Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

96 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
S. Fechner and Y. Dettweiler, “Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie,” Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, vol. 26, no. 146, pp. 13–17, 2015.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Y. Dettweiler, B. Sieve, and S. Fechner, “Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten,” Praxis der Naturwissenschaften , vol. 63, no. 3, pp. 5–9, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
S. Fechner and E. Sumfleth, “Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten,” Praxis der Naturwissenschaften, vol. 63, no. 6, pp. 32–34, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
S. Fechner and B. Sieve, “Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die ‘Forscherwoche’ als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien,” Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, vol. 25, no. 140, pp. 45–48, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63087
Y. Dettweiler and S. Fechner, “Konzeptverständnis durch Vernetzung von Repräsentationsebenen,” in Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht (pp. 594-596), 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63086
A. Bulte, G. Prins, and S. Fechner, “Challenges in implementing context-concept approaches on a larger scale – The case of the Netherlands,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63088
S. Fechner, M. Romero, and A. Quesada, “Challenges of designing and disseminating an inquiry-based and workplace-related task in chemistry,” 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
S. Fechner and S. Schüttler, “Experimentieren lernen auf Englisch - geht das? - Ein bilingual ausgerichtetes Chemieprojekt zur Vermittlung des Erkenntniswegs im Film,” MNU, vol. 66, no. 5, pp. 274–280, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63080
S. Fechner and A. Kauertz, “Merkmale von Kontexten in Chemie und Physik,” in Inquiry-based Learning - Forschendes Lernen, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63085
E. Sumfleth, A. Harbach, and S. Fechner, “Investigating the effects of problem-orientation and interconnectedness in context-based learning tasks,” 2013.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63083
S. Fechner and H. van Vorst, “Characteristics of real life contexts and their influence on student interest in learning chemistry,” in Ebook of the ESERA 2011 conference. Science learning and citizenship (S. 135–141), 2012.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63079
S. Fechner et al., “Kontextorientiertes Lernen in der chemiedidaktischen Forschung,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Beitrag zur Gestaltung partizipativer Demokratie, 2011.
LibreCat
 

2009 | Book Review | LibreCat-ID: 23771
S. Fechner and D. F. Treagust, “Making it relevant: Context-based learning of science [Book review],” International Journal of Science Education, vol. 31, no. 4. pp. 596–601, 2009.
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 63089
S. Fechner, Effects of context-oriented learning on student interest and achievement in chemistry education, vol. 95. Berlin: Logos, 2009.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63082
S. Fechner and E. Sumfleth, “Collaborative concept mapping in context-oriented chemistry learning,” in Concept Mapping: Connecting Educators. Proceedings of the Third International Conference on Concept Mapping, Tallinn, Estonia & Helsinki, Finland, 2008.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63081
S. Fechner, M. Haugwitz, A. Sandmann, and E. Sumfleth, “Context-oriented learning and its effects on students’ achievement levels in chemistry education,” 2008.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=386

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed