Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10024 Publications
2025 | Book | LibreCat-ID: 57850
Meine Schwangerschaft - so individuell wie ich!
T. Schneider, J. Weber, Meine Schwangerschaft - so individuell wie ich! , 2025.
LibreCat
T. Schneider, J. Weber, Meine Schwangerschaft - so individuell wie ich! , 2025.
2025 | Book | LibreCat-ID: 54106
Das ‚andere‘ Europa der Schriftsteller. Ideen, Netzwerke und Schreibweisen des antiliberalen Europa-Diskurses in Deutschland und Österreich (1918–1934)
T. Heise, Das ‚andere‘ Europa der Schriftsteller. Ideen, Netzwerke und Schreibweisen des antiliberalen Europa-Diskurses in Deutschland und Österreich (1918–1934) , DeGruyter, Berlin/Boston, 2025.
LibreCat
| DOI
T. Heise, Das ‚andere‘ Europa der Schriftsteller. Ideen, Netzwerke und Schreibweisen des antiliberalen Europa-Diskurses in Deutschland und Österreich (1918–1934) , DeGruyter, Berlin/Boston, 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58114 |

Antonio Negri, Spinoza, Marx, and Digital Capitalism.
C. Fuchs, Philosophy and Social Criticism (2025).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, Philosophy and Social Criticism (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 56667
A Systematic Review of Learning Opportunities within the Crowdworkers’ Workplace
S. Drechsler, C. Harteis, Journal of Education and Learning 14 (2025).
LibreCat
S. Drechsler, C. Harteis, Journal of Education and Learning 14 (2025).
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58115
„Alles was gut ist“ – Jan Wagners lyrische Speisen (mit Getränken)
S. Elit, in: S. Elit, N.O. Eke (Eds.), Was im Gedicht geschieht: Jan Wagner. Paderborn Wintersemester 2023/2024, Aisthesis, Bielefeld, 2025, pp. 89–105.
LibreCat
S. Elit, in: S. Elit, N.O. Eke (Eds.), Was im Gedicht geschieht: Jan Wagner. Paderborn Wintersemester 2023/2024, Aisthesis, Bielefeld, 2025, pp. 89–105.
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58362
Was im Gedicht geschieht: Jan Wagner. Paderborn Wintersemester 2023/2024
S. Elit, N.O. Eke, eds., Was im Gedicht geschieht: Jan Wagner. Paderborn Wintersemester 2023/2024, Aisthesis, Bielefeld , 2025.
LibreCat
S. Elit, N.O. Eke, eds., Was im Gedicht geschieht: Jan Wagner. Paderborn Wintersemester 2023/2024, Aisthesis, Bielefeld , 2025.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58797
Die LIFT: Lernwerkstatt Inklusion und individuelle Förderung am Technologiepark der Universität Paderborn
A. Ellersiek, B. Kottmann, H. Möbius, F. Timmermanns, J. Wapelhorst, in: U. Stadler-Altmann, F. Hermann, P. Kihm, A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2025, pp. 474–486.
LibreCat
A. Ellersiek, B. Kottmann, H. Möbius, F. Timmermanns, J. Wapelhorst, in: U. Stadler-Altmann, F. Hermann, P. Kihm, A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2025, pp. 474–486.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58796
Die Lernwerkstatt an der Universität Bielefeld: Ein gemeinsamer Ort, ein Ort für gemeinsames Lernen
B. Kottmann, M. Stets, in: U. Stadler-Altmann, F. Hermann, P. Kihm, A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (Un-)vollständiges Kompendium., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2025, pp. 161–176.
LibreCat
B. Kottmann, M. Stets, in: U. Stadler-Altmann, F. Hermann, P. Kihm, A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (Un-)vollständiges Kompendium., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2025, pp. 161–176.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58806
Philosophy’s 25-Years Principle: Philosophy between Intuitive Understanding and Discursive Reasoning
N. Milkov, Journal of Research in Philosophy and History 8 (2025) 36–43.
LibreCat
| DOI
N. Milkov, Journal of Research in Philosophy and History 8 (2025) 36–43.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58818
Susan Stebbing and Some Poorly Explored Venues of Analytic Philosophy
N. Milkov, in: A. Coliva, L. Doulas (Eds.), Susan Stebbing: Analysis, Common Sense, and Public Philosophy, 1st ed., Oxford University Press, Oxford, n.d.
LibreCat
N. Milkov, in: A. Coliva, L. Doulas (Eds.), Susan Stebbing: Analysis, Common Sense, and Public Philosophy, 1st ed., Oxford University Press, Oxford, n.d.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58822
Wisdom's Wittgenstein
N. Milkov, in: A.H. Khani , G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, 2 Vol., Volume II, 1st ed., Routledge, London, n.d.
LibreCat
N. Milkov, in: A.H. Khani , G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, 2 Vol., Volume II, 1st ed., Routledge, London, n.d.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58821
Stebbing's Wittgenstein
N. Milkov, in: A.H. Khani , G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, Vol. II, 1st ed., Routledge, London, n.d.
LibreCat
N. Milkov, in: A.H. Khani , G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, Vol. II, 1st ed., Routledge, London, n.d.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58824 |

Integrating Practice-Based Learning into Formal Education: Stakeholder Perspectives on the Challenges of Learning Location Cooperation (LLC) in Germany’s Dual VET System
J. Schwede, D. Heisler, C. Harteis, Social Sciences 14 (2025) 117.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
J. Schwede, D. Heisler, C. Harteis, Social Sciences 14 (2025) 117.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58863 |

Das Gesicht des Weltalls anschauen. Rilkes Ägypten-Reise und der Kulturtourismus
S. Schulte Eickholt, diMaG 2 (2025).
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
S. Schulte Eickholt, diMaG 2 (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54110
Umkämpfte Semantiken des ‚Europäischen‘ in der Weltanschauungsliteratur der Zwischenkriegszeit
T. Heise, Forum Interdisziplinäre Begriffsgeschichte 13/14 (2025) 43–57.
LibreCat
| DOI
T. Heise, Forum Interdisziplinäre Begriffsgeschichte 13/14 (2025) 43–57.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58869
Zusammenhänge zwischen dem Rollenverständnis angehender Lehrpersonen und ihren Einstellungen zu Mehrsprachigkeit
J. Meier, S. Meusel, in: 2025.
LibreCat
J. Meier, S. Meusel, in: 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58935 |

Evaluation eines Lehrmoduls zur Stärkung der Demokratiebildungskompetenz von Lehramtsstudierenden
J. Wehde, die hochschullehre 11 (2025) 184–201.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
J. Wehde, die hochschullehre 11 (2025) 184–201.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58938 |

KI außer Kontrolle
J. Hälterlein, AUSDRUCK - Das IMI-Magazin 23 (2025) 25–27.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Hälterlein, AUSDRUCK - Das IMI-Magazin 23 (2025) 25–27.
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59079 |

Peter Joseph von Lindpaintner, Ouverture, Entreacte, Chöre und Lieder zu Goethes Faust nach der szenischen Einrichtung von Carl Seydelmann (1832)
A. Münzmay, L. Frömmel, T. Bachmann, A. Tumat, eds., Peter Joseph von Lindpaintner, Ouverture, Entreacte, Chöre und Lieder zu Goethes Faust nach der szenischen Einrichtung von Carl Seydelmann (1832), ZenMEM, Online, 2025.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
A. Münzmay, L. Frömmel, T. Bachmann, A. Tumat, eds., Peter Joseph von Lindpaintner, Ouverture, Entreacte, Chöre und Lieder zu Goethes Faust nach der szenischen Einrichtung von Carl Seydelmann (1832), ZenMEM, Online, 2025.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57910
Fisheries and Fishing
J. Sackel, in: E. Storli, M. Dungy, A. Gerrard (Eds.), The Routledge Handbook on the Economic History of Natural Resources , n.d.
LibreCat
J. Sackel, in: E. Storli, M. Dungy, A. Gerrard (Eds.), The Routledge Handbook on the Economic History of Natural Resources , n.d.
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59137
Räume in der Internationale Geschichte
S. Kunkel, M. Homberg, J. Sackel, M. Deuerlein, J. Klein, eds., Räume in der Internationale Geschichte, De Gruyter, Berlin, n.d.
LibreCat
S. Kunkel, M. Homberg, J. Sackel, M. Deuerlein, J. Klein, eds., Räume in der Internationale Geschichte, De Gruyter, Berlin, n.d.
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59144 |

Maddy, Penelope, Jouko Väänänen, Philosophical Uses of Categoricity Arguments, Cambridge University Press: Cambridge 2023 (Cambridge Elements).
V. Peckhaus, ZbMATH Open, Zbl. 07771690 (2025).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, ZbMATH Open, Zbl. 07771690 (2025).
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59143
Moon, Stella S., “Demarcating Descartes’s Geometry with Clarity and Distinctness”, Synthese 202 (2023), No. 4, Paper No. 124, 29 pp.
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR4654178 (2025).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR4654178 (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59226
Künstliche Intelligenz und professionsbezogene Aufgaben von Lehrkräften
B. Herzig, SchulVerwaltung (2025) 18–20.
LibreCat
B. Herzig, SchulVerwaltung (2025) 18–20.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58713
Effects of a cooperation training on inclusion-related self-concepts of pre-service teachers. Poster Presentation. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” (accepted)
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58712
Differences in pre-service teachers’ self-efficacy beliefs and willingness for inclusive education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” (accepted)
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58714
Feedback as a predictor of primary school students’ motivation and mathematical competence. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” (accepted)
N. Finke, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
LibreCat
N. Finke, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58710
Effects of parental feedback on children’s perceived feedback, motivation and achievement. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” (accepted)
M. Knickenberg, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
LibreCat
M. Knickenberg, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58715
The role of teacher behaviour in students’ attitudes and support towards peers with disabilities. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” (accepted)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58711
Teachers’ self-efficacy beliefs and attitudes concerning inclusive education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” (accepted)
P. Finke, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
LibreCat
P. Finke, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: University of Graz, Graz, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Exploring primary school teachers’ and special education teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education: A qualitative study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (accepted)
P. Finke, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: University of Belgrade, Belgrade, 2025.
LibreCat
P. Finke, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: University of Belgrade, Belgrade, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Explanatory factors for students’ attitudes and their supportive behaviour towards peers with social and emotional disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (accepted)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Belgrade, Belgrad, 2025.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Belgrade, Belgrad, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59249
The role of teacher feedback for primary school students’ motivation and mathematical competencies. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (accepted)
N. Finke, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: BelgradeUniversity of Belgrade, Belgrade, 2025.
LibreCat
N. Finke, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: BelgradeUniversity of Belgrade, Belgrade, 2025.
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59252
Pre-service teachers’ professional self-concept development concerning team-teaching in primary schools. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (accepted)
J.R. Schulze, F. Hellmich, in: University of Belgrade, Belgrade, 2025.
LibreCat
J.R. Schulze, F. Hellmich, in: University of Belgrade, Belgrade, 2025.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60193 |

Muhammad as a Prophet of Late Antiquity: The Anti-Apocalyptic Nature of Muhammad’s Prophetic Wisdom
Z. Ghaffar, in: Z. Ghaffar, K. von Stosch (Eds.), Theology of Prophecy in Dialogue: A Jewish-Christian-Muslim Encounter , Brill Schöningh, Paderborn, 2025, pp. 161–184.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
Z. Ghaffar, in: Z. Ghaffar, K. von Stosch (Eds.), Theology of Prophecy in Dialogue: A Jewish-Christian-Muslim Encounter , Brill Schöningh, Paderborn, 2025, pp. 161–184.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60200
Teachers’ collective efficacy with regard to inclusive practices—characteristics of a new scale and analyses from Canada, Germany and Switzerland
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, T. Loreman, U. Sharma, E. Avramidis, P. Subban, S. Woodcock, Frontiers in Psychology 16 (2025).
LibreCat
| Files available
| DOI
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, T. Loreman, U. Sharma, E. Avramidis, P. Subban, S. Woodcock, Frontiers in Psychology 16 (2025).
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60191 |

Theology of Prophecy in Dialogue: A Jewish-Christian-Muslim Encounter
Z. Ghaffar, K. von Stosch, eds., Theology of Prophecy in Dialogue: A Jewish-Christian-Muslim Encounter , Brill Schöningh, Paderborn, 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
Z. Ghaffar, K. von Stosch, eds., Theology of Prophecy in Dialogue: A Jewish-Christian-Muslim Encounter , Brill Schöningh, Paderborn, 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60204
Vorwort: Brisante Wahrheiten – Philosophinnen und Denkerinnen und die andere Geschichte der Philosophie und Wissenschaften
R. Hagengruber, J. Muller, F. Grewe, GENDER – Zeitschrift für Geschlecht Kultur und Gesellschaft 17 (2025).
LibreCat
| DOI
R. Hagengruber, J. Muller, F. Grewe, GENDER – Zeitschrift für Geschlecht Kultur und Gesellschaft 17 (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60217
Prädiktoren für die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von angehenden Lehrkräften im Zusammenhang mit der Gestaltung inklusiven Unterrichts. (angenommen)
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Zeitschrift Für Entwicklungspsychologie Und Pädagogische Psychologie (2025).
LibreCat
G. Görel, K. Franzen, F. Hellmich, Zeitschrift Für Entwicklungspsychologie Und Pädagogische Psychologie (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60218
Determinants of primary school students’ support and their attitudes towards peers with social and emotional difficulties. (accepted)
M.F. Löper, F. Hellmich, Research on Preschool and Primary Education (2025).
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, Research on Preschool and Primary Education (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60283
Die Christen und das deutsche Wesen? Die Ökumenische Bewegung im Dritten Reich
N. Priesching, Una Sancta 80 (2025) 98–108.
LibreCat
N. Priesching, Una Sancta 80 (2025) 98–108.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60288
Diagnostisches Handeln im inklusionsorientierten Sachunterricht: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis
S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, R. Schroeder, widerstreit sachunterricht 30 (2025).
LibreCat
| DOI
S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, R. Schroeder, widerstreit sachunterricht 30 (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60306 |

Impact of felt obligation and perceived mutual reciprocity on support between mothers and their adult children
K. Schoenert, S. Sommer, H.M. Buhl, Frontiers in Developmental Psychology 3 (2025).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
K. Schoenert, S. Sommer, H.M. Buhl, Frontiers in Developmental Psychology 3 (2025).
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60343
Konzept und Wirkungen eines Lehrmoduls zur demokratischen Erarbeitung von Beurteilungskriterien in bildungswissenschaftlichen Seminaren des Lehramtsstudiums
J. Wehde, in: 2025.
LibreCat
J. Wehde, in: 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54673
A New Framework for the Analysis of Media Systems and Media Organisations
C. Fuchs, Communication and the Public 10 (2025) 125–142.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, Communication and the Public 10 (2025) 125–142.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60294
Erzählen von Europa - Fluchtmigration in den Romanen "Das Kontingent", "Havarie" und "Gehen, ging, gegangen"
I. Müller, in: A. Antonopoulou, M. Hofmann, T. Traka (Eds.), Deutsche Griechenland-Diskurse und Griechisch-Deutscher Kulturtransfer, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2025, pp. 217–234.
LibreCat
I. Müller, in: A. Antonopoulou, M. Hofmann, T. Traka (Eds.), Deutsche Griechenland-Diskurse und Griechisch-Deutscher Kulturtransfer, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2025, pp. 217–234.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60360
What is Digital Fascism?
C. Fuchs, St. Antony’s International Review 20 (2025) 26–39.
LibreCat
C. Fuchs, St. Antony’s International Review 20 (2025) 26–39.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60370
Der Deutschtreff (Universität Paderborn)
J. Hüllweg, A. Blachut, in: U. Stadler-Altmann, F. Herrmann, P. Kihm, A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2025, pp. 452–461.
LibreCat
J. Hüllweg, A. Blachut, in: U. Stadler-Altmann, F. Herrmann, P. Kihm, A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium., Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2025, pp. 452–461.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten
J. Wehde, B. Bloh, M. Homt, in: C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, S. Fechner (Eds.), Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, Waxmann, n.d.
LibreCat
J. Wehde, B. Bloh, M. Homt, in: C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, S. Fechner (Eds.), Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, Waxmann, n.d.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60341
Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn
J. Wehde, in: M. Busch, M. Dittgen, L. Frerick, B. Weyand (Eds.), Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, Wochenschau Wissenschaft, n.d.
LibreCat
J. Wehde, in: M. Busch, M. Dittgen, L. Frerick, B. Weyand (Eds.), Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, Wochenschau Wissenschaft, n.d.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58895
Mehrebenenannotation argumentativer Lerner*innentexte für die automatische Textauswertung
S. Rezat, S. Kilsbach, N. Michel, R. Karabey, M. Stahl, H. Wachsmuth, Zeitschrift für Angewandte Linguistik (2025) 1–28.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, S. Kilsbach, N. Michel, R. Karabey, M. Stahl, H. Wachsmuth, Zeitschrift für Angewandte Linguistik (2025) 1–28.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60460
Sustainable Finance und Soziologie
L. Knoll, in: cric e.V. cric e.V. (Ed.), Sustainable Finance. Die Zukunft nachhaltigen Investierens – ein interdisziplinärer Ausblick, oekom, München, 2025.
LibreCat
| DOI
L. Knoll, in: cric e.V. cric e.V. (Ed.), Sustainable Finance. Die Zukunft nachhaltigen Investierens – ein interdisziplinärer Ausblick, oekom, München, 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60459
Sustainable finance down to earth? Insights from the German regional economy
L. Knoll, U. Klüh, I. Naji, F. Rossmann, Finance and Space (n.d.).
LibreCat
L. Knoll, U. Klüh, I. Naji, F. Rossmann, Finance and Space (n.d.).
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 48363
The Swineherd’s Wife who Scolded the King
A. Foerster, in: E. Butler, I. Dumitrescu (Eds.), Women in Early Medieval England, Springer Textbook, n.d.
LibreCat
A. Foerster, in: E. Butler, I. Dumitrescu (Eds.), Women in Early Medieval England, Springer Textbook, n.d.
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 48362
Eadburh of Wessex
A. Foerster, in: E. Butler, I. Dumitrescu (Eds.), Women in Early Medieval England, Springer Textbook, n.d.
LibreCat
A. Foerster, in: E. Butler, I. Dumitrescu (Eds.), Women in Early Medieval England, Springer Textbook, n.d.
2024 | Book | LibreCat-ID: 49504
Liebestragödie. Genealogien einer französischen Gattung des 17. Jahrhunderts
H. Schlieper, Liebestragödie. Genealogien Einer Französischen Gattung Des 17. Jahrhunderts, Brill / Fink , Paderborn, n.d.
LibreCat
H. Schlieper, Liebestragödie. Genealogien Einer Französischen Gattung Des 17. Jahrhunderts, Brill / Fink , Paderborn, n.d.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika
C. Freitag, A. Thiem, in: M. Egidi, L. Peters, J. Schmidt (Eds.), (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, 1st ed., University Press, Bielefeld, 2024, pp. 253–272.
LibreCat
C. Freitag, A. Thiem, in: M. Egidi, L. Peters, J. Schmidt (Eds.), (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, 1st ed., University Press, Bielefeld, 2024, pp. 253–272.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41850
Struktur und Sonderbauten der Silberbergbaustädte des 16. Jahrhunderts. Zur Korrelation von Städtebau und Montanwesen (Potosí und das Erzgebirge)
M. Silvestri, in: Bergbau und Hausbau, n.d.
LibreCat
M. Silvestri, in: Bergbau und Hausbau, n.d.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33429
Vexierbilder als gegenhegemoniales Moment. Strategien postmigrantischen Erzählens bei Andrea Karimé
M. Kißling, N. Seidel, in: N. Hodaie, M. Hofmann (Eds.), Literatur der Postmigration: Grundzüge, Formen und Vertreter_innen, Metzler Verlag, Heidelberg, n.d., p. i.Dr.
LibreCat
M. Kißling, N. Seidel, in: N. Hodaie, M. Hofmann (Eds.), Literatur der Postmigration: Grundzüge, Formen und Vertreter_innen, Metzler Verlag, Heidelberg, n.d., p. i.Dr.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49772 |

BelgienNet – une plateforme pour l’accès aux langues et cultures de la Belgique
Y. Huybrechts, R. Karaca, Synergies Pays germanophones 16 (2024) 119–131.
LibreCat
| Download (ext.)
Y. Huybrechts, R. Karaca, Synergies Pays germanophones 16 (2024) 119–131.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 |

Leibniz’s Influence on 19th Century Logic
V. Peckhaus, in: E.N.. Zalta, U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, in: E.N.. Zalta, U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, 2024.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50812
Sorgeprakiken der Online-Rechten – Jordan Petersons Therapeutik des ,Self-Authoring'
J. Degeling, M. Haffke, in: J. Bee, I. Gradinari, K. Köppert (Eds.), digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, Spector, 2024.
LibreCat
J. Degeling, M. Haffke, in: J. Bee, I. Gradinari, K. Köppert (Eds.), digital:gender - de:mapping affect. Eine spekulative Kartographie, Spector, 2024.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51790 |

Herausforderungen in der inklusiven Mädchenarbeit: Begleitforschung der „Inklusiven anonymen Zuflucht“ des Mädchenhaus Bielefeld e.V.
S. Richter, in: D. Kieslinger, J. Owsianowski (Eds.), Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, Lambertus, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
S. Richter, in: D. Kieslinger, J. Owsianowski (Eds.), Inklusiver Kinderschutz – Anforderungen, Herausforderungen, Perspektiven, Lambertus, 2024.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52087
"Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium" - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden
J. Meier, C. Vogelsang, T. Rotärmel, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 310–324.
LibreCat
| DOI
J. Meier, C. Vogelsang, T. Rotärmel, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 310–324.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52088
Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums
C. Vogelsang, J. Meier, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 277–293.
LibreCat
| DOI
C. Vogelsang, J. Meier, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 277–293.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen
N.J. Welsandt, L. Huschle, K. Drossel, D. Deimel, H.J. Abs, in: H.J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel, J.F. Ziemes (Eds.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, Waxmann Verlag GmbH, Münster, 2024, pp. 239–276.
LibreCat
N.J. Welsandt, L. Huschle, K. Drossel, D. Deimel, H.J. Abs, in: H.J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel, J.F. Ziemes (Eds.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, Waxmann Verlag GmbH, Münster, 2024, pp. 239–276.
2024 | Misc | LibreCat-ID: 52529
“A Short Introduction to the Film Glove and Touch Studies.”
K. Kraft, “A Short Introduction to the Film Glove and Touch Studies.,” Kraft, Kerstin, et al. “A Short Introduction to the Film Glove and Touch Studies.” Fashion Studies, vol. 5, no. 1, 2024, pp. 1-11, https://www.fashionstudies.ca/introduction-to-glove-and-touch-studies/, https://doi.org/10.38055/FS050108., 2024.
LibreCat
K. Kraft, “A Short Introduction to the Film Glove and Touch Studies.,” Kraft, Kerstin, et al. “A Short Introduction to the Film Glove and Touch Studies.” Fashion Studies, vol. 5, no. 1, 2024, pp. 1-11, https://www.fashionstudies.ca/introduction-to-glove-and-touch-studies/, https://doi.org/10.38055/FS050108., 2024.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52511 |

Die Vorgeschichte der „sozialen Medien“. Über die Träume digitaler Vergemeinschaftung und freier Kommunikation
M. Schmitt, in: Bundeszentrale für politische Bildung (Ed.), Soziale Medien – Wie Sie Wurden, Was Sie Sind , Bundeszentrale für politische Bildung, Bonn, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
M. Schmitt, in: Bundeszentrale für politische Bildung (Ed.), Soziale Medien – Wie Sie Wurden, Was Sie Sind , Bundeszentrale für politische Bildung, Bonn, 2024.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52538 |

Alles geht? Die jüngste Geschichte der „sozialen Medien“. Zwischen Wirtschaft und Gemeinschaft
M. Schmitt, in: Bundeszentrale für politische Bildung (Ed.), Soziale Medien – Wie Sie Wurden, Was Sie Sind, Bundeszentrale für politische Bildung, Bonn, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
M. Schmitt, in: Bundeszentrale für politische Bildung (Ed.), Soziale Medien – Wie Sie Wurden, Was Sie Sind, Bundeszentrale für politische Bildung, Bonn, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52652 |

Das Potenzial von Ideologiekritik im Religionsunterricht
H. Herdramm, BloKK. Der Blog des Zentrums für Komparative Theologie und Kulturwissenschaften (2024).
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
H. Herdramm, BloKK. Der Blog des Zentrums für Komparative Theologie und Kulturwissenschaften (2024).
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47619
Walking with Images: Mimetic-Automatic Production in Hasan Elahi’s Tracking Transcience
S. Althoff, in: G. Gasparavicius, M. Toteva, T. Williams (Eds.), Walking with the Enemy: Reclaiming the Language of Power and Manipulation in the Post-Truth Era, Manchester University Press, Manchester, n.d.
LibreCat
S. Althoff, in: G. Gasparavicius, M. Toteva, T. Williams (Eds.), Walking with the Enemy: Reclaiming the Language of Power and Manipulation in the Post-Truth Era, Manchester University Press, Manchester, n.d.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52505
Professionalisierung für Sprachbildung aus Sicht von Sachunterrichtsstudierenden – Langzeitwirkungen eines Vertiefungsseminars in der ersten Phase der sachunterrichtsdidaktischen Lehrer* innenbildung.
A. Gövert, C. Niederhaus, E. Blumberg, in: Mehrsprachigkeit in Der Schule – Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht, Kohlhammer, Stuttgart, 2024, pp. 295–309.
LibreCat
A. Gövert, C. Niederhaus, E. Blumberg, in: Mehrsprachigkeit in Der Schule – Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht, Kohlhammer, Stuttgart, 2024, pp. 295–309.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52506
DaZ-Kompetenzen angehender Lehrkräfte des Faches Sachunterricht sowie der aus dem Sachunterricht hervorgehenden Fächer
T. Vasylyeva, T. Ehmke, A. Gövert, A. Kassem, C. Niederhaus, in: Mehrsprachigkeit in Der Schule – Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht, Kohlhammer, Stuttgart, 2024, pp. 310–330.
LibreCat
T. Vasylyeva, T. Ehmke, A. Gövert, A. Kassem, C. Niederhaus, in: Mehrsprachigkeit in Der Schule – Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht, Kohlhammer, Stuttgart, 2024, pp. 310–330.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53068
Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi)
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, E. Wild, QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte 5 (2024).
LibreCat
| DOI
S. Grüter, J. Gorges, B. Lütje-Klose, P. Neumann, E. Wild, QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte 5 (2024).
2024 | Misc | LibreCat-ID: 52366
ProDaZ Online-Tool Deutsch
I. Lammers, D. Büttner, R. Krechter, ProDaZ Online-Tool Deutsch, 2024.
LibreCat
| Files available
I. Lammers, D. Büttner, R. Krechter, ProDaZ Online-Tool Deutsch, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52096
Zwischen Beutesuche und politischen Ambitionen. Die Normannen an Rhein und Maas zwischen 880 und 892
H. Kamp, Zeitschrift des Aachener Geschichtsvereins 123/124, 2021–2022 (2024) 137–167.
LibreCat
H. Kamp, Zeitschrift des Aachener Geschichtsvereins 123/124, 2021–2022 (2024) 137–167.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context
Umesh Sharma , Tim Loreman , Fiona May , Alessandra Romano , C.S. Lozano , Elias Avramidis , Stuart Woodcock , Pearl Subban , H. Kullmann, European Journal of Special Needs Education 39 (2024) 167–184.
LibreCat
| DOI
Umesh Sharma , Tim Loreman , Fiona May , Alessandra Romano , C.S. Lozano , Elias Avramidis , Stuart Woodcock , Pearl Subban , H. Kullmann, European Journal of Special Needs Education 39 (2024) 167–184.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53473
‚Schelmische‘ Post-DDR-Romane: Ingo Schulzes „Peter Holtz“ und Lea Streisands „Hufeland, Ecke Bötzow“
S. Elit, in: S. Elit, N.O. Eke (Eds.), ‚Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand, Paderborn, Wintersemester 2022/2023, Aisthesis, Bielefeld, 2024, pp. 137–154.
LibreCat
S. Elit, in: S. Elit, N.O. Eke (Eds.), ‚Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand, Paderborn, Wintersemester 2022/2023, Aisthesis, Bielefeld, 2024, pp. 137–154.
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53472
'Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand. Paderborn Wintersemester 2022/23
N. Eke, S. Elit, eds., ’Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand. Paderborn Wintersemester 2022/23, Aisthesis, Bielefeld, 2024.
LibreCat
N. Eke, S. Elit, eds., ’Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand. Paderborn Wintersemester 2022/23, Aisthesis, Bielefeld, 2024.
2024 | Book | LibreCat-ID: 53506
Lines in the Sand
S. Langer, Lines in the Sand, Bolton Print, Bolton, 2024.
LibreCat
S. Langer, Lines in the Sand, Bolton Print, Bolton, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers.
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., Porto, Portugal, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval)
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2024).
LibreCat
| DOI
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2024).
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639
Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation.
P. Büker, J. Höke, Grundschule aktuell 165 (2024) 12–15.
LibreCat
P. Büker, J. Höke, Grundschule aktuell 165 (2024) 12–15.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53637
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53636
Ich darf auch „Nein“ sagen: Das Kinderrecht auf informierte Einwilligung und dessen Implikationen. Beitrag im Rahmen des Symposiums „Partizipation an, mit und über Forschung? Dilemmata und forschungsethische Reflexionen im Prozess des Forschens mit Kindern. Symposium an der Tagung: Die Kunst der Partizipation. PH Zürich.
P. Büker, H. Deckert-Peaceman, B. Hüpping, E. Zala-Mezö, in: 2024.
LibreCat
P. Büker, H. Deckert-Peaceman, B. Hüpping, E. Zala-Mezö, in: 2024.
2024 | Research Data | LibreCat-ID: 53790
HenDi-Data (data package) v4.0.0
D. Ried, E. Minetti, I. Capelle, A. Tumat, HenDi-Data (Data Package) v4.0.0, Henze-Digital, 2024.
LibreCat
| DOI
D. Ried, E. Minetti, I. Capelle, A. Tumat, HenDi-Data (Data Package) v4.0.0, Henze-Digital, 2024.
2024 | Research Data | LibreCat-ID: 53792
HenDi-ODD v4.0.0
D. Ried, I. Capelle, E. Minetti, HenDi-ODD v4.0.0, Henze-Digital, 2024.
LibreCat
| DOI
D. Ried, I. Capelle, E. Minetti, HenDi-ODD v4.0.0, Henze-Digital, 2024.
2024 | Research Data | LibreCat-ID: 53791
HenDi-WebApp v4.0.0
D. Ried, HenDi-WebApp v4.0.0, Henze-Digital, 2024.
LibreCat
| DOI
D. Ried, HenDi-WebApp v4.0.0, Henze-Digital, 2024.
2024 | Special Issue | LibreCat-ID: 53808 |

Critical Perspectives on Digital Capitalism: Theories and Praxis
T. Allmer, S.C. Arslan, C. Fuchs, eds., Critical Perspectives on Digital Capitalism: Theories and Praxis, 2024.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
T. Allmer, S.C. Arslan, C. Fuchs, eds., Critical Perspectives on Digital Capitalism: Theories and Praxis, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53810
Critical Theory Foundations of Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique. 22 (2024) 148–196.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Fuchs, TripleC: Communication, Capitalism & Critique. 22 (2024) 148–196.