Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

56 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31578
U. Häsel-Weide, S. Seitz, M. Wallner, Y. Wilke, and L. Heckmann, “Mit Aufgaben im inklusiven Mathematikunterricht professionell umgehen - Erkenntnisse einer Interviewstudie mit Lehrpersonen der Sekundarstufe,” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 3, no. 1, 2021, doi: 10.21248/qfi.57.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31583
M. Hattermann, U. Häsel-Weide, and M. Wallner, “Conceptualiziation processes of 6th graders for rotational symmetry,” in Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , 2021, vol. 3, pp. 9–15.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
S. Rezat, F. Schacht, and U. Häsel-Weide, “Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks,” in Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , and H.-G. Weigang, Eds. London: Routledge, 2021, pp. 168–184.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31551
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Tragfähige Grundlagen,” in Kinder lernen Zukunft – Anforderungen und tragfähige Grundlagen, 1st ed., vol. Band 150, U. Hecker, M. Lassek, and J. Ramseger, Eds. Frankfurt a. M.: Grundschulverband, 2020, pp. 108–118.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31552
L. Heckmann and U. Häsel-Weide, “Aufgaben für den inklusiven Mathematikunterricht - aus der Sicht von Lehrkräften.,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler, Eds. Münster: WTM Verlag, 2020, pp. 393–396.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31549
U. Häsel-Weide, “Sachrechnen,” in Didaktik des Unterrichts bei Lernschwierigkeiten: Ein Handbuch für Studium und Praxis, 4th ed., U. Heimlich and F. B. Wember, Eds. W. Kohlhammer GmbH, 2020, pp. 308–318.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31550
U. Häsel-Weide, “Mathematik (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Qualifizierung für das Lehren von Mathematik in der Grundschule.,” in Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 1st ed., C. Cramer, J. König, M. Rothland, and S. Blömeke, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2020, pp. 462–469.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31553
S. Seitz, U. Häsel-Weide, Y. Wilke, and M. Wallner, “Expertise von Lehrpersonen für inklusiven Mathematikunterricht der Sekundarstufe - Ausgangspunkte zur Professionalisierungsforschung.,” K:ON Kölner Online-Journal für Lehrer*innenbildung, no. 2, 2020, doi: 10.18716/ojs/kON/2020.2.03.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32089
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Materials für inclusive mathematics education - Design principles an practices.,” in Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research an Development, 2019, pp. 185–190.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32090
T. Breucker, O. Freesemann, U. Häsel-Weide, E. M. Opitz, M. Nührenbörger, and C. Wittich, “Fördern im inklusiven Mathematikunterricht im Spannungsfeld zwischen gemeinsamen Lernsituationen und gezielter Förderung.,” Zeitschrift für Heilpädagogik, no. 70, pp. 316–326, 2019.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 32091
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, and M. Reinold, Das Zahlenbuch 4. Förderheft. Stuttgart: Klett, 2019.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 31954
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, and M. Reinold, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 4. Schuljahr. Leipzig: Klett, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32092
U. Häsel-Weide, “Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht zwischen reichhaltiger Offenheit und fokussierter Förderung,” in Zwischen Persönlichkeitsbildung und Leistungsentwicklung. Fachspezifische Zugänge zu inklusivem Unterricht, B. Baumert and M. Willen, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2019, pp. 175–181.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31946
M. Nührenbörger, D. Bönig, U. Häsel-Weide, N. Korff, and P. Scherer, “Inklusiver Mathematikunterricht - vernetzt zwischen Mathematikdidaktik und Sonderpädagogik,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. Vorträge zur Mathematikdidaktik und zur Schnittstelle Mathematik/Mathematikdidaktik auf der gemeinsamen Jahrestagung der GDM und DMV, 2018, pp. 103–104.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31953
E. Moser-Opitz, U. Grob, C. Wittich, U. Häsel-Weide, and M. Nührenbörger, “Fostering the Computation Competence of Low Achievers through Cooperative Learning in Inclusive Classrooms: A Longitudinal Study,” Learning Disabilities: A Contemporary Journal, no. 16, pp. 19–35, 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31952
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, and M. Reinold, Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 3. Leipzig: Klett, 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31951
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, and M. Reinold, Das Zahlenbuch 3. Förderheft. Stuttgart: Klett, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
S. Rezat and U. Häsel-Weide, “Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom,” in PROCEEDINGS of the fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), Copenhagen, 2018, pp. 209–216.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
U. Häsel-Weide, “Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung.,” in Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung, 1st ed., J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, and S. Prediger, Eds. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2017, pp. 17–28.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
U. Häsel-Weide, “Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. ,” in Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2017, pp. 1292–1299.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=543

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed