Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

536 Publications


2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
Hoffmann, M., Hilgert, J., & Weich, T. (2024). Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-67357-7
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 | OA
Fleischer, F. Y., Podworny, S., & Biehler, R. (2024). Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School. Statistics Education Research Journal, 23(1), Article 3. https://doi.org/10.52041/serj.v23i1.450
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 | OA
Biehler, R., & Frischemeier, D. (2024). Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe. In Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_13
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
Biehler, R., & Frischemeier, D. (2024). Daten-Spürnasen auf Spurensuche: Datenanalyse in der Grundschule mit digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 | OA
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2024). Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2024). Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht. In B. Barzel, A. Büchter, C. Rütten, F. Schacht, & S. Weskamp-Kleine (Eds.), Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule (pp. 97–113). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_7
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
Häsel-Weide, U., & Wallner, M. (2024). Achsensymmetrisch?! Praktiken, soziale und sozio-mathematische Normen der Begründung der Achsensymmetrie ebener Figuren in der Grundschule. Journal Für Mathematik-Didaktik, 45(2), Article 18. https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2024). Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 | OA
Hoffmann, M. (2024). Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers. Recherches En Didactique Des Mathématiques.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer, M., Schmitz, A., & Biehler, R. (Eds.). (2024). Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
Biehler, R., Durand-Guerrier, V., & Trigueros, M. (2024). New trends in didactic research in university mathematics education. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01643-2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Dettelbach, A., & Häsel-Weide, U. (2024). Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘. In C. Bierbrauer, S. Ladel, & M. Platz (Eds.), Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten (pp. 184–200). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Werth, G. (2024). Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024, 1505–1508. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59467 | OA
Miller, K. M., Polman, J. L., Yoon, S. A., Shim, J., Leung, V. Y., Nguyen, Y., Rubin, A., Higgins, T., Karch, J. M., Hammerman, J. K., Matuk, C., DesPortes, K., Amato, A., Dikker, S., Ochoa, X., Romero, E., Podworny, S., Fleischer, Y., Biehler, R., … Louie, J. (2024). Data and Social Worlds: How Data Science Education Supports Civic Participation and Social Discourse. In R. Lindgren, T. I. Asino, E. A. Kyza, C. K. Looi, D. T. Keifert, & E. Suárez (Eds.), Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences-ICLS 2024 (pp. 1863–1870). International Society of the Learning Sciences.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2024). Praktiken der Fördeurng im inklusiven Mathematikunterricht. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 207–210). https://doi.ohttps://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0 rg/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
Schönherr, J. (2024). Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology, 94(2), 407–424. https://doi.org/10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
Schönherr, J., & Schukajlow, S. (2024). Preservice teachers’ judgments of students’ expectations of success and task values: Close relations with their personal task motivation. Teaching and Teacher Education, 148, Article 104659. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104659
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Schönherr, J., Strohmaier, A. R., & Schukajlow, S. (2024). Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education. Educational Research Review, 45, Article 100639. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2024.100639
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Schönherr, J., & Mayer, R. E. (2024). Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling. In Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-71291-3_26
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60103
Langer, W., Bruns, J., & Erhorn, J. (2024). Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf individuelle Förderung im inklusiven Sportunterricht. Journal for Educational Research Online, 2023(1), 51–73. https://doi.org/10.31244/jero.2023.01.03
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed