34 Publications

Mark all

[34]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It
J. Bobe, T. Schnettler, A. Scheunemann, S. Fries, L. Bäulke, D.O. Thies, M. Dresel, D. Leutner, J. Wirth, K.B. Klingsieck, C. Grunschel, European Journal of Psychological Assessment (2022).
LibreCat | DOI
 
[33]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology 13 (2022).
LibreCat | DOI
 
[32]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz gefördert werden?
L. Grotegut, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2022).
LibreCat | DOI
 
[31]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Social Psychology of Education 25 (2022) 249–274.
LibreCat | DOI
 
[30]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Group work and student procrastination
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Learning and Individual Differences 94 (2022).
LibreCat | DOI
 
[29]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35417 LibreCat | DOI
 
[28]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29135
Prokrastination bei Studierenden verringern durch Anwendung eines Ratgebers im Gruppensetting
T. Korsmeier, J. Bobe, K.B. Klingsieck, Zeitschrift Für Beratung Und Studium 16 (2021) 22–27.
LibreCat
 
[27]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29109 LibreCat | DOI
 
[26]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29110
How Study Environments Foster Academic Procrastination: Overview and Recommendations
F. Svartdal, T.I. Dahl, T. Gamst-Klaussen, M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology (2020).
LibreCat | DOI
 
[25]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29112
Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ)
Ä. Wetzel, M. Weigelt, K.B. Klingsieck, Diagnostica (2020) 246–257.
LibreCat | DOI
 
[24]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn
H.M. Buhl, I. Scharlau, J. Patrzek, S. Hiller, K.B. Klingsieck, in: M. Krämer (Ed.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, Shaker, Aachen, 2020, pp. 83–91.
LibreCat | DOI
 
[23]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens „Lernstrategien im Studium“ (LIST)
K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2019) 249–259.
LibreCat | DOI
 
[22]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren
I. Scharlau, K.B. Klingsieck, in: A. Hirsch-Weber, C. Loesch, S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, Beltz (Juventa), Weinheim, 2019, pp. 207–226.
LibreCat
 
[21]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 29111
Measuring implemental delay in procrastination: Separating onset and sustained goal striving
F. Svartdal, K.B. Klingsieck, P. Steel, T. Gamst-Klaussen, Personality and Individual Differences (2019).
LibreCat | DOI
 
[20]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment (2018) 751–761.
LibreCat | DOI
 
[19]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29113
Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment (2018) 751–761.
LibreCat | DOI
 
[18]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
“I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
C. Grunschel, J. Patrzek, K.B. Klingsieck, S. Fries, Journal of Prevention & Intervention in the Community (2018) 143–157.
LibreCat | DOI
 
[17]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies
W. van Eerde, K.B. Klingsieck, Educational Research Review (2018) 73–85.
LibreCat | DOI
 
[16]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
Effects of learning design patterns in service learning courses
K.B. Klingsieck, V. Liszt, Active Learning in Higher Education 19 (2018) 47–59.
LibreCat
 
[15]
2018 | Book | LibreCat-ID: 35425
Schreiben im Psychologiestudium
K.B. Klingsieck, I. Scharlau, Schreiben Im Psychologiestudium, 2018.
LibreCat
 
[14]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6099 | OA
Zugänge zur Erfassung der Schreibkompetenzen von Studierenden in lehrnahen Untersuchungen: Ein Methodenkompass
I. Scharlau, C. Golombek, K.B. Klingsieck, die hochschullehre 3 (2017).
LibreCat | Download (ext.)
 
[13]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29119
Do procrastination-friendly environments make students delay unnecessarily?
K. Nordby, K.B. Klingsieck, F. Svartdal, Social Psychology of Education (2017) 491–512.
LibreCat | DOI
 
[12]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29136 LibreCat | Download (ext.)
 
[11]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6098 | OA
Writer’s overload: A multifaceted concept and its clarification.
I. Scharlau, A. Karsten, K.B. Klingsieck, Die Hochschullehre 2 (2016).
LibreCat | Download (ext.)
 
[10]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29120
„Nein, ich war nicht beim Sport“
K.B. Klingsieck, M. Weigelt, Zeitschrift für Sportpsychologie (2016) 35–43.
LibreCat | DOI
 
[9]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29122
On the Measurement of Procrastination: Comparing Two Scales in Six European Countries
F. Svartdal, G. Pfuhl, K. Nordby, G. Foschi, K.B. Klingsieck, A. Rozental, P. Carlbring, S. Lindblom-Ylänne, K. Rębkowska, Frontiers in Psychology (2016).
LibreCat | DOI
 
[8]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29132 LibreCat
 
[7]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29121
Academic Procrastination: Psychological Antecedents Revisited
P. Steel, K.B. Klingsieck, Australian Psychologist (2016) 36–46.
LibreCat | DOI
 
[6]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29134
Writer’s overload: A multifaceted concept and its clarification
A. Karsten, I. Scharlau, K.B. Klingsieck, Die Hochschullehre (2016).
LibreCat | Download (ext.)
 
[5]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 35422
Spielend eine diagnostisch kompetente Lehrkraft werden – mit der game- und e-learningbasierten, problemorientierten und selbstgesteuerten Lernumgebung GEProS.
K.B. Klingsieck, D. Al-Kabbani, C. Bohndick, J. Hilkenmeier, S. König, H. Müsche, S. Praetorius, S. Sommer, Die Hochschullehre 2 (2016).
LibreCat
 
[4]
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 29131
Didaktische Gestaltung von Service Learning – Ergebnisse einer Mixed Methods-Studie aus der Domäne der Wirtschaftswissenschaften
K.-H. Gerholz, V. Liszt, K.B. Klingsieck, Berufs- Und Wirtschaftspädagogik – Online 28 (2015).
LibreCat
 
[3]
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 29130
"An die Schule, fertig, los!" Als wie belastend erleben Referendarinnen und Referendare mit dem Unterrichtsfach Sport den Anfang ihrer Schullaufbahn?"
M. Weigelt, M. Lohbreier, K. Wunsch, A. Kämpfe, K.B. Klingsieck, Sportunterricht 64 (2014) 239–245.
LibreCat
 
[2]
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29125
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
K.B. Klingsieck, A. Grund, S. Schmid, S. Fries, Journal of College Student Development (2013) 397–412.
LibreCat | DOI
 
[1]
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29129
Employability und Prokrastination aus einer hochschuldidaktischen Perspektive
K.-H. Gerholz, K.B. Klingsieck, Das Hochschulwesen 61 (2013) 122–128.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed

34 Publications

Mark all

[34]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It
J. Bobe, T. Schnettler, A. Scheunemann, S. Fries, L. Bäulke, D.O. Thies, M. Dresel, D. Leutner, J. Wirth, K.B. Klingsieck, C. Grunschel, European Journal of Psychological Assessment (2022).
LibreCat | DOI
 
[33]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology 13 (2022).
LibreCat | DOI
 
[32]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz gefördert werden?
L. Grotegut, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2022).
LibreCat | DOI
 
[31]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Social Psychology of Education 25 (2022) 249–274.
LibreCat | DOI
 
[30]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Group work and student procrastination
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Learning and Individual Differences 94 (2022).
LibreCat | DOI
 
[29]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35417 LibreCat | DOI
 
[28]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29135
Prokrastination bei Studierenden verringern durch Anwendung eines Ratgebers im Gruppensetting
T. Korsmeier, J. Bobe, K.B. Klingsieck, Zeitschrift Für Beratung Und Studium 16 (2021) 22–27.
LibreCat
 
[27]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29109 LibreCat | DOI
 
[26]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29110
How Study Environments Foster Academic Procrastination: Overview and Recommendations
F. Svartdal, T.I. Dahl, T. Gamst-Klaussen, M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology (2020).
LibreCat | DOI
 
[25]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29112
Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ)
Ä. Wetzel, M. Weigelt, K.B. Klingsieck, Diagnostica (2020) 246–257.
LibreCat | DOI
 
[24]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn
H.M. Buhl, I. Scharlau, J. Patrzek, S. Hiller, K.B. Klingsieck, in: M. Krämer (Ed.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, Shaker, Aachen, 2020, pp. 83–91.
LibreCat | DOI
 
[23]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens „Lernstrategien im Studium“ (LIST)
K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2019) 249–259.
LibreCat | DOI
 
[22]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren
I. Scharlau, K.B. Klingsieck, in: A. Hirsch-Weber, C. Loesch, S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, Beltz (Juventa), Weinheim, 2019, pp. 207–226.
LibreCat
 
[21]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 29111
Measuring implemental delay in procrastination: Separating onset and sustained goal striving
F. Svartdal, K.B. Klingsieck, P. Steel, T. Gamst-Klaussen, Personality and Individual Differences (2019).
LibreCat | DOI
 
[20]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment (2018) 751–761.
LibreCat | DOI
 
[19]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29113
Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment (2018) 751–761.
LibreCat | DOI
 
[18]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
“I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
C. Grunschel, J. Patrzek, K.B. Klingsieck, S. Fries, Journal of Prevention & Intervention in the Community (2018) 143–157.
LibreCat | DOI
 
[17]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies
W. van Eerde, K.B. Klingsieck, Educational Research Review (2018) 73–85.
LibreCat | DOI
 
[16]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
Effects of learning design patterns in service learning courses
K.B. Klingsieck, V. Liszt, Active Learning in Higher Education 19 (2018) 47–59.
LibreCat
 
[15]
2018 | Book | LibreCat-ID: 35425
Schreiben im Psychologiestudium
K.B. Klingsieck, I. Scharlau, Schreiben Im Psychologiestudium, 2018.
LibreCat
 
[14]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6099 | OA
Zugänge zur Erfassung der Schreibkompetenzen von Studierenden in lehrnahen Untersuchungen: Ein Methodenkompass
I. Scharlau, C. Golombek, K.B. Klingsieck, die hochschullehre 3 (2017).
LibreCat | Download (ext.)
 
[13]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29119
Do procrastination-friendly environments make students delay unnecessarily?
K. Nordby, K.B. Klingsieck, F. Svartdal, Social Psychology of Education (2017) 491–512.
LibreCat | DOI
 
[12]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29136 LibreCat | Download (ext.)
 
[11]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6098 | OA
Writer’s overload: A multifaceted concept and its clarification.
I. Scharlau, A. Karsten, K.B. Klingsieck, Die Hochschullehre 2 (2016).
LibreCat | Download (ext.)
 
[10]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29120
„Nein, ich war nicht beim Sport“
K.B. Klingsieck, M. Weigelt, Zeitschrift für Sportpsychologie (2016) 35–43.
LibreCat | DOI
 
[9]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29122
On the Measurement of Procrastination: Comparing Two Scales in Six European Countries
F. Svartdal, G. Pfuhl, K. Nordby, G. Foschi, K.B. Klingsieck, A. Rozental, P. Carlbring, S. Lindblom-Ylänne, K. Rębkowska, Frontiers in Psychology (2016).
LibreCat | DOI
 
[8]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29132 LibreCat
 
[7]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29121
Academic Procrastination: Psychological Antecedents Revisited
P. Steel, K.B. Klingsieck, Australian Psychologist (2016) 36–46.
LibreCat | DOI
 
[6]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29134
Writer’s overload: A multifaceted concept and its clarification
A. Karsten, I. Scharlau, K.B. Klingsieck, Die Hochschullehre (2016).
LibreCat | Download (ext.)
 
[5]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 35422
Spielend eine diagnostisch kompetente Lehrkraft werden – mit der game- und e-learningbasierten, problemorientierten und selbstgesteuerten Lernumgebung GEProS.
K.B. Klingsieck, D. Al-Kabbani, C. Bohndick, J. Hilkenmeier, S. König, H. Müsche, S. Praetorius, S. Sommer, Die Hochschullehre 2 (2016).
LibreCat
 
[4]
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 29131
Didaktische Gestaltung von Service Learning – Ergebnisse einer Mixed Methods-Studie aus der Domäne der Wirtschaftswissenschaften
K.-H. Gerholz, V. Liszt, K.B. Klingsieck, Berufs- Und Wirtschaftspädagogik – Online 28 (2015).
LibreCat
 
[3]
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 29130
"An die Schule, fertig, los!" Als wie belastend erleben Referendarinnen und Referendare mit dem Unterrichtsfach Sport den Anfang ihrer Schullaufbahn?"
M. Weigelt, M. Lohbreier, K. Wunsch, A. Kämpfe, K.B. Klingsieck, Sportunterricht 64 (2014) 239–245.
LibreCat
 
[2]
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29125
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
K.B. Klingsieck, A. Grund, S. Schmid, S. Fries, Journal of College Student Development (2013) 397–412.
LibreCat | DOI
 
[1]
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 29129
Employability und Prokrastination aus einer hochschuldidaktischen Perspektive
K.-H. Gerholz, K.B. Klingsieck, Das Hochschulwesen 61 (2013) 122–128.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed