Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

551 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62063
Practices in math discourses in inclusive primary school
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: Proceedings of the Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62283
Zahlenmuster und Brüche: Eine Lernumgebung zum algebraischen Denken
S. Rezat, N. Doligkeit, mathematik lehren (2025) 16–22.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62645
Mathematik (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Qualifizierung für das Lehren von Mathematik in der Grundschule
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: C. Cramer, J. König, M. Rothland (Eds.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 2nd ed., Klinkhardt, 2025, pp. 549–555.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63036
The quality of print and digital mathematics curriculum resources
S. Rezat, D. Glasnović Gracin, H. Van Steenbrugge, H. Sievert, in: B. Pepin, I. Kohanová, M.B. Langfeldt (Eds.), Proceedings of the Fifth International Conference on Mathematics Textbook Research and Development., Norwegian University of Science and Technology., 2025, pp. 72–91.
LibreCat | Files available
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63034 | OA
Students’ use of different material resources for specific purposes in the process of learning mathematics
L. Stallmeister, S. Rezat, in: B. Pepin, I. Kohanová, M.B. Langfeldt (Eds.), Proceedings of the Fifth International Conference on Mathematics Textbook Research and Development, Norwegian University of Science and Technology, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60196
The quality of digital curriculum resources for mathematics in German educational policy
S. Rezat, ZDM – Mathematics Education 57 (2025) 891–904.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts
B. Barzel, G. Greefrath, M. Nagel, M. Hoffmann, mathematik lehren 242 (2024) 42–47.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.
S. Prediger, L. Wessel, in: C. Efing, Z. Kalkavan-Aydin (Eds.), Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, DE GRUYTER, Berlin, 2024, pp. 363–372.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54144 LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics
S. Rezat, J. Visnovska, G. Yan, M. Leshota, H. Sabra, in: Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, World Scientific, Shanghai, China, 2024, pp. 537–545.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik
M. Hoffmann, J. Hilgert, T. Weich, Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 | OA
Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe
R. Biehler, D. Frischemeier, in: Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2024.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
Daten-Spürnasen auf Spurensuche: Datenanalyse in der Grundschule mit digitalen Werkzeugen
R. Biehler, D. Frischemeier, Daten-Spürnasen Auf Spurensuche: Datenanalyse in Der Grundschule Mit Digitalen Werkzeugen, Klett Kallmeyer, 2024.
LibreCat
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: B. Barzel, A. Büchter, C. Rütten, F. Schacht, S. Weskamp-Kleine (Eds.), Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, pp. 97–113.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022 LibreCat | DOI
 
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed