Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1304 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31375
Grieser, D., Hoffmann, M., Koepf, W., & Kramer, J. (2018). Anfängervorlesungen. Der Mathematikunterricht, 64 (5), 48–54.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31382
Hoffmann, M. (2018). Rezension: Dörte Haftendorn: Kurven erkunden und verstehen – Mit GeoGebra und anderen Werkzeugen. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 299–301). https://doi.org/10.1007/s00591-018-0222-y
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31380
Greefrath, G., Hoffmann, M., & Koepf, W. (Eds.). (2018). Der Mathematikunterricht 64 (5): Mathematik in Schule und Hochschule – wie groß ist die Lücke und wie gehen wir mit ihr um?
LibreCat | Files available
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33335
Hinrichs, G., Kolb, M., & Wachtel, V. (2018). Persistence of one-dimensional AR(1)-processes. Journal of Theoretical Probability, 33, 65–102. https://link.springer.com/article/10.1007/s10959-018-0850-0
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Neuhaus, S., Schaper, N., & Schürmann, M. (2018). Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018) (pp. 527–536). INDRUM Network, University of Agder.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge. (pp. 32–41). Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. https://doi.org/10.2314/KXP:1689534117
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37661
Rösler, M., & Voit, M. (2018). Beta Distributions and Sonine Integrals for Bessel Functions on Symmetric Cones. Studies in Applied Mathematics, 141(4), 474–500. https://doi.org/10.1111/sapm.12217
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 37662
Rösler, M., Graczyk, P., & Luks, T. (2018). On the Green Function and Poisson Integrals of the Dunkl Laplacian. Potential Analysis, 48(3), 337–360. https://doi.org/10.1007/s11118-017-9638-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40050
Baeumer, B., Luks, T., & Meerschaert, M. M. (2018). Space‐time fractional Dirichlet problems. Mathematische Nachrichten, 291(17–18), 2516–2535. https://doi.org/10.1002/mana.201700111
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34843
Elsenhans, A.-S., & Klüners, J. (2018). Computing subfields of number fields and applications to Galois group computations. Journal of Symbolic Computation, 93, 1–20. https://doi.org/10.1016/j.jsc.2018.04.013
LibreCat | DOI | arXiv
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42788
Kirschmer, M., & Nebe, G. (2018). One Class Genera of Lattice Chains Over Number Fields. In Algorithmic and Experimental Methods in Algebra, Geometry, and Number Theory. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-70566-8_22
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42790
Kirschmer, M. (2018). One-class genera of exceptional groups over number fields. Journal de Théorie Des Nombres de Bordeaux, 30(3), 847–857. https://doi.org/10.5802/jtnb.1052
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
Burban, I., & Galinat, L. (2018). Torsion free sheaves on Weierstraß cubic curves and the classical Yang-Baxter equation. Communications in Mathematical Physics, 364(1), 123–169. https://doi.org/10.1007/s00220-018-3172-2
LibreCat | DOI
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538
Burban, I., & Drozd, Yu. (2018). Non-commutative nodal curves and derived tame algebras.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
Burban, I., & Zheglov, A. (2018). Fourier-Mukai transform on Weierstraß cubics and commuting differential operators. International Journal of Mathematics, 29(10), Article 1850064- 46 pp.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Dröse, J., Prediger, S., & Marcus, A. (2018). Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
Jurgelucks, B., Claes, L., Walther, A., & Henning, B. (2018). Optimization of triple-ring electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation. Optimization Methods and Software, 33(4–6), 868--888. https://doi.org/10.1080/10556788.2018.1435652
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
Bruns, J., Unterhauser, E., & Gasteiger, H. (2018). Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht (pp. 377–380). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2018). Gemeinsame Arbeitsphasen produktiv nutzen – verschiedene Methoden kooperativen Lernens im Mathematikunterricht der Grundschule. mathematik lehren, 205, 10–13.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
Cooke, A., & Bruns, J. (2018). Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education. In I. Elia, J. Mulligan, A. Anderson, A. Baccaglini-Frank, & C. Benz (Eds.), Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education (pp. 267–289). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73432-3_14
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
Barzel, B., Biehler, R., Blömeke, S., Brandtner, R., Bruns, J., Dohrmann, C., Kortenkamp, U., Lange, T., Leuders, T., Rösken-Winter, B., Scherer, P., & Selter, C. (2018). Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, & C. Selter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik (pp. 7–39). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
Bruns, J., & Eichen, L. (2018). EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung. In R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, & B. Rösken-Winter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik (pp. 417–434). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_21
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 | OA
Gasteiger, H., Bruns, J., & Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER) (Eds.). (2018). Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 | OA
Offen, C. (n.d.). Local intersections of Lagrangian manifolds correspond to catastrophe  theory. In arXiv:1811.10165.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 | OA
McLachlan, R. I., & Offen, C. (2018). Hamiltonian boundary value problems, conformal symplectic symmetries, and conjugate loci. New Zealand Journal of Mathematics, 48, 83–99. https://doi.org/10.53733/34
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45392
Dröse, J. (2018). Textaufgaben strategisch und sprachlich bewältigen lernen – Pilotstudie zur Wirksamkeit eines Förderkonzepts. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 469–472). WTM.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45393
Dröse, J., & Prediger, S. (2018). Strategien für Textaufgaben fördern – mit Info-Netzen und Formulierungsvariationen. Mathematik lehren 206, 8–12.
LibreCat
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 31374 | OA
Hoffmann, M. (2018). Konzeption von fachmathematischen Schnittstellenmodulen für Lehramtsstudierende am Beispiel ausgewählter Themen der höheren Analysis. (Vols. 18–06).
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 51388
Hilgert, J., Wurzbacher, T., & Alldridge, A. (2018). Superorbits. Journal of the Institute of Mathematics of Jussieu, 17, 1065–1120. https://doi.org/10.1017/S147474801600030X
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 51389
Hilgert, J., Weich, T., & Guillarmou, C. (2018). Classical and quantum resonances for hyperbolic surfaces. Math. Ann., 370, 1231–1275.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51462
Hilgert, J. (2018). Von Fermat und Descartes zu Gauß und Cauchy - Der Wandel der Mathematik in der Zeit der Aufklärung. In T. Nieland (Ed.), Erscheinung und Vernunft - Wirklichkeitszugänge der Aufklärung. Frank&Timme.
LibreCat
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 51523 | OA
Hilgert, J., Hansen, S., & Parthasarathy, A. (2018). Boundary Values of Eigenfunctions on Riemannian Symmetric Spaces.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 51524
Hilgert, J., Guillarmou, C., & Weich, T. (2018). High frequency limits for invariant Ruelle densities.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51571
Hilgert, J. (2018). Winfried Scharlau: Das Glück, Mathematiker zu sein – Friedrich Hirzebruch und seine Zeit (Springer Spektrum 2017). In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 307–309).
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51572
Hilgert, J. (2018). Lemmermeyer, F: Quadratische Zahlkörper – Eine Einführung mit vielen Beispielen (Springer Spektrum 2017). In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 129–131).
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51570
Hilgert, J. (2018). Barry Mazur und William Stein: Prime Numbers and the Riemann Hypothesis. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 311–313).
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51574
Hilgert, J. (2018). Joseph, G.G. Indian Mathematics. Engaging with the World from Ancient to Modern Times (World Scientific 2016). In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 121–123).
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51573
Hilgert, J. (2018). Diaconis, P.,  B. Skyrms: Ten great ideas about chance (Princeton University Press 2018). In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 125–127).
LibreCat
 

2018 | Habilitation | LibreCat-ID: 45974 | OA
Kovács, B. (2018). Numerical analysis of partial differential equations on and of evolving surfaces.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45950
Karátson, J., Kovács, B., & Korotov, S. (2018). Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis, 40(2), 1241–1265. https://doi.org/10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45949
Karátson, J., Kovács, B., & Korotov, S. (2018). Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis, 40(2), 1241–1265. https://doi.org/10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45947
Kovács, B., & Lubich, C. (2018). Linearly implicit full discretization of surface evolution. Numerische Mathematik, 140(1), 121–152. https://doi.org/10.1007/s00211-018-0962-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45951
Kovács, B. (2018). Computing arbitrary Lagrangian Eulerian maps for evolving surfaces. Numerical Methods for Partial Differential Equations, 35(3), 1093–1112. https://doi.org/10.1002/num.22340
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51706
Werth, G. (2018). Guter Raumlehreunterricht in der Volksschule nach dem Arbeitsschulprinzip am Beispiel von Ernst Heywang und Karl Pietzker. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Rezat, S., Visnovska, J., Trouche, L., Qi, C., & Fan, L. (2018). Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives. In L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat, & J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_16
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović, E., Kuzminykh, K., & Rezat, S. (2018). Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: Mathematik Lehren, 211, 36–45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat, S., & Häsel-Weide, U. (2018). Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, & University of Copenhagen (Eds.), PROCEEDINGS of the fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) (pp. 209–216).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48321
Wessel, L., & Erath, K. (2018). Theoretical frameworks for designing and analyzing language-responsive mathematics teaching–learning arrangements. ZDM, 50(6), 1053–1064. https://doi.org/10.1007/s11858-018-0980-y
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48383
Wessel, L., Büchter, A., & Prediger, S. (2018). Weil Sprache zählt - Sprachsensibel Mathematikunterricht planen, durchführen und auswerten. Mathematik lehren, 206, 2–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48402
Wessel, L., & Sprütte, F. (2018). Mathematik und Unterrichtssprache lernen: Antworten für den Unterricht mit neu Zugewanderten. mathematik lehren, 206, 18–22.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48404
Wessel, L., & Moser-Fendel, J. (2018). Entwicklung und Erforschung von e-Selbstlernmodulen im Service-Bereich Mathematik. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 2107–2108).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48403
Wessel, L. (2018). Strukturierte Aufgabenfolgen. Begründen üben und Ableitungsregeln trainieren. mathematik lehren, 209, 38–42.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48997
Lankeit, E., & Biehler, R. (2018). Wirkungen von Mathematikvorkursen auf Einstellungen und Selbstkonzepte von Studierenden. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 1135–1138). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger, A., Kemper, G., Koepf, W., & Liebendörfer, M. (2018). CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 83–84). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, A., & Liebendörfer, M. (2018). Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief, 63.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21938
Nüske, F., Wu, H., Prinz, J.-H., Wehmeyer, C., Clementi, C., & Noé, F. (2017). Markov state models from short non-equilibrium simulations—Analysis and correction of estimation bias. The Journal of Chemical Physics. https://doi.org/10.1063/1.4976518
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21939
Wu, H., Nüske, F., Paul, F., Klus, S., Koltai, P., & Noé, F. (2017). Variational Koopman models: Slow collective variables and molecular kinetics from short off-equilibrium simulations. The Journal of Chemical Physics. https://doi.org/10.1063/1.4979344
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Schumacher, J. (2017). Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. Münster: WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer, M., & Hochmuth, R. (2017). Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations. In R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, & H.-G. Rück (Eds.), Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings (pp. 286–293). Kassel: Universität Kassel.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer, M., & Schukajlow, S. (2017). Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics? ZDM, 49(3), 355–366. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0827-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8752
Peitz, S., & Dellnitz, M. (2017). Gradient-Based Multiobjective Optimization with Uncertainties. In NEO 2016 (pp. 159–182). Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64063-1_7
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6572
Jurgelucks, B., Feldmann, N., Claes, L., Henning, B., & Walther, A. (2017). Material parameter determination of a piezoelectric disc with triple-ring-electrodes for increased sensitivity. In Proceedings of Meetings on Acoustics (p. 030010). Honolulu. https://doi.org/10.1121/2.0000707
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16540
Dellnitz, M., & Klus, S. (2017). Sensing and control in symmetric networks. Dynamical Systems, 61–79. https://doi.org/10.1080/14689367.2016.1215410
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16581
Dellnitz, M., Klus, S., & Ziessler, A. (2017). A Set-Oriented Numerical Approach for Dynamical Systems with Parameter Uncertainty. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems, 120–138. https://doi.org/10.1137/16m1072735
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16657
Peitz, S., Schäfer, K., Ober-Blöbaum, S., Eckstein, J., Köhler, U., & Dellnitz, M. (2017). A Multiobjective MPC Approach for Autonomously Driven Electric Vehicles * *This research was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) within the Leading-Edge Cluster Intelligent Technical Systems OstWestfalenLippe (it’s OWL). IFAC-PapersOnLine, 8674–8679. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 10594 | OA
Peitz, S. (2017).   Exploiting structure in multiobjective optimization and optimal control. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-176
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Häsel-Weide, U. (2017). Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung. In J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, & S. Prediger (Eds.), Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung (1st ed., pp. 17–28). Springer Spektrum.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Häsel-Weide, U. (2017). Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes. . In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1292–1299). DCU Institude of Education and ERME.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (Eds.). (2017). Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. Grundschulverband e. V.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Häsel-Weide, U., Breucker, T., & Nührenbörger, M. (2017). Förderheft zum Zahlenbuch 1. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Häsel-Weide, U. (2017). Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr. Klett.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Das Zahlenbuch 2. Förderheft. Klett.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung. In F. Helmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (1st ed., pp. 213–228). Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Häsel-Weide, U., & Prediger, S. (2017). Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze. In M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, & C. Selter (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten (1st ed., pp. 167–181). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Häsel-Weide, U., & Schöttler, C. (2017). Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting. In J. Novotná, H. Moraová, & Charles University (Eds.), Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and diversity in elementary mathematics education (pp. 373–383).
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Häsel-Weide, U., & Hintz, A. M. (2017). Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht. In U. Häsel-Weide & M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen. (pp. 78–87). Grundschulverband e. V.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., Moser Opitz, E., & Wittich, C. (2017). Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen (4th ed.). Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34663
Black, T. (2017). Global existence and asymptotic stability in a competitive two-species chemotaxis system with two signals. Discrete & Continuous Dynamical Systems - B, 22(4), 1253–1272. https://doi.org/10.3934/dcdsb.2017061
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34665
Black, T., Lankeit, J., & Mizukami, M. (2017). Singular sensitivity in a Keller–Segel-fluid system. Journal of Evolution Equations, 18(2), 561–581. https://doi.org/10.1007/s00028-017-0411-5
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
Peitz, S., Schäfer, K., Ober-Blöbaum, S., Eckstein, J., Köhler, U., & Dellnitz, M. (2017). A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles. Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC), 50(1), 8674–8679. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.1526
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Gail, T., Ober-Blöbaum, S., & Leyendecker, S. (2017). Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control. ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics.
LibreCat
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Schütte, P. (2017). Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31268
Faure, F., & Weich, T. (2017). Global Normal Form and Asymptotic Spectral Gap for Open Partially Expanding Maps. Communications in Mathematical Physics, 356(3), 755–822. https://doi.org/10.1007/s00220-017-3000-0
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Harris, B., & Weich, T. (2017). Wave front sets of reductive Lie group representations III. Advances in Mathematics, 313, 176–236. https://doi.org/10.1016/j.aim.2017.03.025
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2017). Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 (pp. 441–444). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-18534
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2017). Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen. In U. Häsel-Weide & M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen. (pp. 8–21). Grundschulverband e. V.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33336
Boßmann, L., Grummt, R., & Kolb, M. (2017). On the dipole approximation with error estimates. Letters in Mathematical Physics, 108, 185–193. https://link.springer.com/article/10.1007/s11005-017-0999-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33342
Savov, M., & Kolb, M. (2017). Conditional survival distributions of Brownian trajectories in a one dimensional Poissonian environment in the critical case. Electronic Journal of Probability, 22. https://doi.org/10.1214/17-EJP4468
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34631
Hesse, K., Sloan, I. H., & Womersley, R. S. (2017). Radial basis function approximation of noisy scattered data on the sphere. Numerische Mathematik, 137(3), 579–605. https://doi.org/10.1007/s00211-017-0886-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Khellaf, S., Colberg, C., Schürmann, M., & Rothe, L. (2017). A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017) (pp. 2177–2184). DCU Institute of Education & ERME.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40065
Luks, T., & Xiao, Y. (2017). On the Double Points of Operator Stable Lévy Processes. Journal of Theoretical Probability, 30(1), 297–325. https://doi.org/10.1007/s10959-015-0638-4
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40049
Graczyk, P., Luks, T., & Rösler, M. (2017). On the Green Function and Poisson Integrals of the Dunkl Laplacian. Potential Analysis, 48(3), 337–360. https://doi.org/10.1007/s11118-017-9638-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42791
Kirschmer, M., & Rüther, M. G. (2017). The constructive membership problem for discrete two-generator subgroups of SL(2,R). Journal of Algebra, 480, 519–548. https://doi.org/10.1016/j.jalgebra.2017.02.029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 44337
Burban, I., & Drozd, Yu. (2017). Maximal Cohen-Macaulay modules over non-isolated surface singularities and matrix problems (1178th ed., Vol. 248). https://doi.org/10.1090/memo/1178
LibreCat | DOI
 

2017 | Preprint | LibreCat-ID: 44539
Burban, I., & Drozd, Yu. (2017). On the derived categories of gentle and skew-gentle algebras: homological algebra and matrix problems.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44334
Burban, I., & Galinat, L. (2017). Simple vector bundles on a nodal Weierstraß cubic and quasi-trigonometric solutions of CYBE. Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical, 50, Article 454002.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44335
Burban, I., Drozd, Yu., & Gavran, V. (2017). Minors of non-commutative schemes. European Journal of Mathematics, 3(2), 311–341.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44336
Burban, I., Drozd, Yu., & Gavran, V. (2017). Singular curves and quasi–hereditary algebras. International Mathematics Research Notices 2017, 3, 895–920.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed