Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9000 Publications


2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36891
Weber, J. (2014). Autonom tötende Maschinen. In J. Bung, M. Gruber, & S. Ziemann (Eds.), Autonome Automaten. Künstliche Körper und artifizielle Agenten in der technisierten Gesellschaft (Vol. 12, pp. 267–289). trafo Verlag.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37219
Wallmeier, N. (2014). Rechtssprachliches im >Vocabularius Theutonicus<  . In M. Denkler & F. Roolfs (Eds.), Studien zur Lexikographie und Lexikologie des Niederdeutschen. Festgabe für Robert Damme zum 60. Geburtstag. (Vol. 54, pp. 29–40). Aschendorff.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37307
Dahmen, S. (2014). The Capability Approach and Sociological Conceptions of Human Agency: An Empirical Assessment on the Basis of an Analysis of Activation Policies. Social Work & Society. International Online Journal, 12(2).
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37309
Dahmen, S. (2014). The Theoretical Orthodoxy of Children’s and Youth Agency and Its Contradictions: Moving from Normative Thresholds to a Situated Assessment of Children’s and Youth Lives. In J.-M. Bonvin & D. Stöcklin (Eds.), Children’s Rights and the Capability Approach (Vol. 8, pp. 153–173). Springer.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37458
Schwab, S., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2014). Improving reading in children with German as a first or second language. International Journal of Early Years Education, 22(2), 210–222. https://doi.org/10.1080/09669760.2014.909308
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37457
Schwab, S., & Seifert, S. (2014). Einstellungen von Lehramtsstudierenden und Pädagogikstudierenden zur schulischen Inklusion – Ergebnisse einer quantitativen Untersuchung. Zeitschrift für Bildungsforschung, 5(1), 73–87. https://doi.org/10.1007/s35834-014-0107-7
LibreCat | DOI
 

2014 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37513 | OA
Weber, J. (2014). Donna Haraway. Technoscience, New World Order und Trickster-Geschichten für lebbare Welten. In D. Lengersdorf & M. Wieser (Eds.), Schlüsselwerke der Wissenschafts- und Technikforschung/Science & Technology Studies (pp. 155–169). VS Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37514 | OA
Weber, J. (2014). Opacity versus Computational Reflection. Modelling Human-Robot Interaction in Personal Service Robotics. In Science, Technology and Innovation Studies, Vol. 10, No. 1 (pp. 187–199).
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 35971
Lorenz, C. (2014). Zugezogene im Fokus. Sprachkontakterscheinungen im Regiolekt. . Narr.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 36067
Lorenz, C. (2014). Salienz unter Einheimischen und Zugezogenen. Ein empirischer Vergleich. Linguistik Online, 66,4/14.(Die Vermessung der Salienz(forschung). Themenheft), 135–146.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36543
Landhäußer, S. (2014). Familien- und Elternbildung im Kontext sozialen Wandels und sozialer Ungleichheiten. In S. Faas & M. Zipperle (Eds.), Sozialer Wandel. Herausforderungen für Kulturelle Bildung und Soziale Arbeit (pp. 171–181). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-04166-3
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38190
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2014). Individuelle und instruktionale Rückmeldungen im Zusammenhang mit Lesekompetenzen von Kindern im Grundschulunterricht – Ergebnisse aus einer empirischen Studie. Vortrag auf der 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38191
Ort, M., & Hellmich, F. (2014). Kausalattributionen von Leseerfolgen und -misserfolgen bei Grundschülerinnen und -schülern im Zusammenhang mit Leistungsrückmeldungen ihrer Lehrkräfte. Vortrag auf der 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38183
Hellmich, F., & Görel, G. (2014). Einstellungen von Lehrkräften zum inklusiven Unterricht in der Grundschule in Abhängigkeit von Vorerfahrungen und persönlichen Ressourcen. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Inklusive Haltungen: Einblicke in die Einstellungen zur schulischen Inklusion von Lehrer/innen“ (Chair: Susanne Schwab) auf der 49. Arbeitstagung der Dozent/innen der Sonderpädagogik deutschsprachiger Länder „Perspektiven sonderpädagogischer Professionalisierung“.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38189
Hellmich, F., & Förster, S. (2014). Evidenzbasierte Förderung der Lesekompetenzen von Kindern mit Deutsch als Zweitsprache durch eine kombinierte Lerneinheit aus Wortschatzarbeit und Lesestrategietraining. Vortrag im Rahmen des Symposiums “Die Bedeutung des Wortschatzes für Sprachentwicklung und Fördermaßnahmen bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache” (Chairs: Prof. Dr. Ilonca Hardy & Melihan Cinar) auf der 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38180
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2014). Klassenklima und Rückmeldungen aus der Sicht von Kindern im dritten und vierten Grundschuljahr im Zusammenhang mit ihren Lernprozessen im Leseunterricht. Vortrag auf der 23. Jahrestagung der DGfE Kommission Grundschulforschung und Didaktik der Primarstufe „Lernprozessbegleitung und adaptive Lerngelegenheiten im Unterricht der Grundschule“.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38188
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2014). Rückmeldungen und Kompetenzerwerbsprozesse im Leseunterricht der Grundschule – Ergebnisse aus einer empirischen Untersuchung. Posterpräsentation auf dem 24. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Thema: “Traditionen und Zukünfte.”
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38185
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2014). Rückmeldungen im Leseunterricht der Grundschule aus der Sicht von Grundschülerinnen und -schülern in Abhängigkeit von Klassenklima und Lehrer-Schüler-Beziehung. Vortrag auf der 79. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38187
Hellmich, F. (2014). `Opportunities to learn´ in der Ausbildung angehender Lehrerinnen und Lehrer für den inklusiven Unterricht in der Grundschule. 7. Bundestreffen der Zentren für Lehrerbildung. Thema: “Chancengleichheit durch Inklusion. Neue Professionalisierungsstrategien in der Lehrerbildung.”
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38186
Hellmich, F., & Görel, G. (2014). Individuelle Bedingungen für Einstellungen von Grundschullehrerinnen und -lehrern zur Inklusion in Unterricht und Schule. Vortrag auf der 79. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36990
Landhäußer, S. (2014). Über Kompetenzen und Verwirklichungschancen von Adressat/innen Sozialer Arbeit. In S. Faas, P. Bauer, & R. Treptow (Eds.), Kompetenz, Performanz, soziale Teilhabe  Sozialpädagogische Perspektiven auf ein bildungstheoretisches Konstrukt (pp. 171–181). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-19855-2
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40631
Kottmann, B., & Miller, S. (2014). Grundschullehrkräfte im Entscheidungsdilemma zwischen Fördern und Selektieren. In B. Kopp, S. Martschinke, E.-M. Kirschhock, G. Ranger, G. Renner, M. Munser-Kiefer, & M. Haider (Eds.), Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft (pp. 218–221).
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40630
Kottmann, B. (2014). “Schule für alle” - ein Projekt zur Förderung fachlicher und überfachlicher Kompetenzen. In C. Rohlfs, M. Harring, & C. Palentien (Eds.), Kompetenz - Bildung. Soziale, emotionale und kommunikative Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen (2nd ed., pp. 375–384). Verlag für Sozialwissenschaften.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 40629
Kottmann, B. (2014). Lehrer in zwei Lehrämtern. Plädoyer für einen gestuften Lehramtsstudiengang. Schulverwaltung Nordrhein-Westfalen, 23(4), 100–101.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41219
Bartz, L., Klein, C., Seifert, A., Herget, I., Ostgathe, C., & Stiel, S. (2014). Subcutaneous Administration of Drugs in Palliative Care: Results of a Systematic Observational Study. Journal of Pain and Symptom Management, 48(4), 540–547.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41218
Balsam, R., Newig, J., & Seifert, A. (2014). The Three-Tiered Leuphana Model of Student Support. INFU Discussion Paper, 39(14).
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41229
Eilerts, K., Rinkens, H.-D., & Seifert, A. (2014). Feldstudie zur Entwicklung der Rechenfertigkeit von Erstklässlern. Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, 329–332.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41245
Hellmann, K., Teigeler, M., & Seifert, A. (2014). Problemorientierung in der polyvalenten Lehre: Forschendes Lernen vs. Praxisorientiertes Projektlernen. Greifswalder Beiträge zur Hochschullehre, 2.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41408
Seifert, A., Strunz, C., Gunkel, M., & Schütz, J. (2014). What we mean when we talk about freedom – The KOMFOR study: an analysis of students’ choices of courses in interdisciplinary parts of the curriculum. 8th International Technology, Education and Development Conference (INTED). 8th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41409
Seifert, A., & Watson, C. (2014). Pädagogische Vorerfahrungen und motivationale Orientierungen als Prädiktoren der Kompetenzentwicklung im Bereich der Bildungwissenschaften. AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”. AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”, Hamburg.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41410
Seifert, A., & Watson, C. (2014). Nutzung von Lerngelegenheiten als Prädiktoren der Kompetenzentwicklung von Lehramtsstudierenden in den Bildungswissenschaften. AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”. AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”, Hamburg.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38178
Görel, G., & Hellmich, F. (2014). Vorerfahrungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen als Prädiktoren für Einstellungen zum inklusiven Unterricht bei Lehrerinnen und Lehrern in der Grundschule. Vortrag auf der 23. Jahrestagung der DGfE Kommission Grundschulforschung und Didaktik der Primarstufe „Lernprozessbegleitung und adaptive Lerngelegenheiten im Unterricht der Grundschule“.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38179
Ort, M., & Hellmich, F. (2014). Attributionen von Erfolgen und Misserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule im Zusammenhang mit Rückmeldungen ihrer Lehrkräfte. Vortrag auf der 23. Jahrestagung der DGfE Kommission Grundschulforschung und Didaktik der Primarstufe „Lernprozessbegleitung und adaptive Lerngelegenheiten im Unterricht der Grundschule“.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38182
Blumberg, E., Hellmich, F., & Fromme, T. (2014). Inklusion im naturwissenschaftlichen Sachunterricht: Entwicklung handlungsorientierter Lehr-Lernangebote zur Förderung naturwissenschaftlich-technischen Lernens in inklusiven Lernsettings im Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation auf der 23. Jahrestagung der DGfE Kommission Grundschulforschung und Didaktik der Primarstufe „Lernprozessbegleitung und adaptive Lerngelegenheiten im Unterricht der Grundschule“.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 35906
Landhäußer, S., Faas, S., & Treptow, R. (2014). Encouraging Family and Parent Education: Program Development and Evaluation in the Federal State of Baden-Württemberg, Germany. Center for Educational Policy Studies Journal (CEPS), Vol 4(No 4). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1129548.pdf
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41240
Hellmann, K., Teigeler, M., & Seifert, A. (2014). Praxisorientiertes Projektlernen am Beispiel der Leuphana College-Studien in der Praxis. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 9(2), 101–108.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41237
Eilerts, K., Seifert, A., & Rinkens, H.-D. (2014). Untersuchung individueller und systemischer Wirkfaktoren auf die Rechenfertigkeit von Erstklässlern. Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, 333–336.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41252
Seifert, A., Strunz, C., Gunkel, M., & Schütz, J. (2014). What we mean when we talk about freedom – The KOMFOR study: an analysis of students’ choices of courses in interdisciplinary parts of the curriculum. INTED2014 Conference Proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference March 10th-12th, 2014 – Valencia, Spain, 780–787.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41406
Seifert, A. (2014). Der Test zur Messung bildungswissenschaftlichen Wissens (BwW) als Beispiel der handlungsorientierten Operationalisierung kognitiver Fähigkeiten. 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg. 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., Hamburg.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41407
Seifert, A., & Schütz, J. (2014). Wahlfreiheit am Lernort Hochschule – Die KOMFOR-Studie: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten. DGHD-Tagung „Leitkonzepte der Hochschuldidaktik: Theorie – Praxis – Empirie". DGHD-Tagung „Leitkonzepte der Hochschuldidaktik: Theorie – Praxis – Empirie", Braunschweig.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41403
Schütz, J., & Seifert, A. (2014). Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Nomothetische und ideographische Zugänge. AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”. AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”, Hamburg.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41405
Seifert, A. (2014). Konzeptionen der Kompetenz und Möglichkeiten der Operationalisierung. 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg. 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., Hamburg.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41401
Beck, K., & Seifert, A. (2014). Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Beispiel Leuphana College. Tag der Lehre an der Universität Paderborn. Tag der Lehre an der Universität Paderborn, Paderborn.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41404
Seifert, A. (2014). Kompetenz: ein schillernder Begriff. Fortbildungstag für Berufsberater_innen: „Studienziel: Employability”. Fortbildungstag für Berufsberater_innen: „Studienziel: Employability”, Lüneburg.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17192
Lohan, K. S., Griffiths, S., Sciutti, A., Partmann, T. C., & Rohlfing, K. (2014). Co-development of manner and path concepts in language, action, and eye-gaze behavior. Topics in Cognitive Science, 6(3), 492–512. https://doi.org/10.1111/tops.12098
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17193
Vollmer, A.-L., Mühlig, M., Steil, J. J., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2014). Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning. PLoS ONE, 9(3). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0091349
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17194
Rohlfing, K., & Nomikou, I. (2014). Intermodal synchrony as a form of maternal responsiveness: Association with language development. Language, Interaction and Acquisition, 5(1), 117–136. https://doi.org/10.1075/lia.5.1.06roh
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17199
Pitsch, K., Vollmer, A.-L., Rohlfing, K., Fritsch, J., & Wrede, B. (2014). Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor’s action modification and the recipient’s gaze. Interaction Studies, 15(1), 55–98. https://doi.org/10.1075/is.15.1.03pit
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17200
Elsner, C., Bakker, M., Rohlfing, K., & Gredebäck, G. (2014). Infants’ online perception of give-and-take interactions. Journal of Experimental Child Psychology, 126, 280–294. https://doi.org/10.1016/j.jecp.2014.05.007
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17197
Szufnarowska, J., Rohlfing, K., Christine, F., & Gustaf, G. (2014). Is ostension any more than attention? Scientific Reports, 4(1). https://doi.org/10.1038/srep05304
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17196
Krause, F., Richter, K., & Rohlfing, K. (2014). Ich oder Du? Die Therapie der pronominalen Umkehr bei Autismus-Spektrum-Störung - Eine vergleichende Einzelfallstudie nach der Angewandten Verhaltensanalyse mit Verbal Behavior und der Model/Rival-Methode. Logos, 22(1), 4–15.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17202
Vollmer, A.-L., Grizou, J., Lopes, M., Rohlfing, K., & Oudeyer, P.-Y. (2014). Studying the Co-Construction of Interaction Protocols in Collaborative Tasks with Humans. 2014 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics, 208–215.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17201
Gaspers, J., Panzner, M., Lemme, A., Cimiano, P., Rohlfing, K., & Wrede, S. (2014). A multimodal corpus for the evaluation of computational models for (grounded) language acquisition. EACL Workshop on Cognitive Aspects of Computational Language Learning.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17195
Nomikou, I., Rohlfing, K., & Szufnarowska, J. (2014). Developing mutual attention in infancy: Switching gaze roles within multimodal interactions.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17198
Nomikou, I., Rohlfing, K., Leonardi, G., & Rączaszek-Leonardi, J. (2014). The Development of Purposeful Intersubjectivity.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41476
Seifert, A. (2014). Hochschule und Qualität. Quality Audit: „Lernen durch Praxisvergleich und Dialog“. Quality Audit: „Lernen durch Praxisvergleich und Dialog“, Lüneburg.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 40137
Fuchs, C. (2014). Social Media. A Critical Introduction. Sage.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 40140
Fuchs, C. (2014). OccupyMedia! The Occupy Movement and Social Media in Crisis Capitalism. Zero Books.
LibreCat
 

2014 | Book | LibreCat-ID: 40141
Fuchs, C. (2014). Digital Labour and Karl Marx. Routledge.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41446
Fuchs, C., Mosco, V., & Başaran, F. (Eds.). (2014). Marx Geri Döndü. Medya, Meta ve Sermaye Birikimi (Turkish translation of 11 contributions in book format). Nota Bene.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41438 | OA
Fuchs, C., Sandoval, M., Prodnik, J. A., Sevignani, S., & Allmer, T. (2014). Special Issue: Philosophers of the World Unite! Theorising Digital Labour and Virtual Work - Definitions, Dimensions and Forms. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12(2), 464–801. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i2.631
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41440
Fuchs, C., & Trottier, D. (Eds.). (2014). Social Media, Politics and the State: Protests, Revolutions, Riots, Crime and Policing in the Age of Facebook, Twitter and YouTube. Routledge.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41439
Fuchs, C., & Sandoval, M. (Eds.). (2014). Critique, Social Media and the Information Society. Routledge.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41580 | OA
Fuchs, C. (2014). WikiLeaks and the Critique of the Political Economy. International Journal of Communication, 8, 2718–2732.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41606
Fuchs, C. (2014). Dallas Smythe Today – The Audience Commodity, the Digital Labour Debate, Marxist Political Economy and Critical Theory. Prolegomena to a Digital Labour Theory of Value. In J. Cao, V. Mosco, & L. Regan Shade (Eds.), Critical Studies in Communication and Society (pp. 26–79). Yiwen.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41655
Fuchs, C., Cao, J., Mosco, V., & Regan Shade, L. (2014). Web 2.0, Prosumption, and Surveillance. In Critical Studies in Communication and Society (pp. 496–519). Yiwen.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41662
Fuchs C. (2014). 信息资本主义及互联网的劳工 [J]. 新闻大学 (Journalism Bimonthly) 2014 (5), 8–24.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42393
Fuchs, C., & Trottier, D. (2014). Theorising Social Media, Politics and the State: An Introduction. In D. Trottier & C. Fuchs (Eds.), Social Media, Politics and the State: Protests, Revolutions, Riots, Crime and Policing in the Age of Facebook, Twitter and YouTube (pp. 3–38). Routledge.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42394
Fuchs, C. (2014). Anonymous: Hacktivism and Contemporary Politics. In D. Trottier & C. Fuchs (Eds.), Social Media, Politics and the State: Protests, Revolutions, Riots, Crime and Policing in the Age of Facebook, Twitter and YouTube (pp. 88–106). Routledge.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42395
Fuchs, C. (2014). Dallas Smythe Reloaded. Critical Media and Communication Studies Today. In L. McGuigan & V. Manzerolle (Eds.), The Audience Commodity in a Digital Age. Revisiting a Critical Theory of Commercial Media (pp. 267–288). Peter Lang.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42396
Fuchs, C., & Sandoval, M. (2014). Introduction: Critique, Social Media and the Information Society in the Age of Capitalist Crisis. In C. Fuchs & M. Sandoval (Eds.), Critique, Social Media and the Information Society (pp. 1–47). Routledge.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42397
Fuchs, C. (2014). Critique of the Political Economy of Informational Capitalism and Social Media. In C. Fuchs & M. Sandoval (Eds.), Critique, Social Media and the Information Society (pp. 51–65). Routledge.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42391
Fuchs, C. (2014). Culture, cC/mmunication & Ideology = Forms of Work. In S. Çoban (Ed.), Media and left (pp. 15–43). Brill.
LibreCat
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 42963
Allmer, T. (2014). Social Media as Surveillance: Rethinking Visibility in a Converging World. In European Journal of Communication (Vol. 29, Issue 3, pp. 376–379).
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 43000
Sandoval, M., Fuchs, C., Prodnik, J. A., Sevignani, S., & Allmer, T. (2014). Introduction: Philosophers of the World Unite! Theorising Digital Labour and Virtual Work—Definitions, Dimensions, and Forms. Special Issue of TripleC: Communication, Capitalism & Critique , 12(2), 464–467. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i2.622
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28149 | OA
Matzner, T. (2014). Why privacy is not enough privacy in the context of “ubiquitous computing” and “big data.” Journal of Information, Communication and Ethics in Society, 12(2), 93–106. https://doi.org/10.1108/jices-08-2013-0030
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43376
Hälterlein, J. (2014). Von der Öko-Bewegung zur nachhaltigen Entwicklung. Überlegungen zum Verhältnis von kritischem Konsum und Konsumkritik. In M. Löw (Ed.), Vielfalt und Zusammenhalt. Verhandlungen des 36. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bochum und Dortmund 2012.
LibreCat | Files available
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43360
Hälterlein, J. (2014). Privacy Issues in Public Discourse. The Case of “Smart” CCTV in Germany. In M. Friedewald, & R. J. Pohoryles (Eds.), Privacy and Security in the Digital Age.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41582 | OA
Fuchs, C., & Sandoval, M. (2014). Digital Workers of the World Unite! A Framework for Critically Theorising and Analysing Digital Labour. In Special Issue: Philosophers of the World Unite! Theorising Digital Labour and Virtual Work - Definitions, Dimensions and Forms, eds.  Marisol Sandoval, Christian Fuchs, Jernej A. Prodnik, Sebastian Sevignani and Thomas Allmer. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12(2), 486–563. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i2.549
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41585 | OA
Fuchs, C., Sandoval, M., Prodnik, J. A., Sevignani, S., & Allmer, T. (2014). Introduction: Philosophers of the World Unite! Theorising Digital Labour and Virtual Work — Definitions, Dimensions, and Forms. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12(2), 464–467. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i2.622
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41587 | OA
Fuchs, C. (2014). Karl Marx y el estudio de los medios y la cultura hoy (Spanish translation by Roy Alfaro Vargas). TELOS. Revista de Estudios Interdisciplinarios en Ciencias Sociales, 16(3), 495–535.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41586 | OA
Fuchs, C. (2014). Karl Marx and the Study of Media and Culture Today. Culture Unbound, 6(3), 39–76. https://doi.org/10.3384/cu.2000.1525.14639
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41581
Fuchs, C. (2014). WikiLeaks and the Critique of the Political Economy. In C. Christensen (Ed.), WikiLeaks. From Popular Culture to Political Economy. USC Annenberg Press.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41589
Fuchs, C. (2014). Digital Prosumption Labour on Social Media in the Context of the Capitalist Regime of Time. Time & Society, 23(1), 97–123.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41616
Fuchs, C., & Firer-Blaess, S. (2014). Wikipedia. An Info-Communist Manifesto. Television & New Media, 15(2), 87–103.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42401
Allmer, T., Fuchs, C., Kreilinger, V., & Sevignani, S. (2014). Social Networking Sites in the Surveillance Society: Critical Perspectives and Empirical Findings. In A. Jansson & M. Christensen (Eds.), Media, Surveillance and Identity. Social Perspectives (pp. 49–70). Peter Lang.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 42592 | OA
Fuchs, C. (2014). The Dialectic: Not Just the Absolute Recoil, but the World’s Living Fire that Extinguishes and Kindles Itself. Reflections on Slavoj Žižek’s Version of Dialectical Philosophy in “Absolute Recoil. Towards a New Foundation of Dialectical Materialism“. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12(2), 848–875. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i2.640
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 42595 | OA
Fuchs, C. (2014). Thomas Piketty’s Book “Capital in the Twenty-First Century”, Karl Marx and the Political Economy of the Internet. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12(1), 413–430. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i1.575
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 42597 | OA
Fuchs, C., & Garnham, N. (2014). Revisiting the Political Economy of Communication. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12(1), 102–141. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i1.553
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 42594 | OA
Fuchs, C. (2014). Medios sociales y esfera pública [in Spanish; Social media and the public sphere]. Telos – Revista de Pensamiento sobre Comunicación, Tecnología y Sociedad, 98, 71–82.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 42598 | OA
Fuchs, C. (2014). Social Media and the Public Sphere [Inaugural Lecture]. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12(1), 57–101. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i1.552
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42593 | OA
Fuchs, C., Wilding, A., Smith, R. C., Gunn, R., & Ott, M. (2014). Occupy and prefiguration. A roundtable discussion. Heathwood Press Online.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Report | LibreCat-ID: 42596 | OA
Fuchs, C. (2014). QTube – Citizen-generated videos for Questions to the Prime Minister. Submission to the House of Commons’-Speaker’s Commission on Digital Democracy. May 19, 2014.
LibreCat | Download (ext.)
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 42600
Fuchs, C. (2014). Review of Manuel Castells’ book “Networks of outrage and hope: Social movements in the Internet age“. In Media, Culture & Society (Vol. 36, Issue 1, pp. 122–124).
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 43003
Allmer, T. (2014). (Dis)Like Facebook? Dialectical and Critical Perspectives on Social Media. Javnost – The Public: Journal of the European Institute for Communication and Culture, 21(2), 39–56. https://doi.org/10.1080/13183222.2014.11009144
LibreCat | DOI
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42945
Sandoval , M., Fuchs, C., Prodnik, J. A., Sevignani, S., & Allmer, T. (Eds.). (2014). Philosophers of the World Unite! Theorizing Digital Labour and Virtual Work: Definitions, Forms and Transformations (Vol. 12, pp. 464–801).
LibreCat
 

2014 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 43042
Karaboga, M., Masur, P., Matzner, T., Mothes, C., Nebel, M., Ochs, C., Schütz, P., & Simo Fhom, H. (2014). Selbstdatenschutz. Whitepaper des Forums Privatheit und Selbstbestimmung in der digitalen Welt.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42922
Matzner, T., Nagenborg, M., & Koch, H. (2014). Sicherheitsethik – Plädoyer für eine neue Bereichsethik. In M. Maring (Ed.), Bereichsethiken im interdisziplinären Dialog (pp. 147–162). KIT Scientific Publishing.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 42902
Shnayien, M.-L. (2014). Der rosafarbene Elefant im Raum. Überlegungen zur fehlenden Wut über die NSA-Affäre. onlinejournal kultur & geschlecht, 13, 1–18.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 35167 | OA
Shnayien, M. (2014). Der rosafarbene Elefant im Raum. Überlegungen zur fehlenden Wut über die NSA-Affäre. Onlinejournal Kultur & Geschlecht, 13, 1–18.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed