51 Publications

Mark all

[51]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35669
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, Ghislaine Gueudet, Chris Rasmussen, and Carl Winsløw. “Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education – An Introduction.” In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_1.
LibreCat | DOI
 
[50]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer, Michael, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Mirko Schürmann, Rolf Biehler, and Niclas Schaper. “Framing Goals of Mathematics Support Measures.” In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, 91–117. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_5.
LibreCat | DOI
 
[49]
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46157
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, Ghislaine Gueudet, Chris Rasmussen, and Carl Winsløw, eds. Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1.
LibreCat | DOI
 
[48]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43504
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, and A. Schmitz. “Lernvideos und ihre Erstellung - Das Projekt studiVEMINTvideos.” Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 114 (2023): 8–12.
LibreCat
 
[47]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, Michael Liebendörfer, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Johanna Ruge, Niclas Schaper, Rolf Biehler, and Reinhard Hochmuth. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” In Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, 67–113. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[46]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35685
Liebendörfer, Michael, Robin Göller, Lara Gildehaus, Jörg Kortemeyer, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Laura Ostsieker, Jana Rode, and Niclas Schaper. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53, no. 5 (2022): 1133–52. https://doi.org/10.1080/0020739x.2021.2023772.
LibreCat | DOI
 
[45]
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[44]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer, Michael, Angelo Profeta, Sandra Krämer, Sarah Schlüter, Silvia Becher, Rolf Biehler, Tobias Mai, and Angela Schmitz. “Enriching Videos with Interactive Questions to Enhance Students’ Cognitive Activity: Concept and Implementation,” 2022.
LibreCat | Files available
 
[43]
2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
Schürmann, Mirko, C. Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Michael Liebendörfer, R. Hochmuth, Rolf Biehler, and N. Schaper. Dokumentation Der Erhebungsinstrumente Des Projekts WiGeMath. LibreCat University, 2022. https://doi.org/10.17170/KOBRA-202205176188.
LibreCat | DOI
 
[42]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Johanna Ruge, and Mirko Schürmann. “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” In Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Hochmuth Reinhard, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, 3–31. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[41]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Johanna Ruge, and Mirko Schürmann. “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik.” In Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, 33–65. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[40]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24786
Schürmann, Mirko, Michael Liebendörfer, Lara Gildehaus, Niclas Schaper, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Christiane Kuklinski, and Johanna Ruge. “Opportunities and Possibilities of a Network of Mathematical Learning and Support Centres in Germany.” Sigma Newsletter 22 (2021): 5–6.
LibreCat
 
[39]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35702
Schürmann, Mirko, Anja Panse, Zain Shaikh, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, and Joachim Hilgert. “Consultation Phases in Mathematics Learning and Support Centres.” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 8, no. 1 (2021): 94–120. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00154-9.
LibreCat | DOI
 
[38]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Schürmann, Mirko, Michael Liebendörfer, Lara Gildehaus, Niclas Schaper, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Christiane Kuklinski, and Johanna Ruge. “Chancen Und Möglichkeiten Eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht Zum Digitalen Lernzentrumsworkshop Am 22.10.2020.” Dghd-Newsletter 4/2020 (2020): 24–26.
LibreCat
 
[37]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann, Mirko, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Reinhard Hochmuth, Johanna Ruge, and Christiane Kuklinski. “Ein Kurzbericht Aus Dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren Als Unterstützungsmaßnahme Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” Dghd-Newsletter 01/2020 (2020): 25–29.
LibreCat
 
[36]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer, Michael, Robin Göller, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Jörg Kortemeyer, Laura Ostsieker, Jana Rode, and Niclas Schaper. “LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium.” Journal für Mathematik-Didaktik, 2020. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00167-y.
LibreCat | DOI
 
[35]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
Schürmann, Mirko, Lara Gildehaus, Michael Liebendörfer, Niclas Schaper, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Christiane Kuklinski, and Elisa Lankeit. “Mathematics Learning Support Centres in Germany—an Overview.” Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA 40, no. 2 (2020): 99–113. https://doi.org/10.1093/teamat/hraa007.
LibreCat | DOI
 
[34]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer, Michael, Robin Göller, Lara Gildehaus, Jörg Kortemeyer, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Laura Ostsieker, Jana Rode, and Niclas Schaper. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” In Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger, M. Bosch, and F. Chelloughi. Bizerte, Tunisia: University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat
 
[33]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35820
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, Angela Schmitz, Yael Fleischmann, Sandra Krämer, Laura Ostsieker, and Sarah Schlüter. “studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, edited by H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler. Münster: WTM, 2020. https://doi.org/10.17877/DE290R-21234.
LibreCat | DOI
 
[32]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Kuklinski, Christiane, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Elisa Lankeit, Elena Leis, and Mirko Schürmann. “Features of Innovative Lectures That Distinguish Them from Traditional Lectures and Their Evaluation by Attending Students.” In Proceedings of {CERME} 11. Utrecht, 2019.
LibreCat
 
[31]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, Anne, and Michael Liebendörfer. “Minisymposium CAS in Der Hochschullehre - Ein Blick in Die Praxis.” Computeralgebra-Rundbrief, no. 63 (2018).
LibreCat
 
[30]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger, Anne, Gregor Kemper, Wolfram Koepf, and Michael Liebendörfer. “CAS in Der Hochschullehre - Ein Blick in Die Praxis.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, 83–84. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 
[29]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8573
Liebendörfer, Michael. “Psychologische Grundbedürfnisse Im Frühen Mathematikstudium.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, 1171–74. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 
[28]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8574
Liebendörfer, Michael, Christiane Kuklinski, and Reinhard Hochmuth. “Auswirkungen von Innovativen Vorlesungen Für Lehramtsstudierende in Der Studieneingangsphase.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, 1175–78. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 
[27]
2018 | Book | LibreCat-ID: 8576
Liebendörfer, Michael. Motivationsentwicklung Im Mathematikstudium. Studien Zur {Hochschuldidaktik} Und Zum {Lehren} Und {Lernen} Mit Digitalen {Medien} in Der {Mathematik} Und in Der {Statistik}. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-22507-0.
LibreCat | DOI
 
[26]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, Christiane, Elena Leis, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Silke Neuhaus, Niclas Schaper, and Mirko Schürmann. “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture Focused on Problem-Solving.” In Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), edited by V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N.M. Hogstad, 527–36. Kristiansand, Norway: INDRUM Network, University of Agder, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 
[25]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., edited by Anke Hanft, Franziska Bischoff, and Stefanie Kretschmer, 32–41. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018.
LibreCat
 
[24]
2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. Hannover, 2018. https://doi.org/10.2314/KXP:1689534117.
LibreCat | DOI
 
[23]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations.” In Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings, edited by Robin Göller, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and Hans-Georg Rück, 286–93. Kassel: Universität Kassel, 2017.
LibreCat
 
[22]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer, Michael, and Stanislaw Schukajlow. “Interest Development during the First Year at University: Do Mathematical Beliefs Predict Interest in Mathematics?” ZDM 49, no. 3 (2017): 355–66. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0827-3.
LibreCat | DOI
 
[21]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Sarah Khellaf, Christoph Colberg, Mirko Schürmann, and Lukas Rothe. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” In Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), edited by T. Dooley and Ghislaine Gueudet, 2177–84. Dublin: DCU Institute of Education & ERME, 2017.
LibreCat
 
[20]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
Kolter, Jana, Michael Liebendörfer, and Stanislaw Schukajlow. “Mathe – Nein Danke? Interesse, Beliefs Und Lernstrategien Im Mathematikstudium Bei Grundschullehramtsstudierenden Mit Pflichtfach.” In Lehren Und Lernen von Mathematik in Der Studieneingangsphase, edited by Axel Hoppenbrock, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and Hans-Georg Rück, 567–83. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016.
LibreCat
 
[19]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8560
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Hans-Georg Rück, Robin Göller, Axel Hoppenbrock, Michael Liebendörfer, and Juliane Püschl. “Research in University Mathematics Education: The Khdm.” EMS Newsletter 12, no. 102 (2016): 49–50. https://doi.org/10.4171/NEWS/102/14.
LibreCat | DOI
 
[18]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8565
Liebendörfer, Michael, and Robin Göller. “Abschreiben - Ein Problem in Mathematischen Lehrveranstaltungen?” In Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2014 Beiträge Zum Gleichnamigen Symposium Am 7. & 8. November 2014 an Der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster, edited by Walther Paravicini and Jörn Schnieder, 119–41. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2016.
LibreCat
 
[17]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8566
Göller, Robin, and Michael Liebendörfer. “Eine Alternative Einstiegsvorlesung in Die Fachmathematik – Konzept Und Auswirkungen.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, edited by Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 321–24. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2016. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17398.
LibreCat | DOI
 
[16]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8567
Liebendörfer, Michael, and Robin Göller. “Abschreiben von Übungsaufgaben in Traditionellen Und Innovativen Mathematikvorlesungen.” Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung 24, no. 4 (2016): 230–33.
LibreCat
 
[15]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8558
Colberg, Christoph, Mirko Schürmann, Rolf Biehler, Reinhard Karl Hochmuth, Niclas Schaper, and Michael Liebendörfer. “Projekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In Working Paper Studieneingangsphase Perspektiven Aus Der Begleitforschung Zum Qualitätspakt Lehre, edited by Anke Hanft, Franziska Bischoff, and Bianca Prang, 19–22. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2016.
LibreCat
 
[14]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
Colberg, Christoph, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, 213–16. Heidelberg: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2016. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17376.
LibreCat | DOI
 
[13]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8563
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Perceived Autonomy in the First Semester of Mathematics Studies.” In Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, edited by Konrad Krainer and Nad’a Vondrová. Prague: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015.
LibreCat
 
[12]
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 8568
Braun, Eileen Angélique, Michael Liebendörfer, and Sebastian Schorcht. “Initiative Bottom-Up-Nachtreffen Zum Doktorandenkolloquium Der GDM.” Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik 41, no. 98 (2015): 60–61.
LibreCat
 
[11]
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8550
Liebendörfer, Michael, and Laura Ostsieker. “Mathematik Als Werkzeug: Sicht- Und Arbeitsweisen von Studierenden Am Anfang Ihres Mathematikstudiums.” In Mit Werkzeugen Mathematik Und Stochastik Lernen – Using Tools for Learning Mathematics and Statistics, edited by Thomas Wassong, Daniel Frischemeier, Pascal R. Fischer, Reinhard Hochmuth, and Peter Bender, 453–62. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014.
LibreCat
 
[10]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8554
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Jana Kolter, and Stanislaw Schukajlow. “The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers.” In Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education an the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education, edited by C. Nicol, S. Oesterle, Peter Liljedahl, and D. Allan, 6:153. Vancouver: PME, 2014.
LibreCat
 
[9]
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 8557
Liebendörfer, Michael. “Self-Determination and Interest Development of First-Year Mathematics Students.” Oberwolfach Reports 11, no. 4 (2014): 3132–35.
LibreCat
 
[8]
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8561
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Stephan Schreiber, Robin Göller, Jana Kolter, Rolf Biehler, Jörg Kortemeyer, and Laura Ostsieker. “Vorstellung Eines Fragebogens Zur Erfassung von Lernstrategien in Mathematikhaltigen Studiengängen.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2014, edited by Jürgen Roth and J. Ames, 739–42. Münster: WTM-Verlag, 2014.
LibreCat
 
[7]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8547
Göller, Robin, Jörg Kortemeyer, Michael Liebendörfer, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Jana Krämer, Laura Ostsieker, and Stephan Schreiber. “Instrumentenentwicklung Zur Messung von Lernstrategien in Mathematikhaltigen Studiengängen.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2013: Vorträge Auf Der 47. Tagung Für Didaktik Der Mathematik, edited by Gilbert Greefrath, 360–63. Münster: WTM-Verlag, 2013.
LibreCat
 
[6]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8549
Kolter, Jana, and Michael Liebendörfer. “Mathe – Nein Danke? Interesse Im Und Am Mathematikstudium Bei Grundschullehramtsstudierenden Mit Pflichtfach.” In Mathematik Im Übergang Schule / Hochschule Und Im Ersten Studienjahr, 101–2. Kassel, 2013.
LibreCat
 
[5]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8551
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Interest and Self-Determination in the Transition to Studying Mathematics.” In Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, edited by Anke Lindmeier and Aiso Heinze, 5:240. Kiel, 2013.
LibreCat
 
[4]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8553
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Interest in Mathematics and the First Steps at the University.” In Proceedings of the 8th {Conference} of European Research in Mathematics Education, edited by Behiye Ubuz, Çiğdem} Haser, and Maria Alessandra Mariotti, 2386–95. Ankara: Middle East Technical University, 2013.
LibreCat
 
[3]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8548
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Mathematikinteresse Im 1. Studiensemester.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2012 : Vorträge Auf Der 46. Tagung Für Didaktik Der Mathematik, 1:545–48. Münster: WTM-Verlag, 2012.
LibreCat
 
[2]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8552
Biehler, Rolf, Axel Hoppenbrock, Juliane Klemm, Michael Liebendörfer, and Thomas Wassong. “Training of Student Teaching Assistants and E-Learning via Math-Bridge – Two Projects at the German Centre for Higher Mathematics Education.” In CETL-MSOR Conference 2011, 2012.
LibreCat
 
[1]
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 8556
Hausen, Jürgen, and Michael Liebendörfer. “The Cox Ring of the Space of Complete Rank Two Collineations.” Mathematische Nachrichten 285, no. 8–9 (2012): 974–80. https://doi.org/10.1002/mana.201100043.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed

51 Publications

Mark all

[51]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35669
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, Ghislaine Gueudet, Chris Rasmussen, and Carl Winsløw. “Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education – An Introduction.” In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_1.
LibreCat | DOI
 
[50]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer, Michael, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Mirko Schürmann, Rolf Biehler, and Niclas Schaper. “Framing Goals of Mathematics Support Measures.” In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, 91–117. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_5.
LibreCat | DOI
 
[49]
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 46157
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, Ghislaine Gueudet, Chris Rasmussen, and Carl Winsløw, eds. Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1.
LibreCat | DOI
 
[48]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43504
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, and A. Schmitz. “Lernvideos und ihre Erstellung - Das Projekt studiVEMINTvideos.” Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 114 (2023): 8–12.
LibreCat
 
[47]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, Michael Liebendörfer, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Johanna Ruge, Niclas Schaper, Rolf Biehler, and Reinhard Hochmuth. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” In Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, 67–113. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[46]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35685
Liebendörfer, Michael, Robin Göller, Lara Gildehaus, Jörg Kortemeyer, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Laura Ostsieker, Jana Rode, and Niclas Schaper. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53, no. 5 (2022): 1133–52. https://doi.org/10.1080/0020739x.2021.2023772.
LibreCat | DOI
 
[45]
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[44]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer, Michael, Angelo Profeta, Sandra Krämer, Sarah Schlüter, Silvia Becher, Rolf Biehler, Tobias Mai, and Angela Schmitz. “Enriching Videos with Interactive Questions to Enhance Students’ Cognitive Activity: Concept and Implementation,” 2022.
LibreCat | Files available
 
[43]
2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
Schürmann, Mirko, C. Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Michael Liebendörfer, R. Hochmuth, Rolf Biehler, and N. Schaper. Dokumentation Der Erhebungsinstrumente Des Projekts WiGeMath. LibreCat University, 2022. https://doi.org/10.17170/KOBRA-202205176188.
LibreCat | DOI
 
[42]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Johanna Ruge, and Mirko Schürmann. “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” In Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Hochmuth Reinhard, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, 3–31. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[41]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Büdenbender-Kuklinski, Elisa Lankeit, Johanna Ruge, and Mirko Schürmann. “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik.” In Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Michael Liebendörfer, and Niclas Schaper, 33–65. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[40]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24786
Schürmann, Mirko, Michael Liebendörfer, Lara Gildehaus, Niclas Schaper, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Christiane Kuklinski, and Johanna Ruge. “Opportunities and Possibilities of a Network of Mathematical Learning and Support Centres in Germany.” Sigma Newsletter 22 (2021): 5–6.
LibreCat
 
[39]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35702
Schürmann, Mirko, Anja Panse, Zain Shaikh, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, and Joachim Hilgert. “Consultation Phases in Mathematics Learning and Support Centres.” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 8, no. 1 (2021): 94–120. https://doi.org/10.1007/s40753-021-00154-9.
LibreCat | DOI
 
[38]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Schürmann, Mirko, Michael Liebendörfer, Lara Gildehaus, Niclas Schaper, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Christiane Kuklinski, and Johanna Ruge. “Chancen Und Möglichkeiten Eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht Zum Digitalen Lernzentrumsworkshop Am 22.10.2020.” Dghd-Newsletter 4/2020 (2020): 24–26.
LibreCat
 
[37]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann, Mirko, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Reinhard Hochmuth, Johanna Ruge, and Christiane Kuklinski. “Ein Kurzbericht Aus Dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren Als Unterstützungsmaßnahme Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” Dghd-Newsletter 01/2020 (2020): 25–29.
LibreCat
 
[36]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer, Michael, Robin Göller, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Jörg Kortemeyer, Laura Ostsieker, Jana Rode, and Niclas Schaper. “LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium.” Journal für Mathematik-Didaktik, 2020. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00167-y.
LibreCat | DOI
 
[35]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
Schürmann, Mirko, Lara Gildehaus, Michael Liebendörfer, Niclas Schaper, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Christiane Kuklinski, and Elisa Lankeit. “Mathematics Learning Support Centres in Germany—an Overview.” Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA 40, no. 2 (2020): 99–113. https://doi.org/10.1093/teamat/hraa007.
LibreCat | DOI
 
[34]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer, Michael, Robin Göller, Lara Gildehaus, Jörg Kortemeyer, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Laura Ostsieker, Jana Rode, and Niclas Schaper. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” In Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger, M. Bosch, and F. Chelloughi. Bizerte, Tunisia: University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat
 
[33]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35820
Biehler, Rolf, Michael Liebendörfer, Angela Schmitz, Yael Fleischmann, Sandra Krämer, Laura Ostsieker, and Sarah Schlüter. “studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, edited by H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler. Münster: WTM, 2020. https://doi.org/10.17877/DE290R-21234.
LibreCat | DOI
 
[32]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Kuklinski, Christiane, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Elisa Lankeit, Elena Leis, and Mirko Schürmann. “Features of Innovative Lectures That Distinguish Them from Traditional Lectures and Their Evaluation by Attending Students.” In Proceedings of {CERME} 11. Utrecht, 2019.
LibreCat
 
[31]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, Anne, and Michael Liebendörfer. “Minisymposium CAS in Der Hochschullehre - Ein Blick in Die Praxis.” Computeralgebra-Rundbrief, no. 63 (2018).
LibreCat
 
[30]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger, Anne, Gregor Kemper, Wolfram Koepf, and Michael Liebendörfer. “CAS in Der Hochschullehre - Ein Blick in Die Praxis.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, 83–84. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 
[29]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8573
Liebendörfer, Michael. “Psychologische Grundbedürfnisse Im Frühen Mathematikstudium.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, 1171–74. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 
[28]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8574
Liebendörfer, Michael, Christiane Kuklinski, and Reinhard Hochmuth. “Auswirkungen von Innovativen Vorlesungen Für Lehramtsstudierende in Der Studieneingangsphase.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, 1175–78. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 
[27]
2018 | Book | LibreCat-ID: 8576
Liebendörfer, Michael. Motivationsentwicklung Im Mathematikstudium. Studien Zur {Hochschuldidaktik} Und Zum {Lehren} Und {Lernen} Mit Digitalen {Medien} in Der {Mathematik} Und in Der {Statistik}. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-22507-0.
LibreCat | DOI
 
[26]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, Christiane, Elena Leis, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Silke Neuhaus, Niclas Schaper, and Mirko Schürmann. “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture Focused on Problem-Solving.” In Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), edited by V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N.M. Hogstad, 527–36. Kristiansand, Norway: INDRUM Network, University of Agder, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 
[25]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., edited by Anke Hanft, Franziska Bischoff, and Stefanie Kretschmer, 32–41. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018.
LibreCat
 
[24]
2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. Hannover, 2018. https://doi.org/10.2314/KXP:1689534117.
LibreCat | DOI
 
[23]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations.” In Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings, edited by Robin Göller, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and Hans-Georg Rück, 286–93. Kassel: Universität Kassel, 2017.
LibreCat
 
[22]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer, Michael, and Stanislaw Schukajlow. “Interest Development during the First Year at University: Do Mathematical Beliefs Predict Interest in Mathematics?” ZDM 49, no. 3 (2017): 355–66. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0827-3.
LibreCat | DOI
 
[21]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Sarah Khellaf, Christoph Colberg, Mirko Schürmann, and Lukas Rothe. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” In Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), edited by T. Dooley and Ghislaine Gueudet, 2177–84. Dublin: DCU Institute of Education & ERME, 2017.
LibreCat
 
[20]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
Kolter, Jana, Michael Liebendörfer, and Stanislaw Schukajlow. “Mathe – Nein Danke? Interesse, Beliefs Und Lernstrategien Im Mathematikstudium Bei Grundschullehramtsstudierenden Mit Pflichtfach.” In Lehren Und Lernen von Mathematik in Der Studieneingangsphase, edited by Axel Hoppenbrock, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, and Hans-Georg Rück, 567–83. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016.
LibreCat
 
[19]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8560
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Hans-Georg Rück, Robin Göller, Axel Hoppenbrock, Michael Liebendörfer, and Juliane Püschl. “Research in University Mathematics Education: The Khdm.” EMS Newsletter 12, no. 102 (2016): 49–50. https://doi.org/10.4171/NEWS/102/14.
LibreCat | DOI
 
[18]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8565
Liebendörfer, Michael, and Robin Göller. “Abschreiben - Ein Problem in Mathematischen Lehrveranstaltungen?” In Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2014 Beiträge Zum Gleichnamigen Symposium Am 7. & 8. November 2014 an Der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster, edited by Walther Paravicini and Jörn Schnieder, 119–41. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2016.
LibreCat
 
[17]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8566
Göller, Robin, and Michael Liebendörfer. “Eine Alternative Einstiegsvorlesung in Die Fachmathematik – Konzept Und Auswirkungen.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, edited by Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 321–24. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2016. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17398.
LibreCat | DOI
 
[16]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8567
Liebendörfer, Michael, and Robin Göller. “Abschreiben von Übungsaufgaben in Traditionellen Und Innovativen Mathematikvorlesungen.” Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung 24, no. 4 (2016): 230–33.
LibreCat
 
[15]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8558
Colberg, Christoph, Mirko Schürmann, Rolf Biehler, Reinhard Karl Hochmuth, Niclas Schaper, and Michael Liebendörfer. “Projekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In Working Paper Studieneingangsphase Perspektiven Aus Der Begleitforschung Zum Qualitätspakt Lehre, edited by Anke Hanft, Franziska Bischoff, and Bianca Prang, 19–22. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2016.
LibreCat
 
[14]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
Colberg, Christoph, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, 213–16. Heidelberg: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2016. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17376.
LibreCat | DOI
 
[13]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8563
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Perceived Autonomy in the First Semester of Mathematics Studies.” In Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, edited by Konrad Krainer and Nad’a Vondrová. Prague: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015.
LibreCat
 
[12]
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 8568
Braun, Eileen Angélique, Michael Liebendörfer, and Sebastian Schorcht. “Initiative Bottom-Up-Nachtreffen Zum Doktorandenkolloquium Der GDM.” Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik 41, no. 98 (2015): 60–61.
LibreCat
 
[11]
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8550
Liebendörfer, Michael, and Laura Ostsieker. “Mathematik Als Werkzeug: Sicht- Und Arbeitsweisen von Studierenden Am Anfang Ihres Mathematikstudiums.” In Mit Werkzeugen Mathematik Und Stochastik Lernen – Using Tools for Learning Mathematics and Statistics, edited by Thomas Wassong, Daniel Frischemeier, Pascal R. Fischer, Reinhard Hochmuth, and Peter Bender, 453–62. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014.
LibreCat
 
[10]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8554
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Jana Kolter, and Stanislaw Schukajlow. “The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers.” In Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education an the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education, edited by C. Nicol, S. Oesterle, Peter Liljedahl, and D. Allan, 6:153. Vancouver: PME, 2014.
LibreCat
 
[9]
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 8557
Liebendörfer, Michael. “Self-Determination and Interest Development of First-Year Mathematics Students.” Oberwolfach Reports 11, no. 4 (2014): 3132–35.
LibreCat
 
[8]
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8561
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Stephan Schreiber, Robin Göller, Jana Kolter, Rolf Biehler, Jörg Kortemeyer, and Laura Ostsieker. “Vorstellung Eines Fragebogens Zur Erfassung von Lernstrategien in Mathematikhaltigen Studiengängen.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2014, edited by Jürgen Roth and J. Ames, 739–42. Münster: WTM-Verlag, 2014.
LibreCat
 
[7]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8547
Göller, Robin, Jörg Kortemeyer, Michael Liebendörfer, Rolf Biehler, Reinhard Hochmuth, Jana Krämer, Laura Ostsieker, and Stephan Schreiber. “Instrumentenentwicklung Zur Messung von Lernstrategien in Mathematikhaltigen Studiengängen.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2013: Vorträge Auf Der 47. Tagung Für Didaktik Der Mathematik, edited by Gilbert Greefrath, 360–63. Münster: WTM-Verlag, 2013.
LibreCat
 
[6]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8549
Kolter, Jana, and Michael Liebendörfer. “Mathe – Nein Danke? Interesse Im Und Am Mathematikstudium Bei Grundschullehramtsstudierenden Mit Pflichtfach.” In Mathematik Im Übergang Schule / Hochschule Und Im Ersten Studienjahr, 101–2. Kassel, 2013.
LibreCat
 
[5]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8551
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Interest and Self-Determination in the Transition to Studying Mathematics.” In Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, edited by Anke Lindmeier and Aiso Heinze, 5:240. Kiel, 2013.
LibreCat
 
[4]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8553
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Interest in Mathematics and the First Steps at the University.” In Proceedings of the 8th {Conference} of European Research in Mathematics Education, edited by Behiye Ubuz, Çiğdem} Haser, and Maria Alessandra Mariotti, 2386–95. Ankara: Middle East Technical University, 2013.
LibreCat
 
[3]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8548
Liebendörfer, Michael, and Reinhard Hochmuth. “Mathematikinteresse Im 1. Studiensemester.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2012 : Vorträge Auf Der 46. Tagung Für Didaktik Der Mathematik, 1:545–48. Münster: WTM-Verlag, 2012.
LibreCat
 
[2]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8552
Biehler, Rolf, Axel Hoppenbrock, Juliane Klemm, Michael Liebendörfer, and Thomas Wassong. “Training of Student Teaching Assistants and E-Learning via Math-Bridge – Two Projects at the German Centre for Higher Mathematics Education.” In CETL-MSOR Conference 2011, 2012.
LibreCat
 
[1]
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 8556
Hausen, Jürgen, and Michael Liebendörfer. “The Cox Ring of the Space of Complete Rank Two Collineations.” Mathematische Nachrichten 285, no. 8–9 (2012): 974–80. https://doi.org/10.1002/mana.201100043.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed