100 Publications

Mark all

[100]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper, Marwin Felix, Nils Finke, Margarita Knickenberg, and Frank Hellmich. “Feedback Und Selbstbezogene Kognitionen Als Prädiktoren Für Die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“.” Mannheim: Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 
[99]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56336
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “ Determinanten Für Prosoziales Verhalten Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“.” Mannheim: Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 
[98]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58715
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Role of Teacher Behaviour in Students’ Attitudes and Support towards Peers with Disabilities. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 
[97]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “ Explanatory Factors for Students’ Attitudes and Their Supportive Behaviour towards Peers with Social and Emotional Disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted).” Belgrad: University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 
[96]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, Marwin Felix, Margarita Knickenberg, Theresa Kretzer, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “ Adaptives Lernen Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Grund- Und Förderschullehrkräften – Ergebnisse Aus Einer Interviewstudie. Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2024 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).” München: Ludwig-Maximilians-Universität, 2024.
LibreCat
 
[95]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Empathie Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“.” Osnabrück: Universität Osnabrück, 2024.
LibreCat
 
[94]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern in Der Primarstufe – Befunde Aus Einer Interventionsstudie. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven“.” Wien, Österreich: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 
[93]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Effects of an Intervention on Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice.’” València, Spain: Universitat de València, 2024.
LibreCat
 
[92]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Fostering Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs – Findings from a Social Participation Intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024.” Porto, Portugal: Polytechnic Porto, 2024.
LibreCat
 
[91]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54215
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Die Rolle von Empathie Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialen Schwierigkeiten Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 
[90]
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
Anthony, C. J., S Hassani, Susanne Schwab, A.P. Howe, M Yost, S. N. Elliot, Marwin Felix Löper, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Examining the Measurement Invariance and Validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student Version in Austria and Germany.” International Journal of Emotional Education 16, no. 1 (2024).
LibreCat
 
[89]
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56333
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Teachers’ Role Model Behavior and the Quality of the Student-Teacher Relationship as Prerequisites for Students’ Attitudes towards Peers with Learning Difficulties.” Frontiers in Education 9 (2024). https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1400471.
LibreCat | DOI
 
[88]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Hassani, S., K. Jakob, S. Schwab, Frank Hellmich, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Fostering Students’ Peer Relationships through the Classroom-Based Intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13.” International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education., 2023, 1–16. https://doi.org/10.1080/03004279.2023.2267584.
LibreCat | DOI
 
[87]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“. .” Duisburg-Essen: Universität Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
 
[86]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Improving Students’ Attitudes towards Peers with Special Needs: Results from an Intervention Study. Symposium ‘Chances and Challenges in Diverse Classrooms’ (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[85]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Prerequisites for Primary School Teachers’ Practices in the Inclusive Classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[84]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Anthony, Christopher J., M Yost, A Howe, Susanne Schwab, Sepideh Hassani, Frank Hellmich, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.” Bologna, Italy: University of Bologna, 2023.
LibreCat
 
[83]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Görel, Gamze, Frank Hellmich, and Marwin Felix Löper. “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“.” Paderborn: Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
 
[82]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf in Der Inklusiven Grundschule – Ergebnisse Aus Einer Interventionsstudie. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[81]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Im Inklusiven Grundschulunterricht Mithilfe Einer Intervention Zum Sozial-Emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2023 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).” Münster: Universität Münster, 2023.
LibreCat
 
[80]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42242
Hassani, S, and Marwin Felix Löper. “Symposium ‘Chances and Challenges in Diverse Classrooms’. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[79]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften.” In Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, edited by Thomas Müller, Christoph Ratz, Roland Stein, and Carina Lüke, 372–378. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 
[78]
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni, Katerina, Anastasia Toulia, Sílvia Regina Gonçalves Alves, Sepideh Hassani, Franziska Anna Heidrich, Katja Franzen, Gamze Görel, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto: Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 
[77]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Determinants for Primary School Teachers’ Inclusive Practices in Heterogenous Classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. ‘A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.’” Ghent, Belgium: Ghent University, 2022.
LibreCat
 
[76]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36059
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Determinants for Students’ Attitudes towards Peers with Non-Compliant Classroom Behavior in Inclusive Primary Schools. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“, Roundtable Session: ‘Focus on Behavior in Special and Inclusive Education.’” San Diego, California, USA: University of San Diego, 2022.
LibreCat
 
[75]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36053
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Do Primary School Students’ Contact Experiences Matter for Their Attitudes towards Peers with Special Needs? Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 
[74]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36051
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Primary School Students’ Social Self-Concepts, Their Empathy and Their Attitudes towards Peers with Social and Emotional Difficulties. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 
[73]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35925
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs – First Findings of an Intervention Program for the Promotion of Students’ Social Participation. Symposium ‘Let’s Be Friends! The Importance of Social Inclusion in the Lives of Children and Adolescents’ (Sepideh Hassani). ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 
[72]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35995
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “How to Improve Primary School Students’ Social Participation in the Inclusive Classroom? – Preliminary Results from an Intervention Study. Oral Communication. Symposium “FRIEND-SHIP: A School-Based Intervention Aimed at Improving Students’ Social Participation Implemented in Four Countries” (Sílvia Alves). Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 
[71]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35949
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “The Relationship between Primary School Students’ Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Non-Compliant Behaviour. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University , 2022.
LibreCat
 
[70]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36016
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Teachers’ Intentions to Deal with Heterogeneity in Inclusive and Non-Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 
[69]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36003
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Teachers’ Experiences from Teaching in (Non-)Inclusive Primary Schools and Their Behavioural Intentions to Manage Heterogeneity. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 
[68]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “The Importance of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes for Their Everyday Practices in Heterogeneous Classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 
[67]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht.” Empirische Pädagogik 35, no. 2 (2021): 141–63.
LibreCat
 
[66]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
Löper, Marwin Felix, Susanne Schwab, Mike Lehofer, and Frank Hellmich. “The Role of Students’ Experiences in Attitude Formation towards Peers with Non-Compliant Classroom Behaviour in Inclusive Primary Schools.” European Journal of Special Needs Education, 2021, 1–15. https://doi.org/10.1080/08856257.2021.1967295.
LibreCat | DOI
 
[65]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Determinants for Teachers’ Intentions to Manage Heterogeneity in (Non-)Inclusive Primary Education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[64]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
Löper, Marwin Felix, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Primary School Students’ Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[63]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Individual Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Social-Emotional Disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[62]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Die Bedeutung von Erfahrungen Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialen Schwierigkeiten Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung.” Luxemburg: Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 
[61]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Unterscheiden Sich Lehrkräfte an Inklusiven Und Nicht-Inklusiven Grundschulen Hinsichtlich Ihrer Handlungsintentionen Bei Der Gestaltung Adaptiven Unterrichts? Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung.” Luxemburg: Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 
[60]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
Löper, Marwin Felix, Susanne Schwab, Mike Lehofer, and Frank Hellmich. “Die Rolle Inter- Und Intraindividueller Erfahrungen Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“.” Würzburg: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 
[59]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Handlungsintentionen Bei Der Gestaltung Adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich Zwischen Lehrkräften an Inklusiven Und Nicht- Inklusiven Grundschulen. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“.” Würzburg: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 
[58]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Quality of Student-Teacher Relationship and Teachers’ Behaviour as Predictors for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.’” Geneva, Switzerland: University of Geneva, 2021.
LibreCat
 
[57]
2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
Hassani, Sepideh, Katerina Aroni, Susanne Schwab, Katharina Resch, Anastasia Toulia, Silvia Alves, Gamze Görel, et al. School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project. University of Vienna, 2020. https://doi.org/10.25365/PHAIDRA.147.
LibreCat | DOI
 
[56]
2020 | Book | LibreCat-ID: 26696
Löper, Marwin Felix. Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit Förderbedarf: Die Rolle persönlicher Ressourcen für die soziale Partizipation. . Wiesbaden: Springer VS, 2020.
LibreCat
 
[55]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26703
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern? , edited by Michael Grosche , Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 192–97. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 
[54]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36240
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, and Fabian Karl Hoya. “Einstellungen von Kindern Gegenüber Schülerinnen Und Schülern Mit Einem Sonderpädagogischen Förderbedarf Im Zusammenhang Mit Dem Vorbildverhalten Ihrer Eltern. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 
[53]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36239
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften Im Zusammenhang Mit Ihrem Umgang Mit Heterogenen Lerngruppen Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Individualisierung Des Lernens Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Lehrkräften Und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 
[52]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36235
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Prädiktoren Für Intentionen von Lehrkräften an Inklusiven Und Nicht-Inklusiven Schulen in Hinblick Auf Die Gestaltung Individueller Lernprozesse. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 
[51]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36233
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Predictors of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs in Their Social-Emotional Development. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2020.
LibreCat
 
[50]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36230
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Social Participation in Inclusive Primary Education – The Importance of Primary School Students’ Contact Experiences for Their Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions’ (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[49]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36205
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “The Role of Primary School Teachers’ Attitudes and Self-Efficacy Beliefs for Their Intentions to Deal with Heterogeneity in (Non-)Inclusive Education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[48]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36232
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, Mike Trauntschnig, and Susanne Schwab. “The Role of Contact Experiences for Primary School Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2020.
LibreCat
 
[47]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36231
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Effects of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes on Their Everyday Day Practices in Inclusive Education. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2020.
LibreCat
 
[46]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36217
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinants for Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs in Their Social and Emotional Development. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[45]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36192
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Predictors for Teachers’ Intentions to Deal with Heterogeneity in (Non-)Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London, 2020.
LibreCat
 
[44]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36186
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Susanne Schwab. “Children’s Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London, 2020.
LibreCat
 
[43]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36194
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinants of Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London, 2020.
LibreCat
 
[42]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26640
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “The Role of Primary School Teachers’ Attitudes and Self‐efficacy Beliefs for Everyday Practices in Inclusive Classrooms – a Study on the Verification of the ‘Theory of Planned Behaviour.’” Journal of Research in Special Educational Needs 19, no. S1 (2019): 36–48. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12476.
LibreCat | DOI
 
[41]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26668
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Fabian Karl Hoya. “Unterscheiden Sich Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen in Ihren Einstellungen Und Ihren Selbstwirksamkeitsüberzeugungen in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht? .” In Lehrer. Bildung. Gestalten. Beiträge Zur Empirischen Forschung in Der Lehrerbildung , edited by Timo Ehmke, Poldi Kuhl, and Marcus Pietsch, 57–70. Weinheim : Beltz, 2019.
LibreCat
 
[40]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26706
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities - the Role of Perceived Parental Behaviour, Contact Experiences and Self-Efficacy Beliefs.” British Journal of Special Education 46, no. 2 (2019): 157–79. https://doi.org/10.1111/1467-8578.12259.
LibreCat | DOI
 
[39]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[38]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Mester, Theresa, Eva Blumberg, Alexander Kirsch, Frank Hellmich, Jan Roland Schulze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, and Susanne Schwab. “Kooperativ Lernumgebungen Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule Gestalten – Ein Forschungs- Und Entwicklungsprojekt Zur Förderung von Grund- Und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation Auf Der 28. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Des Sachunterrichts e. V. (GDSU).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2019.
LibreCat
 
[37]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[36]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[35]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Hoya, Fabian Karl, Marwin Felix Löper, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Pre-Service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[34]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Wie Können Studierende Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Auf Das Kooperative Arbeiten in Der Inklusiven Grundschule Vorbereitet Werden? Posterpräsentation Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Köln: Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 
[33]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Entwicklung Kooperativen Arbeitens Bei Lehramtsstudierenden Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Inklusiven Grundschule. Posterpräsentation Auf Dem 8. Paderborner Grundschultag.” Paderborn: Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 
[32]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to Me! Exploring under-Served Students’ Voice through Innovative and Participatory Research Designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association).” Toronto, Canada: University of Toronto, 2019.
LibreCat
 
[31]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Prerequisites of Primary School Students’ Pro-Social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[30]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Margarita Knickenberg. “Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[29]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Children’s Pro-Social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[28]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Margarita Knickenberg. “Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[27]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices Concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.” Hamburg: University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 
[26]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Einstellungen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht Als Determinanten Für Ihren Intentionalen Umgang Mit Heterogenität Im Klassenzimmer. Vortrag Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“.” Münster: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 
[25]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinanten Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Einem Sonderpädagogischen Förderbedarf in Der Emotionalen Und Sozialen Entwicklung. Vortrag Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[24]
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26637
Hellmich, Frank, Gamze Görel, and Marwin Felix Löper, eds. Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. Stuttgart: Kohlhammer, 2018.
LibreCat
 
[23]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26708
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Primary School Students’ Attitudes and Their Perceived Teacher Behavior towards Peers with Special Educational Needs.” Empirische Sonderpädagogik 10, no. 2 (2018): 151–66. https://doi.org/10.25656/01:16003.
LibreCat | DOI
 
[22]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Löper, Marwin Felix, Margarita Knickenberg, and Frank Hellmich. “Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag Auf Der Conference ‘Teacher Efficacy and Inclusive Education.’” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[21]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37754
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Referenzierung Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 6. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Basel: Universität Basel, 2018.
LibreCat
 
[20]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37732
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Referenzierung Im Elternhaus Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Lernschwierigkeiten. Vortrag Auf Der 27. Jahrestagung „Diversität Und Soziale Ungleichheit – Herausforderungen an Die Integrationsleistung Der Grundschule“ Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[19]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37736
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Children’s Perceived Parental Behavior and Their Attitudes towards Peers with Learning Disabilities. Single Paper. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. ‘Inclusive Education´: An Integrated Research Framework on Disability, Diversity and Heterogeneity in Education.’” Potsdam: University of Potsdam, 2018.
LibreCat
 
[18]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37734
Hoya, Fabian Karl, Marwin Felix Löper, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Lernumgebungen Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Grundschule Kooperativ Gestalten – Ein Projekt Zur Förderung Des Kooperativen Lernens von Angehenden Grund- Und Förderschullehrkräften. Posterpräsentation Auf Der 27. Jahrestagung „Diversität Und Soziale Ungleichheit – Herausforderungen an Die Integrationsleistung Der Grundschule“ Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[17]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
Löper, Marwin Felix, Eva Blumberg, Gamze Görel, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Jessica McAnaney, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[16]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Jessica McAnaney, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “"The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education". Posterpräsentation Auf Der Conference ‘Teacher Efficacy and Inclusive Education.’” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[15]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37737
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Pre-Service Teachers’ Training for Inclusive Science Learning in Primary School. Poster Presentation. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. ‘Inclusive Education´: An Integrated Research Framework on Disability, Diversity and Heterogeneity in Education.’” Potsdam: University of Potsdam, 2018.
LibreCat
 
[14]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37728
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Für Den Inklusiven Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 83. Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2018.
LibreCat
 
[13]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Frank Hellmich, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Pre-Service Teachers’ Cooperative Learning Processes and Their Qualifications for Inclusive Science Learning in Primary School. Poster Presentation. 6th International Conference on Inclusion.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[12]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, Gamze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Timm Albers, and Frank Hellmich. “KinU. Kompetenzentwicklung Im Inklusiven Unterricht. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[11]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Does the Parental Role Model Behavior Play an Important Role for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities? Paper Presentation. 6th International Conference on Inclusion.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[10]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018.” Bolzano: Free University Bolzano, 2018.
LibreCat
 
[9]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, Gamze Görel, and Rebecca Pfahl. “Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule.” In Inklusiver Unterricht in der Grundschule, edited by Frank Hellmich and Eva Blumberg, 98–121. Stuttgart: Kohlhammer, 2017.
LibreCat
 
[8]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung.” In Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, edited by Désirée Laubenstein and David Scheer , 135–42. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 
[7]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent Roles of Policy and the Role of Educational Research“.” Copenhagen, Denmark: University College UCC, Campus Carlsberg, 2017.
LibreCat
 
[6]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral Paper Presentation. Mini Conference: ‘The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.’” Groningen, The Netherlands: University of Groningen, 2017.
LibreCat
 
[5]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and Their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities.” Porto, Portugal: Porto, 2017.
LibreCat
 
[4]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).” University of Tampere: Tampere, Finland, 2017.
LibreCat
 
[3]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37794
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Rebecca Pfahl, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren Für Einstellungen von Schülerinnen Und Schülern Im Grundschulalter Gegenüber Kindern Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf – Ergebnisse Aus Einer Empirischen Studie. Vortrag Auf Der 51. Arbeitstagung Der Dozierenden Der Sonderpädagogik in Deutschsprachigen Ländern „Sonderpädagogik Zwischen Wirksamkeitsforschung Und Gesellschaftskritik“.” Paderborn: Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
 
[2]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37800
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Rebecca Pfahl, and Frank Hellmich. “Primary School Children`s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2016.
LibreCat
 
[1]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37790
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Rebecca Pfahl, and Frank Hellmich. “Bedingungsfaktoren Für Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 25. Jahrestagung „Profession Und Disziplin – Grundschulpädagogik Im Diskurs“ Der Kommission Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Bielefeld: Universität Bielefeld, 2016.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed

100 Publications

Mark all

[100]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper, Marwin Felix, Nils Finke, Margarita Knickenberg, and Frank Hellmich. “Feedback Und Selbstbezogene Kognitionen Als Prädiktoren Für Die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“.” Mannheim: Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 
[99]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56336
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “ Determinanten Für Prosoziales Verhalten Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“.” Mannheim: Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 
[98]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58715
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Role of Teacher Behaviour in Students’ Attitudes and Support towards Peers with Disabilities. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 
[97]
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “ Explanatory Factors for Students’ Attitudes and Their Supportive Behaviour towards Peers with Social and Emotional Disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted).” Belgrad: University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 
[96]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, Marwin Felix, Margarita Knickenberg, Theresa Kretzer, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “ Adaptives Lernen Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Grund- Und Förderschullehrkräften – Ergebnisse Aus Einer Interviewstudie. Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2024 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).” München: Ludwig-Maximilians-Universität, 2024.
LibreCat
 
[95]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Empathie Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“.” Osnabrück: Universität Osnabrück, 2024.
LibreCat
 
[94]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern in Der Primarstufe – Befunde Aus Einer Interventionsstudie. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven“.” Wien, Österreich: Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 
[93]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Effects of an Intervention on Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice.’” València, Spain: Universitat de València, 2024.
LibreCat
 
[92]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Fostering Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs – Findings from a Social Participation Intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024.” Porto, Portugal: Polytechnic Porto, 2024.
LibreCat
 
[91]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54215
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Die Rolle von Empathie Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialen Schwierigkeiten Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 
[90]
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
Anthony, C. J., S Hassani, Susanne Schwab, A.P. Howe, M Yost, S. N. Elliot, Marwin Felix Löper, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Examining the Measurement Invariance and Validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student Version in Austria and Germany.” International Journal of Emotional Education 16, no. 1 (2024).
LibreCat
 
[89]
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56333
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Teachers’ Role Model Behavior and the Quality of the Student-Teacher Relationship as Prerequisites for Students’ Attitudes towards Peers with Learning Difficulties.” Frontiers in Education 9 (2024). https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1400471.
LibreCat | DOI
 
[88]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Hassani, S., K. Jakob, S. Schwab, Frank Hellmich, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Fostering Students’ Peer Relationships through the Classroom-Based Intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13.” International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education., 2023, 1–16. https://doi.org/10.1080/03004279.2023.2267584.
LibreCat | DOI
 
[87]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“. .” Duisburg-Essen: Universität Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
 
[86]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Improving Students’ Attitudes towards Peers with Special Needs: Results from an Intervention Study. Symposium ‘Chances and Challenges in Diverse Classrooms’ (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[85]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Prerequisites for Primary School Teachers’ Practices in the Inclusive Classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[84]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Anthony, Christopher J., M Yost, A Howe, Susanne Schwab, Sepideh Hassani, Frank Hellmich, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.” Bologna, Italy: University of Bologna, 2023.
LibreCat
 
[83]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Görel, Gamze, Frank Hellmich, and Marwin Felix Löper. “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“.” Paderborn: Universität Paderborn, 2023.
LibreCat
 
[82]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf in Der Inklusiven Grundschule – Ergebnisse Aus Einer Interventionsstudie. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[81]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Im Inklusiven Grundschulunterricht Mithilfe Einer Intervention Zum Sozial-Emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2023 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).” Münster: Universität Münster, 2023.
LibreCat
 
[80]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42242
Hassani, S, and Marwin Felix Löper. “Symposium ‘Chances and Challenges in Diverse Classrooms’. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. ‘Education as a Hope in Uncertain Times.’” Thessaloniki, Greece: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, 2023.
LibreCat
 
[79]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften.” In Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, edited by Thomas Müller, Christoph Ratz, Roland Stein, and Carina Lüke, 372–378. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 
[78]
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni, Katerina, Anastasia Toulia, Sílvia Regina Gonçalves Alves, Sepideh Hassani, Franziska Anna Heidrich, Katja Franzen, Gamze Görel, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto: Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 
[77]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Determinants for Primary School Teachers’ Inclusive Practices in Heterogenous Classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. ‘A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.’” Ghent, Belgium: Ghent University, 2022.
LibreCat
 
[76]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36059
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Determinants for Students’ Attitudes towards Peers with Non-Compliant Classroom Behavior in Inclusive Primary Schools. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“, Roundtable Session: ‘Focus on Behavior in Special and Inclusive Education.’” San Diego, California, USA: University of San Diego, 2022.
LibreCat
 
[75]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36053
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Do Primary School Students’ Contact Experiences Matter for Their Attitudes towards Peers with Special Needs? Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 
[74]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36051
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Primary School Students’ Social Self-Concepts, Their Empathy and Their Attitudes towards Peers with Social and Emotional Difficulties. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 
[73]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35925
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs – First Findings of an Intervention Program for the Promotion of Students’ Social Participation. Symposium ‘Let’s Be Friends! The Importance of Social Inclusion in the Lives of Children and Adolescents’ (Sepideh Hassani). ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 
[72]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35995
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “How to Improve Primary School Students’ Social Participation in the Inclusive Classroom? – Preliminary Results from an Intervention Study. Oral Communication. Symposium “FRIEND-SHIP: A School-Based Intervention Aimed at Improving Students’ Social Participation Implemented in Four Countries” (Sílvia Alves). Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 
[71]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35949
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “The Relationship between Primary School Students’ Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Non-Compliant Behaviour. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University , 2022.
LibreCat
 
[70]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36016
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Teachers’ Intentions to Deal with Heterogeneity in Inclusive and Non-Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 
[69]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36003
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Teachers’ Experiences from Teaching in (Non-)Inclusive Primary Schools and Their Behavioural Intentions to Manage Heterogeneity. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 
[68]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “The Importance of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes for Their Everyday Practices in Heterogeneous Classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 
[67]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht.” Empirische Pädagogik 35, no. 2 (2021): 141–63.
LibreCat
 
[66]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
Löper, Marwin Felix, Susanne Schwab, Mike Lehofer, and Frank Hellmich. “The Role of Students’ Experiences in Attitude Formation towards Peers with Non-Compliant Classroom Behaviour in Inclusive Primary Schools.” European Journal of Special Needs Education, 2021, 1–15. https://doi.org/10.1080/08856257.2021.1967295.
LibreCat | DOI
 
[65]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Determinants for Teachers’ Intentions to Manage Heterogeneity in (Non-)Inclusive Primary Education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[64]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
Löper, Marwin Felix, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Primary School Students’ Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[63]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Individual Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Social-Emotional Disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.’” Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 
[62]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
Löper, Marwin Felix, Mike Lehofer, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Die Bedeutung von Erfahrungen Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialen Schwierigkeiten Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung.” Luxemburg: Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 
[61]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Unterscheiden Sich Lehrkräfte an Inklusiven Und Nicht-Inklusiven Grundschulen Hinsichtlich Ihrer Handlungsintentionen Bei Der Gestaltung Adaptiven Unterrichts? Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung.” Luxemburg: Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 
[60]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
Löper, Marwin Felix, Susanne Schwab, Mike Lehofer, and Frank Hellmich. “Die Rolle Inter- Und Intraindividueller Erfahrungen Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“.” Würzburg: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 
[59]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Handlungsintentionen Bei Der Gestaltung Adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich Zwischen Lehrkräften an Inklusiven Und Nicht- Inklusiven Grundschulen. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“.” Würzburg: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 
[58]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Quality of Student-Teacher Relationship and Teachers’ Behaviour as Predictors for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.’” Geneva, Switzerland: University of Geneva, 2021.
LibreCat
 
[57]
2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
Hassani, Sepideh, Katerina Aroni, Susanne Schwab, Katharina Resch, Anastasia Toulia, Silvia Alves, Gamze Görel, et al. School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project. University of Vienna, 2020. https://doi.org/10.25365/PHAIDRA.147.
LibreCat | DOI
 
[56]
2020 | Book | LibreCat-ID: 26696
Löper, Marwin Felix. Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit Förderbedarf: Die Rolle persönlicher Ressourcen für die soziale Partizipation. . Wiesbaden: Springer VS, 2020.
LibreCat
 
[55]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26703
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern? , edited by Michael Grosche , Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 192–97. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 
[54]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36240
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, and Fabian Karl Hoya. “Einstellungen von Kindern Gegenüber Schülerinnen Und Schülern Mit Einem Sonderpädagogischen Förderbedarf Im Zusammenhang Mit Dem Vorbildverhalten Ihrer Eltern. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 
[53]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36239
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften Im Zusammenhang Mit Ihrem Umgang Mit Heterogenen Lerngruppen Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Individualisierung Des Lernens Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Lehrkräften Und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 
[52]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36235
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Prädiktoren Für Intentionen von Lehrkräften an Inklusiven Und Nicht-Inklusiven Schulen in Hinblick Auf Die Gestaltung Individueller Lernprozesse. Vortrag Auf Der 8. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Gestalten – Partizipation Erreichen – Digitalisierung Nutzen“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2020.
LibreCat
 
[51]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36233
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Predictors of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs in Their Social-Emotional Development. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2020.
LibreCat
 
[50]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36230
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Social Participation in Inclusive Primary Education – The Importance of Primary School Students’ Contact Experiences for Their Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Oral Paper Presentation, Symposium: ‘Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions’ (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[49]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36205
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “The Role of Primary School Teachers’ Attitudes and Self-Efficacy Beliefs for Their Intentions to Deal with Heterogeneity in (Non-)Inclusive Education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[48]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36232
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, Mike Trauntschnig, and Susanne Schwab. “The Role of Contact Experiences for Primary School Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2020.
LibreCat
 
[47]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36231
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “Effects of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes on Their Everyday Day Practices in Inclusive Education. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2020.
LibreCat
 
[46]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36217
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinants for Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs in Their Social and Emotional Development. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)Connecting Communities.’” Glasgow, Scotland: University of Glasgow, 2020.
LibreCat
 
[45]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36192
Görel, Gamze, Marwin Felix Löper, and Frank Hellmich. “Predictors for Teachers’ Intentions to Deal with Heterogeneity in (Non-)Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London, 2020.
LibreCat
 
[44]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36186
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Susanne Schwab. “Children’s Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London, 2020.
LibreCat
 
[43]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36194
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinants of Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. ‘Learning Difficulties and Inclusion: Challenges (and Solutions) for the Future.’” London, United Kingdom: University College London, 2020.
LibreCat
 
[42]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26640
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Gamze Görel. “The Role of Primary School Teachers’ Attitudes and Self‐efficacy Beliefs for Everyday Practices in Inclusive Classrooms – a Study on the Verification of the ‘Theory of Planned Behaviour.’” Journal of Research in Special Educational Needs 19, no. S1 (2019): 36–48. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12476.
LibreCat | DOI
 
[41]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26668
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Fabian Karl Hoya. “Unterscheiden Sich Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen in Ihren Einstellungen Und Ihren Selbstwirksamkeitsüberzeugungen in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht? .” In Lehrer. Bildung. Gestalten. Beiträge Zur Empirischen Forschung in Der Lehrerbildung , edited by Timo Ehmke, Poldi Kuhl, and Marcus Pietsch, 57–70. Weinheim : Beltz, 2019.
LibreCat
 
[40]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26706
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities - the Role of Perceived Parental Behaviour, Contact Experiences and Self-Efficacy Beliefs.” British Journal of Special Education 46, no. 2 (2019): 157–79. https://doi.org/10.1111/1467-8578.12259.
LibreCat | DOI
 
[39]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[38]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Mester, Theresa, Eva Blumberg, Alexander Kirsch, Frank Hellmich, Jan Roland Schulze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, and Susanne Schwab. “Kooperativ Lernumgebungen Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule Gestalten – Ein Forschungs- Und Entwicklungsprojekt Zur Förderung von Grund- Und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation Auf Der 28. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Des Sachunterrichts e. V. (GDSU).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2019.
LibreCat
 
[37]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[36]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[35]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Hoya, Fabian Karl, Marwin Felix Löper, Jan Roland Schulze, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Pre-Service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[34]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Theresa Mester, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Wie Können Studierende Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Auf Das Kooperative Arbeiten in Der Inklusiven Grundschule Vorbereitet Werden? Posterpräsentation Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Köln: Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 
[33]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Entwicklung Kooperativen Arbeitens Bei Lehramtsstudierenden Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Inklusiven Grundschule. Posterpräsentation Auf Dem 8. Paderborner Grundschultag.” Paderborn: Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 
[32]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to Me! Exploring under-Served Students’ Voice through Innovative and Participatory Research Designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association).” Toronto, Canada: University of Toronto, 2019.
LibreCat
 
[31]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Prerequisites of Primary School Students’ Pro-Social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[30]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Margarita Knickenberg. “Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[29]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Children’s Pro-Social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).” Porto, Portugal: Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[28]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, and Margarita Knickenberg. “Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future".” Aachen: RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[27]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices Concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.” Hamburg: University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 
[26]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, and Frank Hellmich. “Einstellungen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht Als Determinanten Für Ihren Intentionalen Umgang Mit Heterogenität Im Klassenzimmer. Vortrag Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“.” Münster: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 
[25]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinanten Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Einem Sonderpädagogischen Förderbedarf in Der Emotionalen Und Sozialen Entwicklung. Vortrag Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 
[24]
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26637
Hellmich, Frank, Gamze Görel, and Marwin Felix Löper, eds. Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. Stuttgart: Kohlhammer, 2018.
LibreCat
 
[23]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26708
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Primary School Students’ Attitudes and Their Perceived Teacher Behavior towards Peers with Special Educational Needs.” Empirische Sonderpädagogik 10, no. 2 (2018): 151–66. https://doi.org/10.25656/01:16003.
LibreCat | DOI
 
[22]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Löper, Marwin Felix, Margarita Knickenberg, and Frank Hellmich. “Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag Auf Der Conference ‘Teacher Efficacy and Inclusive Education.’” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[21]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37754
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Referenzierung Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 6. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF).” Basel: Universität Basel, 2018.
LibreCat
 
[20]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37732
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Referenzierung Im Elternhaus Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Lernschwierigkeiten. Vortrag Auf Der 27. Jahrestagung „Diversität Und Soziale Ungleichheit – Herausforderungen an Die Integrationsleistung Der Grundschule“ Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[19]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37736
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Children’s Perceived Parental Behavior and Their Attitudes towards Peers with Learning Disabilities. Single Paper. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. ‘Inclusive Education´: An Integrated Research Framework on Disability, Diversity and Heterogeneity in Education.’” Potsdam: University of Potsdam, 2018.
LibreCat
 
[18]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37734
Hoya, Fabian Karl, Marwin Felix Löper, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Lernumgebungen Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Grundschule Kooperativ Gestalten – Ein Projekt Zur Förderung Des Kooperativen Lernens von Angehenden Grund- Und Förderschullehrkräften. Posterpräsentation Auf Der 27. Jahrestagung „Diversität Und Soziale Ungleichheit – Herausforderungen an Die Integrationsleistung Der Grundschule“ Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[17]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
Löper, Marwin Felix, Eva Blumberg, Gamze Görel, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Alexander Kirsch, Jessica McAnaney, Theresa Mester, Jan Roland Schulze, and Susanne Schwab. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[16]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
Löper, Marwin Felix, Frank Hellmich, Fabian Karl Hoya, Jessica McAnaney, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “"The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education". Posterpräsentation Auf Der Conference ‘Teacher Efficacy and Inclusive Education.’” Wuppertal: Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[15]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37737
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Pre-Service Teachers’ Training for Inclusive Science Learning in Primary School. Poster Presentation. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. ‘Inclusive Education´: An Integrated Research Framework on Disability, Diversity and Heterogeneity in Education.’” Potsdam: University of Potsdam, 2018.
LibreCat
 
[14]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37728
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Für Den Inklusiven Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 83. Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2018.
LibreCat
 
[13]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Frank Hellmich, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Pre-Service Teachers’ Cooperative Learning Processes and Their Qualifications for Inclusive Science Learning in Primary School. Poster Presentation. 6th International Conference on Inclusion.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[12]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, Gamze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Timm Albers, and Frank Hellmich. “KinU. Kompetenzentwicklung Im Inklusiven Unterricht. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 
[11]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Does the Parental Role Model Behavior Play an Important Role for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities? Paper Presentation. 6th International Conference on Inclusion.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[10]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018.” Bolzano: Free University Bolzano, 2018.
LibreCat
 
[9]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, Gamze Görel, and Rebecca Pfahl. “Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule.” In Inklusiver Unterricht in der Grundschule, edited by Frank Hellmich and Eva Blumberg, 98–121. Stuttgart: Kohlhammer, 2017.
LibreCat
 
[8]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung.” In Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, edited by Désirée Laubenstein and David Scheer , 135–42. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 
[7]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent Roles of Policy and the Role of Educational Research“.” Copenhagen, Denmark: University College UCC, Campus Carlsberg, 2017.
LibreCat
 
[6]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral Paper Presentation. Mini Conference: ‘The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.’” Groningen, The Netherlands: University of Groningen, 2017.
LibreCat
 
[5]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and Their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities.” Porto, Portugal: Porto, 2017.
LibreCat
 
[4]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction).” University of Tampere: Tampere, Finland, 2017.
LibreCat
 
[3]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37794
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Rebecca Pfahl, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren Für Einstellungen von Schülerinnen Und Schülern Im Grundschulalter Gegenüber Kindern Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf – Ergebnisse Aus Einer Empirischen Studie. Vortrag Auf Der 51. Arbeitstagung Der Dozierenden Der Sonderpädagogik in Deutschsprachigen Ländern „Sonderpädagogik Zwischen Wirksamkeitsforschung Und Gesellschaftskritik“.” Paderborn: Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
 
[2]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37800
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Rebecca Pfahl, and Frank Hellmich. “Primary School Children`s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2016.
LibreCat
 
[1]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37790
Löper, Marwin Felix, Gamze Görel, Rebecca Pfahl, and Frank Hellmich. “Bedingungsfaktoren Für Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 25. Jahrestagung „Profession Und Disziplin – Grundschulpädagogik Im Diskurs“ Der Kommission Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Bielefeld: Universität Bielefeld, 2016.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed