Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
96 Publications
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5 (current)
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie
S. Fechner, Y. Dettweiler, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 26 (2015) 13–17.
LibreCat
S. Fechner, Y. Dettweiler, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 26 (2015) 13–17.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten
Y. Dettweiler, B. Sieve, S. Fechner, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 5–9.
LibreCat
Y. Dettweiler, B. Sieve, S. Fechner, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 5–9.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten
S. Fechner, E. Sumfleth, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 32–34.
LibreCat
S. Fechner, E. Sumfleth, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 32–34.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die "Forscherwoche" als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien
S. Fechner, B. Sieve, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 25 (2014) 45–48.
LibreCat
S. Fechner, B. Sieve, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 25 (2014) 45–48.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63087
Konzeptverständnis durch Vernetzung von Repräsentationsebenen
Y. Dettweiler, S. Fechner, in: S. Bernholt (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung Zwischen Science- Und Fachunterricht (Pp. 594-596), IPN-Verlag, Kiel, 2014.
LibreCat
Y. Dettweiler, S. Fechner, in: S. Bernholt (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung Zwischen Science- Und Fachunterricht (Pp. 594-596), IPN-Verlag, Kiel, 2014.
2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63086
Challenges in implementing context-concept approaches on a larger scale – The case of the Netherlands
A. Bulte, G. Prins, S. Fechner, in: International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Canada, 2014.
LibreCat
A. Bulte, G. Prins, S. Fechner, in: International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Canada, 2014.
2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 63088
Challenges of designing and disseminating an inquiry-based and workplace-related task in chemistry
S. Fechner, M. Romero, A. Quesada, in: Educating the Educators Conference, Essen, Germany, 2014.
LibreCat
S. Fechner, M. Romero, A. Quesada, in: Educating the Educators Conference, Essen, Germany, 2014.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
Experimentieren lernen auf Englisch - geht das? - Ein bilingual ausgerichtetes Chemieprojekt zur Vermittlung des Erkenntniswegs im Film
S. Fechner, S. Schüttler, MNU 66 (2013) 274–280.
LibreCat
S. Fechner, S. Schüttler, MNU 66 (2013) 274–280.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63080
Merkmale von Kontexten in Chemie und Physik
S. Fechner, A. Kauertz, in: S. Bernholt (Ed.), Inquiry-Based Learning - Forschendes Lernen, IPN-Verlag, Kiel, 2013.
LibreCat
S. Fechner, A. Kauertz, in: S. Bernholt (Ed.), Inquiry-Based Learning - Forschendes Lernen, IPN-Verlag, Kiel, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63085
Investigating the effects of problem-orientation and interconnectedness in context-based learning tasks
E. Sumfleth, A. Harbach, S. Fechner, in: Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching [NARST], 6-9 April, Rio Grande, Puerto Rico, USA, 2013.
LibreCat
E. Sumfleth, A. Harbach, S. Fechner, in: Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching [NARST], 6-9 April, Rio Grande, Puerto Rico, USA, 2013.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63083
Characteristics of real life contexts and their influence on student interest in learning chemistry
S. Fechner, H. van Vorst, in: C. Bruguiére, A. Tiberghien , P. Clément (Eds.), Ebook of the ESERA 2011 Conference. Science Learning and Citizenship (S. 135–141), 2012.
LibreCat
S. Fechner, H. van Vorst, in: C. Bruguiére, A. Tiberghien , P. Clément (Eds.), Ebook of the ESERA 2011 Conference. Science Learning and Citizenship (S. 135–141), 2012.
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63079
Kontextorientiertes Lernen in der chemiedidaktischen Forschung
S. Fechner, T. Bremkes, A. Harbach, E. Kölbach, M. Lindner, P. Nentwig, I. Parchmann, B. Ralle, E. Sumfleth, H. van Vorst, in: D. Höttecke (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung Als Beitrag Zur Gestaltung Partizipativer Demokratie, Lit, Münster, 2011.
LibreCat
S. Fechner, T. Bremkes, A. Harbach, E. Kölbach, M. Lindner, P. Nentwig, I. Parchmann, B. Ralle, E. Sumfleth, H. van Vorst, in: D. Höttecke (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung Als Beitrag Zur Gestaltung Partizipativer Demokratie, Lit, Münster, 2011.
2009 | Book Review | LibreCat-ID: 23771
Making it relevant: Context-based learning of science [Book review]
S. Fechner, D.F. Treagust, International Journal of Science Education 31 (2009) 596–601.
LibreCat
S. Fechner, D.F. Treagust, International Journal of Science Education 31 (2009) 596–601.
2009 | Book | LibreCat-ID: 63089
Effects of context-oriented learning on student interest and achievement in chemistry education
S. Fechner, Effects of Context-Oriented Learning on Student Interest and Achievement in Chemistry Education, Logos, Berlin, 2009.
LibreCat
S. Fechner, Effects of Context-Oriented Learning on Student Interest and Achievement in Chemistry Education, Logos, Berlin, 2009.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63082
Collaborative concept mapping in context-oriented chemistry learning
S. Fechner, E. Sumfleth, in: A.J. Canas, P. Reiska, M. Ahlberg, J. Novak (Eds.), Concept Mapping: Connecting Educators. Proceedings of the Third International Conference on Concept Mapping, Tallinn, Estonia & Helsinki, Finland, 2008.
LibreCat
S. Fechner, E. Sumfleth, in: A.J. Canas, P. Reiska, M. Ahlberg, J. Novak (Eds.), Concept Mapping: Connecting Educators. Proceedings of the Third International Conference on Concept Mapping, Tallinn, Estonia & Helsinki, Finland, 2008.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63081
Context-oriented learning and its effects on students' achievement levels in chemistry education
S. Fechner, M. Haugwitz, A. Sandmann, E. Sumfleth, in: Proceedings of the NARST 2008 Annual Meeting, Baltimore, MD, USA, 2008.
LibreCat
S. Fechner, M. Haugwitz, A. Sandmann, E. Sumfleth, in: Proceedings of the NARST 2008 Annual Meeting, Baltimore, MD, USA, 2008.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5 (current)