Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
553 Publications
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 57438
Biehler R, Pratt D. Research on the reasoning, teaching and learning of probability and uncertainty. ZDM. 2012;44(7):819–823.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 57440
Hofmann T, Biehler R. eFathom – eine Multimediale Einführung in die Werkzeugsoftware Fathom. Stochastik in der Schule. 2012;32(3):14-19.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 57437
Biehler R. Stochastik in der Schule bedankt sich bei Heinz Althoff und Gerhard König. Stochastik in der Schule. 2012;32(3):30-31.
LibreCat
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57439
Biehler R, Pratt D, eds. Probability in Reasoning About Data and Risk. ZDM The International Journal on Mathematics Edu-Cation, 44(7) .; 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57567
Biehler R, Fischer PR, Hochmuth R, Wassong Th. Self-Regulated Learning and Self Assessment in Online Mathematics Bridging Courses. In: Juan AA, Huertas MA, Trenholm S, Steegman C, eds. Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies. IGI Global; 2012. doi:10.4018/978-1-60960-875-0.ch011
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57563
Biehler R, Hochmuth R, Klemm J, Schreiber S, Hänze M. Tutorenschulung als Teil der Lehrinnovation in der Studieneingangsphase „Mathematik im Lehramtsstudium “(LIMA-Projekt). In: Zimmermann M, Bescherer C, Spannagel C, eds. Mathematik lehren in der Hochschule - Didaktische Innovationen für Vorkurse, Übungen und Vorlesungen. Franzbecker; 2012:33–44.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57565
Biehler R, Hochmuth R, Klemm J, Schreiber S, Hänze M. Fachbezogene Qualifizierung von MathematiktutorInnen–Konzeption und erste Erfahrungen im LIMA-Projekt. In: Zimmermann M, Bescherer C, Spannagel C, eds. Mathematik lehren in der Hochschule–Didaktische Innovationen für Vorkurse, Übungen und Vorlesungen. Franzbecker; 2012:21-33.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57561
Biehler R, Fischer PR, Hochmuth R, Wassong T. Mathematische Vorkurse neu gedacht: Das Projekt VEMA. In: Zimmermann M, Bescherer C, Spannagel C, eds. Mathematik lehren in der Hochschule. Didaktische Innovationen für Vorkurse, Übungen und Vorlesungen. Franzbecker; 2012:21–32.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57570
Biehler R, Hoppenbrock A, Klemm J, Liebendörfer M, Wassong T. Training of student teaching assistants and e-learning via math-bridge–Two projects at the German Centre for Higher Mathematics Education. In: Waller D, ed. CETL-MSOR Conference Proceedings 2011. The Maths, Stats & OR Network; 2012:21-27.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57573
Hoppenbrock A, Biehler R. Fachdidaktischer Einsatz eines elektronischen Votingsystems zur Aktivierung von Mathematikstudierenden in Erstsemestervorlesungen. In: Ludwig M, Kleine M, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, Band 1. WTM-Verlag; 2012:389-392.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57574
Kortemeyer J, Biehler R. Studienmotivation und Einstellung zur Mathematik in der Studieneingangsphase bei Ingenieurstudierenden. In: Ludwig M, Kleine M, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, Band 1. WTM-Verlag; 2012:465-468.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57568
Biehler R, Fischer PR, Hochmuth R, Wassong T. Designing and evaluating blended learning bridging courses in mathematics. In: Proceedings of the 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. ; 2012:1971–1980.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57572
Frischemeier D, Biehler R. „Statistisch denken und forschen lernen" mit der Software TinkerPlots. In: Ludwig M, Kleine M, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, Band 1. WTM-Verlag; 2012:257-260.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57569
Biehler R, Fischer PR, Hochmuth R, Wassong T. Remedial scenarios for online and blended learning bridging courses. In: Proceedings of the 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. ; 2012:2984-2985.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Book | LibreCat-ID: 57571
Krüger K, Lergenmüller A, Schmidt G, Biehler R, Vehling R. Mathematik Neue Wege - Arbeitsbuch für Gymnasien - Stochastik. Westermann Schroedel Diesterweg Schöningh Winklers GmbH; 2012.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48326
Prediger S, Wessel L. Darstellen–Deuten–Darstellungen vernetzen: Ein fach-und sprachintegrierter Förderansatz für mehrsprachige Lernende im Mathematikunterricht. In: Prediger S, Özil E, eds. Mathematiklernen unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit–Stand und Perspektiven der Forschung und Entwicklung. Münster ua: Waxmann. Waxmann; 2011:163–184.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48415
Prediger S, Wessel L. Relating registers for fractions–multilingual students on their way to conceptual understanding. In: Setati M, Nkambule T, Goosen L, eds. Proceedings of the ICMI Study 21 - Mathematics and Language Diversity. ; 2011:324–333.
LibreCat
| Download (ext.)
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 45691
Bruns J, Eichen L, Pfiffner M, Walter-Laager C. Freies Spiel beobachten. Chancen und Stolpersteine. gruppe & spiel. 2011;11(4):6–9.
LibreCat
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56922
Maxara C, Biehler R. Students’ understanding and reasoning about sample size and the law of large numbers after a computer-intensive introductory course on stochastics. In: Reading C, ed. Data and Context in Statistics Education: Towards an Evidence-Based Society. Proceedings of the Eighth International Conference on Teaching Statistics. IASE; 2010:1–6.
LibreCat
| Download (ext.)
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56920
Wassong T, Biehler R. A model for teacher knowledge as a basis for online courses for professional development of statistics teachers. In: Reading C, ed. Data and Context in Statistics Education: Towards an Evidence-Based Society. Proceedings of the Eighth International Conference on Teaching of Statistics. IASE; 2010:41–46.
LibreCat
| Download (ext.)