Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8673 Publications


2017 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37509 | OA
J. Weber, “Feministische STS. Einführung,” in Science and Technology Studies – Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven, S. Bauer, T. Heinemann, and T. Lemke, Eds. Berlin: suhrkamp, 2017, pp. 339–368.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 37556 | OA
J. Weber, K. Follis, and L. Suchman, Eds., Tracking and Targeting: Sociotechnologies of (In)security. Special Issue of ‘Science, Technology & Human Values.’ 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
E. Blumberg and C. Niederhaus, “Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte,” in Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97, A. Middeke, A. Eichstaedt, M. Jung, and G. Kniffka, Eds. Göttingen: Universitätsverlag, 2017, pp. 51–71.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35515
C. Ehland, “The Scott Monument and Scottish Cultural Memory,” in Literature and Cultural Memory, M. Irimia, Ed. Leiden and Boston: Brill, 2017, pp. 232–249.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
R. Morrien, “‘Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen’: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne,” in Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film, vol. 3, G. Banita, J. Ellenbürger, and J. Glasenapp, Eds. Paderborn: Wilhelm Fink, 2017, pp. 59–75.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36864
K. Bock and N. Göddertz, “Neue Erziehung, neuer Mensch, neue Gesellschaft. Die Kinderladenbewegung.,” in Handbuch Bildungsreform und Reformpädagogik, H. Barz, Ed. Wiesbaden: Springer VS, 2017, pp. 359–365.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
F. Hellmich, F. K. Hoya, G. Görel, and S. Schwab, “Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
M. Ort and F. Hellmich, “Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
F. Hellmich and M. F. Löper, “Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: ‘The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education,’” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
M. F. Löper and F. Hellmich, “Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
F. Hellmich and S. Schwab, “Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
F. Hellmich, “Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
M. F. Löper and F. Hellmich, “Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
J. Karolus, S. Landhäußer, R. Treptow, and N. Wlassow, “Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung,” in Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung, C. Equit, G. Flößer , and M. Witzel, Eds. Frankfurt am Main: IGfH Eigenverlag, 2017, p. 56.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
A. Klein and S. Landhäußer, “Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions ,” Social Work and Society International Online Journal, vol. Vol 15, no. No 2, 2017, doi: https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40622
S. Miller et al., Eds., Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, vol. 22. Wiesbaden: Springer VS, 2017, p. 301.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
B. Kottmann, “"Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld,” in Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, vol. 1, B. Lütje-Klose, M.-A. Boger, B. Hopmann, and P. Neumann, Eds. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2017, pp. 224–232.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
B. Kottmann, “‘Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle...’ - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs ‘Integrierte Sonderpädagogik’ in Bielefeld,” in Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, vol. 22, S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, and K. Velten, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2017, pp. 138–144.
LibreCat
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 36251
R. Meier, Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung? Paderborn, 2017.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
B. Kottmann, “Rezension des Buches ‘Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus’ (2014) von Dagmar Hänsel,” Behindertenpädagogik, vol. 56, no. 1. pp. 55–58, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41183
W. Christina, A. Seifert, and N. Schaper, “Die Nutzung institutioneller Lerngelegenheiten und die Entwicklung bildungswissenschaftlichen Wissens angehender Lehrkräfte.,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaften, vol. 3, no. 13, pp. 1–24, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40493
J. Sackel, “Food justice, common heritage and the oceans: Resource narratives in the context of the Third United Nations Conference on the Law of the Sea,” International Journal of Maritime History, vol. 29, no. 3, pp. 645–659, 2017, doi: 10.1177/0843871417713682.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41185
J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, M. Rothland, and N. Brauch, “Unterrichtsplanung im Fach Geschichte – Modellierung und Erfassung geschichtsdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden,” in Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status und Perspektiven aus der Sicht der empirischen Forschung., S. Wernke and K. Zierer, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
J. Gaspers, P. Cimiano, K. Rohlfing, and B. Wrede, “Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition,” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 9, pp. 183–196, 2017, doi: 10.1109/TCDS.2016.2614958.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
I. Nomikou, G. Leonardi, A. Radkowska, J. Rączaszek-Leonardi, and K. Rohlfing, “Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines,” Frontiers in Psychology, 2017, doi: 10.3389/fpsyg.2017.01656.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
I. Nomikou, M. Koke, and K. Rohlfing, “Verbs in mothers’ input to six-month-olds: Synchrony between presentation, meaning, and actions Is related to later verb acquisition.,” Brain Sciences , 2017, doi: 10.3390/brainsci7050052.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
A. Grimminger and K. Rohlfing, “‘Can you teach me?’ – Children teaching new words to a robot in a book reading scenario.,” Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017), pp. 28–33, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, and U. Ritterfeld, “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay,” CHILD DEVELOPMENT, vol. 88, no. 2, pp. 484–492, 2017, doi: 10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41387
A. Seifert, “Studienerfolg als der Erwerb bildungswissenschaftlichen Wissens vs. Studienerfolg als Veränderung der Kompetenzselbsteinschätzungen: Entwicklungen im Praxissemester.,” presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Münster, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41386
D. Scholl, A. Seifert, M. Krepf, and W. Plöger, “Analytical competence of teachers: modelling and validating a core construct.,” presented at the Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-tencies,” Hamburg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41385
Ni. Schaper, D. Festner, A. Seifert, C. Watson, and A. H. Hilligus, “Neue Herausforderungen für Zentren für Lehrerbildung.,” presented at the 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung., Bochum, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41383
N. Brauch, J. Wolf, J. Seiffert, A. Seifert, and M. Rothland, “Test-Development to Assess Future History Teacher’s PCK.,” presented at the 17th Biennial EARLI Conference, Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, and U. Ritterfeld, “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay,” CHILD DEVELOPMENT, vol. 88, no. 2, pp. 484–492, 2017, doi: 10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
A. Grimminger, Gestische und sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate alten Kindern und ihren Bezugspersonen in wiederkehrenden, semi-naturalistischen Interaktionen und individuelle Unterschiede in der späteren Sprachentwicklung. 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37784
S. Schwab, F. Hellmich, and G. Görel, “„That is why I believe I can do it” - Prediction of Self-Efficacy Towards Inclusive Education in Austrian and German Prospective Teachers. Individual Paper Presentation. 2017 IACESA (International Association for Cognitive Education in Southern Africa) Conference,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37783
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Leseleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem Feedback ihrer Lehrkräfte im Leseunterricht – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Posterpräsentation auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37761
F. Hellmich, S. Schwab, F. K. Hoya, and G. Görel, “Under which conditions do primary school teachers cooperate in inclusive education? Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
M. F. Löper and F. Hellmich, “Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction),” 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40017
F. Hellmich and E. Blumberg, Eds., Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Stuttgart: Kohlhammer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 19956
J. Höke, P. Büker, and T. Bührmann, Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule (Online-Ressource, Bezug über https://blogs.uni-paderborn.de/paderborner-qualitaetsstern/). 2017.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 36295
S. Faas, S. Landhäußer, and R. Treptow, Familien- und Elternbildung stärken. Wiesbaden: Springer, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41181
J. Schütz and A. Seifert, “BMBF-Tagung: Bildungsforschung 2020: Interdisziplinäre und interinstitutionelle Po-tenziale eines Veranstaltungsformats.,” Der Pädagogische Blick, vol. 25, no. 3, pp. 173–174, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
K. Schubert and C. Krüger, “Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge,” in Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–442.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
V. Heller and K. Rohlfing, “Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play,” Frontiers in Psychology, vol. 8, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
K. Rohlfing, J. Ceurremans, and J. S. Horst, “Benefits of repeated book readings in children with SLI,” Communication Disorders Quarterly, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
C. Müller, A. Grimminger, B. Caroli, and K. Rohlfing, “ Diagnostik des vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie zur Konstruktvalidität eines neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen). ,” Frühförderung Interdisziplinär, vol. 4, pp. 187–199, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20206
C. Lüke, U. Ritterfeld, A. Grimminger, U. Liszkowski, and K. Rohlfing, “Development of pointing gestures in children with typical and delayed language acquisition. ,” Journal of Speech, Language, and Hearing Research, pp. 3185–3197, 2017, doi: 10.1044/2017_JSLHR-L-16-0129.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20205
K. Rohlfing, A. Grimminger, and C. Lüke, “An Interactive View on the Development of Deictic Pointing in Infancy. ,” Frontiers in Psychology , 2017, doi: 10.3389/fpsyg.2017.01319.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41384
D. Festner, A. Gröschner, and A. Seifert, “Kompetenzselbsteinschätzungen und bildungswissenschaftliches Wissen im Lehramtsstudium – Zeigen sich Unterschiede zwischen einem Orientierungspraktikum und dem Praxissemester?,” presented at the 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, Bochum, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41390
A. Seifert, N. Schaper, and Jo. König, “Learning to Practice (LtP): Ermittlung der Kompetenzentwicklung im Praxissemester – Pädagogisches Wissen und Kompetenzeinschätzungen.,” presented at the Vortrag auf dem NRW-Netzwerktreffen Lehrerbildung 2017, Essen, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41389
A. Seifert and N. Schaper, “Veränderungen des bildungswissenschaftlichen Wissens und der subjektiven Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester.,” presented at the 2. Internationalen Kongress „Lernen in der Praxis.“, Bochum, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41388
A. Seifert, “Die Befragungen im bildungswissenschaftlichen Studium an der Universität Paderborn: Ansatz, Ergebnisse, Implikationen, Verbesserungsmöglichkeiten.,” presented at the Forschungskolloquium der Psychologie, Paderborn, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
E. Topalović and B. Uhl, Eds., Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41846
M. Harnack, “Das immaterielle Kulturerbe in Nordrhein-Westfalen. Bewerbungs- und Auswahlverfahren,” Heimatpflege in Westfalen, vol. 30, pp. 5–7, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
E. Topalović and B. Uhl, “Richtig schreiben. ,” in Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , vol. 1, E. Topalović and B. Uhl, Eds. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017, pp. 139–184.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
E. Topalović, “Lesen und schreiben lernen.,” in Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , vol. 1, E. Topalović and B. Uhl, Eds. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017, pp. 65–138.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
J. Jörg, E. Topalović, and B. Uhl, “Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache im Fach aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften und Lernenden in einem BiSS-Projekt.,” in Fachunterricht und Sprache in schulischen Lehr-/Lernprozessen., B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, and C. Schmellentin, Eds. Tübingen: Narr, 2017, pp. 161–182.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41938
E. Topalović, “Schuld und Wahrheit in der sprachlichen Konstruktion von Hexen. Ein interdisziplinärer Zugang zu Kassibern und Protokollen.,” in Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge zur Vermittlung von Magie- und Zauberei-Imaginationen, H. Sieburg, R. Voltmer, and B. Weimann, Eds. Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
B. Uhl and E. Topalović, “Gemeinsames Lernen im Sprachunterricht: Wie können Lernaufgaben sprachlich variiert werden?,” in Inklusiver Unterricht in der Grundschule, F. Hellmich and E. Blumberg, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2017, pp. 155–169.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41934
A. Blachut and E. Topalović, “Texte zu Hexenverfolgungen des 17. Jahrhunderts im integrativen Unterricht. Ansätze für die Sekundarstufe in den Fächern Deutsch und Geschichte.,” in Deutsch im 17. Jahrhundert. Studien zu Sprachkontakt, Sprachvariation und Sprachwandel im Deutschen, M. Denkler, S. Elspaß, D. Hüpper, and E. Topalović, Eds. Heidelberg: Winter, 2017, pp. 103–128.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42332
A. Blachut, “Mit Bildern sprechen (Modul 4),” in Deutsch lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF, E. Topalović and B. Uhl, Eds. Paderborn: Schöningh, 2017, pp. 185–218.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 40134
C. Fuchs, Marx lesen im Informationszeitalter: Eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf „Das Kapital Band 1“. Münster: Unrast, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42847
C. Fuchs, Ed., Marx and the political economy of the media. Studies in critical social sciences. Volume 79. Paperback. Chicago: IL: Haymarket Books, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41555 | OA
C. Fuchs, “Information Technology and Sustainability in the Information Society,” International Journal of Communication, vol. 11, pp. 2431–2461, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41553 | OA
C. Fuchs, “Fascism 2.0: Twitter Users’ Social Media Memories of Hitler on his 127th Birthday,” Fascism: Journal of Comparative Fascist Studies, vol. 6, no. 2, pp. 228–263, 2017, doi: https://doi.org/10.1163/22116257-00602004.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41554
C. Fuchs, “The Information Economy and the Labor Theory of Value,” International Journal of Political Economy, vol. 46, no. 1, pp. 65–89, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41552
C. Fuchs, “Raymond Williams’ Communicative Materialism,” European Journal of Cultural Studies, vol. 20, no. 6, pp. 744–762, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41557
C. Fuchs, “Critical Social Theory and Sustainable Development: The Role of Class, Capitalism and Domination in a Dialectical Analysis of Un/Sustainability,” Sustainable Development, vol. 25, no. 5, pp. 443–458, 2017, doi: https://doi.org/10.1002/sd.1673.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41556
C. Fuchs, “The Praxis School’s Marxist Humanism and Mihailo Marković’s Theory of Communication,” Critique, vol. 45, no. 1–2, pp. 159–182, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41559
C. Fuchs, “Sustainability and Community Networks,” Telematics and Informatics, vol. 34, no. 2, pp. 628–639, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41561
Fuchs C., “信息时代重读马克思的《资本论》[J],” 国外理论动 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (12), pp. 34–46, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42378
C. Fuchs, “Herbert Marcuse and the Dialectics of Social Media,” in The Great Refusal: Herbert Marcuse and Contemporary Social Movements, A. T. Lamas, T. Wolfson, and P. Funke, Eds. Philadelphia: PA: Temple University Press, 2017, pp. 241–257.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42379
C. Fuchs, “Facebook,” in Global Media Giants, B. J. Birkbine, R. Gómez, and J. Wasko, Eds. New York: Routledge, 2017, pp. 428–444.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42547 | OA
C. Fuchs, “Preface: Horst Holzer’s Marxist Theory of Communication [Preface to Christian Fuchs’ translation of Horst Holzer’s article “The Forgotten Marxist Theory of Communication & Society“],” tripleC: Communication, Capitalism & Critique, vol. 15, no. 2, pp. 686–706, 2017, doi: https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.908.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42548 | OA
C. Fuchs, “The Relevance of Franz L. Neumann’s Critical Theory in 2017: “Anxiety and Politics“ in the New Age of Authoritarian Capitalism,” tripleC: Communication, Capitalism & Critique, vol. 15, no. 2, pp. 637–650, 2017, doi: https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.903.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42549 | OA
C. Fuchs, “Günther Anders’ Undiscovered Critical Theory of Technology in the Age of Big Data Capitalism,” tripleC: Communication, Capitalism & Critique, vol. 15, no. 2, pp. 584–613, 2017, doi: https://doi.org/10.31269/triplec.v15i2.898.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42554
C. Fuchs and B. Xia, “The Financialisation of Digital Capitalism in China,” Westminster Advanced Studies Research Paper, vol. 4, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42550 | OA
C. Fuchs, “Die Kritik der Politischen Ökonomie der Medien/Kommunikation: ein hochaktueller Ansatz,” Publizistik, vol. 62, no. 3, pp. 255–272, 2017, doi: https://doi.org/10.1007/s11616-017-0341-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42553 | OA
C. Fuchs, “YouTube’da reklamlar faşizmle buluşunca: Yeni Google skandalı bize büyük veri kapitalizmi hakkında ne söylüyor?,” Sendika.org, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42551 | OA
C. Fuchs, “When Ads Meet Fascism On YouTube: What The Recent Google-Scandal Tells Us About Big Data Capitalism (Long version),” Medium.com, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42552 | OA
C. Fuchs, “When Ads Meet Fascism On YouTube: What The Recent Google-Scandal Tells Us About Big Data Capitalism (Short version),” Huffington Post, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 42849
Fuchs C., 社群媒體批刊理論. Taipei: Wunan Book, 2017.
LibreCat
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42942
T. Allmer, “Zero-Hour Contracts are Turning University Lecturers Off the Jo,” The Conversation, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 43152
B. Niemeyer-Jensen, Sebastian Zick, and L. Dehmel, “‘Niemand kennt die Jugendlichen besser als wir’. Zur Differenz zwischen Selbst- und Fremdwahrnehmung junger Erwachsener in beruflichen Integrationsmaßnahmen.,” Forum Erwachsenenbildung, vol. 50, no. 3, pp. 22–26, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 43151
S. Zick and L. Dehmel, “‘Ihr seid irgendwie mit involviert’. Das Verhältnis von Wissenschaft und Praxis in der Berufsvorbereitung aus Perspektive der Praxis,” bwp@ - Berufs- und Wirtschaftspädagogik online, p. 33, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43354
J. Hälterlein, L. Madsen, A. Schuchardt, R. Peperhove, and L. Gerhold, “Integrating volunteers: the operationalization of resilience in German civil security research,” in Urban Disaster Resilience and Security – Novel Approaches for Dealing with Risks in Societies, Springer , 2017, pp. 113–128.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 43355
J. Hälterlein, “Habermas und der Neoliberalismus. Zum Diskurs der Konsumkritik und seinen Effekten,” kultuRRevolution, nr. 72, pp. 60–68, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41564
C. Fuchs and D. Trottier, “Internet Surveillance After Snowden: A Critical Empirical Study of Computer Experts’ Attitudes On Commercial And State Surveillance of the Internet and Social Media Post-Edward Snowden,” Journal of Information, Communication & Ethics in Society, vol. 15, no. 4, pp. 412–444, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41558
C. Fuchs, “From Digital Positivism and Administrative Big Data Analytics Towards Critical Digital and Social Media Research!,” European Journal of Communication, vol. 32, no. 1, pp. 37–49, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41560
C. Fuchs, “Marx’s Capital in the Information Age,” Capital & Class, vol. 41, no. 1, pp. 51–67, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41588
Fuchs C., “卡尔·马克思与当代媒介和文化研究 [J],” 国外理论动态 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (6), pp. 41–56, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41614 | OA
C. Fuchs, “Hacia un estudio Marxiano del Internet. Translated by Adrián Montero Morera,” Revista de Ciencias Sociales Universidad de la Universidad de Costa Rica, vol. 155, pp. 63–89, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42543 | OA
C. Fuchs, “Fake News Is Not Just The Word Of The Year, But A Danger To Democracy That Can Only Be Overcome By Adequate Legal And Media Reforms,” Huffington Post, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42558 | OA
C. Fuchs, “What is to Be Done? The Role of the New and the Old in Media Theory – The Moment for Critical Digital and Social Media Studies,” Westminster Papers in Communication and Culture, vol. 12, no. 1, pp. 38–39, 2017, doi: http://doi.org/10.16997/wpcc.253.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42555 | OA
C. Fuchs, “Donald Trump: A Critical Theory-Perspective on Authoritarian Capitalism,” tripleC: Communication, Capitalism & Critique, vol. 15, no. 1, pp. 1–72, 2017, doi: https://doi.org/10.31269/triplec.v15i1.835.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42556 | OA
C. Fuchs, “How the Frankfurt School Helps Us to Understand Donald Trump’s Twitter Populism,” The Huffington Post, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42557
C. Fuchs, “Donald Trumps Schlachtfeld: Der neue Präsident nützt Twitter als populistische Waffe. Warum ist er damit so erfolgreich?,” Der Falter 5/2017, pp. 21–23, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42545 | OA
C. Fuchs, “Towards the Public Service Internet as Alternative to the Commercial Internet,” in ORF Texte No. 20 – Öffentlich-Rechtliche Qualität im Diskurs, Vienna: ORF, 2017, pp. 43–50.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed