Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3671 Publications


2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54190
Bartlitz, David, Eugen Klunzinger, and Jochen Hoffmann, eds. Einführung in das Bürgerliche Recht. 18th ed. München: Franz Vahlen, n.d.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54216
Finke, Nils, and Frank Hellmich. “Mathematikleistungen von Grundschulkindern Im Zusammenhang Mit Dem von Ihnen Wahrgenommenen Feedback Und Ihrer Motivation Im Mathematikunterricht. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“.” Potsdam: Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53601
Görel, Gamze, Pauline Finke, and Frank Hellmich. “An Eye-Tracking Study on Pre-Service Teachers’ Professional Vision in Class. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice’. .” València, Spain: Universitat de València, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54424
Kühn, Tilman, Nicole Kalotai, Anna M. Amini, Julia Haardt, Andreas Lehmann, Annemarie Schmidt, Anette Buyken, et al. “Protein Intake and Cancer: An Umbrella Review of Systematic Reviews for the Evidence-Based Guideline of the German Nutrition Society.” European Journal of Nutrition, 2024. https://doi.org/10.1007/s00394-024-03380-4.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54423
Stutz, Bianca, Bettina Krueger, Janina Goletzke, Nicole Jankovic, Ute Alexy, Christian Herder, Jutta Dierkes, et al. “Glycemic Response to Meals with a High Glycemic Index Differs between Morning and Evening: A Randomized Cross-over Controlled Trial among Students with Early or Late Chronotype.” European Journal of Nutrition, 2024. https://doi.org/10.1007/s00394-024-03372-4.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54540
Gräßler, Iris, Dominik Wiechel, Deniz Özcan, and Patrick Taplick. “Tailored Metrics for Assessing the Quality of MBSE Models.” In Proceedings of the Design Society, 4:2545–54. Cambridge University Press (CUP), 2024. https://doi.org/10.1017/pds.2024.257.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch, Amelie, Birgit Eickelmann, Gianna Casamassima, Kerstin Drossel, G.B. Gudmundsdottir, A. Kazani, L. Mifsud, M. Symeonaki, and G. Teidla-Kunitsõn. “Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research.” In Understanding the everyday digital lives of children and young people , edited by H.B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, and M. Roth, 143–65. Palgrave Macmillan, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53407
Eikermann, Larissa, and Sabine Schmitz, eds. Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne. Heidelberg: arthistoricum.net, n.d. https://doi.org/10.11588/arthistoricum.1303.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann, Birgit, M. Barbovschi, H.B. Holmarsdottir, D. Parsanoglou, M. Sisask, and Amelie Labusch. “Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries.” In Understanding the everyday digital lives of children and young people, edited by H.B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, and M. Roth, 321–50. Palgrave Macmillan, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208 | OA
Treder, Alexandra. “Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. Print-ISBN 978-3-8309-4711-0. E-Book-ISBN 978-3- 8309-9711-5.” Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal). online, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48164
Drerup, Johannes , Nina Göddertz, Ruprecht Mattig, Werner Thole , and Uwe Uhlendorff , eds. Bildungsforschung – Erziehungswissenschaftliche Perspektiven. J. B. Metzler, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, Nina. “Didaktik Der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse Und Herausforderungen. .” Zeitschrift Für Pädagogikunterricht, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48069
Göddertz, Nina. “Kindermädchen – Von ‚strebsamen Mädchen‘, fliegenden Regenschirmen und neuen Gewändern eines (nicht) ausgestorbenen Berufes.” In Soziale Frauenberufe in Ost und West, edited by Karin Bock, Rita Braches-Chyrek, and Stephanie Spanu. Wochenschau-Verlag, n.d.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48066
Göddertz, Nina. “Dienstmädchen – von romantisierten Zuschreibungen und menschenunwürdigen Arbeits- und Lebensbedingungen, damals wie heute.” In Soziale Frauenberufe in Ost und West, edited by Karin Bock, Rita Braches-Chyrek , and Stephanie Spanu. Wochenschau-Verlag, n.d.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36851
Göddertz, Nina, and Anke Karber, eds. Wege zu einer Didaktik der Sozialpädagogik. Leverkusen: Barbara Budrich, n.d.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53787
Stutz, Bianca, Bettina Krueger, Janina Goletzke, Nicole Jankovic, Ute Alexy, Christian Herder, Jutta Dierkes, et al. “Glycemic Response to Meals with a High Glycemic Index Differs between Morning and Evening: A Randomized Cross-over Controlled Trial among Students with Early or Late Chronotype.” European Journal of Nutrition, 2024. https://doi.org/10.1007/s00394-024-03372-4.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Students’ Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment Considering Behavioral Problems Using the Experience Sampling Method,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Effekte von Peerinteraktionen Und Des Sozialen Umfelds Auf Die Aktuelle Motivation von Schüler*innen,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, Marwin Felix, Margarita Knickenberg, Theresa Kretzer, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “ Adaptives Lernen Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Grund- Und Förderschullehrkräften – Ergebnisse Aus Einer Interviewstudie. Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2024 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).” München: Ludwig-Maximilians-Universität, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Die Bedeutung von Peers Für Die Aktuelle Akademische Motivation von Schüler*innen Unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen,” 2024.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed