26 Publications

Mark all

[26]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend, Gabriela, Mats Vernholz, and Katrin Temmen. “Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances.” In Teacher Education in the Wake of Covid-19 , edited by Cheryl J. Craig, Juanjo Mena, and Ruth G. Kane, 41:175–91. Advances in Research on Teaching, Vol.41. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2023. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041019.
LibreCat | Files available | DOI
 
[25]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47075
Kapanadze, Marika, Gabriela Jonas-Ahrend, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Evaluation of Physics Textbooks.” In The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics. AIP Publishing LLCMelville, New York, 2023. https://doi.org/10.1063/9780735425514_017.
LibreCat | DOI
 
[24]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45652
Newberry, Melissa, Meher Rizvi, Anna van der Want, Gabriela Jonas-Ahrend, Stavroula Kaldi, Toshiyuki Kihara, Juan Vicente Ortiz Franco, and Tara Ratnam. “Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives.” In Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited, 2023. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041013.
LibreCat | DOI
 
[23]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Jonas-Ahrend, Gabriela, Pamela Fraser-Abder, Marika Kapanadze, Fadeel Joubran, and Alexander Mazzolini. “Lessons Learned from a Global Review Study of Physics Textbook Evaluation and Its Implications for Teaching and Learning in the Classroom,” 2023.
LibreCat
 
[22]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review,” 2023.
LibreCat
 
[21]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern,” 2023.
LibreCat
 
[20]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Jonas-Ahrend, Gabriela, Mats Vernholz, and Katrin Temmen. “Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren.” In Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, edited by Dietmar Heisler and Jörg A. Meier, 257–76. Bielefeld: wbv , 2022. https://doi.org/10.3278/9783763972579.
LibreCat | DOI
 
[19]
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40043
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Katrin Temmen. “Begleitforschungsseminare - Frust Oder Lust, Pflicht Oder Kür?,” 2022.
LibreCat
 
[18]
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40031
Kapanadze, Marika, Gabriela Jonas-Ahrend, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Physics Textbooks - as an Important Tool for Learning and Teaching,” 2022.
LibreCat
 
[17]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47605
Jonas-Ahrend, Gabriela, Mats Vernholz, and Katrin Temmen. “Digitale Begleitseminare Im Praxissemester Der Gewerblich-Technischen Fachrichtungen,” 2021.
LibreCat
 
[16]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Dmitri Thikomirov. “Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt.” In Digitale Vernetzung der Facharbeit, edited by T. Vollmer, U. Schwenger, and BAG Elektrometall e.V., 43:225–35. Berufsbildung, Arbeit und Innovation. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co KG, 2016.
LibreCat
 
[15]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
Salinga, Christian, Heidrun Heinke, Gabriela Jonas-Ahrend, Heike Theyßen, Ursula Bahr, and Roger Erb. “MiLeNa – Ein Überregionales Programm Zur MINT-Lehrernachwuchsförderung,” 2015.
LibreCat
 
[14]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
Jonas-Ahrend, Gabriela. “The Project Virtual Science Fair for Promoting Inquiry Learning.” In Initiatives in Mathematics and Science Education with Global Implications, edited by D.F. Berlin and A.L. White, 85–89. Columbus, Ohio: International Consortium for Research in Science and Mathematics Education, 2014.
LibreCat
 
[13]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Jonas-Ahrend, Gabriela, Hagit Rafaeli-Mishkin, Niva Wengrovicz, and Yehudit Judy Dori. “Raising Students’ Interest in STEM and Encouraging Career Choice in Science and Engineering,” 2014.
LibreCat
 
[12]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47615
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Individuelle Förderung in Der Fachdidaktischen Physiklehrerausbildung,” 2012.
LibreCat
 
[11]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47612
Wlotzka, Udo, and Gabriela Jonas-Ahrend. “Verbesserung Des Schülerinteresses Selbstverständlich?,” 2012.
LibreCat
 
[10]
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 47587
Jonas-Ahrend, Gabriela. “E-Mentoren Bei Der Virtual Science Fair – Eine Innovative Facette in Der Lehrerausbildung.” Journal Hochschuldidaktik 22, no. 1 (2011): 13–15. https://doi.org/ 10.17877/DE290R-1864.
LibreCat | DOI
 
[9]
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47603
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Was Sind Geeignete Kontexte Für Den Physikunterricht?,” 2010.
LibreCat
 
[8]
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47604
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Virtual Science Fair - Neu in Deutschland,” 2010.
LibreCat
 
[7]
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47611
Theyßen, Heike, Gabriela Jonas-Ahrend, Knut Neumann, Burkhard Priemer, and Stefan Uhlmann. “Ein ELearningkurs Zur Entwicklung Mediengestützter Physikaufgaben,” 2010.
LibreCat
 
[6]
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47610
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Jens Wilbers. “Alltägliche Lehrerreflexion - Intuition Oder Information?,” 2009.
LibreCat
 
[5]
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47609
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Kontextorientierter Physikunterricht Am Beispiel Kriminalistik,” 2007.
LibreCat
 
[4]
2004 | Dissertation | LibreCat-ID: 40045
Jonas-Ahrend, Gabriela. Physiklehrervorstellungen zum Experiment im Physikunterricht. Berlin: Logos, 2004.
LibreCat
 
[3]
2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47613
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Peter Reinhold. “Zum Lehren Mit Neuen Medien Im Physikunterricht,” 2002.
LibreCat
 
[2]
2000 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47614
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Joseph Krajcik. “Kurze Wege Für Neue Ideen,” 2000.
LibreCat
 
[1]
1992 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47608
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Physics Education in East and West Germany.” ERIC Database 357970, 1992.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed

26 Publications

Mark all

[26]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend, Gabriela, Mats Vernholz, and Katrin Temmen. “Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances.” In Teacher Education in the Wake of Covid-19 , edited by Cheryl J. Craig, Juanjo Mena, and Ruth G. Kane, 41:175–91. Advances in Research on Teaching, Vol.41. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2023. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041019.
LibreCat | Files available | DOI
 
[25]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47075
Kapanadze, Marika, Gabriela Jonas-Ahrend, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Evaluation of Physics Textbooks.” In The International Handbook of Physics Education Research: Special Topics. AIP Publishing LLCMelville, New York, 2023. https://doi.org/10.1063/9780735425514_017.
LibreCat | DOI
 
[24]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45652
Newberry, Melissa, Meher Rizvi, Anna van der Want, Gabriela Jonas-Ahrend, Stavroula Kaldi, Toshiyuki Kihara, Juan Vicente Ortiz Franco, and Tara Ratnam. “Teacher Educators’ Experiences and Expressions of Emotion During the Pandemic: International Perspectives.” In Advances in Research on Teaching. Emerald Publishing Limited, 2023. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041013.
LibreCat | DOI
 
[23]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47590
Jonas-Ahrend, Gabriela, Pamela Fraser-Abder, Marika Kapanadze, Fadeel Joubran, and Alexander Mazzolini. “Lessons Learned from a Global Review Study of Physics Textbook Evaluation and Its Implications for Teaching and Learning in the Classroom,” 2023.
LibreCat
 
[22]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47591
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Physiklehrbücher im Fokus der fachdidaktischen Forschung - ein internationaler Literatur-Review,” 2023.
LibreCat
 
[21]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47602
Jonas-Ahrend, Gabriela, Marika Kapanadze, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Ergebnisse einer Reviewstudie zur Evaluation von Physiklehrbüchern,” 2023.
LibreCat
 
[20]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Jonas-Ahrend, Gabriela, Mats Vernholz, and Katrin Temmen. “Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren.” In Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, edited by Dietmar Heisler and Jörg A. Meier, 257–76. Bielefeld: wbv , 2022. https://doi.org/10.3278/9783763972579.
LibreCat | DOI
 
[19]
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40043
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Katrin Temmen. “Begleitforschungsseminare - Frust Oder Lust, Pflicht Oder Kür?,” 2022.
LibreCat
 
[18]
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40031
Kapanadze, Marika, Gabriela Jonas-Ahrend, Alexander Mazzolini, and Fadeel Joubran. “Physics Textbooks - as an Important Tool for Learning and Teaching,” 2022.
LibreCat
 
[17]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47605
Jonas-Ahrend, Gabriela, Mats Vernholz, and Katrin Temmen. “Digitale Begleitseminare Im Praxissemester Der Gewerblich-Technischen Fachrichtungen,” 2021.
LibreCat
 
[16]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47588
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Dmitri Thikomirov. “Lehrerbildung im Mechatronik Studium an der Hochschule Hamm-Lippstadt.” In Digitale Vernetzung der Facharbeit, edited by T. Vollmer, U. Schwenger, and BAG Elektrometall e.V., 43:225–35. Berufsbildung, Arbeit und Innovation. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag GmbH & Co KG, 2016.
LibreCat
 
[15]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47607
Salinga, Christian, Heidrun Heinke, Gabriela Jonas-Ahrend, Heike Theyßen, Ursula Bahr, and Roger Erb. “MiLeNa – Ein Überregionales Programm Zur MINT-Lehrernachwuchsförderung,” 2015.
LibreCat
 
[14]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47592
Jonas-Ahrend, Gabriela. “The Project Virtual Science Fair for Promoting Inquiry Learning.” In Initiatives in Mathematics and Science Education with Global Implications, edited by D.F. Berlin and A.L. White, 85–89. Columbus, Ohio: International Consortium for Research in Science and Mathematics Education, 2014.
LibreCat
 
[13]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47606
Jonas-Ahrend, Gabriela, Hagit Rafaeli-Mishkin, Niva Wengrovicz, and Yehudit Judy Dori. “Raising Students’ Interest in STEM and Encouraging Career Choice in Science and Engineering,” 2014.
LibreCat
 
[12]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47615
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Individuelle Förderung in Der Fachdidaktischen Physiklehrerausbildung,” 2012.
LibreCat
 
[11]
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47612
Wlotzka, Udo, and Gabriela Jonas-Ahrend. “Verbesserung Des Schülerinteresses Selbstverständlich?,” 2012.
LibreCat
 
[10]
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 47587
Jonas-Ahrend, Gabriela. “E-Mentoren Bei Der Virtual Science Fair – Eine Innovative Facette in Der Lehrerausbildung.” Journal Hochschuldidaktik 22, no. 1 (2011): 13–15. https://doi.org/ 10.17877/DE290R-1864.
LibreCat | DOI
 
[9]
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47603
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Was Sind Geeignete Kontexte Für Den Physikunterricht?,” 2010.
LibreCat
 
[8]
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47604
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Virtual Science Fair - Neu in Deutschland,” 2010.
LibreCat
 
[7]
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47611
Theyßen, Heike, Gabriela Jonas-Ahrend, Knut Neumann, Burkhard Priemer, and Stefan Uhlmann. “Ein ELearningkurs Zur Entwicklung Mediengestützter Physikaufgaben,” 2010.
LibreCat
 
[6]
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47610
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Jens Wilbers. “Alltägliche Lehrerreflexion - Intuition Oder Information?,” 2009.
LibreCat
 
[5]
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47609
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Kontextorientierter Physikunterricht Am Beispiel Kriminalistik,” 2007.
LibreCat
 
[4]
2004 | Dissertation | LibreCat-ID: 40045
Jonas-Ahrend, Gabriela. Physiklehrervorstellungen zum Experiment im Physikunterricht. Berlin: Logos, 2004.
LibreCat
 
[3]
2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47613
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Peter Reinhold. “Zum Lehren Mit Neuen Medien Im Physikunterricht,” 2002.
LibreCat
 
[2]
2000 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47614
Jonas-Ahrend, Gabriela, and Joseph Krajcik. “Kurze Wege Für Neue Ideen,” 2000.
LibreCat
 
[1]
1992 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47608
Jonas-Ahrend, Gabriela. “Physics Education in East and West Germany.” ERIC Database 357970, 1992.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed