Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

96 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Fechner, S., & Dettweiler, Y. (2015). Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, 26(146), 13–17.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Dettweiler, Y., Sieve, B., & Fechner, S. (2014). Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten. Praxis der Naturwissenschaften , 63(3), 5–9.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Fechner, S., & Sumfleth, E. (2014). Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten. Praxis der Naturwissenschaften, 63(6), 32–34.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Fechner, S., & Sieve, B. (2014). Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die “Forscherwoche” als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, 25(140), 45–48.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63087
Dettweiler, Y., & Fechner, S. (2014). Konzeptverständnis durch Vernetzung von Repräsentationsebenen. In S. Bernholt (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht (pp. 594-596). IPN-Verlag.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63086
Bulte, A., Prins, G., & Fechner, S. (2014). Challenges in implementing context-concept approaches on a larger scale – The case of the Netherlands. International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Canada.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63088
Fechner, S., Romero, M., & Quesada, A. (2014). Challenges of designing and disseminating an inquiry-based and workplace-related task in chemistry. Educating the Educators Conference, Essen, Germany.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
Fechner, S., & Schüttler, S. (2013). Experimentieren lernen auf Englisch - geht das? - Ein bilingual ausgerichtetes Chemieprojekt zur Vermittlung des Erkenntniswegs im Film. MNU, 66(5), 274–280.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63080
Fechner, S., & Kauertz, A. (2013). Merkmale von Kontexten in Chemie und Physik. In S. Bernholt (Ed.), Inquiry-based Learning - Forschendes Lernen. IPN-Verlag.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63085
Sumfleth, E., Harbach, A., & Fechner, S. (2013). Investigating the effects of problem-orientation and interconnectedness in context-based learning tasks. Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching [NARST], 6-9 April, Rio Grande, Puerto Rico, USA.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63083
Fechner, S., & van Vorst, H. (2012). Characteristics of real life contexts and their influence on student interest in learning chemistry. In C. Bruguiére, A. Tiberghien , & P. Clément (Eds.), Ebook of the ESERA 2011 conference. Science learning and citizenship (S. 135–141).
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63079
Fechner, S., Bremkes, T., Harbach, A., Kölbach, E., Lindner, M., Nentwig, P., Parchmann, I., Ralle, B., Sumfleth, E., & van Vorst, H. (2011). Kontextorientiertes Lernen in der chemiedidaktischen Forschung. In D. Höttecke (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Beitrag zur Gestaltung partizipativer Demokratie. Lit.
LibreCat
 

2009 | Book Review | LibreCat-ID: 23771
Fechner, S., & Treagust, D. F. (2009). Making it relevant: Context-based learning of science [Book review]. In International Journal of Science Education (Vol. 31, Issue 4, pp. 596–601).
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 63089
Fechner, S. (2009). Effects of context-oriented learning on student interest and achievement in chemistry education (Vol. 95). Logos.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63082
Fechner, S., & Sumfleth, E. (2008). Collaborative concept mapping in context-oriented chemistry learning. In A. J. Canas, P. Reiska, M. Ahlberg, & J. Novak (Eds.), Concept Mapping: Connecting Educators. Proceedings of the Third International Conference on Concept Mapping, Tallinn, Estonia & Helsinki, Finland.
LibreCat
 

2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63081
Fechner, S., Haugwitz, M., Sandmann, A., & Sumfleth, E. (2008). Context-oriented learning and its effects on students’ achievement levels in chemistry education. Proceedings of the NARST 2008 Annual Meeting, Baltimore, MD, USA.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=386

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed