Jacke, Christoph, and Simon Reynolds. “Forward & Rewind: Retromania in Music Documentary.” Jugend, Musik Und Film., edited by Kathrin Dreckmann et al., dup, 2022, pp. 581–612.
Corall, Niklas. “The Greatest Advantage of Polytheism: Monotheism and Normalization through Truth.” Nietzsche’s Gods, De Gruyter, 2022, doi:10.1515/9783110612172-013.
Rehbock, Stephanie K., et al. “What Kind of Leader Am I? An Exploration of Professionals’ Leader Identity Construal.” Applied Psychology, vol. 72, no. 2, Wiley, 2022, pp. 559–87, doi:10.1111/apps.12389.
Endenich, Christoph, et al. “Wait-and-See-Ism as Partial Adoption of Management Practices: The Rise and Stall of Integrated Reporting.” Strategic Organization, vol. 21, no. 3, SAGE Publications, 2022, pp. 566–95, doi:10.1177/14761270221078605.
Dehn, Freya, et al. “Professionalisierung von Lehramtsstudierenden für sprachbildenden Fachunterricht im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft.” HiBiFo – Haushalt in Bildung & Forschung, vol. 11, no. 3, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2022, pp. 3–17, doi:10.3224/hibifo.v11i3.01.
Dröse, Jennifer, and Lena Wessel. “Prospective Teachers‘ Competence of Fostering Students’ Understanding in Script Writing Task.” Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME, edited by C. Fernandez et al., 2022.
Lentfort, Theresa, et al. “Effective Vocabulary Learning Apps: What Should They Look like? An Evaluation with a Particular View to German Language Acquisition .” Ab Initio Language Teaching in British Higher Education. The Case of German , edited by Ulrike Bavendiek et al., 1st ed., UCL Press, 2022, pp. 167–82, doi:10.14324.
Brachtendorf, Charlotte. “Lil Miquela in the Folds of Fashion: (Ad-)Dressing Virtual Influencers.” Fashion, Style & Popular Culture 9, vol. 4, 2022, pp. 483–99, doi:10.1386/fspc_00157_1.
Krause, Daniel, and Matthias Weigelt. “Mental Rotation of Tactic Board Instructions in Basketball: Domain-Specific Expertise Improves On-Court Performance.” Research Quarterly for Exercise and Sport, vol. 94, no. 2, Informa UK Limited, 2022, pp. 568–77, doi:10.1080/02701367.2021.2022587.
Schleier, Domenik, et al. “Threshold Photoelectron Spectroscopy of Trimethylborane and Its Pyrolysis Products.” Physical Chemistry Chemical Physics, vol. 25, no. 6, Royal Society of Chemistry (RSC), 2022, pp. 4511–18, doi:10.1039/d2cp04513c.
Ertl, Hubert, and Nina-Madeleine Peitz. “Gemeinsam Mehrgleisig an Einem Strang. Begleitforschung in InnoVET Als Grundlage Für Nachhaltige Translationsprozesse Bei Programmdurchführungen.” Zeitschrift Für Berufs- Und Wirtschaftspädagogik, vol. 118, no. 4, 2022, pp. 659–69.
Gburrek, Tobias, et al. “Informed vs. Blind Beamforming in Ad-Hoc Acoustic Sensor Networks for Meeting Transcription.” 2022 International Workshop on Acoustic Signal Enhancement (IWAENC), IEEE, 2022, doi:10.1109/IWAENC53105.2022.9914772.
Ebbers, Janek, et al. “Threshold Independent Evaluation of Sound Event Detection Scores.” Proceedings of the IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 2022.
Philippi, Martina, et al. “KI im Einsatz. Interdisziplinäre Herausforderungen im Projekt UAV-Rescue.” Mensch und Computer 2022 - Workshopband, edited by K. Marky et al., 2022, doi:10.18420/muc2022-mci-ws10-332.
Auer, Thorsten Fabian, et al. “Same Different but Not Same Same: Ethnic Discrimination in Application Procedures in the German Public Sector.” Empirical Economics Letters, vol. 21, no. 7, 2022, pp. 47–55.
Auer, Thorsten Fabian, et al. “Betriebliche Gesundheitsförderung: Ein leeres Versprechen?” Public Health Forum, vol. 30, no. 3, Walter De Gruyter GmbH, 2022, pp. 214–16, doi:10.1515/pubhef-2022-0069.
Bloch-Mullins, Corinne, et al. “Themes from the Philosophy of Robert Brandom.” Journal of Transcendental Philosophy, vol. 3, no. 1, Walter de Gruyter GmbH, 2022, pp. 1–2, doi:10.1515/jtph-2022-0008.
Pinsch, Jan Christian. “Rezension zu Heinrich Wilhelm Schäfer, Die Taufe des Leviathan. Protestantische Eliten und Politik in den USA und Lateinamerika, Bielefeld 2021.” Paderborner Historische Mitteilungen, vol. 35, 2022, pp. 72–78.
Neumann, Anna. “‘Nichts über uns ohne uns’. Wie Wissenstransfer inklusiv und partizipatorisch gestaltet werden kannWissenstransfer als Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher ForschungWissenstransfer als Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung.” Wissenstransfer als Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, edited by Anda-Lisa Harmening et al., 2022, pp. 259–82.
Neumann, Anna. “Kannst du dieses Mal meine Stimme hören? Von unerfüllten und unerfüllbaren Träumen, Gottesklage und Ableismus.” Praxis Inklusion. Religionspädagogische Fachzeitschrift: Träume, no. 1, 2022, pp. 8–9.
Abdelrahem, Mohammed. “Auswirkung der Theologie auf das rechtsphilosophische Denken der Muʿtazila: Lektüre bei al-Qāḍī ʿAbd al-Ǧabbār.” Zeitschrift für Recht und Islam / Journal of Law & Islam, no. 13/14, 2022, pp. 57–80.
Schneider, Jennifer Nicole. Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Entrepreneurship, Green Business. 2022.
Schneider, Jennifer Nicole. EU-CERT. First Transnational Project Meeting. Presentation at the EU-CERT Meeting: Financial, Marketing and Dissemination. 2022.
Schneider, Jennifer Nicole. Family Business Library. Presentation at the LTTA of FBL: Motivation, Barriers and Problems While Starting a Business. 2022.
Brock, Jonathan, et al. “Nutzung von Process Mining in RPA-Projekten.” Praxishandbuch Robotic Process Automation (RPA), Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, doi:10.1007/978-3-658-38379-4_5.
Kaiser, Lydia, et al. “Report on the E-TEMS 2022 Doctoral Workshop ‘Smart Cities as System of Systems.’” 2022 IEEE European Technology and Engineering Management Summit (E-TEMS), IEEE, 2022, doi:10.1109/e-tems53558.2022.9944419.
Rüppel, Annette, et al. “Influence of Processing Glass-Fiber Filled Plastics on Different Twin-Screw Extruders and Varying Screw Designs on Fiber Length and Particle Distribution.” Polymers, vol. 14, no. 15, 3113, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/polym14153113.
Schneider, Martin, et al. “Identification of Human and Organizational Key Design Factors for Digital Maturity – A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis.” Proceedings of the Design Society, vol. 2, Cambridge University Press (CUP), 2022, pp. 791–800, doi:10.1017/pds.2022.81.
Hoppe, Julia Amelie, et al. “When Do Individuals Choose Care Robots over a Human Caregiver? Insights from a Laboratory Experiment on Choices under Uncertainty.” Computers in Human Behavior Reports, vol. 9, 100258, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.chbr.2022.100258.
Knorr, Karin, and Franziska Hein-Pensel. “Since Albert and Whetten: The Dissemination of Albert and Whetten’s Conceptualization of Organizational Identity.” Management Review Quarterly, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s11301-022-00311-7.
Hoppe, Julia Amelie, et al. “When Do Individuals Choose Care Robots over a Human Caregiver? Insights from a Laboratory Experiment on Choices under Uncertainty.” Computers in Human Behavior Reports, 100258, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.chbr.2022.100258.
Hoppe, Julia A., et al. “When Do Individuals Choose Care Robots over a Human Caregiver? Insights from a Laboratory Experiment on Choices under Uncertainty.” Computers in Human Behavior Reports, vol. 9, 100258, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.chbr.2022.100258.
Hoppe, Julia Amelie, et al. “Perception of Society’s Trust in Care Robots by Public Opinion Leaders.” International Journal of Human–Computer Interaction, Informa UK Limited, 2022, pp. 1–17, doi:10.1080/10447318.2022.2081283.
Sommer, Christian, and Daniela Szczesny. “Organisation der dualen Berufsausbildung zum/zur Verkäufer:in und Kaufmann:frau im Einzelhandel im Zeichen der COVID-19-Pandemie.” Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s). Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern., edited by Dietmar Heisler and Jörg A. Meier, 2022, pp. 329–48, doi:10.3278/9783763972579.
Caruso, Carina, et al. “Zum Ausmaß und Zusammenhang der unterrichtsbezogenen Nutzung digitaler Medien mit der Medienkompetenz von Lehrkräften unter Berücksichtigung von Hintergrundmerkmalen.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 2, 2022, pp. 347–61.
Bartels, Lara, and Martin Kesternich. Motivate the Crowd or Crowd-Them Out? The Impact of Local Government Spending on the Voluntary Provision of a Green Public Good. ZEW Discussion Paper 22-040, 2022, doi:10.2139/ssrn.4251592.
Chlond, Bettina, et al. More Money or Better Procedures? Evidence From an Energy Efficiency Assistance Program. ZEW Discussion Paper 22-020, 2022, doi:10.2139/ssrn.4151557.
Kesternich, Martin, and Kathrine von Graevenitz. Gas- Statt Preisbremse: Wie Die Umsetzung von Unterstützungsprogrammen Zum Gassparen Für Haushalte Und Unternehmen Gelingen Kann. ifo Schnelldienst 11/2022, 21-24, 2022.
Krings, Sarah Claudia, et al. “Design and Evaluation of AR-Assisted End-User Robot Path Planning Strategies.” Proceedings of the 14th ACM SIGCHI Symposium on Engineering Interactive Computing Systems (EICS 2022), 2022.
Bossek, Jakob, and Frank Neumann. “Exploring the Feature Space of TSP Instances Using Quality Diversity.” Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference, Association for Computing Machinery, 2022, pp. 186–194, doi:10.1145/3512290.3528851.
Bossek, Jakob, et al. “Evolutionary Diversity Optimization for Combinatorial Optimization: Tutorial at GECCO’22, Boston, USA.” Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion, Association for Computing Machinery, 2022, pp. 824–842, doi:10.1145/3520304.3533626.
Heins, Jonathan, et al. “BBE: Basin-Based Evaluation of Multimodal Multi-Objective Optimization Problems.” Parallel Problem Solving from Nature (PPSN XVII), edited by Günter Rudolph et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 192–206, doi:10.1007/978-3-031-14714-2_14.
Nikfarjam, Adel, et al. “Co-Evolutionary Diversity Optimisation for the Traveling Thief Problem.” Parallel Problem Solving from Nature (PPSN XVII), edited by Günter Rudolph et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 237–249, doi:10.1007/978-3-031-14714-2_17.
Clever, Lena, et al. “Process-Oriented Stream Classification Pipeline: A Literature Review.” Applied Sciences, vol. 12, no. 18, {Multidisciplinary Digital Publishing Institute}, 2022, p. 9094, doi:10.3390/app12189094.
Rook, Jeroen, et al. “On the Potential of Automated Algorithm Configuration on Multi-Modal Multi-Objective Optimization Problems.” Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion, Association for Computing Machinery, 2022, pp. 356–359, doi:10.1145/3520304.3528998.
Dübbert, Alexander, and Alexander Kuhnau. “Langhaarmädchen und Seinz. Geschlechterstereotype in Markennamen entdecken.” Praxis Deutsch, vol. 296, Friedrich Verlag, 2022, pp. 32–37.
Schulte Eickholt, Swen, and René Perfölz. “ Interkulturelle Gattungstransfers Und - Transformationen Zwischen Europa Und Der Türkei Am Beispiel Des Schelmenromans.” Jahrbuch Für Interantionale Germanistik. Wege Der Germanistik in Transkultureller Perspektive. Akten Des XIV. Kongresses Der Interantionelen Vereinigung Für Germanistik (IVG) (Bd. 11), edited by Laura Auteri et al., 2022, pp. 468–508.
Koch, Reinald, et al. Losses Never Sleep - The Effect of Tax Loss Offset on Stock Market Returns during Economic Crises. 2022, doi:10.2139/ssrn.4096944.
Pape, S., et al. “‘Authentic Englishes.Nrw’ – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English.” Anglistik, vol. 33, no. 2, Universitatverlag WINTER Heidelberg, 2022, pp. 15–27, doi:10.33675/angl/2022/2/6.
Fiege, Amanda Sophie, and Stefan Pape. “Moodle in der Hochschullehre: Struktur durch HTML-Code.” #MoodleKannMehr – nicht nur im Distanzunterricht! , edited by Tanja Krähwinkel, Visual Ink Publishing, 2022, pp. 76–78.
Arian, Bahman, et al. “Produktkennzeichnung Durch Lokal Definierte Einstellung von Ferromagnetischen Eigenschaften Beim Drückwalzen von Metastabilen Stahlwerkstoffen.” 36. Aachener Stahlkolloquium – Umformtechnik “Ideen Form Geben“, 2022, pp. 333–47.
Betz, Stefan. “Lagerkapazitätsdimensionierung als betriebswirtschaftliches Entscheidungsproblem.” Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Controlling und Logistik, edited by Stefan Betz, 2nd ed., Dr. Kovac, 2022, pp. 307–37.
Betz, Stefan. “Strategische Erfolgsplanung für Produktinnovationen.” Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Controlling und Logistik, edited by Stefan Betz, 2nd ed., Dr. Kovac, 2022, pp. 89–115.
Taschl-Erber, Andrea. “Gottesbilder in Den Deuteropaulinen. Metaphernrezeption Im Kontext von Bildfeldtraditionen.” Gottes-Bilder. Zur Metaphorik Biblischer Gottesrede , edited by Veronika Burz-Tropper, vol. 232, 2022, pp. 187–206, doi:10.17433/978-3-17-040979-8.
Taschl-Erber, Andrea, et al., editors. „Die desinfizierte Gesellschaft. Zwischen Schutz des Sozialen und Entsozialisierung in (post)pandemischen Zeiten“. 2022.
Hüster, Jonas Maximilian. Zum Potential von Lernmaterial für den Einsatz im konfessionell-kooperativen Religionsunterricht: eine qualitative Inhaltsanalyse von Unterrichtsentwürfen zum Thema Märtyrerinnen und Märtyrer. 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1622.
Rezat, Sara, and Oliver Scholle. “Fridolin-Duck Karotti. Mit einem kollaborativem Schreibtool gemeinsam Fantasietiere beschreiben.” Praxis Deutsch, no. 292, Kallmeyer bei Klett, 2022, pp. 22–31.
Bonanati, Sabrina, et al. “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung.” MedienPädagogik, vol. 46, 2022, pp. 72–92, doi:10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
Kurock, Ricarda, et al. “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review.” Adolescent Research Review, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s40894-022-00189-2.
Kurock, Ricarda, et al. “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet.” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, 2022, pp. 12–32.
Gruchel, Nicole, et al. “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler.” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, 2022, pp. 204–21.
Haacke-Werron, Stefanie, et al. “Einleitung.” Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron et al., WBV, 2022, pp. 9–18.
Feng, Yuanhua, et al. “The Smoots Package in R for Semiparametric Modeling of Trend Stationary Time Series.” The R Journal, vol. 14, no. 1, The R Foundation, 2022, pp. 182–95, doi:10.32614/rj-2022-017.
Lin-Januszewski, Liang-Wen. Put in the Time and Effort to Write Rigorous, Well-Thought-out Reviews”: Interview with Greg William Misiaszek, Executive Editor of “Teaching in Higher Education". ECHER Blog, 2022.
Arslan, Kader, and Matthias Trier. “Towards a Process Model for Social Media Marketing.” Proceedings of the 33rd Australasian Conference on Information Systems (ACIS 2022), 2022.
Pauls, Karina. “Beispiel aus der Lehrpraxis: Künstlerische Prozesse am Anfang des Studiums.” Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, edited by Karina Pauls, vol. 1, ATHENA/wbv, 2022, pp. 83–99.
Pauls, Karina. “Skulptur als Herausforderung für den Kunstunterricht.” Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, edited by Karina Pauls, vol. 1, ATHENA/wbv, 2022, pp. 9–41.
Pauls, Karina. “Arts and Crafts-Bewegung.” Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering et al., 2nd ed., vol. 5954, ATHENA/wbv, 2022, pp. 41–43.
Pauls, Karina, and Nadja Nafe. “Inszenierung.” Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering et al., 2nd ed., vol. 5954, ATHENA/wbv, 2022, pp. 253–55.
Borghini, Nicolas, et al. “Statistical Analysis of Initial State and Final State Response in Heavy-Ion Collisions.” Phys. Rev. C 107 (2023) 034905, 2022, doi:10.1103/PhysRevC.107.034905.
Lesch, Elena, et al. “Plant Mitochondrial RNA Editing Factors Can Perform Targeted C-to-U Editing of Nuclear Transcripts in Human Cells.” Nucleic Acids Research, vol. 50, no. 17, Oxford University Press (OUP), 2022, pp. 9966–83, doi:10.1093/nar/gkac752.
Hohmann, Sascha. “Das Hubble-Teleskop: Mehr als 30 Jahre Beobachtung.” Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, vol. 4, no. 2022, Friedrich-Verlag, 2022, pp. 21–25.
Stoffels, Gero, and Sascha Hohmann. “Comparison: Stochastics with a Focus on Probability Theory.” Comparison of Mathematics and Physics Education II. Examples of Interdisciplinary Teaching at School, edited by Frederik Dilling and Simon Kraus, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 277–98, doi:10.1007/978-3-658-36415-1_20.
Hohmann, Sascha, and Felicitas Pielsticker. “Comparison: Equations in Mathematics and Physics Education.” Comparison of Mathematics and Physics Education II. Examples of Interdisciplinary Teaching at School, edited by Frederik Dilling and Simon Kraus, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 97–116, doi:10.1007/978-3-658-36415-1_7.
Gschwind, Stéphane, et al. “Das Stellarium Gornergrat: Ein ferngesteuertes Observatorium für Bildungszwecke.” Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, vol. 1, no. 2022, Friedrich-Verlag, 2022, pp. 32–36.
Kißling, Magdalena. “Wortkritik als Aufgabenfeld einer diversitätssensiblen Literaturdidaktik. Das Verfahren der Dechiffrierung als ein Weg fachintegrativer Verankerung von Diversitätssensibilität.” Diversitätsorientierte Deutschdidaktik: Theoretisch-konzeptionelle Fundierung und Perspektiven für empirisches Arbeiten. Band 4 SLLD (B) , edited by Wiebke Dannecker and Kirsten Schindler, Open Access, 2022, pp. 35–50, doi:https://doi.org/10.46586/SLLD.223.
Kißling, Magdalena. “‚Nofretete-Mädchen‘ als Aufstörende des Adipositas-Mythos. Interkulturelle Perspektive auf Adoleszenz am Beispiel von Stefanie Höflers Tanz der Tiefseequalle.” Adoleszenz und Alterität. Synergien aktueller Ansätze der interkulturellen Literaturwissenschaft und -didaktik, edited by Stefanie Jakobi et al., 2022, pp. 165–83.
Eremin, Oxana. “Eine Kulinarische Geschlechterordnung? Die Polarisierung von Geschlecht Im Kontext Medialer Inszenierung Und Alltagsweltlicher Darstellungen Des Kulinarischen.” GENDER. Zeitschrift Für Geschlecht, Kultur Und Gesellschaft, vol. 14, no. 3, 2022, pp. 58–72.
Eremin, Oxana, et al. “(K)Eine Frage Des Wissens: Zum Verhältnis von Gender Studies & Wissenstransfer.” Wissenstransfer Als Aufgabe, Herausforderung Und Chance Kulturwissenschaftlicher Forschung. , edited by Anda-Lisa Harmening et al., vol. 1, wbg, 2022, pp. 323–52.
Eremin, Oxana. “Foodwork: Schlaglichter Auf Das Themenfeld von Essen, Kochen Und Geschlecht.” Soziale Passagen. Journal Für Empirie Und Theorie Sozialer Arbeit, vol. 14, no. 2, 2022, pp. 271–87.
Moritzer, Elmar, and Felix Hecker. “VALIDATION AND COMPARISON OF FEM-SIMULATION RESULTS OF THE FUSED DEPOSITION MODELING PROCESS UNDER CONSIDERATION OF DIFFERENT MESH RESOLUTIONS.” Proceedings of the 33rd Annual Freeform Fabrication Symposium, edited by David L. Bourell et al., 2022, pp. 2011–18, doi:10.26153/tsw/44657.
Autsch, Sabiene. “New York als Material - Künstlerische Forschung im Spannungsfeld von Kunstgeschichte, Kunstpraxis und Vermittlung.” Kunstpädagogik und ... Bezugsfelder und Perspektiven kunstpädagogischer Theorie und Praxis, edited by Sara Hornäk and Susanne Henning, Athena, 2022, pp. 248–71.
Autsch, Sabiene, and Tim Pickartz. “Die ASK und ihre Ausstellungen. Ein Visual Essay.” Bis hierhin und weiter. Hundert Jahre Arbeitsgemeinschaft Siegerländer Künstlerinnen und Künstler [= Publikation anlässlich der gleichnamigen Ausstellung, Städtische Galerie Haus See, Siegen, 29. Mai - 03. Juli 2022], edited by Arbeitsgemeinschaft Siegerländer Künstlerinnen und Künstler e.V., 2022, pp. 30–49.
Goller, Michael, et al. “Erkenntnisse Zur Verbesserung von Mentoringprozessen in Der Lehrer:Innenausbildung.” SEMINAR – Lehrerbildung Und Schule, vol. 28, no. 4, 2022, doi:10.3278/SEM2204W006.
Hrnjadovic, Damir. “Möglichkeiten und Grenzen der Messung, Kontrolle und Sicherung der Qualität logistischer Prozesse.” Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Logistik und Controlling, edited by Stefan Betz, 2nd ed., Dr. Kovac, 2022, pp. 145–91.
Fiedler, Moritz. “Implikationen einer wertorientierten Unternehmensführung für Standortplanungsentscheidungen.” Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Logistik und Controlling, edited by Stefan Betz, 2nd ed., Dr. Kovac, 2022, pp. 193–235.
Osthoff, Lennart. “Betriebliche Standortplanung international agierender Unternehmen.” Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Logistik und Controlling, edited by Stefan Betz, 2nd ed., Dr. Kovac, 2022, pp. 239–68.
Opitz, Oliver. “Kategorisierungsmöglichkeiten für die Erzeugung von Dienstleistungen.” Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Logistik und Controlling, 2nd ed., Dr. Kovac, 2022, pp. 13–46.
Faupel, Christian. “Entscheidungsunterstützung durch das Controlling mittels Reporting Design.” Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Logistik und Controlling, edited by Stefan Betz, 2nd ed., Dr. Kovac, 2022, pp. 119–43.
Merten, Mathias, et al. “Gekoppelte Simulation des resistiven Schnellerwärmens für Fertigungsprozesse mit integrierter Wärmebehandlung am Beispiel der Titanlegierung Ti-6Al-4V.” Workshop Warmblechumformung, edited by Marion Merklein, vol. 17, Lehrstuhl für Fertigungstechnologie, 2022.
Löhr, Bernd, et al. “Process Mining of Knowledge-Intensive Processes: An Action Design Research Study in Manufacturing.” International Conference on Business Process Management, 2022, doi:10.1007/978-3-031-16103-2_18.
Strohmeier, Stefan, et al. “(How) Do Advanced Data and Analyses Enable HR Analytics Success? A Neo-Configurational Analysis.” Baltic Journal of Management, vol. 17, no. 3, Emerald, 2022, pp. 285–303, doi:10.1108/bjm-05-2021-0188.
Jakob, Eva Alexandra, et al. “Like It or Not: When Corporate Social Responsibility Does Not Attract Potential Applicants.” Journal of Business Ethics, vol. 178, pp. 105–27.
Schmidt, Eva. “The Case of Mesut Özil: A Symbol of (Non-) Integration? An Analysis of German Print Media Discourses on Integration.” Discourse & Communication , vol. 16, no. 3, 2022, doi:10.1177/17504813221101823 .
Robaszkiewicz, Maria Anna. “Die Erde und die Welt. Wie wir Hannah Arendt in Anthropozän lesen können.” Anfangen! Politik im Anthropozän. Beiträge der 24. Hannah Arendt Tage 2021, edited by Franziska Martinsen, Velbrück Wissenschaft, 2022, pp. 27 – 43.
Robaszkiewicz, Maria Anna. “Georg Brunn/Claus Beisbard [Hg.], Mit Philosophie Die Welt Verändern, Basel: Schwabe Verlag 2020.” Zeitschrift Für Didaktik Der Philosophie Und Ethik, vol. 3, 2022, p. 117.
Qudus, Umair, et al. “HybridFC: A Hybrid Fact-Checking Approach for Knowledge Graphs.” The Semantic Web -- ISWC 2022, edited by Ulrike Sattler et al., Springer International Publishing, pp. 462--480, doi:10.1007/978-3-031-19433-7_27.
Schnedler, Wendelin. “The Broken Chain: Evidence against Emotionally Driven Upstream Indirect Reciprocity.” Games and Economic Behavior, vol. 136, Elsevier BV, 2022, pp. 542–58, doi:10.1016/j.geb.2022.10.008.
Caron, Matthew. “Shortcut Learning in Financial Text Mining: Exposing the Overly Optimistic Performance Estimates of Text Classification Models under Distribution Shift.” 2022 IEEE International Conference on Big Data (Big Data), IEEE, 2022, doi:10.1109/bigdata55660.2022.10020933.
Caron, Matthew, et al. “Towards Automated Moderation: Enabling Toxic Language Detection with Transfer Learning and Attention-Based Models.” 55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), 2022.
Steinhoff, Lena, et al. “Commentaries on Relationship Marketing: The Present and Future of Customer Relationships in Services.” Journal of Service Management Research, vol. 6, no. 1, 2022, pp. 2–27, doi: 10.5771/2511-8676-2022-1-2.
Alberternst, B., et al. “Theorizing Marketplace Solidarity Systems: From Consumer–Firm Dyads to Structures of Mutual Support.” 2022 AMA Summer Marketing Educators’ Conference Proceedings, Chicago, 2022.
Garnefeld, I., et al. “How Do I Tell Them? Analyzing Companies’ Provision of Rejection Reasons in Product Testing Programs.” 2022 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, Las Vegas, 2022.
Becker, M., et al. “The Role of Self-Rewarding Behavior in Cashback Loyalty Programs.” Proceedings of the 51st European Marketing Academy (EMAC) Conference, Budapest., 2022.
Kletetzka, Ivo, et al. “Effects of Spherical Fillers on the Processability and Mechanical Properties of PA613 and PP-Based LS Dry Blends.” Proceedings of the 33th Annual International Solid Freeform Fabrication Symposium, vol. 33, Laboratory for Freeform Fabrication and University of Texas, 2022, doi:http://dx.doi.org/10.26153/tsw/44558.
Kletetzka, Ivo, et al. “Shelf Life of Polyamide 12 (PA2200) Laser Sintering Powder.” Proceedings of the 33th Annual International Solid Freeform Fabrication Symposium, vol. 33, Laboratory for Freeform Fabrication and University of Texas, 2022, doi:http://dx.doi.org/10.26153/tsw/44555.
Bröker, Christina. “Rezension zu: Müsegades, Benjamin: Heilige in der mittelalterlichen Bischofsstadt. Speyer und Lincoln im Vergleich (11. bis frühes 16. Jahrhundert). Wien 2021.” HsozKult, 2022.
Büker, Petra, et al. “Inklud-e: Sensibilität Für Inklusion Durch Fallarbeit Entwickeln – Professionalisierung Angehender Grundschullehrkräfte in Digitalen Lehr-/Lernformaten.” Reflexion Und Reflexivität Im Kontext Grundschule. Perspektiven Für Forschung, Lehrer:Innenbildung Und Praxis, edited by Eva Gläser et al., vol. 26, Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 52–57.
Büker, Petra, et al. “Inklusions- und digitalisierungsbezogene Kompetenzanforderungen in der Lehrkräftebildung verzahnen: Theoretische und konzeptionelle Grundlagen der Lehr-/Lernumgebung inklud.nrw.” HLZ- Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 5, no. 1, 2022, pp. 337–55, doi:10.11576/hlz-5960.
Büker, Petra, et al. “Professionalisierung Angehender Grundschullehrkräfte Für Inklusion. Aktuelle Herausforde-Rungen Für Die Universitäre Lehrer*innenbildung.” Professionalisierung von Grundschullehrkräften, edited by Ingelore Mammes and Carolin Rotter, Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 276–92.
Büker, Petra, et al. inklud.nrw – fallbasiertes Lehren und Lernen mit OER zum vernetzen Aufbau von Inklusionssensibilität und digitalisierungsbezogenen Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung. Posterbeitrag an der 30. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Regensburg. 2022.
Büker, Petra, et al. Lehrer:innenbildung | OER | Inklusion. Förderung inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung mit Lehr-/Lernumgebungen im OER Format. Beitrag an der Herbsttagung der Sektion Medienpädagogik der DGfE an der Universität Bielefeld. 2022.
Büker, Petra, et al. inklud-e: Professionalisierung für Inklusion und Digitalisierung durch multimediale Formen der Fallarbeit im Lehramtsstudium. Posterbeitrag am 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) mit dem Themenschwerpunkt "ENT|GRENZ|UNGEN“ an der Universität Bremen. Online. 2022.
Büker, Petra, et al. Schule in ihrer Komplexität wahrnehmen, analysieren, reflektieren - ein hochschuldidaktisches Konzept zur Arbeit mit 360° Videos. Workshop im Rahmen der Tagung „Inverted Classroom and beyond meets Tag der Lehre 2022" an der Universität Paderborn. Online. 2022.
Büker, Petra, and Jana Herding. “Zwischen Konformität und Autonomie: Handlungsempfehlungen von Fünftklässler:innen zur Bewältigung des Grundschulübergangs.” Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis, edited by Eva Gläser et al., vol. 26, Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 203–08.
Büker, Petra, et al. „Unterschiedliche Perspektiven auf ein und das selbe Kind – Bildungsdokumentation in der inklusiven Schule multiprofessionell gestalten“. Workshop im Rahmen der Lehr- und Lernmittelbörse des Inklusionsteams des Märkischen Kreises. Lehrer:innenfortbildung. Online. 2022.
Büker, Petra, et al. Zusammenspiel von Infrastruktur und Technologie mit der Entwicklung einer digitalen Lehr-/Lernkultur an der Hochschule. Workshop auf der Tagung “Digitale Transformation der Hochschullehre durch digitale Kompetenzen als offene Bildungsressourcen” ausgerichtet vom Landesportal ORCA.nrw in Kooperation mit der Digitalen Hochschule NRW, dem Ministerium für Kultur und Wissenschaft NRW und dem Stifterverband. 2022.
Büker, Petra, et al. Partizipatives Forschen mit Kindern. Kritische Anfragen an ein klärungsbedürftiges Paradigma. Symposium an der 30. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität Regensburg. 2022.
Albus, Vanessa. “Mein Stl ist ein Tanz. Nietzsches Über Wahrheit und Lüge im außermoralischen Sinne im sprachsensiblen Unterricht.” ZDPE, vol. 3, 2022, pp. 59–67.
Albus, Vanessa, and Ralf Glitza. “Friedrich Nietzsche. Zur philosophiedidaktischen Kanonisierung eines vieldeutigen Werks.” ZDPE, vol. 3, 2022, pp. 3–9.
Albus, Vanessa. “Blütenlese, Getreideernte oder Baumfällung? Untersuchungen zum kanonorientierten und sprachsensiblen Philosophieunterricht mit Ganzschriften.” Ganzschriften im Philosophie- und Ethikunterricht. Anachronismus in Zeiten der Digitalisierung oder Gegengewicht zur Häppchenkultur?, edited by Sophia Gerber et al., 2022, pp. 50–59.
Rumlich, Dominik, and Frauke Matz. “Nachwuchs-Café (Reloaded): Standortbestimmungen.” Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, edited by Eva Wilden et al., Bielefeld, 2022.
Ackermann, Domenik. “The Offering of Incense: Jewish Mystical Perspectives on Disease and Healing*.” Dialog, vol. 61, no. 2, Wiley, 2022, pp. 119–24, doi:10.1111/dial.12730.
Blank, Andreas, and Francesco Toto, editors. “Esteem and Self-Esteem in the British and the French Moralists: A Comparative Approach. .” Rivista Di Filosofia, vol. 113, no. 2, 2022, pp. 175–360.
Blank, Andreas. “‘Helvétius and His Critics: Esteem, Benevolence and the Question of the Diminution of the Individual.’ .” Historia Philosophica , vol. 20, no. 1, 2022, pp. 193–204.
Blank, Andreas. “‘Self-Deception and Illusions of Esteem: Contextualizing Du Châtelet’s Challenge.’ .” Époque Émilienne. Philosophy, Science and Culture in the Age of Émilie Du Châtelet. , edited by Ruth Hagengruber, Springer, 2022, pp. 391–410.
Blank, Andreas. “‘Confessionalization and Natural Philosophy.’ .” The Cambridge History of Philosophy of the Scientific Revolution. , edited by Dana Jalobeanu and David Marshall Miller, Cambridge University Press, 2022, pp. 111–27.
Blank, Andreas. “‘Santorio and Leibniz on Natural Immortality: The Question of Emergence and the Question of Emanative Causation.’” Santorio Santori and the Emergence of Quantified Medicine. , edited by Fabrizio Bigotti and Jonathan Barry, Palgrave, 2022, pp. 191–216.
Blank, Andreas. “‘Common Notions and Immortality in Digby and the Early Leibniz.’ .” The Philo-Sophy of Kenelm Digby (1603–1665)., edited by Laura Georgescu and Han Thomas Adriaenssen, Springer, 2022, pp. 59–87.
Blank, Andreas. “Rezension von Martin Mulsow und Asaph Ben-Tov (eds.), Knowledge and Profanation. Transgressing the Boundaries of Religion in Pre-Modern Scholarship .” Quellen und Forschungen aus italienischen Archiven und Bibliotheken , vol. 102, 2022, pp. 569–70.
Blank, Andreas. “‘Jacob Schegk on Plants, Medicaments and the Question of Emergence.’ .” Mechanism, Life and Mind in Modern Natural Philosophy. , edited by Charles Wolfe, 2022, pp. 27–47.
Eke, Norbert. “„Die Räume richtig auseinanderhalten“. Anmerkungen zum Politischen im Gegenwartstheater.” Wege der Germanistik in transkultureller Perspektive. Akten des XIV. Kongresses der Internationalen Vereinigung für Germanistik (IVG) , vol. 5, Peter Lang , 2022, pp. 280–89.
Wells, Aaron. “Du Châtelet’s Libertarianism.” History of Philosophy Quarterly, vol. 38, no. 3, University of Illinois Press, 2022, pp. 219–41, doi:10.5406/21521026.38.3.02.
Wells, Aaron. “Science and the Principle of Sufficient Reason: Du Châtelet Contra Wolff.” HOPOS: The Journal of the International Society for the History of Philosophy of Science, vol. 13, no. 1, University of Chicago Press, 2022, pp. 24–53, doi:10.1086/723961.
Wells, Aaron. “Incompatibilism and the Principle of Sufficient Reason in Kant’s Nova Dilucidatio.” Journal of Modern Philosophy, vol. 4, no. 1, Aperio Press, 2022, doi:10.32881/jomp.147.
Wells, Aaron. “Jörg Noller and John Walsh (Eds), Kant’s Early Critics on Freedom of the Will Cambridge: Cambridge University Press, 2022 Pp. Xlvii + 315 ISBN 9781108482462 (Hbk) £74.99.” Kantian Review, vol. 27, no. 4, Cambridge University Press (CUP), 2022, pp. 673–77, doi:10.1017/s1369415422000401.
Bröker, Christina. “Verbally Resisting Taxes in Medieval England. Arguments, Anger and the (In)Ability to Prevent Tax Avoidance in the Reign of Henry III.” Histories of Tax Evasion, Avoidance and Resistance, Routledge, 2022, doi:10.4324/9781003333197-12.
Neumann, Arne, et al. “An Architecture Concept for Short- and Long-Term Resource Planning in the Industry 4.0 Environment.” 2022 IEEE 18th International Conference on Factory Communication Systems (WFCS), IEEE, 2022, doi:10.1109/wfcs53837.2022.9779161.
Blank, Andreas. “‘Christoph Besold on Confederation Rights and Duties of Esteem in Diplomatic Relations.’ .” Intellectual History Review , vol. 32, no. 1, 2022, pp. 51-7ß.
Blank, Andreas. “‘Pufendorf and Leibniz on Duties of Esteem in Diplomatic Relations.’ .” Journal of International Political Theory , vol. 18, no. 2, 2022, pp. 186–204.
Blank, Andreas. “‘Esteem and Self-Esteem in Early Modern Ethics and Politics. An Overview.’ .” Intellectual History Review, vol. 32, no. 1, 2022, pp. 1–14.
Eke, Norbert. “[zu:] Louis Ginzberg: Die Legenden der Juden. Hg. von Andreas Kilcher und Joanna Nowotny.” Zeitschrift für deutsche Philologie, vol. 142, no. 4, Jüdischer Verlag, 2022, pp. 631–33.
Bayer, Christian, et al. Beste Bedingungen für junge Ökonominnen und Ökonomen? Neue Daten und Empfehlungen der AG Nachwuchs im Verein für Socialpolitik. Verein für Socialpolitik und Joachim Herz Stiftung, 2022.
Sureth-Sloane, Caren. “Steuerpolitische Perspektiven der neuen Legislaturperiode - Chancen und Herausforderungen.” FinanzRundschau, vol. 104, no. 8, 2022, pp. 325–31.
Interdisziplinäre Kommission für Pandemieforschung, DFG, and Caren Sureth-Sloane. Wissenschaften in der Coronavirus-Pandemie - Erkenntnisse, Wissens- und Handlungslücken sowie Schlussfolgerungen für die Vorbereitung auf künftige Pandemien. 2022.
Duderija, B., et al. “Electrografting of BTSE: Zn Films for Advanced Steel-Aluminum Joining by Plastic Deformation.” Journal of Advanced Joining Processes, vol. 7, 100137, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.jajp.2022.100137.
Schreckenberg, Stefan. “Zwischen Irrenhaus und Sehnsuchtsort – Die Transición im spanischen Drama.” Zwischen Aufbruch und Krise – Narrative Auseinandersetzungen mit der spanischen Transición und der deutschen ‚Wende‘, edited by Stefan Schreckenberg and Daniel Verdu Schumann, Winter, 2022, pp. 231–48.
Köhler, Daniel, et al. “Investigations on Combined <I>In Situ</I> CT and Acoustic Analysis during Clinching.” Key Engineering Materials, vol. 926, Trans Tech Publications, Ltd., 2022, pp. 1489–97, doi:10.4028/p-32330d.
Busch, Matthias, et al. “Approach to Determine the Characteristic Dimensions of Clinched Joints by Industrial X-Ray Computed Tomography.” E-Journal of Nondestructive Testing, vol. 27, no. 12, NDT.net, 2022, doi:10.58286/27519.
Köhler, Daniel, et al. “Untersuchung zum Einfluss radioopaker Zwischenschichten bei der in-situ CT geclinchter Verbindungen.” Tagungsband zur Werkstoffprüfung 2022, edited by Martina Zimmermann, 2022.
Köhler, Daniel, et al. “Clinching in In Situ CT—A Novel Validation Method for Mechanical Joining Processes.” The Minerals, Metals & Materials Series, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-06212-4_75.
Tuisku, Outi, et al. “Assistant Nurses and Orientation to Care Robot Use in Three European Countries.” Behaviour & Information Technology, vol. 42, no. 6, Informa UK Limited, 2022, pp. 758–74, doi:10.1080/0144929x.2022.2042736.
Meyer-Hamme, Johannes, et al. “Fallbeschreibungen im Vergleich: Ähnlichkeiten, Widersprüche, Spannungsfelder.” Geschichten im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft, edited by Viola Georgi et al., 2022, pp. 232–330.
Meyer-Hamme, Johannes, et al. “Geschichten im Wandel. Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft – Problemaufriss und Konzeption des Bandes.” Geschichten im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft, edited by Viola Georgi et al., 2022, pp. 11–45.
Meyer-Hamme, Johannes, et al. “Methodisches Vorgehen.” Geschichten im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft, edited by Viola Georgi et al., 2022, pp. 47–60.
Meyer-Hamme, Johannes, and Sebastian Bischoff. “Geschichtskultureller Wandel aus der Perspektive von Akteur:innen non-formaler Bildung.” Geschichten im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft, edited by Viola Georgi et al., 2022, pp. 177–225.
Meyer-Hamme, Johannes, and Cornelia Chmiel. “Erinnerungspraktiken und historisches Lernen.” Geschichten im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft, edited by Viola Georgi et al., 2022, pp. 311-322.
Meyer-Hamme, Johannes. “Schülerwissen in der geschichtsdidaktischen Forschung .” Handbuch Theorie und Empirie der Geschichts- und Politikdidaktik, edited by Georg Weißeno and Beatrice Ziegler, 2022, pp. 235–49.
Meyer-Hamme, Johannes, et al., editors. Geschichte im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft . 1st ed., Transkript, 2022.
Bauch, Fabian, et al. “Protonation-Induced Charge Transfer and Polaron Formation in Organic Semiconductors Doped by Lewis Acids.” RSC Advances, vol. 12, no. 22, Royal Society of Chemistry (RSC), 2022, pp. 13999–4006, doi:10.1039/d2ra02032g.
Hardes, Tobias, and Christoph Sommer. “Opportunistic UAV Relaying for Urban Vehicular Networks.” 17th IEEE/IFIP Conference on Wireless On Demand Network Systems and Services (WONS 2022), IEEE, 2022, doi:10.23919/WONS54113.2022.9764425.
Hardes, Tobias, et al. “Towards an Open-Source Fully Modular Multi Unmanned Aerial Vehicle Simulation Framework.” 15th IEEE International Workshop on Wireless Sensor, Robot and UAV Networks, IEEE, 2022, doi:10.1109/ICDCSW56584.2022.00060.
Neumann, Arne, et al. “An Architecture Concept for Short- and Long-Term Resource Planning in the Industry 4.0 Environment.” 18th IEEE International Workshop on Factory Communication Systems (WFCS), IEEE, 2022, doi:10.1109/WFCS53837.2022.9779161.
Ermel, Dorothee Leonie, and Josef Riese. “Praxisbericht: Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt.” Journal of Technical Education (JOTED), vol. 10, no. 1, 2022, pp. 25–47, doi:10.48513/JOTED.V10I1.241.
Drepper, Laura, and Benjamin Uhl. “Tagungsbericht: „Fachdidaktische Entwicklungsforschung in Der Deutschdidaktik – Gegenstandsspezifische Lernprozesse in Den Blick Nehmen“ (22.03.2022 Bis 23.03.2022, Bergische Universität Wuppertal).” Didaktik Deutsch, no. 52/53, University Library J. C. Senckenberg, 2022, doi:10.21248/dideu.97.
Ströhmer, Michael. “Klimaprozesse Und Hexenverfolgungen. Die Kleine Eiszeit Und Ihre Potentiellen Folgewirkungen.” Du Hexe! Opfer Und Ihre Häscher. Begleitband Zur Ausstellung 24. Mär.-4. Sep. 2022, edited by Oliver Schmidt et al., 2022, pp. 28–35.
Morrien, Rita. “Vom Leben und Sterben eines ‘Unbelehrbaren’ im Zeitalter der Kontrollgesellschaft - Tilman Jens’ ‘Mein Diabetes - Chronik einer Selbstzerstörung.’” Krankheit und Gesundheit. Zur Darstellung von Zeitgeschichte in deutschsprachiger Gegenwartsliteratur, edited by Linda Karlsson Hammarfelt et al., vol. 22, 2022, pp. 29–42.
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Lehrer*innenbilder in Autosozioanalysen. Die Emergenzfunktion von Lehrer*innen Als Abwesende Dritte.” Bilder von Lehrer*innenberuf Und Schule (Mediale) Entwürfe Zwischen Produktion, Rezeption Und Aneignung, edited by Dominique Matthes and Hilke Pallesen, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 333–56, doi:10.1007/978-3-658-32564-0_16.
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Grenzbearbeitungen – Methodologische Überlegungen Zu Einer Sozialwissenschaftlichen Forschungsperspektive.” Grenzen Auflösen – Grenzen Ziehen: Grenzbearbeitungen Zwischen Erziehungswissenschaft, Politik Und Gesellschaft, edited by Magnus Frank et al., Verlag Barbara Budrich, 2022, doi:10.2307/j.ctv33p9zs4.4.
Haker, Christoph, et al. “Antiakademismus Heute.” Demokratie Unter Druck, edited by Institut für Demokratie und Zivilgesellschaft, vol. 12, 2022, pp. 82–93.
Ehland, Christoph. “Splendid Consultation: Jochen Buchsteiner Reports on Brexit and Britain.” Brexit and the Migrant Voice, edited by Christine Berberich, Routledge, 2022, pp. 104–21.
Hoffmann, Max. Von Der Axiomatik Bis Zur Schnittstellenaufgabe: Entwicklung Und Erforschung Eines Ganzheitlichen Lehrkonzepts Für Eine Veranstaltung Geometrie Für Lehramtsstudierende. 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1313.
Bux, Kai-Uwe, et al. “Poisson Transforms for Trees of Bounded Degree.” Journal of Spectral Theory, vol. 12, no. 2, European Mathematical Society - EMS - Publishing House GmbH, 2022, pp. 659–81, doi:10.4171/jst/414.
Schneider, Jennifer Nicole, and Helene Maja Lindenthal. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Insights into Ideas for the Accreditation and Certification Concept. 2022.
Schneider, Jennifer Nicole. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Dissemination and Exploitation. 2022.
Schneider, Jennifer Nicole. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Insight into PR1: EU-CERT - Research on Quality Criteria, Accreditation and Certificate Structures. 2022.
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project – Insight into PR1: EU-CERT - Research on Quality Criteria, Accreditation and Certificate Structures. 2022.
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Insight into PR2: EU-CERT - Concept Design for Accreditation and Certification Processes. 2022.
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Insight into PR4: EU-CERT - Accreditation Handbook. 2022.
Beutner, Marc, et al., editors. E-Learning, Digitisation and Units for Learning at VET Schools Creating Online Learning Environments in Technical Education for European Metal Industry. New Opportunities and Challenges for European VET Schools in Metal Industry. Insights in the EDU VET Project. IK-Verlag, 2022.
Schneider, Jennifer Nicole. Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Open Educational Resources – Sustainability in Green Start-Ups! 2022.
Schneider, Jennifer Nicole. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Current Status of the EU-CERT Project. 2022.
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Dissemination and Exploitation. 2022.
Ludovico, Luca A., et al. “Preserving, Restoring, and Passing Down Video-Game Music from the Past: The Case of Directmusic.” Proceedings of the 19th Sound and Music Computing Conference, June 5-12th, 2022, Saint-Étienne (France), 2022, doi:10.5281/ZENODO.6573638.
Hilgert, Joachim. “Ethan D. Bolker Und Maura B. Mast: Common Sense Mathematics, Second Edition. AMS/MAA Press 2021.” Mathematische Semesterberichte, vol. 69, 2022, pp. 151–153, doi:10.1007/s00591-021-00314-7.
Leineweber, Jonas. “Engagement, Ehrenamt und Digitalisierung während der Corona-Krise im Bereich des Immateriellen Kulturerbes. Gesellschaftliche Rituale, Bräuche und Feste und die Folgen von Covid-19.” Heimat Westfalen , vol. 122, no. 1, Kettler, 2022, pp. 12–19.
Leineweber, Jonas. “Schützenfeste@home Und ‘Gesicherte Brauchtumszonen’. Eine ‚Geschichte in Echtzeit‘ von Ritualen, Bräuchen Und Festen in Der Coronakrise.” Westfalen/Lippe - Historisch, 2022.
Degeling, Jasmin, and Philipp Hohmann. “Theoriepolitiken des Überlebens: Trauerarbeit mit Lauren Berlant.” Texte zur Kunst 126. Trauern. Mourning, vol. 32, 2022, pp. 153–57.
Gerick, J., et al. “Die Evaluation des Modellschulprojekts ‚Lernen mit digitalen Medien an Förderzentren Geistige Entwicklung/Körperlich-Motorische Entwicklung‘ in Schleswig-Holstein.” Zeitschrift Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 3, 2022, pp. 327–32, doi:doi: 10.25656/01:25397.
Lorenz, R., et al. “Relevance of Pre-Service Teacher Training to Use ICT for the Actual Use in Classrooms – Focus on German Secondary Schools. Technology, Pedagogy and Education.” Journal for Technology, Pedagogy and Education, vol. 31, no. 5, 2022, doi:https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2129772.
Eickelmann, Birgit, et al. International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. Berlin. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, 2022.
Schlattmann, Ulrich, and Janis Beimdiek. Charakterisierung von Schüttschichtmaterialien für den Einsatz in Filtern für häusliche Holzfeuerungsanlagen (Studienarbeit). 2022.
Schmidt, Rebekka, and Julia Theis. “Innovative Lehre = Kreative Lernende? Beforschung Eines Kunstdidaktischen Lehr-Lernkonzepts.” Hochschullehre Erforschen, edited by Uwe Fahr et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 317–38, doi:10.1007/978-3-658-34185-5_18.
Schmidt, Rebekka, et al. “Kunstdidaktik Vernetzen. Ein Fortbildungskonzept Für Kunstlehrkräfte.” Kunst- Und Musikunterricht Im Digitalen Wandel. Konzepte Und Materialien Für Die Lehrer*innenaus- Und Weiterbildung. Themenheft Der Zeitschrift DiMawe – Die Materialwerkstatt, vol. 4, no. 4, 2022.
Schmidt, Rebekka. “Inklusion Braucht Begegnung. Bereits in Der Lehrkräftebildung Die Grundlagen Für Gelingende Inklusion Anbahnen.” Die Bildung Aller – Kunstpädagogik Und Inklusion, edited by Andreas Brenne and Michaela Kaiser, fabrico, 2022, pp. 135–44.
Schulz, Christian. “Reziprozität und das alteritäre Dritte – Über die wechselseitigen Verflechtungen von PageRank und sozialen Medien.” Behemoth . A Journal on Civilisation , vol. 15, no. 2, Universitätsbibliothek Freiburg , 2022, pp. 37–47, doi:10.6094/behemoth.2022.15.2.1079.
Moritzer, Elmar, and Felix Hecker. “INVESTIGATION OF THE PROCESS PARAMETERS AND GEOMETRY DEPENDENT SHRINKAGE BEHAVIOR OF RASTER LINES IN THE FUSED DEPOSITION MODELING PROCESS.” Proceedings of the 33rd Annual Freeform Fabrication Symposium, edited by David L. Bourell et al., 2022, pp. 1844–58, doi:10.26153/tsw/44654.
Richter, Susanne. “Perspektiven feministischer Digitalisierungsforschung: Querschnittsthemen gesellschaftlicher Transformation im komplexen Zusammenspiel.” Feminismen in der Sozialen Arbeit. Debatten, Dis/Kontinuitäten, Interventionen, edited by Anna Kasten and Käthe von Bose, Beltz Juventa, 2022, pp. 188–204.
Richter, Susanne. “Hierarchischen Ordnungen auf der Spur in digitalen Räumen.” Freie Assoziation, vol. 24, no. 3, 2022, pp. 67–70, doi:10.30820/1434-7849-2022-1-67.
Hoffarth, Britta, et al. “YouTube, Männlichkeiten und die Genese von Körpern. Geschlechteranalytische und erziehungswissenschaftliche Einsätze.” Materialität – Digitalisierung – Bildung, edited by Christian Leineweber et al., Klinkhardt-Verlag, 2022.
Henny-Krahmer, Ulrike, and Peter Stadler. Nachhaltige Softwareentwicklung - Von Der Inhouse-Lösung Zur Open Source-Community Am Beispiel von MerMEId. 2022, doi:10.5281/ZENODO.6328022.
Schmitt, Martin. “Banking the Future of Banking: Savings Banks and the Digital Age in East and West Germany.” Prophets of Computing: Visions of Society Transformed by Computing, edited by Dick van Lente, ACM, 2022, pp. 87–115.
Schmitt, Martin. “Ausstellungsrezension: Back to Future. Technikvisionen Zwischen Fiktion Und Realität, 03.12.2021 – 28.08.2022 Berlin.” H-Soz-Kult, 2022.
Schmid, Ute, and Britta Wrede. “What Is Missing in XAI So Far?” KI - Künstliche Intelligenz, vol. 36, no. 3–4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 303–15, doi:10.1007/s13218-022-00786-2.
Schmid, Ute, and Britta Wrede. “Explainable AI.” KI - Künstliche Intelligenz, vol. 36, no. 3–4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 207–10, doi:10.1007/s13218-022-00788-0.
Wrede, Britta. “AI: Back to the Roots?” KI - Künstliche Intelligenz, vol. 36, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 117–20, doi:10.1007/s13218-022-00773-7.
Rohlfing, Katharina, et al. “Which ‘Motionese’ Parameters Change with Children’s Age? Disentangling Attention-Getting from Action-Structuring Modifications.” Frontiers in Communication, vol. 7, Frontiers Media SA, 2022, doi:10.3389/fcomm.2022.922405.
Groß, André, et al. “An Architecture Supporting Configurable Autonomous Multimodal Joint-Attention-Therapy for Various Robotic Systems.” INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIMODAL INTERACTION, ACM, 2022, pp. 154–59, doi:10.1145/3536220.3558070.
Schütze, Christian, et al. “Enabling Non-Technical Domain Experts to Create Robot-Assisted Therapeutic Scenarios via Visual Programming.” INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIMODAL INTERACTION, ACM, 2022, pp. 166–70, doi:10.1145/3536220.3558072.
Meier, Heiko, et al. “Editorial: Netzwerke und Vernetzung im Sport.” Sport und Gesellschaft, vol. 19, no. 2, Walter de Gruyter GmbH, 2022, pp. 125–30, doi:10.1515/sug-2022-0014.
Deutsche Forschungsgemeinschaft | AG Publikationswesen, (DFG), and Caren Sureth-Sloane. Wissenschaftliches Publizieren Als Grundlage Und Gestaltungsfeld Der Wissenschaftsbewertung. 2022, doi:10.5281/ZENODO.6538163.
Meier, Heiko, et al. “Vereinzelung oder Gemeinschaftsbildung: Was passiert an Calisthenics-Anlagen?” Playground@Landscape, no. 4, Playground + Landscape, 2022, pp. 44–52.
Sennefelder, Lisa. Die Bedeutung und Funktion sportlicher Aktivitäten im Gesundheitsmanagement der öffentlichen Verwaltungen - Barrieren und Gelingensbedingungen. 2022.
Sennefelder, Lisa, and Heiko Meier. Wie passen Vertrauen, Kontrolle und Hierarchie zusammen? Ein erlebnispädagogisch orientiertes Konzept zum Aufbau einer Vertrauenskultur in Verwaltungsorganisationen. 2022.
Meier, Heiko. “Vertrauen im Sport – mehr als nur ein No-Look-Pass.” Facetten des Vertrauens und Misstrauens, edited by Martin K.W. Schweer, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 307–29, doi:10.1007/978-3-658-29047-4_16.
Albers, Timm, et al. Ein Blick Auf: Gestaltung Des Übergangs in Die Kindertageseinrichtung Im Bundesprogramm „Kita-Einstieg: Brücken Bauen in Frühe Bildung“. 2022.
Kunert, Irene Dorothea. “Der Gebrauch deutscher und französischer metaargumentativer Verben in wissenschaftlichen Publikationen.” Syntax in Fachkommunikation, edited by Ursula Wienen et al., Frank & Timme, 2022, pp. 367–94.