. Braunschweig: Technische Universität Braunschweig, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 44246
Teichert, Jeannine. Digital occupants – Wie digitale Medien die kommunikative Aushandlung von Freundschaften verändern. Springer VS, n.d.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed