Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1304 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31375
Grieser D, Hoffmann M, Koepf W, Kramer J. Anfängervorlesungen. Der Mathematikunterricht. 2018;64 (5):48–54.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31382
Hoffmann M. Rezension: Dörte Haftendorn: Kurven erkunden und verstehen – Mit GeoGebra und anderen Werkzeugen. Mathematische Semesterberichte. 2018;65:299–301. doi:10.1007/s00591-018-0222-y
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31380
Greefrath G, Hoffmann M, Koepf W, eds. Der Mathematikunterricht 64 (5): Mathematik in Schule und Hochschule – wie groß ist die Lücke und wie gehen wir mit ihr um?; 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33335
Hinrichs G, Kolb M, Wachtel V. Persistence of one-dimensional AR(1)-processes. Journal of Theoretical Probability. 2018;33:65–102. doi:https://link.springer.com/article/10.1007/s10959-018-0850-0
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski C, Leis E, Liebendörfer M, et al. Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In: Durand-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018). INDRUM Network, University of Agder; 2018:527-536.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler R, Hochmuth R, Schaper N, et al. Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In: Hanft A, Bischoff F, Kretschmer S, eds. 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge. Carl von Ossietzky Universität Oldenburg; 2018:32-41.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth R, Biehler R, Schaper N, et al. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018.; 2018. doi:10.2314/KXP:1689534117
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37661
Rösler M, Voit M. Beta Distributions and Sonine Integrals for Bessel Functions on Symmetric Cones. Studies in Applied Mathematics. 2018;141(4):474-500. doi:10.1111/sapm.12217
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37662
Rösler M, Graczyk P, Luks T. On the Green Function and Poisson Integrals of the Dunkl Laplacian. Potential Analysis. 2018;48(3):337-360. doi:10.1007/s11118-017-9638-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40050
Baeumer B, Luks T, Meerschaert MM. Space‐time fractional Dirichlet problems. Mathematische Nachrichten. 2018;291(17-18):2516-2535. doi:10.1002/mana.201700111
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34843
Elsenhans A-S, Klüners J. Computing subfields of number fields and applications to Galois group computations. Journal of Symbolic Computation. 2018;93:1-20. doi:10.1016/j.jsc.2018.04.013
LibreCat | DOI | arXiv
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42788
Kirschmer M, Nebe G. One Class Genera of Lattice Chains Over Number Fields. In: Algorithmic and Experimental Methods in Algebra, Geometry, and Number Theory. Springer International Publishing; 2018. doi:10.1007/978-3-319-70566-8_22
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42790
Kirschmer M. One-class genera of exceptional groups over number fields. Journal de Théorie des Nombres de Bordeaux. 2018;30(3):847-857. doi:10.5802/jtnb.1052
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
Burban I, Galinat L. Torsion free sheaves on Weierstraß cubic curves and the classical Yang-Baxter equation. Communications in Mathematical Physics. 2018;364(1):123–169. doi:10.1007/s00220-018-3172-2
LibreCat | DOI
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538
Burban I, Drozd Yu. Non-commutative nodal curves and derived tame algebras. Published online 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
Burban I, Zheglov A. Fourier-Mukai transform on Weierstraß cubics and commuting differential operators. International Journal of Mathematics. 2018;29(10).
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Dröse J, Prediger S, Marcus A. Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung.; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
Jurgelucks B, Claes L, Walther A, Henning B. Optimization of triple-ring electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation. Optimization Methods and Software. 2018;33(4-6):868--888. doi:10.1080/10556788.2018.1435652
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
Bruns J, Unterhauser E, Gasteiger H. Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM-Verlag; 2018:377–380.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690
Bruns J, Gasteiger H. Gemeinsame Arbeitsphasen produktiv nutzen – verschiedene Methoden kooperativen Lernens im Mathematikunterricht der Grundschule. mathematik lehren. 2018;205:10–13.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
Cooke A, Bruns J. Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education. In: Elia I, Mulligan J, Anderson A, Baccaglini-Frank A, Benz C, eds. Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education. Springer International Publishing; 2018:267–289. doi:10.1007/978-3-319-73432-3_14
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
Barzel B, Biehler R, Blömeke S, et al. Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In: Biehler R, Lange T, Leuders T, Rösken-Winter B, Scherer P, Selter C, eds. Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018:7–39. doi:10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
Bruns J, Eichen L. EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung. In: Biehler R, Lange T, Leuders T, Rösken-Winter B, eds. Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik. Springer; 2018:417-434. doi:10.1007/978-3-658-19028-6_21
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 | OA
Gasteiger H, Bruns J, Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER), eds. Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung.; 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 | OA
Offen C. Local intersections of Lagrangian manifolds correspond to catastrophe  theory. arXiv:181110165.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 | OA
McLachlan RI, Offen C. Hamiltonian boundary value problems, conformal symplectic symmetries, and conjugate loci. New Zealand Journal of Mathematics. 2018;48:83-99. doi:10.53733/34
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45392
Dröse J. Textaufgaben strategisch und sprachlich bewältigen lernen – Pilotstudie zur Wirksamkeit eines Förderkonzepts. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. WTM; 2018:469-472.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45393
Dröse J, Prediger S. Strategien für Textaufgaben fördern – mit Info-Netzen und Formulierungsvariationen. Mathematik lehren 206. Published online 2018:8-12.
LibreCat
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 31374 | OA
Hoffmann M. Konzeption von fachmathematischen Schnittstellenmodulen für Lehramtsstudierende am Beispiel ausgewählter Themen der höheren Analysis. Vol 18-06.; 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 51388
Hilgert J, Wurzbacher T, Alldridge A. Superorbits. Journal of the Institute of Mathematics of Jussieu. 2018;17:1065-1120. doi:10.1017/S147474801600030X
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 51389
Hilgert J, Weich T, Guillarmou C. Classical and quantum resonances for hyperbolic surfaces. Math Ann. 2018;370:1231-1275.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51462
Hilgert J. Von Fermat und Descartes zu Gauß und Cauchy - Der Wandel der Mathematik in der Zeit der Aufklärung. In: Nieland T, ed. Erscheinung und Vernunft - Wirklichkeitszugänge der Aufklärung. Frank&Timme; 2018.
LibreCat
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 51523 | OA
Hilgert J, Hansen S, Parthasarathy A. Boundary Values of Eigenfunctions on Riemannian Symmetric Spaces. Published online 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 51524
Hilgert J, Guillarmou C, Weich T. High frequency limits for invariant Ruelle densities. Published online 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51571
Hilgert J. Winfried Scharlau: Das Glück, Mathematiker zu sein – Friedrich Hirzebruch und seine Zeit (Springer Spektrum 2017). Mathematische Semesterberichte. 2018;65:307-309.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51572
Hilgert J. Lemmermeyer, F: Quadratische Zahlkörper – Eine Einführung mit vielen Beispielen (Springer Spektrum 2017). Mathematische Semesterberichte. 2018;65:129-131.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51570
Hilgert J. Barry Mazur und William Stein: Prime Numbers and the Riemann Hypothesis. Mathematische Semesterberichte. 2018;65:311-313.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51574
Hilgert J. Joseph, G.G. Indian Mathematics. Engaging with the World from Ancient to Modern Times (World Scientific 2016). Mathematische Semesterberichte. 2018;65:121-123.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51573
Hilgert J. Diaconis, P.,  B. Skyrms: Ten great ideas about chance (Princeton University Press 2018). Mathematische Semesterberichte. 2018;65:125-127.
LibreCat
 

2018 | Habilitation | LibreCat-ID: 45974 | OA
Kovács B. Numerical Analysis of Partial Differential Equations on and of Evolving Surfaces.; 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45950
Karátson J, Kovács B, Korotov S. Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis. 2018;40(2):1241-1265. doi:10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45949
Karátson J, Kovács B, Korotov S. Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis. 2018;40(2):1241-1265. doi:10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45947
Kovács B, Lubich C. Linearly implicit full discretization of surface evolution. Numerische Mathematik. 2018;140(1):121-152. doi:10.1007/s00211-018-0962-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45951
Kovács B. Computing arbitrary Lagrangian Eulerian maps for evolving surfaces. Numerical Methods for Partial Differential Equations. 2018;35(3):1093-1112. doi:10.1002/num.22340
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51706
Werth G. Guter Raumlehreunterricht in der Volksschule nach dem Arbeitsschulprinzip am Beispiel von Ernst Heywang und Karl Pietzker. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM; 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Rezat S, Visnovska J, Trouche L, Qi C, Fan L. Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives. In: Fan L, Trouche L, Qi C, Rezat S, Visnovska J, eds. Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues. Springer; 2018. doi:10.1007/978-3-319-73253-4_16
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović E, Kuzminykh K, Rezat S. Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: mathematik lehren. 2018;(211):36-45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat S, Häsel-Weide U. Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In: Weigand H-G, Clark-Wilson A, Donevska A, et al., eds. PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA). ; 2018:209-216.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48321
Wessel L, Erath K. Theoretical frameworks for designing and analyzing language-responsive mathematics teaching–learning arrangements. ZDM. 2018;50(6):1053-1064. doi:10.1007/s11858-018-0980-y
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48383
Wessel L, Büchter A, Prediger S. Weil Sprache zählt - Sprachsensibel Mathematikunterricht planen, durchführen und auswerten. Mathematik lehren. 2018;206:2–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48402
Wessel L, Sprütte F. Mathematik und Unterrichtssprache lernen: Antworten für den Unterricht mit neu Zugewanderten. mathematik lehren. 2018;206:18–22.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48404
Wessel L, Moser-Fendel J. Entwicklung und Erforschung von e-Selbstlernmodulen im Service-Bereich Mathematik. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. ; 2018:2107-2108.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48403
Wessel L. Strukturierte Aufgabenfolgen. Begründen üben und Ableitungsregeln trainieren. mathematik lehren. 2018;209:38-42.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48997
Lankeit E, Biehler R. Wirkungen von Mathematikvorkursen auf Einstellungen und Selbstkonzepte von Studierenden. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018. WTM-Verlag; 2018:1135-1138.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger A, Kemper G, Koepf W, Liebendörfer M. CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018. WTM-Verlag; 2018:83-84.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger A, Liebendörfer M. Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief. 2018;(63).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21938
Nüske F, Wu H, Prinz J-H, Wehmeyer C, Clementi C, Noé F. Markov state models from short non-equilibrium simulations—Analysis and correction of estimation bias. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4976518
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21939
Wu H, Nüske F, Paul F, Klus S, Koltai P, Noé F. Variational Koopman models: Slow collective variables and molecular kinetics from short off-equilibrium simulations. The Journal of Chemical Physics. 2017. doi:10.1063/1.4979344
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Schumacher J. Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. Münster: WTM-Verlag; 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer M, Hochmuth R. Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations. In: Göller R, Biehler R, Hochmuth R, Rück H-G, eds. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings. Kassel: Universität Kassel; 2017:286-293.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer M, Schukajlow S. Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics? ZDM. 2017;49(3):355-366. doi:10.1007/s11858-016-0827-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8752
Peitz S, Dellnitz M. Gradient-Based Multiobjective Optimization with Uncertainties. In: NEO 2016. Cham; 2017:159-182. doi:10.1007/978-3-319-64063-1_7
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6572
Jurgelucks B, Feldmann N, Claes L, Henning B, Walther A. Material parameter determination of a piezoelectric disc with triple-ring-electrodes for increased sensitivity. In: Proceedings of Meetings on Acoustics. Honolulu; 2017:030010. doi:10.1121/2.0000707
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16540
Dellnitz M, Klus S. Sensing and control in symmetric networks. Dynamical Systems. 2017:61-79. doi:10.1080/14689367.2016.1215410
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16581
Dellnitz M, Klus S, Ziessler A. A Set-Oriented Numerical Approach for Dynamical Systems with Parameter Uncertainty. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems. 2017:120-138. doi:10.1137/16m1072735
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16657
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A Multiobjective MPC Approach for Autonomously Driven Electric Vehicles * *This research was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) within the Leading-Edge Cluster Intelligent Technical Systems OstWestfalenLippe (it’s OWL). IFAC-PapersOnLine. 2017:8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 10594 | OA
Peitz S.   Exploiting Structure in Multiobjective Optimization and Optimal Control.; 2017. doi:10.17619/UNIPB/1-176
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Häsel-Weide U. Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung. In: Leuders J, Leuders T, Ruwisch S, Prediger S, eds. Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung. 1st ed. Springer Spektrum; 2017:17-28.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide U. Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. DCU Institude of Education and ERME; 2017:1292-1299.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide U, Breucker T, Nührenbörger M. Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide U. Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett; 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In: Helmich F, Blumberg E, eds. Inklusiver Unterricht in der Grundschule. 1st ed. Kohlhammer; 2017:213-228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide U, Prediger S. Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In: Abshagen M, Barzel B, Kramer J, Riecke-Baulecke T, Rösken-Winter B, Selter C, eds. Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten. 1st ed. Klett Kallmeyer; 2017:167-181.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Häsel-Weide U, Schöttler C. Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting. In: Novotná J, Moraová H, Charles University, eds. Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education. ; 2017:373-383.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Häsel-Weide U, Hintz AM. Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht. In: Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017:78-87.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Moser Opitz E, Wittich C. Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen. 4th ed. Klett Kallmeyer; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34663
Black T. Global existence and asymptotic stability in a competitive two-species chemotaxis system with two signals. Discrete & Continuous Dynamical Systems - B. 2017;22(4):1253-1272. doi:10.3934/dcdsb.2017061
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34665
Black T, Lankeit J, Mizukami M. Singular sensitivity in a Keller–Segel-fluid system. Journal of Evolution Equations. 2017;18(2):561-581. doi:10.1007/s00028-017-0411-5
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
Peitz S, Schäfer K, Ober-Blöbaum S, Eckstein J, Köhler U, Dellnitz M. A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles. Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC). 2017;50(1):8674-8679. doi:10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Gail T, Ober-Blöbaum S, Leyendecker S. Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control. In: ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics. ; 2017.
LibreCat
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Schütte P. Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks.; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31268
Faure F, Weich T. Global Normal Form and Asymptotic Spectral Gap for Open Partially Expanding Maps. Communications in Mathematical Physics. 2017;356(3):755-822. doi:10.1007/s00220-017-3000-0
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Harris B, Weich T. Wave front sets of reductive Lie group representations III. Advances in Mathematics. 2017;313:176-236. doi:10.1016/j.aim.2017.03.025
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:441-444. doi:10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Häsel-Weide U, Nührenbörger M. Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen. In: Häsel-Weide U, Nührenbörger M, eds. Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.; 2017:8-21.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33336
Boßmann L, Grummt R, Kolb M. On the dipole approximation with error estimates. Letters in Mathematical Physics. 2017;108:185–193. doi:https://link.springer.com/article/10.1007/s11005-017-0999-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33342
Savov M, Kolb M. Conditional survival distributions of Brownian trajectories in a one dimensional Poissonian environment in the critical case. Electronic Journal of Probability. 2017;22. doi:https://doi.org/10.1214/17-EJP4468
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34631
Hesse K, Sloan IH, Womersley RS. Radial basis function approximation of noisy scattered data on the sphere. Numerische Mathematik. 2017;137(3):579-605. doi:10.1007/s00211-017-0886-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer M, Hochmuth R, Biehler R, et al. A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). DCU Institute of Education & ERME; 2017:2177-2184.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40065
Luks T, Xiao Y. On the Double Points of Operator Stable Lévy Processes. Journal of Theoretical Probability. 2017;30(1):297-325. doi:10.1007/s10959-015-0638-4
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40049
Graczyk P, Luks T, Rösler M. On the Green Function and Poisson Integrals of the Dunkl Laplacian. Potential Analysis. 2017;48(3):337-360. doi:10.1007/s11118-017-9638-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42791
Kirschmer M, Rüther MG. The constructive membership problem for discrete two-generator subgroups of SL(2,R). Journal of Algebra. 2017;480:519-548. doi:10.1016/j.jalgebra.2017.02.029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 44337
Burban I, Drozd Yu. Maximal Cohen-Macaulay Modules over Non-Isolated Surface Singularities and Matrix Problems. Vol 248. 1178th ed.; 2017. doi:10.1090/memo/1178
LibreCat | DOI
 

2017 | Preprint | LibreCat-ID: 44539
Burban I, Drozd Yu. On the derived categories of gentle and skew-gentle algebras: homological algebra and matrix problems. Published online 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44334
Burban I, Galinat L. Simple vector bundles on a nodal Weierstraß cubic and quasi-trigonometric solutions of CYBE. Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical. 2017;50.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44335
Burban I, Drozd Yu, Gavran V. Minors of non-commutative schemes. European Journal of Mathematics. 2017;3(2):311–341.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44336
Burban I, Drozd Yu, Gavran V. Singular curves and quasi–hereditary algebras. International Mathematics Research Notices 2017. 2017;(3):895-920.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed