Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8874 Publications


2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35500
Ehland, C., & Fischer, P. (Eds.). (2018). Resistance and the City: Negotiating Urban Identities – Race, Class, and Gender: Vol. Volume 28. Brill.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35499
Ehland, C., & Fischer, P. (Eds.). (2018). Resistance and the City: Challenging Urban Space: Vol. Volume 27. Brill.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 31152
Schuster, B.-M., & Kämper, H. (2018). Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus. Hempen .
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39644
Morrien, R. (2018). Annette von Droste-Hülshoff - Gendertheoretische Perspektiven. In C. Blasberg & J. Grywatsch (Eds.), Annette von Droste-Hülshoff Handbuch (pp. 671–680). De Gruyter.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37752
Görel, G., & Hellmich, F. (2018). Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehrkräften als Prädiktoren für ihre Sichtweisen auf die Qualität von inklusivem Unterricht in der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Löper, M. F., Knickenberg, M., & Hellmich, F. (2018). Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag auf der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education.”
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37756
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2018). Implizite Fähigkeitstheorien und Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter im Zusammenhang mit dem Feedback in Elternhaus und Schule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37754
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). Soziale Referenzierung und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37755
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Geschlechtsspezifische Unterschiede in der Wahrnehmung positiven und negativen Feedbacks im Leseunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37758
Knickenberg, M., & Hellmich, F. (2018). Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37733
Görel, G., & Hellmich, F. (2018). Qualität von inklusivem Grundschulunterricht im Zusammenhang mit Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. Vortrag auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37732
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). Soziale Referenzierung im Elternhaus und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit Lernschwierigkeiten. Vortrag auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37736
Hellmich, F., & Löper, M. F. (2018). Children’s perceived parental behavior and their attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. “Inclusive education´: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education.”
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37727
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2018). Wahrnehmung von Feedback bei Mädchen und Jungen im Leseunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37738
Hellmich, F. (2018). Discussion on “Friendships, friendship quality and friendship stability between students with and without special educational needs” (Chairs: Elias Avramidis & Susanne Schwab). ECER 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37734
Hoya, F. K., Löper, M. F., Blumberg, E., Schwab, S., & Hellmich, F. (2018). Lernumgebungen für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der Grundschule kooperativ gestalten – ein Projekt zur Förderung des kooperativen Lernens von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften. Posterpräsentation auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
Löper, M. F., Blumberg, E., Görel, G., Hellmich, F., Hoya, F. K., Kirsch, A., McAnaney, J., Mester, T., Schulze, J. R., & Schwab, S. (2018). Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
Löper, M. F., Hellmich, F., Hoya, F. K., McAnaney, J., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Schwab, S. (2018). "The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education". Posterpräsentation auf der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education.”
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37737
Hellmich, F., Löper, M. F., Hoya, F. K., Blumberg, E., & Schwab, S. (2018). Pre-service teachers’ training for inclusive science learning in primary school. Poster Presentation. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. “Inclusive education´: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education.”
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37728
Löper, M. F., Hoya, F. K., Blumberg, E., Schwab, S., & Hellmich, F. (2018). Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden für den inklusiven Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
Löper, M. F., Hoya, F. K., Hellmich, F., Blumberg, E., & Schwab, S. (2018). Pre-service teachers’ cooperative learning processes and their qualifications for inclusive science learning in primary school. Poster presentation. 6th International Conference on Inclusion.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36390
Kuhn, M., & Landhäußer, S. (2018). Die gesellschaftlichen Bedingungen Sozialer Arbeit erforschen. In P. Bastian & B. Lochner (Eds.), Forschungsfelder der Sozialen Arbeit (p. S. 45-69).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40595
Pieper, C., Kottmann, B., & Miller, S. (2018). Kritisch-reflexive Praxiserfahrungen in der Grundschule: Das Projekt “Schule für alle.” In E. Feyerer, W. Prammer, E. Prammer-Semmler, C. Kladnik, M. Leibetseder, & R. Wimberger (Eds.), System. Wandel. Entwicklung. Akteurinnen und Akteure inklusive Prozesse im Spannungsfeld von Institution, Profession und Person (pp. 293–297). Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40605
Grüter, S., & Kottmann, B. (2018). “Das Beste für mein Kind”: Eltern im Übergang zwischen Vorfreude, Sorge und Erwartungsdruck. In M. Lassek & M. Gutzmann (Eds.), Kinder beim Übergang begleiten. Von der Anschlussfähigkeit zur gemeinsamen Verantwortung (pp. 82–100). Grundschulverband.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40606
Kottmann, B., Miller, S., & Zimmer, M. (2018). Macht Diagnostik Selektion? Zeitschrift für Grundschulforschung, 1(2018), 23–38. https://doi.org/10.1007/s42278-018-0008-2
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
Plöger, W., Scholl, D., & Seifert, A. (2018). The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire. Journal of Education for Teaching, 44(4), 415–430.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40492
Sackel, J. (2018). „Rationale Fischerei“? Das Konzept des Maximum Sustainable Yield im Spannungsfeld von Ökonomie und Ökologie. Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte, 105(2), 183–200. https://doi.org/10.25162/vswg-2018-0005
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
Krüger, A., Tünnermann, J., Rohlfing, K., & Scharlau, I. (2018). Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory. Archives of Data Science, Series A, 5, 1–27. https://doi.org/10.5445/KSP/1000087327/10
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17557
Abramov, O., Kopp, S., Nemeth, A., Kern, F., Mertens, U., & Rohlfing, K. (2018). Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
König, J., Darge, K., Klemenz, S., & Seifert, A. (2018). Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens? In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, G., Hoya, F. K., Löper, M. F., Albers, T., & Hellmich, F. (2018). KinU. Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). Does the parental role model behavior play an important role for children’s attitudes towards peers with learning disabilities? Paper presentation. 6th International Conference on Inclusion.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Feedback im Elternhaus und Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bührmann, T., & Büker, P. (2018). Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell . In E. Glaser, H.-C. Koller, W. Thole , & S. Krumme (Eds.), Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress (pp. 512–519). Budrich.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36865
Bock, K., Göddertz, N.,  Heyden, F., &  Mauritz, M. (2018). Die Kinderladenbewegung. Ein “gesellschaftliches Erziehungsexperiment” mit biographischen Auswirkungen als ‘Neue Soziale Bewegung’? In D. Franke-Meyer & C. Kuhlmann (Eds.), Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. (pp. 225–236). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-18591-6_18
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 36849
Göddertz, N. (2018). Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien. VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-21282-7
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger, W., Scholl, D., & Seifert, A. (2018). Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education. Studies in Educational Evaluation, 58, 197–204.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf, M., Scholl, D., Plöger, W., & Seifert, A. (2018). Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons? Journal of Research in Science Teaching, 55(1), 44–67.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
Bender, E., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften. . Journal for Educational Research Online, 10(1), 70–99.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
Gembris, H., Heye, A., & Seifert, A. (2018). Health problems of orchestral musicians from a life-span perspective: Results of a large scale study. . Music & Science, 1, 1–20.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden. In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
Seifert, A., Schaper, N., & König, J. (2018). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge. In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40972
Silvestri, M. (2018). Die Ordnung der Stadt – Eine vergleichende Untersuchung zur Residenzarchitektur Bückeburgs in der Frühen Neuzeit. In S. Brüdermann (Ed.), 1615 - Recht und Ordnung in Schaumburg (Vol. 74, pp. 317–347).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41175
Wapulski, M., Seifert, A., & König, J. (2018). Kompetenzorientierung – Was angehende Lehrkräfte können und können sollten. SCHULENRW – Amtsblatt des Ministerium für Schule und Bildung.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41177
Wolf, J., Seiffert, J., Seifert, A., Rothland, M., & Brauch, N. (2018). Das geschichtsdidaktische Planungswissen von angehenden Geschichtslehrer/innen – Entwicklung und Pilotierung eines Testinstruments zur Messung des fachdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte. Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 69(7/8), 373–392.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24926
Mertens, U. J., Bergmann, K., Tolksdorf, N. F., & Rohlfing, K. J. (2018). Can the reduction of an iconic gesture aid long-term learning? A pilot child-robot-study. Conference of the International Society for Gesture Studies: Gesture and Diversity, Cape Town, South Africa.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24924
Tolksdorf, N. F., Mertens, U. J., & Rohlfing, K. J. (2018). Multimodal response behavior of children during word learning with a robot. Symposium on Robots for Language Learning, Istanbul, Turkey.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20227
Rączaszek-Leonardi, J., Nomikou, I., Rohlfing, K., & Deacon, T. W. (2018). Language development from an ecological perspective: Ecologically valid ways to abstract symbols. Ecological Psychology , 30, 39–73.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20225
Nomikou, I., Rohlfing, K., Cimiano, P., & Mandler, J. M. (2018). Evidence for early comprehension of action verbs. Language Learning and Development, 1–11.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41376
Seifert, A., & Ahlers, M. (2018). Evaluation künstlerischen Unterrichts an einer Universität: Einblicke in die Entwicklung von Erhebungsinstrumenten, Prozesse, sowie erste Daten. . Jahrestagung der Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF). Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF), Würzburg.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41379
Ricken, B., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Learning Culture in Health Care. ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning). ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning), Bergen.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41377
Decius, J., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). The Role of Informal Learning as a Mediator Between Learning Culture and Work-Related Learning Outcomes. JURE Congress. JURE Congress, Antwerpen.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41378
Decius, J., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Personal and Organizational Antecedents of Informal Learning in the Workplace. EARLI SIG 14 Conference. EARLI SIG 14 Conference, Genf.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41380
Seifert, A. (2018). Aspekte bildungswissenschaftlicher Kompetenz. Ansätze, Ergebnisse, Implikationen. Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik. Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik, Paderborn.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17179
Abramov, O., Kopp, S., Nemeth, A., Kern, F., Mertens, U., & Rohlfing, K. (2018). Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41645
Duscha, A., Klein-Zimmer, K., Klemm, M., & Spiegel, A. (2018). Understanding transnational knowledge. Transnational Social Review, 8(1), 2–6. https://doi.org/10.1080/21931674.2018.1427680
LibreCat | DOI
 

2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 41646
Transnational Knowledge. (2018). In A. Duscha, K. Klein-Zimmer, M. Klemm, & A. Spiegel (Eds.), Transnational Social Review (Vol. 8, Issue 1). Taylor {&} Francis.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
Spiegel, A., Mense-Petermann, U., & Bredenkötter, B. (2018). Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad. Routledge.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 41845
Harnack, M. (2018). Niederländische Maler in Italien. Künstlerreisen und Kunstrezeption im 16. Jahrhundert (Vol. 6).
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41857
Duschner, P. (2018). Neuer Zugang zur Geschichte. Neue Westfälische.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41859
Duschner, P. (2018). Wie Handys ins Museum kamen. Neue Westfälische.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41858
Duschner, P. (2018). Was Museumsbesucher sagen. Neue Westfälische.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41851
Duschner, P. (2018). Exponate und Ausstellungen in den Augen ihrer Besucher. Vier Beobachtungen aus der Stadtschreiberei Paderborn. Paderborner Historische Mitteilungen, 31, 32–49.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41856
Duschner, P. (2018). Museen sollen viele Geschichte erzählen. Neue Westfälische.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41944
Topalović, E., & Kuzminykh, K. (2018). Mehrsprachiges Lesen mit Brechts „Vergnügungen“. Mit Sprache(n) Lesefreude anregen. . Leseförderung. DaZ Sekundarstufe. Konzepte Und Materialien, 3, 21–27.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41933
Hufeisen, B., & Topalović, E. (2018). Mehrsprachige Literacy: Potentiale eines Gesamtsprachencurriculums in einer Pluralen Mehrsprachigkeitsdidaktik. In E. Gessner, J. Giambalvo-Rode, & H. P. Kuhley (Eds.), Atlas der Mehrsprachigkeit in Europa. Mehrsprachigkeit als Chance (pp. 15–29). Leipziger Universitätsverlag.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 42334
Ghaffar, Z. (2018). Der historische Muhammad in der islamischen Theologie. Zur Kriterienfrage in der Leben-Muhammad-Forschung (Vol. 31). Brill | Schöningh.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 41721
Foerster, A. (2018). Fleiner, Carey / Woodacre, Elena : Virtuous or Villainess? The Image of the Royal Mother from the Early Medieval to the Early Modern Era. In Sehepunkte (Vol. 18).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40926
Foerster, A. (2018). The King’s Wife in Wessex: The Tale of Wicked Queen Eadburh. Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte, 1, 169–173.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40929
Foerster, A. (2018). Female Rulership: The Case of Seaxburh, Queen of Wessex. Mittelalter. Interdisziplinäre Forschung Und Rezeptionsgeschichte , 1, 164–168.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Scharlau, I. (2018). Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie. Psychologieunterricht, 51, 35–38.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40139
Fuchs C. (2018). 社交媒体 批判导言. Communication University of China Press.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40126 | OA
Fuchs, C. (2018). The Online Advertising Tax. A Digital Policy Innovation. CAMRI Policy Briefs No. 1. (Short version). University of Westminster Press. https://doi.org/10.16997/book24
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40125 | OA
Fuchs, C. (2018). The Online Advertising Tax as the Foundation of a Public Service Internet. University of Westminster Press. https://doi.org/10.16997/book23
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40129 | OA
Fuchs, C. (2018). Nationalism 2.0. The Making of Brexit on Social Media. Pluto Press.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40127
Fuchs, C. (2018). Digital Demagogue: Authoritarian Capitalism in the Age of Trump and Twitter. Pluto Press.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 40128
Fuchs, C. (2018). Digitale Demagogie: Autoritärer Kapitalismus im Zeitalter von Trump und Twitter. VSA.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41435 | OA
Fuchs, C., & Monticelli, L. (2018). Karl Marx @ 200. Debating Capitalism & Perspectives for the Future of Radical Theory. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 16(2), 406–741. https://doi.org/10.31269/triplec.v16i2.1040
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41436
Fuchs, C., & Qiu, J. (2018). Ferments in the Field: The Past, Present and Future of Communication Studies (Special issue). Journal of Communication, 68(2), 219–451.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41547
Fuchs, C. (2018). Authoritarian Capitalism, Authoritarian Movements, Authoritarian Communication. Media, Culture & Society, 40(5), 779–791.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41550
Fuchs, C. (2018). Capitalism, Patriarchy, Slavery, and Racism in the Age of Digital Capitalism and Digital Labour. Critical Sociology. Journal Indexed in Social Sciences Citation Index, 44(4–5), 677–702.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41549
Fuchs, C., & Qiu, J. (2018). Ferments in the Field: Introductory Reflections on the Past, Present and Future of Communication Studies. Journal of Communication, 68(2), 219–232.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41548
Fuchs, C. (2018). Towards A Critical Theory of Communication with Georg Lukács and Lucien Goldmann. Javnost – The Public, 25(3), 265–281.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41545 | OA
Fuchs, C. (2018). Karl Marx @ 200: Towards a Marxian Theory of Communication. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 16(2), 406–414, 518–534. https://doi.org/10.31269/triplec.v16i2.987
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41563 | OA
Fuchs, C. (2018). Racism, Nationalism and Right-Wing Extremism Online: The Austrian Presidential Election 2016 on Facebook. In J. Morelock (Ed.), Critical Theory and Authoritarian Populism (pp. 157–206). University of Westminster Press. https://doi.org/10.16997/book30.i
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41656
Fuchs, C. (2018). Web 2.0, Prosumption, and Surveillance. In T. Monahan & D. Murakami Wood (Eds.), Surveillance Studies: A Reader. Chapter 53 (pp. 276–280). Oxford University Press.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41618
Fuchs, C. (2018). Google Kapitalizmi . İn F. Aydoğan (Ed.), Yení Medya Kuramlari [New Media Theories] (pp. 71–83). Der Yayinlari.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42377
Fuchs, C. (2018). “Dear Mr. Neo-Nazi, Can You Please Give Me Your Informed Consent So That I Can Quote Your Fascist Tweet?“. Questions of Social Media Research Ethics in Online Ideology Critique. In G. Meikle (Ed.), The Routledge Companion to Media and Activism (pp. 385–394). Routledge.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42375
Fuchs, C. (2018). Propaganda 2.0: Herman and Chomsky’s Propaganda Model in the Age of the Internet, Big Data and Social Media. In J. Pedro-Carañana, D. Broudy, & J. Klaehn (Eds.), The Propaganda Model Today: Filtering Perception and Awareness (pp. 71–91). University of Westminster Press.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42372
Fuchs, C. (2018). Socialising Anti-Social Social Media. In J. Mair, T. Clark, N. Fowler, R. Snoddy, & R. Tait (Eds.), Anti-Social Media: The Impact on Journalism and Society (pp. 58–63). Abramis.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42376
Fuchs, C. (2018). Social Media and the Capitalist Crisis. In L. Basu, S. Schifferes, & S. Knowles (Eds.), The Media and Austerity: Comparative Perspectives (pp. 211–225). Routledge.
LibreCat
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42374 | OA
Fuchs, C. (2018). What would Marx have said about Facebook and Cambridge Analytica? Monthly Review Online, November 28, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42373 | OA
Fuchs, C. (2018). What Would Marx Have Said About Facebook and Cambridge Analytica? OpenDemocracy.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42540
Fuchs, C. (2018). Industrie 4.0 – Die digitale deutsche Ideologie. Z Nr. 115 (September 2018), 181–192.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42506 | OA
Fuchs, C. (2018). Universal Alienation, Formal and Real Subsumption of Society Under Capital, Ongoing Primitive Accumulation by Dispossession: Reflections on the Marx@200-Contributions by David Harvey and Michael Hardt/Toni Negri. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 16(2), 454–467. https://doi.org/10.31269/triplec.v16i2.1028
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42507 | OA
Fuchs, C., & Monticelli, L. (2018). Repeating Marx: Introduction to the Special Issue “Karl Marx @ 200: Debating Capitalism & Perspectives for the Future of Radical Theory“. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 16(2), 406–414. https://doi.org/10.31269/triplec.v16i2.1037
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42505 | OA
Fuchs, C. (2018). Reflections on Sven-Eric Liedman’s Marx-Biography “A World to Win: The Life and Works of Karl Marx.” TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 16(2), 619–627. https://doi.org/10.31269/triplec.v16i2.1039
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42509 | OA
Fuchs, C. (2018). Postface: Horst Holzer’s “Communication & Society: A Critical Political Economy Perspective“. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 16(1), 398–401. https://doi.org/10.31269/triplec.v16i1.1029
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed