Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10293 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
Grothe, T., Aydin, H. ~B., Mauro, D. ~A., Ludovico, L. ~A., & Berndt, A. (2025). Detmold interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a web application for experiental learning in musical acoustics. {DAS/DAGA 2025 – 51st Annual Meeting on Acoustics}.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
Mauro, D. ~A., & Berndt, A. (2025). Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores. {22nd Sound and Music Computing Conf.\ (SMC 2025), Auditory Landscapes}.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60010 |
Fuchs, C. (2025). Postface; On the Critique of the Political Economy of Digital Capitalism: The Importance of Manfred Knoche’s Contributions to the Critique of the Political Economy of the Media Today. In Manfred Knoche: Critique of the Political Economy of the Media: Foundations and Applications. University of Westminster Press. https://doi.org/10.16997/book79
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58555
Berndt, A. (2025). Deconstruction – Recombination – Order: Ein kurzer Werkstattbericht. {Forum of the Cultural Research Data Academy: “Music – Media – Cultural Heritage: Intersections between Data, Research and Infrastructure”}.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60034
Tumat, A. (2025). Künstlerische Zusammenarbeit zwischen Ehekonvention und Sublimation. Hans Werner Henzes Bühnenschaffen mit Ingeborg Bachmann, W.H. Auden und Chester Kallman. In M. Bagge, Ch. Fornoff-Petrowski, A. Ricke, & S. Rode-Breymann (Eds.), (Wahl-)Verwandtschaften.Gemeinschaftliches kulturelles Handeln (Vol. 21, pp. 209–224). Böhlau.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Peters, T. M., & Scharlau, I. (2025). Interacting with fallible AI: Is distrust helpful when receiving AI misclassifications? Frontiers in Psychology, 16. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2025.1574809
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60084
Garske, V. (2025). Schattenprinzip und Klimawandel - Entwicklungschancen für Lehrende und Lernende im Kontext des ökologischen Lernens . In E. Spiegel , A. M. Stroß, A. Lehner-Hartmann, & J. Marianski (Eds.), Wissenschaft aus Leidenschaft. Persönliche, biografische, wissenschaftliche Aspekte. FS Cyprian Rogowski zum 70. Geburtstag (pp. 399–410). LIT.
LibreCat
2025 | Misc | LibreCat-ID: 59050
Garske, V. (2025). „… und voll wurde die Erde von ḥāmās“ (Gen 6,11) – Biblische Schöpfungserzählungen im Kontext von Krieg und Gewalt. Klett.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60098
Niesing, E., Knickenberg, M., Gorges, J., & Zurbriggen, C. (2025). Wie schützt man das akademische Fähigkeitsselbstkonzept im inklusiven Unterricht? Die Rolle des BFLPE, der Individualisierung im Unterricht und des individuellen Vergleichstargets. 20. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie, Friedrich-Schiller-Universität Jena.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60099 |
Dübbert, A. (2025). WIDERSPRECHEN in der Wikipedia zur Aushandlung des Begriffs der Nachhaltigkeit: Eine sprachreflexive, kommunikative Praktik. Research on Language, 2(1), 56–72. https://doi.org/10.26204/KLUEDO/9044
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60113 |
Endberg, M., Bellenberg, G., Schulze-Uludasdemir, J., & Eickelmann, B. (2025). Lehrkräftebildung in NRW: bildungsgerecht, digital, ko-konstruktiv. Ein standortübergreifendes bildungswissenschaftliches Seminarkonzept auf der Basis eines MOOCs . In I. van Ackeren-Mindl, K. Göbel, & M. Rohpohl (Eds.), Bildungsforschung und Bildungspraxis in der Metropole Ruhr. Schule und Lehrkräftebildung gemeinsam im regionalen Kontext entwickeln (pp. 291–299). Waxmann.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56142 |
Schulze-Uludasdemir, J., & Niemann, J. (2025). „Wir [haben] uns da auf eine Form eingegroovt…“ – Gestaltung einer Community of Practice zur Begegnung digitaler Transformationsprozesse in der Lehrkräftebildung. In Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften (Band 2). In V. Uppenkamp & M. Vösgen-Nordloh (Eds.), Data - Culture - Society. Komplexe Transformationen verstehen und gestalten (pp. 127–154). Verlag wbg.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 60112 |
Huybrechts, Y. (2025). Theodor Baums: Luxemburg und das Reichskammergericht: Die Lösung des Herzogtums aus dem Heiligen Römischen Reich und ihre Folgen für die Gerichtszuständigkeit bei grenzüberschreitenden Konflikten (Quellen und Forschungen zur Höchsten Gerichtsbarkeit im Alten Reich 81), (Böhlau: Wien-Köln 2024, 143). In BMGN — Low Countries Historical Review (Vol. 140).
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59881 |
Lehberger, R. (2025). Transdisziplinäre Aspekte bei der Gestaltung von Lernräumen in einer Kultur der Digitalität. In A. Kornbach, C. Lammer, & L. Magdeburg (Eds.), Transdisziplinäre Räume in den Kulturwissenschaften (Vol. 3, pp. 291–309). Herder.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60139
Schroeter-Wittke, H., Lausen, S., Janus, R., & Dröge, M. (2025). Einleitung. In S. Lausen, M. Dröge, & R. Janus (Eds.), Von Transzendenz zum Transhumanismus. Deutungskulturen von (Un)Heilsgeschichte im 19. und 20. Jahrhundert (pp. 1–16).
LibreCat
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 58354
Elit, S. (2025). [Rezension zu:] Kai Kauffmann: Klopstock! Eine Biographie, Göttingen: Wallstein 2024. In Zeitschrift für deutsche Philologie (Vol. 144, Issue 2, pp. 317–321). ESV.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60144
Depenbusch, S. (2025). VR-based avatar videos as an effective tool for process training in the context of digitalization? Frontiers in Computer Science, 7(1553441). https://doi.org/10.3389/fcomp.2025.1553441
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58531
Drossel, K., Niemann, J., Oldak, A., & Eickelmann, B. (2025). Basisdimensionen der Unterrichtsqualität im Kontext des Erwerbs digitaler Kompetenzen an resilienten Schulen. Zeitschrift für Bildungsforschung. https://doi.org/10.1007/s35834-024-00468-z
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60172 |
Mildorf, J. (2025). Telling Oneself through Someone Else’s Life: Jeannette Walls’s Half Broke Horses. Partial Answers, 23(2), 293–308. https://doi.org/10.1353/pan.2025.a961659
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60171 |
Fonioková, Z., & Mildorf, J. (2025). Performing Selves in the 21st Century: Introduction. Partial Answers, 23(2), 191–201. https://doi.org/10.1353/pan.2025.a961654
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)