Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

96 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Fechner S, Dettweiler Y. Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 2015;26(146):13-17.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Dettweiler Y, Sieve B, Fechner S. Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten. Praxis der Naturwissenschaften . 2014;63(3):5-9.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Fechner S, Sumfleth E. Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten. Praxis der Naturwissenschaften. 2014;63(6):32-34.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Fechner S, Sieve B. Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die “Forscherwoche” als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 2014;25(140):45-48.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63087
Dettweiler Y, Fechner S. Konzeptverständnis durch Vernetzung von Repräsentationsebenen. In: Bernholt S, ed. Naturwissenschaftliche Bildung Zwischen Science- Und Fachunterricht (Pp. 594-596). IPN-Verlag; 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63086
Bulte A, Prins G, Fechner S. Challenges in implementing context-concept approaches on a larger scale – The case of the Netherlands. In: International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Canada. ; 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63088
Fechner S, Romero M, Quesada A. Challenges of designing and disseminating an inquiry-based and workplace-related task in chemistry. In: Educating the Educators Conference, Essen, Germany. ; 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
Fechner S, Schüttler S. Experimentieren lernen auf Englisch - geht das? - Ein bilingual ausgerichtetes Chemieprojekt zur Vermittlung des Erkenntniswegs im Film. MNU. 2013;66(5):274-280.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63080
Fechner S, Kauertz A. Merkmale von Kontexten in Chemie und Physik. In: Bernholt S, ed. Inquiry-Based Learning - Forschendes Lernen. IPN-Verlag; 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63085
Sumfleth E, Harbach A, Fechner S. Investigating the effects of problem-orientation and interconnectedness in context-based learning tasks. In: Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching [NARST], 6-9 April, Rio Grande, Puerto Rico, USA. ; 2013.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63083
Fechner S, van Vorst H. Characteristics of real life contexts and their influence on student interest in learning chemistry. In: Bruguiére C, Tiberghien A, Clément P, eds. Ebook of the ESERA 2011 Conference. Science Learning and Citizenship (S. 135–141). ; 2012.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63079
Fechner S, Bremkes T, Harbach A, et al. Kontextorientiertes Lernen in der chemiedidaktischen Forschung. In: Höttecke D, ed. Naturwissenschaftliche Bildung Als Beitrag Zur Gestaltung Partizipativer Demokratie. Lit; 2011.
LibreCat
 

2009 | Book Review | LibreCat-ID: 23771
Fechner S, Treagust DF. Making it relevant: Context-based learning of science [Book review]. International Journal of Science Education. 2009;31(4):596-601.
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 63089
Fechner S. Effects of Context-Oriented Learning on Student Interest and Achievement in Chemistry Education. Vol 95. Logos; 2009.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63082
Fechner S, Sumfleth E. Collaborative concept mapping in context-oriented chemistry learning. In: Canas AJ, Reiska P, Ahlberg M, Novak J, eds. Concept Mapping: Connecting Educators. Proceedings of the Third International Conference on Concept Mapping, Tallinn, Estonia & Helsinki, Finland. ; 2008.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63081
Fechner S, Haugwitz M, Sandmann A, Sumfleth E. Context-oriented learning and its effects on students’ achievement levels in chemistry education. In: Proceedings of the NARST 2008 Annual Meeting, Baltimore, MD, USA. ; 2008.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=386

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed