Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2211 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, N. (n.d.). Didaktik der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse und Herausforderungen. . Zeitschrift Für Pädagogikunterricht.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Freitag, C., & Thiem, A. (2024). Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika . In M. Egidi, L. Peters, & J. Schmidt (Eds.), (Un)verfügbar - Kulturen des Heiligen (1st ed., pp. 253–272). University Press.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, C., Wüthrich, S., Kullmann, H., Knickenberg, M., Sharma, U., Loreman, T., Romano, A., Avramidis, E., Woodcock, S., & Subban, P. (2024). How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . AERA (American Educational Research Association) Annual Meeting. “Dismantling racial injustice and constructing educational possibilities: A call to action,” Philadelphia, PA, United States.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, M., Kullmann, H., Wüthrich, S., & Sahli Lozano, C. (n.d.). Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland. ECER (European Conference on Educational Research), University of Cyprus, Nicosia, Cyprus.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (n.d.). Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. SAA (Society for Ambulatory Assessment) , University of Michigan, MI, USA.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. . ECER (European Conference on Educational Research), University of Cyprus, Nicosia, Cyprus.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., Niemann, J., Buhl, H. M., Eickelmann, B., & Drossel, K. (n.d.). Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, J., Raneck-Kuhlmann, A., Eickelmann, B., Drossel, K., & Buhl, H. M. (n.d.). Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze, J., Eickelmann, B., & Drossel, K. (n.d.). Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51129
Herzig, B., Eickelmann, B., Schwabl, F., Schulze, J., & Niemann, J. (Eds.). (n.d.). Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51843
Büker, P., & Höke, J. (2024). Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation . Grundschule aktuell, 165, 12–15.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52087
Meier, J., Vogelsang, C., & Rotärmel, T. (2024). “Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium” - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden. In A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, & J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium (pp. 310–324). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6068
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52088
Vogelsang, C., & Meier, J. (2024). Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums. In A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, & J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium (pp. 277–293). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6068
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Welsandt, N. J., Huschle, L., Drossel, K., Deimel, D., & Abs, H. J. (2024). Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen. In H. J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel, & J. F. Ziemes (Eds.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich (pp. 239–276). Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann, B., Barbovschi, M., Holmarsdottir, H. B., Parsanoglou, D., Sisask, M., & Labusch, A. (2024). Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people. Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Domke, M., Fröhlich, N., Eickelmann, B., & Pink, S. (n.d.). Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch, A., Eickelmann, B., Casamassima, G., Drossel, K., Gudmundsdottir, G. B., Kazani, A., Mifsud, L., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2024). Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 321–350). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51096
Drossel, K., Oldak, A., Bette, R., Eickelmann, B., & Schreyer, P. (n.d.). Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Grüter, S., Gorges, J., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Wild, E. (2024). Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, 5(3). https://doi.org/10.21248/qfi.131
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Sharma , Umesh , Loreman , Tim , May , Fiona , Romano , Alessandra , Lozano , C. S., Avramidis , Elias , Woodcock , Stuart , Subban , Pearl , & Kullmann, H. (2024). Measuring collective efficacy for inclusion in a global context. European Journal of Special Needs Education, 39(2), 167–184. https://doi.org/10.1080/08856257.2023.2195075
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed