Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3601 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
van Ophuysen, Stefanie, et al. “Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert?” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2021, pp. 149–67, doi:10.1007/s42278-020-00101-8.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997
Homt, Martina, and Bea Bloh. Die Perspektive von Referendar*innen Auf Forschendes Lernen. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27998
Wehde, Janis, and Bea Bloh. Die Förderung demokratischer Grundhaltungen als Teil professioneller Kompetenz angehender Lehrpersonen: Darstellung eines Forschungsvorhabens. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Elit, Stefan, and Johanna Canaris, editors. Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz. 1st ed., vol. 9, Peter Lang, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Drumm, Sandra, et al. “Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie.” Informationen Deutsch als Fremdsprache, vol. 48, no. 5, 2021, pp. 496–515, doi:10.1515/infodaf-2021-0069.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28446
Wehde, Janis, and Bea Bloh. Die Reflexion der eigenen Lehrtätigkeit von Studierenden in Praxisphasen durch Forschendes Lernen: Prädiktiver Einfluss subjektiver Normen im schulischen und universitären Kontext. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Bloh, Thiemo. Kollektive Reflexionsphasen. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies, Merle. “Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain.” Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, edited by Philip Jacobi and Anette Pankratz, Königshausen & Neumann, 2021, pp. 149–63.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer, Philipp, et al. “Attitudes of German High School Students toward Different Varieties of English.” Applied Linguistics, vol. (ahead of print), 2021, doi:10.1093/applin/amab046.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, et al. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, vol. (ahead of print), 2021, doi:10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich, editors. “Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen.” Fremdsprachen Lehren Und Lernen, vol. 50, no. 1, 2021, doi:10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich, Dominik, et al. “Freies Format 2: Nachwuchs-Café (Reloaded): Auf Dem Weg Zur Professur...” Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, edited by Maria Eisenmann and Jeanine Steinbock, Schneider Verlag Hohengehren, 2021, pp. 347–50.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt, Ilka, and Schmidt Rebekka. “Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien.” Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., edited by Iris Neiske et al., transcript, 2021, pp. 117–40, doi:10.14361/9783839456903-009.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt, Ilka. “There. Die Verwendung von there im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern.” Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, edited by Christoph Bürgel et al., vol. 119, Stauffenburg, 2021, pp. 39–55.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Franzen, Katja. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung. Springer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
Berisha-Gawlowski, Angelina, et al. “The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations.” Digital Transformation of Learning Organizations, edited by Dirk Ifenthaler, Springer, 2021, pp. 95–113.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Harteis, Christian. “Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung.” Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis , edited by Heiner Gembris et al., Lit, 2021, pp. 37–50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht.” Empirische Pädagogik, vol. 35, no. 2, 2021, pp. 141–63.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
Löper, Marwin Felix, et al. “The Role of Students’ Experiences in Attitude Formation towards Peers with Non-Compliant Classroom Behaviour in Inclusive Primary Schools.” European Journal of Special Needs Education, 2021, pp. 1–15, doi:10.1080/08856257.2021.1967295.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Hellmich, Frank, et al. “Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Competencies and Motivation in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons.” International Journal of Inclusive Education, 2021, pp. 1–15, doi:10.1080/13603116.2020.1862406.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29061
Eickelmann, Birgit. “Etwas anarchischer, freier, ungewohnter (Ein Gespräch mit Birgit Eickelmann).” Chancen denken. Impulse für eine offene und mutige Gesellschaft im 21. Jahrhundert, edited by Vodafone Stiftung Deutschland, 2021, pp. 24–35.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29062
Eickelmann, Birgit, and Kai Maaz. “Ungleichheiten im Bildungssystem – eine unangenehme Konstante. Sinnvolle Maßnahmen und die Grenzen des Möglichen.” Schule weiter denken, edited by Kai Maaz and Michael Becker-Mrotzek, Duden-Verlag, 2021, pp. 132–50.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
Eickelmann, Birgit, and Kai Maaz. “Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt.” Schule weiter denken, edited by Kai Maaz and Michael Becker-Mrotzek, Duden-Verlag, 2021, pp. 91–104.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 29066
Bonanati, Sabrina, et al. Wie Lernen in digitalen Lernumgebungen motivieren kann – Stichwort: Gamification. Hogrefe, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
Gerick, Julia, and Birgit Eickelmann. “Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde.” Handbuch Lernen mit digitalen Medien, edited by Gerold Brägger and Hans-Günter Rolff, Beltz, 2021, pp. 60–79.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29068
Eickelmann, Birgit. “Chancengerechter Zugang zum Lernen in der digitalen Welt.” SchulVerwaltung NRW. Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, vol. 32, no. 4, 2021, pp. 106–08.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29069
Eickelmann, Birgit. “Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit und danach.” PlanBD #2. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29070
Gerick, Julia, et al. “GuTe DigiSchulen NRW. Zielsetzung und Konzeption des qualitativen Vertiefungsprojekts zur Studie ICILS 2018 NRW zu erfolgreichen digitalisierungsbezogenen Schulentwicklungsprozessen.” SchulVerwaltung NRW, vol. 32, no. 6, 2021, pp. 176–79.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29153
Eke, Norbert Otto, and Marta Famula, editors. Ästhetik im Vormärz. Aisthesis  , 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29159
Eke, Norbert. “Der ‚Grund‘ des Erzählens. Norbert Scheuers „Reigen aus unendlich vielen vergessenen Geschichten“. .” Schatten aus den Felswänden. Eine Hommage an Norbert Scheuer und die Eifel. Hg. von Andreas Erb und Christof Hamann, Wallstein Göttingen: , 2021, p. S. 216-227.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27870
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. “Gelingensbedingungen digitaler Optimalschulen.” SchulVerwaltung BW, vol. 6, 2021, pp. 174–88.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27871
Tondeur, Jo, et al. “Quality Criteria for Conceptual Technology Integration Models in Education: Bridging Research and Practice.” Educational Technology Research and Development, vol. 69, 2021, pp. 2187–208, doi:10.1007/s11423-020-09911-0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27872
Vennemann, Mario, et al. ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study. Waxmann, 2021.
LibreCat
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
Ayllón, Sara, et al. Digital Diversity across Europe. Policy Brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping Digital Transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
Eickelmann, Birgit, et al. The Younger Generation’s Views on How Their Education Is Preparing Them for the Digital Age against the Background of COVID-19. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27876
Eickelmann, Birgit, et al. “Digitale Transformation aus der Perspektive von Kindern und Jugendlichen in Europa gestalten – das Horizon-Projekt DigiGen. PlanBD #4 Around the World.” Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt, vol. 19–25, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27877
Eickelmann, Birgit, et al. “ICT in Teacher Education and ICT-Related Teacher Professional Development in Germany.” Quality in Teacher Education and Professional Development, edited by John Chi-Kin Lee and Timo Ehmke, Routledge, 2021, pp. 107–24.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27878
Heldt, Melanie, and Kerstin Drossel. Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien. Empirische Pädagogik.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21276
Hagengruber, Ruth, and Sarah Hutton, editors. Women Philosophers from the Renaissance to the Enlightenment. 1st ed., Routledge.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Kersting, Joschka, and Michaela Geierhos. “Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks.” Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020, edited by Roussanka Loukanova, vol. 939, Springer, 2021, pp. 163--189, doi:10.1007/978-3-030-63787-3_6.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 18748
Büker, Petra, and Birgit Hüpping. Kulturelle Vielfalt. Kinderstärkende Pädagogik. Vol. 8, Kohlhammer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21815 | OA
Goller, Michael, and Simone Ziegler. “Zum Zusammenhang von Berufsethos und der Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen.” bwp@ Spezial, vol. 18, 2021, pp. 1–28.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Tönnies, Merle, and Hendrick Schlieper, editors. Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas. Vol. 21, Harrassowitz, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
Tönnies, Merle. “The Black British Bildungsroman: Gender-Specific Plot Models?” Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, edited by Merle Tönnies and Hendrick Schlieper, vol. 21, Harrassowitz, 2021, pp. 235-263.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer, Philipp, et al. “Folklinguistic Perceptions of Global Englishes among German Learners of English.” European Journal of Applied Linguistics, vol. 9, no. 1, 2021, pp. 391–416, doi:10.1515/eujal-2020-0014.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich. “Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen: Zur Einführung in Den Themenschwerpunkt [Koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich].” Fremdsprachen Lehren Und Lernen, vol. 50, no. 1, 2021, pp. 3–14, doi:10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Rumlich, Dominik. “Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools.” Journal of Immersion and Content-Based Language Education, vol. 9, no. 1, 2021, pp. 150–54, doi:10.1075/jicb.20026.rum.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22051
Kersting, Joschka, and Michaela Geierhos. “Well-Being in Plastic Surgery: Deep Learning Reveals Patients’ Evaluations.” Proceedings of the 10th International Conference on Data Science, Technology and Applications (DATA 2021), SCITEPRESS, 2021, pp. 275--284.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22052
Kersting, Joschka, and Michaela Geierhos. “Human Language Comprehension in Aspect Phrase Extraction with Importance Weighting.” Natural Language Processing and Information Systems, edited by Epaminondas Kapetanios et al., vol. 12801, Springer, 2021, pp. 231--242.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 29183
Tophinke, Doris, et al. Das paderbörnische Platt. Niederdeutsch im Gebiet der Kreise Paderborn und Höxter. Aschendorff Verlag, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29244
Tönnies, Merle, and Aleks Sierz. “‘Who’s Going to Mobilise Darkness and Silence?’ The Construction of Dystopian Spaces in Contemporary British Drama.” Journal of Contemporary Drama in English, vol. 9, no. 1, DeGruyter, 2021, pp. 20–42.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29262
Fakha, Nadja. “Promoting Critical Thinking in Literary and Cultural Studies.” Die Hochschullehre, no. 7, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29214
Schönhärl, Korinna. “Steuerzahlverhalten quantifizieren.” Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte / Economic History Yearbook, vol. 62, no. 2, Walter de Gruyter GmbH, 2021, pp. 473–503, doi:10.1515/jbwg-2021-0017.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29218
Schönhärl, Korinna, and Mark Spoerer. “Einleitung: Staatsfinanzen und Konflikt.” Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte / Economic History Yearbook, vol. 62, no. 2, Walter de Gruyter GmbH, 2021, pp. 291–302, doi:10.1515/jbwg-2021-0011.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28375
Bloh, Bea, et al. Die Gestaltung des Grundschulübergangs im Wandel? Längsschnittliche Analyse einer Grundschullehrkräftebefragung von 2002 vs. 2018. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28684
Bloh, Bea, and Janis Wehde. “Salutogenes Leitungshandeln. Ein Ansatz zur Gesundheitsförderung und Qualitätsentwicklung in der Schule.” Lernende Schule, no. 96, 2021, pp. 27–30.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27999
van Ophuysen, Stefanie, et al. Statistik verstehen, Band 1. 2021, doi:10.36198/9783838555850.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29354
Mildorf, Jarmila. “‘Ja, Ja, so Schön Klingt Das Schreckliche’: An Audionarratological Analysis of Andreas Ammer and FM Einheit’s Lost & Found: Das Paradies.” Tuning in to the Neo-Avantgarde: Experimental Radio Plays in the Postwar Period, edited by Inge Arteel et al., 1st ed., Manchester University Press, 2021, pp. 128–49.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 27372
Mildorf, Jarmila. “Book Review: Katharina Fürholzer: Das Ethos Des Pathographen: Literatur- Und Medizinethische Dimensionen von Krankenbiographien. Heidelberg 2019.” European Journal of Scandinavian Studies, vol. 51, no. 1, 2021, pp. 180–85.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26824
Mildorf, Jarmila. “Auricularization and Narrative-Epistemic Stance in Louis Nowra’s Echo Point.” Audionarratology: Lessons from Radio Drama, edited by Lars Bernaerts and Jarmila Mildorf, Ohio State University Press, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29356
Bernaerts, Lars, and Jarmila Mildorf. “When Sounds Make Stories: Lessons for Narrative Theory from the Study of Radio Drama.” Audionarratology: Lessons from Radio Drama, edited by Lars Bernaerts and Jarmila Mildorf, 1st ed., Ohio State University Press, 2021, pp. 1–13.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29358
Schönhärl, Korinna, and Mark Spoerer, editors. Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte/Economic History Yearbook- Schwerpunktheft: Staatsfinanzen und Konflikt. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26816
Mildorf, Jarmila, and Lars Bernaerts, editors. Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Ohio State University Press, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29381
Schönhärl, Korinna. “‘Unfortunately We Are Bankrupt’: The Greek Bankruptcy Crisis of 1893 and Its Remembrance in the World Economic Crisis 2010-11.” Remembering and Learning from Financial Crises, edited by Youssef Cassis and Catherine Schenk, Oxford University Press, 2021, pp. 39–56.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29216
Schönhärl, Korinna. “Why Does a Prestigious Emission House Emit a Loan for a Peripheral State? The House of Rothschild and the Greek Guaranteed Loan of 1833.” Business History, vol. 63, no. 4, Informa UK Limited, 2021, pp. 557–73, doi:10.1080/00076791.2019.1593373.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29319
Wiethoff, Christoph, and Petra Westphal. “Theoriebasierte Fallreflexion Im Praxissemester.” Reflexion Und Beratung in Der Lehrerinnen- Und Lehrerausbildung. Beiträge Zur Professionalisierung von Lehrkräften, edited by Y. Völschow and K. Kunze, Barbara Budrich, 2021, pp. 285–302.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 29549 | OA
Schönhärl, Korinna. Finanzielle Netze. Die bayerisch–französische Familienbank von Eichthal und ihre Investitionspläne in Griechenland in den 1830er Jahren/ Οικονομικά δίκτυα. Η βαυαρογαλλική οικογενειακή τράπεζα των Άιχταλ και τα επενδυτικά σχέδιά της στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του 1830. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Goller, Michael, et al. “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers.” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, Uni Bremen Campus GmbH, 2021, pp. 208–23, doi:10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz, Karl-Heinz, and Michael Goller. “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis.” Edition Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 393–419, doi:10.1007/978-3-658-32568-8_22.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Kärner, Tobias, et al. “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im  Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments  zur Charakterisierung der professionellen  pädagogischen Beziehung zwischen angehenden  Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften.” Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, edited by Eveline Wittmann et al., Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104, doi:10.3224/84742560.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, Verlag empirische Pädagogik, 2021, pp. 296–310.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
Hilkenmeier, Frederic, et al. “The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities.” Vocations and Learning, 2021, pp. 411–38, doi:10.1007/s12186-021-09266-4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Goller, Michael, et al. “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Diary Farmers.” International Journal of Research on Vocational and Educational Training, vol. 8, no. 2, 2021, pp. 208–23.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller, Michael, and Simone Ziegler. “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik.” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, 2021, pp. 154–93, doi:10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
Goller, Michael, and Carina Caruso. “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen.” PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3 Nr. 1, no. 3, 2021, doi:10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester Aus Der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele Und Betreuungsstrategien Involvierter Lehrkräfte.” Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung, vol. 3, no. 3, 2021, doi:10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31090
van Laak, Lothar, and Kristin Eichhorn, editors. Kulturen der Moral. Beiträge der DGEJ-Tagung 2018 in Paderborn. Meiner (Studien zum 18. Jahrhundert), 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
Goldan, Janka, et al. “Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen Und Schülern Mit Und Ohne Sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf Während Der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde Aus Dem Projekt WILS-Co an Der Laborschule Bielefeld.” {Zeitschrift Für Heilpädagogik}, vol. 72, no. 12, 2021, pp. 640–651.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30974
Krauter, Stefan, et al. “Projekt Art-D Grids: Nachhaltige Und Stabile Microgrids in Afrika - Eine Plattform Für Forschung Und Lehre Für Die Entwicklung.” Tagungsband 36. PV-Symposium / BIPV-Forum 18-26. Mai 2021, edited by Conexio GmbH, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31358
Elit, Stefan. “Verflechtendes Erzählen von Glückssuche und Unglück: Dass man durch Belgien muss auf dem Weg zum Glück.” Arbeitsbuch Judith Kuckart. Prosa – Theater – Tanz (Literarisches Leben heute 9), edited by Stefan Elit and Johanna Canaris, 2021, pp. 85–101.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31359
Elit, Stefan. “Ein kaiserlicher Wüterich und zwei antagonistische Simons. Der „Nero furens“ als Beispiel aus dem Paderborner Jesuitendramenkorpus.” NlatJb 23 , 2021, pp. 39–58.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31439
Hagengruber, Ruth. “Ökonomie, Technik, Umwelt: Die Zukunft Bestimmen, Während Wir Die Vergangenheit Überdenken: Defining the Future – Rethinking the Past.” Konsens, 2021, pp. 33–34.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31441
Hagengruber, Ruth. “Der Elisabeth-von-Böhmen-Preis Zur Erforschung Der Geschichte Der Philosophinnen Wird Zum Dritten Mal Verliehen.” Konsens, 2021, pp. 32–33.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31434
Hagengruber, Ruth Edith, editor. Center for the History of Women Philosophers and Scientists Documentation 2016-2019. Zenodo, 2021, doi:http://doi.org/10.5281/zenodo.4982197.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31445
Hagengruber, Ruth. “Philosophinnen an Die Macht.” Female Recruiting Report, vol. 3, Aviarium, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31442
Hagengruber, Ruth. “Vizepräsidentin a.D. Des DAB, Prof. Dr. Ulrike Detmers Verleiht Zum 20. Mal Den von Ihr Ins Leben Gerufenen Preis ‚Managerin Des Jahres‘.” Konsens, 2021, p. 31.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31446
Hagengruber, Ruth. “Frauen Aus Aller Frauen Länder Gestalten Die Zukunft Deutschlands. Jahrestagung Des DAB Am 30. April 2021.” Konsens, 2021, pp. 7–8.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31452
Hagengruber, Ruth. “Mehr Wert Als Tausend Männer” – Luise Adelgunde Victorie Kulmus Gottsched Und Die Wahre Minerva.” Musikwissenschaft Der Vielfalt. Festschrift Für Rebecca Grotjahn Zum 60. Geburtstag, edited by Joachim Iffland et al., Allitera Verlag, 2021, pp. 147–59.
LibreCat
 

2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 21602
Hagengruber, Ruth Edith. “Women in Early Modern Philosophy and Science: An Introduction.” Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences, edited by Dana Jalobeanu and Charles Wolfe , Springer, 2021, doi:10.1007/978-3-319-20791-9_529-1.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31448
Hagengruber, Ruth. “Out of the Box – into the Green and the Blue.” Philosophisches Jahrbuch, vol. I/2021, Karl Alber, 2021, pp. 122–34.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29184
Koeller, Katharina, and Doris Tophinke, editors. Orthografieunterricht heute. Theorie – Empirie – Didaktik. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 31505
Elit, Stefan. “Maria die Himmels-Thür. Ein anonymes Theophilus-Drama, 1655 bei den Straubinger Jesuiten aufgeführt, hg. v. André Schnyder, übers. u. komm. in Zusammenarb. mit Andreas Ammann, Stuttgart 2019 (Europäische Literatur der Frühen Neuzeit 1).” NlatJb 23 (unter dem Titel “Ein Teufelsbündler auf der Jesuitenbühne, opulent ediert”), 2021, pp. 304–08.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31565
Egidi, Margreth. “„ir willekür ist mir zu starc – litis audet excitare tumultum. Zur literarischen Inszenierung von Macht, Herrschaft und Willensfreiheit in Frauenlobs Minne und Welt und Alans Planctus Naturae“.” Alanus ab Insulis und das europäische Mittelalter, unter Mitarbeit von Magdalena Butz und Alexandra Urban, edited by Frank Bezner and Beate Kellner, 2021, pp. 271–99.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31566
Egidi, Margreth. “„Frauenlobs Liebestheorie“.” Lesebuch Frauenlob. Texte, Übersetzungen, Kommentare, edited by Uta Störmer-Caysa and Claudia Lauer, 2021, pp. 429–52.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31564
Egidi, Margreth. “„Sangspruch – Minnesang“.” Handbuch Minnesang, edited by Beate Kellner and u. a., 2021, pp. 600–09.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31573
Günther, Katrin, and Tülay Altun. “Schreiben im Geschichtsunterricht der Sekundarstufe I unter Berücksichtigung der Bedingungen der Migrationsgesellschaft.” Sprachbildend Lernen und Lehren im, vor und nach dem Sachunterricht, edited by Eva Blumberg et al., Kohlhammer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31616
Ballweg, Sandra, et al. “Zum Zusammenspiel von Forschungsmethoden und ihren erkenntnistheoretischen Hintergründen. Ein Vergleich der Situationsanalyse und der Konstruktivistischen Grounded Theory am Beispiel eines narrativen Interviews.” Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht (ZiF) 26/2, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31617
Ballweg, Sandra, et al. “eMMA – ein digitales Portfolio zur Begleitung von Schüler*innenaustauschen.” Gemeinsam mit und voneinander lernen: Nachbarsprachenlernen und Schulaustausch, edited by Sabine Jentges, Schneider Hohengehren, 2021, pp. 177–90.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31615
Ballweg, Sandra. “„wie bekommt man note mit portfolio?“ – Formative Evaluation bei der Arbeit mit einem Schreibportfolio im Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht im universitären Kontext.” Germanistische Mitteilungen 47, 2021, pp. 15–45, doi:https://doi.org/10.33675/GM/2021/47/6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 31677
Tünnermann, Jan, et al. “Advances in the Application of a Computational Theory of Visual Attention (TVA): Moving towards More Naturalistic Stimuli and Game-like Tasks.” Open Psychology, Center for Open Science, 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed