Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
546 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54970
Quack, Carolin, and Julia Bruns. “Mathematikbezogenes Wissen, Einstellungen und Lerngelegenheiten als Einflussfaktoren der situativen Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachkräfte.” Frühe Bildung, vol. 14, no. 2, 2025, pp. 72–78, doi:doi.org/10.1026/2191-9186/a000712.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62062
Neufeld, Inga, and Uta Häsel-Weide. “Learning Support Practices in the Fostering of Basic Arithmetic Skills.” Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62063
Häsel-Weide, Uta, and Marcus Nührenbörger. “Practices in Math Discourses in Inclusive Primary School.” Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), 2025.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, Sebastian. “Research on Curriculum Resources in Mathematics Education: A Survey of the Field.” ZDM – Mathematics Education, Springer, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 |
Barzel, Bärbel, et al. “Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts.” mathematik lehren, vol. 242, 2024, pp. 42–47.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 |
Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.” Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, edited by Christian Efing and Zeynep Kalkavan-Aydin, vol. Band 3, DE GRUYTER, 2024, pp. 363–72.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078
Häsel-Weide, Uta, et al. “Fachbezogene Professionalisierung von Fachfremd Mathematik Unterrichtenden Lehrkräften: Retrospektive Selbsteinschätzungen Zur Expertise Im Umgang Mit Schwierigkeiten Beim Mathematiklernen Im Anfangsunterricht Der Grundschule.” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 7, no. 1, 2024, doi:10.11576/hlz-6727.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54144
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “The Meaning Landscape of the Concept of the Total Derivative in Multivariable Real Analysis Textbooks: An Analysis Based on a New Model of Meaning.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01584-w.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Rezat, Sebastian, et al. “Topic Study Group 41: Research and Development on Textbooks and Resources for Learning and Teaching Mathematics.” Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, vol. 1, World Scientific, 2024, pp. 537–545, doi:10.1142/9789811287152_0065.
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
Hoffmann, Max, et al. Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Springer Berlin Heidelberg, 2024, doi:10.1007/978-3-662-67357-7.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 |
Fleischer, Franz Yannik, et al. “Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School.” Statistics Education Research Journal, vol. 23, no. 1, 3, International Association for Statistical Education, 2024, doi:10.52041/serj.v23i1.450.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 |
Biehler, Rolf, and Daniel Frischemeier. “Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe.” Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, doi:10.1007/978-3-658-43964-4_13.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
Biehler, Rolf, and Daniel Frischemeier. Daten-Spürnasen Auf Spurensuche: Datenanalyse in Der Grundschule Mit Digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 |
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Using Academic Mathematical Knowledge When Working on Interface Tasks–Analyses of Pre-Service Teachers’ Arguments about Rotationally Symmetric Figures.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht.” Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule, edited by B. Barzel et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, pp. 97–113, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_7 .
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
Häsel-Weide, Uta, and Melina Wallner. “Achsensymmetrisch?! Praktiken, Soziale Und Sozio-Mathematische Normen Der Begründung Der Achsensymmetrie Ebener Figuren in Der Grundschule.” Journal Für Mathematik-Didaktik, vol. 45, no. 2, 18, 2024, doi:https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Using Academic Mathematical Knowledge When Working on Interface Tasks–Analyses of Pre-Service Teachers’ Arguments about Rotationally Symmetric Figures.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01633-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 |
Hoffmann, Max. “Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers.” Recherches En Didactique Des Mathématiques, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer, Michael, et al., editors. Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
Biehler, Rolf, et al. “New Trends in Didactic Research in University Mathematics Education.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01643-2.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)