Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

551 Publications


2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln
M. Liebendörfer, A. Schmitz, R. Biehler, eds., Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
New trends in didactic research in university mathematics education
R. Biehler, V. Durand-Guerrier, M. Trigueros, ZDM – Mathematics Education (2024).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 | OA
AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern
S. Rezat, S. Rezat, O. Scholle, C. Schulte, F. Winkelnkemper, in: B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, Waxmann, Münster, 2024, pp. 219–230.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘
A. Dettelbach, U. Häsel-Weide, in: C. Bierbrauer, S. Ladel, M. Platz (Eds.), Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten, WTM-Verlag, 2024, pp. 184–200.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts
G. Werth, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024, 2024, pp. 1505–1508.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education
J. Schoenherr, A.R. Strohmaier, S. Schukajlow, Educational Research Review 45 (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling
J. Schoenherr, R.E. Mayer, in: Lecture Notes in Computer Science, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236 LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Textbooks and curriculum from a governance perspective
S. Rezat, I. Westbury, in: M.A. (Ken) Clements, B. Kaur, T. Lowrie, V. Mesa, J. Prytz (Eds.), Fourth International Handbook of Mathematics Education, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 56198
Mathematische Lernvideos zu Studieneinstieg und Studienvorbereitung
M. Liebendörfer, R. Biehler, A. Schmitz, Mathematische Lernvideos Zu Studieneinstieg Und Studienvorbereitung, Universität Kassel, 2024.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 | OA
Students' instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource
S. Rezat, in: P. Iannone, F. Moons, C. Drüke-Noe, E. Geraniou, F. Morselli, K. Klingbeil, M. Veldhuis, S. Olsher (Eds.), Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands), Utrecht University and ERME, Utrecht, 2024, pp. 262–269.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57895 | OA
How Do Advanced Pre-Service Teachers Develop Congruence Theorems for Quadrilaterals?
M. Hoffmann, S. Schlüter, in: A.S. González-Martín, G. Gueudet, I. Florensa, N. Lombard (Eds.), Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024, 10-14 June 2024), Escola Univerist`aria Salesiana de Sarri`a – Univ. Aut`onoma de Barcelona and INDRUM, Barcelona, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene
E. Lankeit, R. Biehler, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., WTM-Verlag, Münster, 2024, pp. 1073–1076.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen
Y. Fleischer, R. Biehler, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., WTM-Verlag, Münster, 2024, pp. 167–170.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern
T. Mai, R. Biehler, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., WTM-Verlag, Münster, 2024, pp. 1103–1106.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Designing a Concept Inventory for Real Analysis
T. Bauer, R. Biehler, E. Lankeit, in: A.S. Gonzalez-Martin, G. Gueudet, I. Florensa, N. Lombard (Eds.), INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM, 2024, pp. 65–74.
LibreCat | Download (ext.)
 
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Conceptual understanding of third grades for axial symmetry
M. Wallner, U. Häsel-Weide, in: J. Novotna, H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, Charles University, 2023, pp. 346–354.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425 LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, K. Höveler, M. Nührenbörger, in: P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME (Eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023, pp. 3203–3210.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed