Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

557 Publications


2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 48327
Prediger, S., & Wessel, L. (2012). Darstellungen vernetzen - Ansatz zur integrierten Entwicklung von Konzepten und Sprachmitteln. Praxis der Mathematik in der Schule, 54(45), 29–34.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48328
Wessel, L., & Prediger, S. (2012). Fach- und sprachintegrierte Förderung für mehrsprachige Lernende am Beispiel von Anteilen und Brüchen. In M. Ludwig & M. Kleine (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2012 (pp. 933–936). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48416
Prediger, S., Wessel, L., & Tschierschky, K. (2012). Enabling teachers for analysing and fostering learning processes of second language learners: Design and research in a preservice teacher education course. In ICME-12, Preconference Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. TSG 30: Mathematics education in a multilingual and multicultural environment (pp. 6213–6222).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57436
Biehler, R., Ben-Zvi, D., Bakker, A., & Makar, K. (2012). Technology for Enhancing Statistical Reasoning at the School Level. In M. A. Clements, A. J. Bishop, C. Keitel, J. Kilpatrick, & F. K. S. Leung (Eds.), Third International Handbook of Mathematics Education (27th ed., pp. 643–689). Springer New York. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2_21
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 57438
Biehler, R., & Pratt, D. (2012). Research on the reasoning, teaching and learning of probability and uncertainty. ZDM, 44(7), 819–823.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 57440
Hofmann, T., & Biehler, R. (2012). eFathom – eine Multimediale Einführung in die Werkzeugsoftware Fathom. Stochastik in der Schule, 32(3), 14–19.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 57437
Biehler, R. (2012). Stochastik in der Schule bedankt sich bei Heinz Althoff und Gerhard König. Stochastik in der Schule, 32(3), 30–31.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57439
Biehler, R., & Pratt, D. (Eds.). (2012). Probability in Reasoning About Data and Risk. ZDM The International Journal on Mathematics Edu-cation, 44(7) .
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57567
Biehler, R., Fischer, P. R., Hochmuth, R., & Wassong, Th. (2012). Self-Regulated Learning and Self Assessment in Online Mathematics Bridging Courses. In A. A. Juan, M. A. Huertas, S. Trenholm, & C. Steegman (Eds.), Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-60960-875-0.ch011
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57563
Biehler, R., Hochmuth, R., Klemm, J., Schreiber, S., & Hänze, M. (2012). Tutorenschulung als Teil der Lehrinnovation in der Studieneingangsphase „Mathematik im Lehramtsstudium “(LIMA-Projekt). In M. Zimmermann, C. Bescherer, & C. Spannagel (Eds.), Mathematik lehren in der Hochschule - Didaktische Innovationen für Vorkurse, Übungen und Vorlesungen (pp. 33–44). Franzbecker.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57565
Biehler, R., Hochmuth, R., Klemm, J., Schreiber, S., & Hänze, M. (2012). Fachbezogene Qualifizierung von MathematiktutorInnen–Konzeption und erste Erfahrungen im LIMA-Projekt. In M. Zimmermann, C. Bescherer, & C. Spannagel (Eds.), Mathematik lehren in der Hochschule–Didaktische Innovationen für Vorkurse, Übungen und Vorlesungen (pp. 21–33). Franzbecker.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57561
Biehler, R., Fischer, P. R., Hochmuth, R., & Wassong, T. (2012). Mathematische Vorkurse neu gedacht: Das Projekt VEMA. In M. Zimmermann, C. Bescherer, & C. Spannagel (Eds.), Mathematik lehren in der Hochschule. Didaktische Innovationen für Vorkurse, Übungen und Vorlesungen (pp. 21–32). Franzbecker.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57570
Biehler, R., Hoppenbrock, A., Klemm, J., Liebendörfer, M., & Wassong, T. (2012). Training of student teaching assistants and e-learning via math-bridge–Two projects at the German Centre for Higher Mathematics Education. In D. Waller (Ed.), CETL-MSOR Conference Proceedings 2011 (pp. 21–27). The Maths, Stats & OR Network.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57573
Hoppenbrock, A., & Biehler, R. (2012). Fachdidaktischer Einsatz eines elektronischen Votingsystems zur Aktivierung von Mathematikstudierenden in Erstsemestervorlesungen. In M. Ludwig & M. Kleine (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, Band 1 (pp. 389–392). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57574
Kortemeyer, J., & Biehler, R. (2012). Studienmotivation und Einstellung zur Mathematik in der Studieneingangsphase bei Ingenieurstudierenden. In M. Ludwig & M. Kleine (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, Band 1 (pp. 465–468). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57568
Biehler, R., Fischer, P. R., Hochmuth, R., & Wassong, T. (2012). Designing and evaluating blended learning bridging courses in mathematics. In Proceedings of the 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1971–1980).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57572
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2012). „Statistisch denken und forschen lernen" mit der Software TinkerPlots. In M. Ludwig & M. Kleine (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, Band 1 (pp. 257–260). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57569
Biehler, R., Fischer, P. R., Hochmuth, R., & Wassong, T. (2012). Remedial scenarios for online and blended learning bridging courses. In Proceedings of the 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 2984–2985).
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 57571
Krüger, K., Lergenmüller, A., Schmidt, G., Biehler, R., & Vehling, R. (2012). Mathematik Neue Wege - Arbeitsbuch für Gymnasien - Stochastik. Westermann Schroedel Diesterweg Schöningh Winklers GmbH.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48326
Prediger, S., & Wessel, L. (2011). Darstellen–Deuten–Darstellungen vernetzen: Ein fach-und sprachintegrierter Förderansatz für mehrsprachige Lernende im Mathematikunterricht. In S. Prediger & E. Özil (Eds.), Mathematiklernen unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit–Stand und Perspektiven der Forschung und Entwicklung. Münster ua: Waxmann (pp. 163–184). Waxmann.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed