Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
540 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 |

Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.” Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, edited by Christian Efing and Zeynep Kalkavan-Aydin, vol. Band 3, DE GRUYTER, 2024, pp. 363–72.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078
Häsel-Weide, Uta, et al. “Fachbezogene Professionalisierung von Fachfremd Mathematik Unterrichtenden Lehrkräften: Retrospektive Selbsteinschätzungen Zur Expertise Im Umgang Mit Schwierigkeiten Beim Mathematiklernen Im Anfangsunterricht Der Grundschule.” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 7, no. 1, 2024, doi:10.11576/hlz-6727.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54144
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “The Meaning Landscape of the Concept of the Total Derivative in Multivariable Real Analysis Textbooks: An Analysis Based on a New Model of Meaning.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01584-w.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Rezat, Sebastian, et al. “Topic Study Group 41: Research and Development on Textbooks and Resources for Learning and Teaching Mathematics.” Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, vol. 1, World Scientific, 2024, pp. 537–545, doi:10.1142/9789811287152_0065.
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
Hoffmann, Max, et al. Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Springer Berlin Heidelberg, 2024, doi:10.1007/978-3-662-67357-7.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 |

Fleischer, Franz Yannik, et al. “Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School.” Statistics Education Research Journal, vol. 23, no. 1, 3, International Association for Statistical Education, 2024, doi:10.52041/serj.v23i1.450.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 |

Biehler, Rolf, and Daniel Frischemeier. “Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe.” Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, doi:10.1007/978-3-658-43964-4_13.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
Biehler, Rolf, and Daniel Frischemeier. Daten-Spürnasen Auf Spurensuche: Datenanalyse in Der Grundschule Mit Digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 |

Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Using Academic Mathematical Knowledge When Working on Interface Tasks–Analyses of Pre-Service Teachers’ Arguments about Rotationally Symmetric Figures.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht.” Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule, edited by B. Barzel et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, pp. 97–113, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_7 .
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
Häsel-Weide, Uta, and Melina Wallner. “Achsensymmetrisch?! Praktiken, Soziale Und Sozio-Mathematische Normen Der Begründung Der Achsensymmetrie Ebener Figuren in Der Grundschule.” Journal Für Mathematik-Didaktik, vol. 45, no. 2, 18, 2024, doi:https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Using Academic Mathematical Knowledge When Working on Interface Tasks–Analyses of Pre-Service Teachers’ Arguments about Rotationally Symmetric Figures.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 |

Hoffmann, Max. “Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers.” Recherches En Didactique Des Mathématiques, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer, Michael, et al., editors. Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
Biehler, Rolf, et al. “New Trends in Didactic Research in University Mathematics Education.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01643-2.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Dettelbach, Andrea, and Uta Häsel-Weide. “Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘.” Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten, edited by C. Bierbrauer et al., WTM-Verlag, 2024, pp. 184–200.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Werth, Gerda. “Der Einzug Der Mathematik in Die Bildungspläne Der Höheren Mädchenschulen Zu Beginn Des 20. Jahrhunderts.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024, 2024, pp. 1505–08, doi:https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59467 |

Miller, Katherine M., et al. “Data and Social Worlds: How Data Science Education Supports Civic Participation and Social Discourse.” Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences-ICLS 2024, edited by R. Lindgren et al., International Society of the Learning Sciences, 2024, pp. 1863–70.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “ Praktiken der Fördeurng im inklusiven Mathematikunterricht.” Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, edited by P. Ebers et al., 2024, pp. 207–10, doi:https://doi.ohttps://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0 rg/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
Schönherr, Johanna. “Personalizing Real‐world Problems: Posing Own Problems Increases Self‐efficacy Expectations, Intrinsic Value, Attainment Value, and Utility Value.” British Journal of Educational Psychology, vol. 94, no. 2, Wiley, 2024, pp. 407–24, doi:10.1111/bjep.12653.
LibreCat
| DOI