Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

561 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Praktiken der Fördeurng im inklusiven Mathematikunterricht
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 2024, pp. 207–210.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education
J. Schönherr, A.R. Strohmaier, S. Schukajlow, Educational Research Review 45 (2024).
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling
J. Schönherr, R.E. Mayer, in: Lecture Notes in Computer Science, Springer Nature Switzerland, Cham, 2024.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Conceptual understanding of third grades for axial symmetry
M. Wallner, U. Häsel-Weide, in: J. Novotna, H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, Charles University, 2023, pp. 346–354.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425 LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51131
Insights into out-of-field teachers’ self-reports: Fostering the understanding of addition and subtraction as a basis for children to overcome difficulties in mathematics
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, K. Höveler, M. Nührenbörger, in: P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, E. Kónya, Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME (Eds.), Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2023, pp. 3203–3210.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland
H. Gilbert, M. Schürmann, M. Liebendörfer, D. Lawson, M. Hodds, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology (2023) 1–26.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos
R. Biehler, D. Guntermann, M. Liebendörfer, S. Krämer, S. Schlüter, in: I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, Münster, 2023, pp. 407–410.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge
R. Göller, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, M. Besser, in: J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, T. Skill (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum, WTM, Münster, 2023, pp. 66–80.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie
L. Kempen, M. Liebendörfer, in: J. Härterich, M. Kallweit, K. Rolka, T. Skill (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum, WTM, Münster, 2023, pp. 91–106.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen
S. Schlüter, M. Liebendörfer, in: I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, Münster, 2023, pp. 1177–1180.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
Förderung prozeduraler Flexibilität durch Lernvideos mit interaktiven Aufgaben
S. Krämer, M. Liebendörfer, in: I.-P. Goethe-Universität Frankfur (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, WTM, Münster, 2023, pp. 949–952.
LibreCat | DOI
 
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155 LibreCat | DOI
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
Neue Wege im mathematischen Unterricht: Auf den Spuren Mathilde Vaertings
G. Werth, Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103 LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2
I. Schwerin, in: Mathematikdidaktik Grundschule, University of Bamberg Press, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, WTM-Verlag, Münster, 2023, pp. 1125–1128.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed