Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
324 Publications
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
Förderung prozeduraler Flexibilität durch Lernvideos mit interaktiven Aufgaben
S. Krämer, M. Liebendörfer, in: I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, Münster, 2023, pp. 949–952.
LibreCat
| DOI
S. Krämer, M. Liebendörfer, in: I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, Münster, 2023, pp. 949–952.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects?
J. Bruns, M. Hagena, H. Gasteiger, Teaching and Teacher Education 132 (2023).
LibreCat
| DOI
J. Bruns, M. Hagena, H. Gasteiger, Teaching and Teacher Education 132 (2023).
2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
Neue Wege im mathematischen Unterricht: Auf den Spuren Mathilde Vaertings
G. Werth, Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023.
LibreCat
| DOI
G. Werth, Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103
Standardkonstruktionen eigenständig entdecken. Mathilde Vaertings Idee der Selbstständigkeitsprobe
G. Werth, mathematik lehren 241 (2023) 15–19.
LibreCat
G. Werth, mathematik lehren 241 (2023) 15–19.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2
I. Schwerin, in: Mathematikdidaktik Grundschule, University of Bamberg Press, 2023.
LibreCat
I. Schwerin, in: Mathematikdidaktik Grundschule, University of Bamberg Press, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 1125–1128.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 1125–1128.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion
M. Leifeld, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 993–996.
LibreCat
| Files available
| DOI
M. Leifeld, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 993–996.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand
S.N. Malik, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023.
LibreCat
| Files available
| DOI
S.N. Malik, S. Rezat, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics
B. Pepin, Z. Kock, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 1–28.
LibreCat
| DOI
B. Pepin, Z. Kock, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 1–28.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning
G. Gueudet, B. Pepin, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
G. Gueudet, B. Pepin, S. Rezat, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 |
The role of digital technologies in transforming student learning landscapes
S. Rezat, V. Geiger, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Rezat, V. Geiger, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Geometrie: Leitidee Raum und Form
M. Hattermann, S. Rezat, R. Sträßer, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 201–242.
LibreCat
| DOI
M. Hattermann, S. Rezat, R. Sträßer, in: Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 201–242.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45786 |
Implementing profession orientation as a design principle for overcoming Klein’s second discontinuity – preservice teacher’s perspectives on interface activities in the context of a geometry course
M. Hoffmann, R. Biehler, ZDM – Mathematics Education (2023).
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
M. Hoffmann, R. Biehler, ZDM – Mathematics Education (2023).
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48319
Sprache und Mathematiklernen
D. Leiss, K. Gerlach, L. Wessel, B. Schmidt-Thieme, in: Handbuch der Mathematikdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 561–595.
LibreCat
| DOI
D. Leiss, K. Gerlach, L. Wessel, B. Schmidt-Thieme, in: Handbuch der Mathematikdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2023, pp. 561–595.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35697
Supporting Students in Developing Adequate Concept Images and Definitions at University: The Case of the Convergence of Sequences
L. Ostsieker, R. Biehler, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 181–201.
LibreCat
| DOI
L. Ostsieker, R. Biehler, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 181–201.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35678
Analyzing the Interface Between Mathematics and Engineering in Basic Engineering Courses
J. Kortemeyer, R. Biehler, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 669–692.
LibreCat
| DOI
J. Kortemeyer, R. Biehler, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 669–692.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48480
The use of integrals for accumulation and mean values in basic electrical engineering courses
J. Kortmeyer, R. Biehler, in: T. Dreyfus, A.S. Gonzalez-Martin, E. Nardi, J. Monaghan, P.W. Thompson (Eds.), The Learning and Teaching of Calculus Across Disciplines – Proceedings of the Second Calculus Conference, MatRIC, 2023, pp. 121–124.
LibreCat
| Files available
J. Kortmeyer, R. Biehler, in: T. Dreyfus, A.S. Gonzalez-Martin, E. Nardi, J. Monaghan, P.W. Thompson (Eds.), The Learning and Teaching of Calculus Across Disciplines – Proceedings of the Second Calculus Conference, MatRIC, 2023, pp. 121–124.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47416
Stochastik: Leitidee Daten und Zufall
R. Biehler, J. Engel, D. Frischemeier, in: R. Bruder, A. Büchter, H. Gasteiger, B. Schmidt-Thieme, HG. Weigand (Eds.), Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023.
LibreCat
| DOI
R. Biehler, J. Engel, D. Frischemeier, in: R. Bruder, A. Büchter, H. Gasteiger, B. Schmidt-Thieme, HG. Weigand (Eds.), Handbuch Der Mathematikdidaktik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48042
Impacts of Digitalization on Content and Goals of Statistics Education
R. Biehler, D. Frischemeier, R. Gould, M. Pfannkuch, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
R. Biehler, D. Frischemeier, R. Gould, M. Pfannkuch, in: B. Pepin, G. Gueudet, J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49049
Von Glückstal (Ukraine) nach Frankfurt: Problemlösen, Algorithmen, Stochastik – Nachruf auf Arthur Engel
R. Biehler, K. Krüger, GDM-Mitteilungen (2023) 57–65.
LibreCat
| Files available
R. Biehler, K. Krüger, GDM-Mitteilungen (2023) 57–65.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35669
Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education – An Introduction
R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winsløw, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winsløw, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Framing Goals of Mathematics Support Measures
M. Liebendörfer, C. Büdenbender-Kuklinski, E. Lankeit, M. Schürmann, R. Biehler, N. Schaper, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 91–117.
LibreCat
| DOI
M. Liebendörfer, C. Büdenbender-Kuklinski, E. Lankeit, M. Schürmann, R. Biehler, N. Schaper, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 91–117.
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46157
Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education
R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winsløw, eds., Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat
| DOI
R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winsløw, eds., Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43504
Lernvideos und ihre Erstellung - Das Projekt studiVEMINTvideos
R. Biehler, M. Liebendörfer, A. Schmitz, Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 114 (2023) 8–12.
LibreCat
R. Biehler, M. Liebendörfer, A. Schmitz, Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 114 (2023) 8–12.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53053
Think-aloud beim hochschulischen Mathematiklernen – Ergebnisse einer Pilotierung
T. Kolbe, in: . IDMI Primar Goethe-Univeristät Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, 2023.
LibreCat
| DOI
T. Kolbe, in: . IDMI Primar Goethe-Univeristät Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, 2023.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46569
Characterizing external visualization in mathematics education research: a scoping review
J. Schoenherr, S. Schukajlow, ZDM – Mathematics Education (2023).
LibreCat
| DOI
J. Schoenherr, S. Schukajlow, ZDM – Mathematics Education (2023).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32233
Symmetrieverständnis von Anfang an
U. Häsel-Weide, M. Wallner, M. Hattermann, in: M. Gutzmann, U. Carle, Grundschulverband e. V. (Eds.), Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!, Frankfurt a. M., 2022, pp. 200–215.
LibreCat
U. Häsel-Weide, M. Wallner, M. Hattermann, in: M. Gutzmann, U. Carle, Grundschulverband e. V. (Eds.), Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!, Frankfurt a. M., 2022, pp. 200–215.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32339
Professionalisierung für inklusiven Mathematikunterricht. Interdisziplinäre Seminarkonzeption zur reflexiven Professionalisierung angehender Mathematiklehrkräfte in der Sekundarstufe
U. Häsel-Weide, S. Seitz, M. Wallner, Y. Wilke, in: D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe, Waxmann, Münster, 2022, pp. 83–100.
LibreCat
U. Häsel-Weide, S. Seitz, M. Wallner, Y. Wilke, in: D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe, Waxmann, Münster, 2022, pp. 83–100.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32338
Diagnosegeleitete Förderung im inklusiven Mathematikunterricht der Grundschule – Professionalisierung durch reflektierte Handlungspraxis in der Lehrer*innenbildung.
K. Hähn, U. Häsel-Weide, P. Scherer, QfI - Qualifizierung für Inklusion 3 (2022).
LibreCat
| Files available
K. Hähn, U. Häsel-Weide, P. Scherer, QfI - Qualifizierung für Inklusion 3 (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31367
Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik - Aufgabenbeispiele und Ergebnisse einer Evaluationsstudie.
M. Hoffmann, R. Biehler, in: S. Halverscheid, I. Kersten, B. Schmidt-Thieme (Eds.), Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung. Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen , Springer Spektrum, Wiesbaden, 2022, pp. 351–368.
LibreCat
M. Hoffmann, R. Biehler, in: S. Halverscheid, I. Kersten, B. Schmidt-Thieme (Eds.), Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung. Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen , Springer Spektrum, Wiesbaden, 2022, pp. 351–368.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31365
Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium
R. Biehler, M. Hoffmann, in: V. Isaev, A. Eichler, F. Loose (Eds.), Professionsorientierte Fachwissenschaft. Kohärenzstiftende Lerngelegenheiten für das Lehramtsstudium Mathematik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2022, pp. 49–72.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Biehler, M. Hoffmann, in: V. Isaev, A. Eichler, F. Loose (Eds.), Professionsorientierte Fachwissenschaft. Kohärenzstiftende Lerngelegenheiten für das Lehramtsstudium Mathematik, Springer, Berlin, Heidelberg, 2022, pp. 49–72.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
LibreCat
| Download (ext.)
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 |
Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos
U. Häsel-Weide, I. Wienhues, L. Kordes, in: J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, D. Walter (Eds.), Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik, WTM-Verlag, Münster, 2022, pp. 27–42.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
U. Häsel-Weide, I. Wienhues, L. Kordes, in: J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, D. Walter (Eds.), Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik, WTM-Verlag, Münster, 2022, pp. 27–42.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
„Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen?
J. Bruns, D. Reuter, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, WTM-Verlag, 2022.
LibreCat
J. Bruns, D. Reuter, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, WTM-Verlag, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education
J. Bruns, M. Hagena, H. Gasteiger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
LibreCat
J. Bruns, M. Hagena, H. Gasteiger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht
J. Bruns, W. Langer, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
LibreCat
| DOI
J. Bruns, W. Langer, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
LibreCat
| DOI
| WoS
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft
M. Hagena, J. Bruns, H. Gasteiger, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 1455–1480.
LibreCat
| DOI
| WoS
M. Hagena, J. Bruns, H. Gasteiger, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 1455–1480.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
LibreCat
| DOI
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45334
Effects of drawing instructions and strategic knowledge on mathematical modeling performance: Mediated by the use of the drawing strategy
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Applied Cognitive Psychology, Ac3930 36 (2022) 402–417.
LibreCat
| DOI
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, C. Leopold, Applied Cognitive Psychology, Ac3930 36 (2022) 402–417.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45339
Drawing instructions, strategic knowledge, strategy-based motivation, and students' use of drawings
J. Schönherr, S. Schukajlow, C. Leopold, in: Proceedings of the 45th PME Conference, 2022, pp. 347–354.
LibreCat
J. Schönherr, S. Schukajlow, C. Leopold, in: Proceedings of the 45th PME Conference, 2022, pp. 347–354.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Diagnostisches Denken von drei Professionalisierungsgruppen
J. Dröse, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht, 2022.
LibreCat
J. Dröse, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
LibreCat
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
LibreCat
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen
J. Dröse, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, B. Mertins, in: P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, 2022, pp. 209–225.
LibreCat
| DOI
J. Dröse, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, B. Mertins, in: P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, 2022, pp. 209–225.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2022).
LibreCat
| DOI
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40607
Prospective Teachers’ Diagnostic Thinking on Students’ Understanding of Multi-Digit Multiplication: A Content-Related Analysis on Unpacking of Knowledge Elements
J. Dröse, S. Prediger, Journal Für Mathematik-Didaktik (2022).
LibreCat
| DOI
J. Dröse, S. Prediger, Journal Für Mathematik-Didaktik (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45378
Prospective Teachers‘ Competence of Fostering Students’ Understanding in Script Writing Task
J. Dröse, L. Wessel, in: C. Fernandez, S. Llinares, A. Gutiérrez, N. Planas (Eds.), Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME, 2022.
LibreCat
J. Dröse, L. Wessel, in: C. Fernandez, S. Llinares, A. Gutiérrez, N. Planas (Eds.), Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME, 2022.