Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

66 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59414 LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60816
Flexibles Addieren und Subtrahieren im Zahlenraum bis 100
U. Häsel-Weide, S. Hußmann, M. Nührenbörger, in: C. Rechtsteiner (Ed.), Rechnen richtig  lernen - flexibel, für alle und von Anfang an. Fachdidaktische Hintergründe und Lernangebote für die Grundschule, Klett Kallmeyer, 2025, pp. 71–80.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62062
Learning support practices in the fostering of basic arithmetic skills
I. Neufeld, U. Häsel-Weide, in: Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62063
Practices in math discourses in inclusive primary school
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62645
Mathematik (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Qualifizierung für das Lehren von Mathematik in der Grundschule
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: C. Cramer, J. König, M. Rothland (Eds.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 2nd ed., Klinkhardt, 2025, pp. 549–555.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078 LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: B. Barzel, A. Büchter, C. Rütten, F. Schacht, S. Weskamp-Kleine (Eds.), Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, pp. 97–113.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022 LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘
A. Dettelbach, U. Häsel-Weide, in: C. Bierbrauer, S. Ladel, M. Platz (Eds.), Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten, WTM-Verlag, 2024, pp. 184–200.
LibreCat | Files available
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Praktiken der Förderung im inklusiven Mathematikunterricht
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 2024, pp. 207–210.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Conceptual understanding of third grades for axial symmetry
M. Wallner, U. Häsel-Weide, in: J. Novotna, H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, Charles University, 2023, pp. 346–354.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425 LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, K. Höveler, M. Nührenbörger, in: P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME (Eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023, pp. 3203–3210.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2
I. Schwerin, in: Mathematikdidaktik Grundschule, University of Bamberg Press, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48596
„FInDig“: Fach – Inklusion – Digitalisierung vernetzen. Ein Planungs- und Reflexionsmodell für die Lehrkräftebildung
U. Häsel-Weide, R. Schmidt, P. Büker, Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung (PFLB) 5 (2023) 215–229.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43227 LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45712 LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Addition und Subtraktion verstehen
L.M. Graf, I. Wienhues, U. Häsel-Weide, Die Grundschulzeitschrift (2023) 20–23.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46757
Second grader´s understanding of doubling and halfing in various representations
I. Schwerin, U. Häsel-Weide, in: J. Novotna, H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, Charles University, 2023, pp. 297–305.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=543

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed