Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

557 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45335
J. Schönherr, S. Schukajlow, and J. Blomberg, “Was ist eine gute Skizze? Strategiewissen beim mathematischen Modellieren im Bereich der Geometrie fördern,” mathematik lehren, vol. 224, pp. 22–27, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45333
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, and C. Leopold, “Does strategic knowledge matter? Effects of strategic knowledge about drawing on students’ modeling competencies in the domain of geometry,” Mathematical Thinking and Learning, 2021, doi: 10.1080/10986065.2021.2012741.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45342
J. Schönherr, J. Blomberg, S. Schukajlow, and C. Leopold, “Do emotions and prior performance facilitate the use of the learner-generated drawing strategy? Effects of enjoyment, anxiety, and intramathematical performance on the use of the drawing strategy and modelling performance,” Contemporary Educational Psychology, vol. 65, 2021, doi: 10.1016/j.cedpsych.2021.101967.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35737
R. Biehler and F. Y. Fleischer, “Introducing students to machine learning with decision trees using CODAP and Jupyter Notebooks,” Teaching Statistics, vol. 43, pp. S133–S142, 2021, doi: 10.1111/test.12279.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34822
J. Bruns, H. Gasteiger, and C. Strahl, “Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review,” Review of Education, vol. 9, no. 2, pp. 500–538, 2021, doi: 10.1002/rev3.3255.
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45687
J. Bruns and T. Schopferer, “Eine mustergültige Wissenschaft,” . TPS – Theorie und Praxis der Sozialpädagogik, vol. 11, pp. 28–32, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36527 | OA
S. Jensen, H. Gasteiger, and J. Bruns, “Place value and regrouping as seperate constructs of place value understanding,” in Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Khon Kaen, Thailand, 2021, vol. 3, pp. 101–109.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34823
J. Bruns, H. Gasteiger, and C. Strahl, “Context and Implications Document for: Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review,” Review of Education, vol. 9, no. 2, pp. 539–540, 2021, doi: 10.1002/rev3.3256.
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36536 | OA
S. Jensen, H. Gasteiger, and J. Bruns, “Stellenwertverständnis: Verständnis von Stellenwertprinzip und Bündelungsprinzip als separate Konstrukte,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2021, Lüneburg, 2021, doi: http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-22292.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45343
J. Schönherr, S. Schukajlow, J. Blomberg, and C. Leopold, “The role of strategy-based motivation in mathematical problem solving: The case of learner-generated drawings,” Learning and Instruction, vol. 80, Art. no. 101561, 2021, doi: 10.1016/j.learninstruc.2021.101561.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56204
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Integration fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Komponenten in der Lehramtsausbildung Mathematik Grundschule am Beispiel einer Veranstaltung zur Leitidee „Daten, Häufigkeit und Wahrscheinlichkeit“,” in Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2021.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13108
J. Schumacher and S. Rezat, “Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. Vergleich zweier methodischer Zugänge,” in Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht, G. Kadunz, Ed. Springer, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31873
J. Schumacher, “Deduktion und Abduktion beim diagrammatischen Schließen – das didaktische Potential der Peirceschen Semiotik,” 2020, doi: 10.17877/DE290R-21555.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31372 | OA
M. Hoffmann, “Schnittstellenaktivitäten zum Kongruenzsatz WSW,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, 2020, pp. 1353–1356, doi: 10.17877/DE290R-21368.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 31386
M. Hoffmann, “Rezension: Andrew Granville und Jenniver Granville: Prime Supects: The Anatomy of Integers and Permutations,” Mathematische Semesterberichte, vol. 67. pp. 119–121, 2020, doi: 10.1007/s00591-019-00269-w.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 31384
M. Hoffmann, “Rezension: Ehrhard Behrends: Parkettierungen der Ebene – Von Escher über Möbius zu Penrose,” Mathematische Semesterberichte, vol. 67. pp. 115–116, 2020, doi: 10.1007/s00591-019-00264-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31381
M. Hoffmann, Ed., Der Mathematikunterricht 66 (6): Geometrie in Schule und Lehramtsausbildung – ein Nachwuchsheft. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31551
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Tragfähige Grundlagen,” in Kinder lernen Zukunft – Anforderungen und tragfähige Grundlagen, 1st ed., vol. Band 150, U. Hecker, M. Lassek, and J. Ramseger, Eds. Frankfurt a. M.: Grundschulverband, 2020, pp. 108–118.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31552
L. Heckmann and U. Häsel-Weide, “Aufgaben für den inklusiven Mathematikunterricht - aus der Sicht von Lehrkräften.,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler, Eds. Münster: WTM Verlag, 2020, pp. 393–396.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31549
U. Häsel-Weide, “Sachrechnen,” in Didaktik des Unterrichts bei Lernschwierigkeiten: Ein Handbuch für Studium und Praxis, 4th ed., U. Heimlich and F. B. Wember, Eds. W. Kohlhammer GmbH, 2020, pp. 308–318.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed