Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

521 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57020
Pepin B, Rezat S. Symposium—Towards innovative practices in mathematics education: Teachers’ and students’ choice and use of digital resources. In: Qi C, Fan L, Liu J, Liu Q, Dong L, eds. Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development. Springer Nature; 2025:123–126. doi:10.1007/978-981-97-8426-4_17
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57022
Rezat S. Fostering university students’ reading and understanding of mathematical text in a flipped classroom approach with a digital marking tool. In: Qi C, Fan L, Liu J, Liu Q, Dong L, eds. Recent Advances in Mathematics Textbook Research and Development. Springer Nature; 2025:133–136. doi:10.1007/978-981-97-8426-4_20
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58353 | OA
Podworny S, Biehler R, Fleischer Y. Young students’ engagement with data to create decision trees. ZDM – Mathematics Education. Published online 2025. doi:10.1007/s11858-024-01649-w
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58516
Schoenherr J, Schukajlow S, Pekrun R. Emotions in mathematics learning: a systematic review and meta-analysis. ZDM – Mathematics Education. Published online 2025. doi:10.1007/s11858-025-01651-w
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58947
Krüger K, Werth G. Mathematics education for girls in Prussia 1890–1925. The Journal of Mathematical Behavior. 2025;79. doi:10.1016/j.jmathb.2025.101242
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat S. Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
Barzel B, Greefrath G, Nagel M, Hoffmann M. Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren. 2024;242:42-47.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
Prediger S, Wessel L. 31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht. In: Efing C, Kalkavan-Aydin Z, eds. Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis. Vol Band 3. DaZ-Handbücher. DE GRUYTER; 2024:363-372.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078
Häsel-Weide U, Graf LM, Höveler K, Nührenbörger M. Fachbezogene Professionalisierung von fachfremd Mathematik unterrichtenden Lehrkräften: Retrospektive Selbsteinschätzungen zur Expertise im Umgang mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen im Anfangsunterricht der Grundschule. HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung. 2024;7(1). doi:10.11576/hlz-6727
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54144
Lankeit E, Biehler R. The meaning landscape of the concept of the total derivative in multivariable real analysis textbooks: an analysis based on a new model of meaning. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01584-w
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
Schoenherr J, Schukajlow S. Preservice teachers’ judgments of students’ expectations of success and task values: Close relations with their personal task motivation. Teaching and Teacher Education. 2024;148. doi:10.1016/j.tate.2024.104659
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Rezat S, Visnovska J, Yan G, Leshota M, Sabra H. Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics. In: Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education. Vol 1. World Scientific; 2024:537–545. doi:10.1142/9789811287152_0065
LibreCat | DOI
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
Hoffmann M, Hilgert J, Weich T. Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Springer Berlin Heidelberg; 2024. doi:10.1007/978-3-662-67357-7
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 | OA
Fleischer FY, Podworny S, Biehler R. Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School. Statistics Education Research Journal. 2024;23(1). doi:10.52041/serj.v23i1.450
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 | OA
Biehler R, Frischemeier D. Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe. In: Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2024. doi:10.1007/978-3-658-43964-4_13
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
Biehler R, Frischemeier D. Daten-Spürnasen Auf Spurensuche: Datenanalyse in Der Grundschule Mit Digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 | OA
Hoffmann M, Biehler R. Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht. In: Barzel B, Büchter A, Rütten C, Schacht F, Weskamp-Kleine S, eds. Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2024:97-113. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_7
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
Häsel-Weide U, Wallner M. Achsensymmetrisch?! Praktiken, soziale und sozio-mathematische Normen der Begründung der Achsensymmetrie ebener Figuren in der Grundschule. Journal für Mathematik-Didaktik. 2024;45(2). doi:https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
Hoffmann M, Biehler R. Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed