Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

278 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Framing Goals of Mathematics Support Measures
M. Liebendörfer, C. Büdenbender-Kuklinski, E. Lankeit, M. Schürmann, R. Biehler, N. Schaper, in: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023, pp. 91–117.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46157
Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education
R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, C. Winsløw, eds., Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43504
Lernvideos und ihre Erstellung - Das Projekt studiVEMINTvideos
R. Biehler, M. Liebendörfer, A. Schmitz, Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 114 (2023) 8–12.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32233
Symmetrieverständnis von Anfang an
U. Häsel-Weide, M. Wallner, M. Hattermann, in: M. Gutzmann, U. Carle, Grundschulverband e. V. (Eds.), Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule!, Frankfurt a. M., 2022, pp. 200–215.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32339
Professionalisierung für inklusiven Mathematikunterricht. Interdisziplinäre Seminarkonzeption zur reflexiven Professionalisierung angehender Mathematiklehrkräfte in der Sekundarstufe
U. Häsel-Weide, S. Seitz, M. Wallner, Y. Wilke, in: D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe, Waxmann, Münster, 2022, pp. 83–100.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32338 LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos
U. Häsel-Weide, I. Wienhues, L. Kordes, in: J. Bonow, T. Dexel, R. Rink, Chr. Schreiber, D. Walter (Eds.), Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik, WTM-Verlag, Münster, 2022, pp. 27–42.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
„Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen?
J. Bruns, D. Reuter, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, WTM-Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education
J. Bruns, M. Hagena, H. Gasteiger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677 LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819 LibreCat | DOI | WoS
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613 LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen
J. Dröse, P. Neugebauer, R. Delucchi Danhier, B. Mertins, in: P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis, 2022, pp. 209–225.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth
S. Prediger, J. Dröse, R. Stahnke, C. Ademmer, Journal of Mathematics Teacher Education (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed