Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

407 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26668
@inbook{Hellmich_Löper_Hoya_2019, place={Weinheim }, title={Unterscheiden sich Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen in ihren Einstellungen und ihren Selbstwirksamkeitsüberzeugungen in Bezug auf den inklusiven Unterricht? }, booktitle={Lehrer. Bildung. Gestalten. Beiträge zur empirischen Forschung in der Lehrerbildung }, publisher={Beltz}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Hoya, Fabian Karl}, editor={Ehmke, Timo and Kuhl, Poldi and Pietsch, Marcus}, year={2019}, pages={57–70} }
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26706
@article{Hellmich_Löper_2019, title={Children’s attitudes towards peers with learning disabilities - the role of perceived parental behaviour, contact experiences and self-efficacy beliefs}, volume={46}, DOI={10.1111/1467-8578.12259}, number={2}, journal={British Journal of Special Education}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix}, year={2019}, pages={157–179} }
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26723
@book{Schwab_Nel_Hellmich_2019, place={London}, title={Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education}, publisher={Taylor & Francis/Routledge}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
@inproceedings{Schulze_Hoya_Löper_Mester_Kirsch_Blumberg_Schwab_Hellmich_2019, place={Wuppertal}, title={Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“}, publisher={Bergische Universität Wuppertal}, author={Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl and Löper, Marwin Felix and Mester, Theresa and Kirsch, Alexander and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
@inproceedings{Schulze_Blumberg_Hellmich_2019, place={Hamburg }, title={Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“}, publisher={University of Hamburg}, author={Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
@inproceedings{Mester_Blumberg_Kirsch_Hellmich_Schulze_Hoya_Löper_Schwab_2019, place={Lüneburg}, title={Kooperativ Lernumgebungen für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule gestalten – ein Forschungs- und Entwicklungsprojekt zur Förderung von Grund- und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation auf der 28. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts e. V. (GDSU)}, publisher={Leuphana Universität Lüneburg}, author={Mester, Theresa and Blumberg, Eva and Kirsch, Alexander and Hellmich, Frank and Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl and Löper, Marwin Felix and Schwab, Susanne}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
@inproceedings{Löper_Hoya_Schulze_Mester_Kirsch_Blumberg_Schwab_Hellmich_2019, place={Porto, Portugal}, title={Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)}, publisher={Polytechnic of Porto}, author={Löper, Marwin Felix and Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Mester, Theresa and Kirsch, Alexander and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
@inproceedings{Löper_Hoya_Schulze_Mester_Kirsch_Blumberg_Schwab_2019, place={Porto, Portugal}, title={Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)}, publisher={Polytechnic of Porto}, author={Löper, Marwin Felix and Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Mester, Theresa and Kirsch, Alexander and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
@inproceedings{Hoya_Löper_Schulze_Mester_Kirsch_Blumberg_Schwab_Hellmich_2019, place={Aachen}, title={Pre-service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"}, publisher={RWTH Aachen}, author={Hoya, Fabian Karl and Löper, Marwin Felix and Schulze, Jan Roland and Mester, Theresa and Kirsch, Alexander and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
@inproceedings{Schulze_Hoya_Löper_Mester_Kirsch_Blumberg_Schwab_Hellmich_2019, place={Köln}, title={Wie können Studierende des Lehramts an Grund- und Förderschulen auf das kooperative Arbeiten in der inklusiven Grundschule vorbereitet werden? Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität zu Köln}, author={Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl and Löper, Marwin Felix and Mester, Theresa and Kirsch, Alexander and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
@inproceedings{Löper_Görel_Hoya_Kirsch_Mester_Schulze_Blumberg_Schwab_Hellmich_2019, place={Paderborn}, title={Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag}, publisher={Universität Paderborn}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Kirsch, Alexander and Mester, Theresa and Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
@inproceedings{Hellmich_Schulze_2019, place={Hannover}, title={Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften}, publisher={Leibniz Universität Hannover}, author={Hellmich, Frank and Schulze, Jan Roland}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2019, place={Köln}, title={Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität zu Köln}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
@inproceedings{Hellmich_Löper_2019, place={Toronto, Canada}, title={Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association)}, publisher={University of Toronto}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
@inproceedings{Hellmich_Hoya_Schulze_Görel_2019, place={Köln}, title={Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität zu Köln}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Görel, Gamze}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
@inproceedings{Löper_Hellmich_2019, place={Aachen}, title={Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"}, publisher={RWTH Aachen}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
@inproceedings{Hellmich_Löper_Knickenberg_2019, place={Porto, Portugal}, title={Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)}, publisher={Polytechnic of Porto}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Knickenberg, Margarita}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
@inproceedings{Löper_Hellmich_2019, place={Porto, Portugal}, title={Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)}, publisher={Polytechnic of Porto}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
@inproceedings{Hellmich_2019, place={Vienna, Austria}, title={Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference “Inclusive Education – Giving students a voice”}, publisher={University of Vienna}, author={Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
@inproceedings{Schulze_Hoya_Hellmich_2019, place={Münster}, title={Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“}, publisher={Westfälische Wilhelms-Universität Münster}, author={Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
@inproceedings{Franzen_Görel_Hoya_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Münster}, title={Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“}, publisher={Westfälische Wilhelms-Universität Münster}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
@inproceedings{Schulze_Hoya_Hellmich_2019, place={Hamburg}, title={Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“}, publisher={University of Hamburg}, author={Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
@inproceedings{Hellmich_Löper_Knickenberg_2019, place={Aachen}, title={Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"}, publisher={RWTH Aachen}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Knickenberg, Margarita}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2019, place={Aachen}, title={The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"}, publisher={RWTH Aachen}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
@inproceedings{Görel_Hellmich_2019, place={Aachen}, title={Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"}, publisher={RWTH Aachen}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
@inproceedings{Löper_Görel_Hellmich_2019, place={Hamburg}, title={Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“}, publisher={University of Hamburg}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
@inproceedings{Franzen_Görel_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Hamburg}, title={Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The “KinU”-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“}, publisher={University of Hamburg}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
@inproceedings{Löper_Görel_Hellmich_2019, place={Münster}, title={Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“}, publisher={Westfälische Wilhelms-Universität Münster}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
@inproceedings{Schulze_Hoya_Kirsch_Brandenburg_Schwab_Hellmich_2019, place={Frankfurt am Main}, title={Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl and Kirsch, Alexander and Brandenburg, Melanie and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
@inproceedings{Franzen_Görel_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Frankfurt am Main}, title={Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
@inproceedings{Hellmich_Hoya_Schulze_2019, place={Frankfurt am Main}, title={Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
@inproceedings{Franzen_Görel_Hoya_Filipiak_Albers_Hellmich_2019, place={Wuppertal}, title={Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“}, publisher={Bergische Universität Wuppertal}, author={Franzen, Katja and Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Filipiak, Agnes and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
@inproceedings{Schulze_Hoya_Hellmich_2019, place={Wuppertal}, title={Auswirkungen einer Lerneinheit zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeit von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“}, publisher={Bergische Universität Wuppertal}, author={Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
@inproceedings{Löper_Hellmich_2019, place={Wuppertal}, title={Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“}, publisher={Bergische Universität Wuppertal}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
@inproceedings{Knickenberg_Zurbriggen_Schwab_Gebhardt_2019, place={Köln}, title={Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.}, author={Knickenberg, Margarita and Zurbriggen, Carmen and Schwab, Susanne and Gebhardt, Markus}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
@inproceedings{Knickenberg_Zurbriggen_Venetz_2019, place={Baltimore, MD, United States}, title={Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.}, author={Knickenberg, Margarita and Zurbriggen, Carmen and Venetz, Martin}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
@inproceedings{Knickenberg_Frank_Marwin Felix_2019, place={Porto}, title={Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.}, author={Knickenberg, Margarita and Frank, Hellmich and Marwin Felix, Löper}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
@inproceedings{Knickenberg_Marwin Felix_Frank_2019, place={Aachen}, title={Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education}, author={Knickenberg, Margarita and Marwin Felix, Löper and Frank, Hellmich}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
@inproceedings{Knickenberg_Zurbriggen_Venetz_2019, title={Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method}, author={Knickenberg, Margarita and Zurbriggen, Carmen and Venetz, Martin}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
@inproceedings{Knickenberg_Zurbriggen_Hinni_Venetz_2019, title={Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.}, author={Knickenberg, Margarita and Zurbriggen, Carmen and Hinni, Chantal and Venetz, Martin}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
@inproceedings{Knickenberg_Zurbriggen_2019, title={Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.}, author={Knickenberg, Margarita and Zurbriggen, Carmen}, year={2019} }
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
@inproceedings{Knickenberg_Chantal_2019, place={Aachen}, title={Applicability of ESM in School: Quality of students’ social interaction}, author={Knickenberg, Margarita and Chantal, Hinni}, year={2019} }
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26637
@book{Hellmich_Görel_Löper_2018, place={Stuttgart}, title={Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung}, publisher={Kohlhammer}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26672
@inbook{Hellmich_Hoya_2018, place={Stuttgart}, title={Kooperatives Lernen von Studentinnen und Studenten des Lehramts für Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf das `Team-Teaching´ im inklusiven Unterricht der Grundschule}, booktitle={Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung}, publisher={Kohlhammer}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl}, editor={Hellmich, Frank and Görel, Gamze and Löper, Marwin Felix}, year={2018}, pages={195–209} }
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26708
@article{Hellmich_Löper_2018, title={Primary school students’ attitudes and their perceived teacher behavior towards peers with special educational needs}, volume={10}, DOI={10.25656/01:16003}, number={2}, journal={Empirische Sonderpädagogik}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix}, year={2018}, pages={151–166} }
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26733
@article{Schwab_Nel_Hellmich_2018, title={Social participation of students with special educational needs}, volume={33}, DOI={10.1080/08856257.2018.1424784}, number={2}, journal={European Journal of Special Needs Education}, author={Schwab, Susanne and Nel, Mirna and Hellmich, Frank}, year={2018}, pages={163–165} }
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37752
@inproceedings{Görel_Hellmich_2018, place={Basel}, title={Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehrkräften als Prädiktoren für ihre Sichtweisen auf die Qualität von inklusivem Unterricht in der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Basel}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
@inproceedings{Löper_Knickenberg_Hellmich_2018, place={Wuppertal}, title={Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag auf der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education”}, publisher={Bergische Universität Wuppertal}, author={Löper, Marwin Felix and Knickenberg, Margarita and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37756
@inproceedings{Hellmich_Hoya_2018, place={Basel}, title={ Implizite Fähigkeitstheorien und Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter im Zusammenhang mit dem Feedback in Elternhaus und Schule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Basel}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37754
@inproceedings{Löper_Hellmich_2018, place={Basel}, title={Soziale Referenzierung und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Basel}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37755
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2018, place={Basel}, title={Geschlechtsspezifische Unterschiede in der Wahrnehmung positiven und negativen Feedbacks im Leseunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Basel}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37758
@inproceedings{Knickenberg_Hellmich_2018, place={Basel}, title={Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Basel}, author={Knickenberg, Margarita and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37733
@inproceedings{Görel_Hellmich_2018, place={Frankfurt am Main}, title={Qualität von inklusivem Grundschulunterricht im Zusammenhang mit Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. Vortrag auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37732
@inproceedings{Löper_Hellmich_2018, place={Frankfurt am Main}, title={Soziale Referenzierung im Elternhaus und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit Lernschwierigkeiten. Vortrag auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37736
@inproceedings{Hellmich_Löper_2018, place={Potsdam}, title={Children’s perceived parental behavior and their attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. “Inclusive education´: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education”}, publisher={University of Potsdam}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37727
@inproceedings{Hellmich_Hoya_2018, place={Lüneburg}, title={Wahrnehmung von Feedback bei Mädchen und Jungen im Leseunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)}, publisher={Leuphana Universität Lüneburg}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37738
@inproceedings{Hellmich_2018, place={Bolzano, Italy}, title={Discussion on “Friendships, friendship quality and friendship stability between students with and without special educational needs” (Chairs: Elias Avramidis & Susanne Schwab). ECER 2018}, publisher={Free University Bolzano}, author={Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37734
@inproceedings{Hoya_Löper_Blumberg_Schwab_Hellmich_2018, place={Frankfurt am Main}, title={Lernumgebungen für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der Grundschule kooperativ gestalten – ein Projekt zur Förderung des kooperativen Lernens von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften. Posterpräsentation auf der 27. Jahrestagung „Diversität und soziale Ungleichheit – Herausforderungen an die Integrationsleistung der Grundschule“ der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Hoya, Fabian Karl and Löper, Marwin Felix and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
@inproceedings{Löper_Blumberg_Görel_Hellmich_Hoya_Kirsch_McAnaney_Mester_Schulze_Schwab_2018, place={Frankfurt am Main}, title={Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Löper, Marwin Felix and Blumberg, Eva and Görel, Gamze and Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl and Kirsch, Alexander and McAnaney, Jessica and Mester, Theresa and Schulze, Jan Roland and Schwab, Susanne}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
@inproceedings{Löper_Hellmich_Hoya_McAnaney_Schulze_Blumberg_Schwab_2018, place={Wuppertal}, title={"The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education". Posterpräsentation auf der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education”}, publisher={Bergische Universität Wuppertal}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl and McAnaney, Jessica and Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37737
@inproceedings{Hellmich_Löper_Hoya_Blumberg_Schwab_2018, place={Potsdam}, title={Pre-service teachers’ training for inclusive science learning in primary school. Poster Presentation. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. “Inclusive education´: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education”}, publisher={University of Potsdam}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Hoya, Fabian Karl and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37728
@inproceedings{Löper_Hoya_Blumberg_Schwab_Hellmich_2018, place={Lüneburg}, title={Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden für den inklusiven Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)}, publisher={ Leuphana Universität Lüneburg}, author={Löper, Marwin Felix and Hoya, Fabian Karl and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
@inproceedings{Löper_Hoya_Hellmich_Blumberg_Schwab_2018, place={Wuppertal}, title={Pre-service teachers’ cooperative learning processes and their qualifications for inclusive science learning in primary school. Poster presentation. 6th International Conference on Inclusion}, publisher={University of Wuppertal}, author={Löper, Marwin Felix and Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank and Blumberg, Eva and Schwab, Susanne}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
@inproceedings{Görel_Hoya_Löper_Albers_Hellmich_2018, place={Frankfurt am Main}, title={KinU. Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Görel, Gamze and Hoya, Fabian Karl and Löper, Marwin Felix and Albers, Timm and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
@inproceedings{Löper_Hellmich_2018, place={Wuppertal}, title={Does the parental role model behavior play an important role for children’s attitudes towards peers with learning disabilities? Paper presentation. 6th International Conference on Inclusion}, publisher={University of Wuppertal}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
@inproceedings{Löper_Hellmich_2018, place={Bolzano}, title={The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018}, publisher={Free University Bolzano}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2018, place={Bolzano, Italy}, title={Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018}, publisher={Free University Bolzano}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2018, place={Lüneburg}, title={Feedback im Elternhaus und Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)}, publisher={Leuphana Universität Lüneburg}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
@inproceedings{Knickenberg_Koskela_Hanna-Maija_2018, title={Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version}, author={Knickenberg, Margarita and Koskela, Teija and Hanna-Maija, Sinkkonen}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
@inproceedings{Knickenberg_Zurbriggen_Venetz_Schwab_Gebhardt_2018, place={Potsdam}, title={Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities}, author={Knickenberg, Margarita and Zurbriggen, Carmen and Venetz, Martin and Schwab, Susanne and Gebhardt, Markus}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
@inproceedings{Knickenberg_Marwin Felix_Frank_2018, place={Wuppertal}, title={Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study}, author={Knickenberg, Margarita and Marwin Felix, Löper and Frank, Hellmich}, year={2018} }
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
@inproceedings{Knickenberg_Hellmich_2018, place={Basel, Schweiz}, title={Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule}, author={Knickenberg, Margarita and Hellmich, Frank}, year={2018} }
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26642
@article{Hellmich_Hoya_Görel_Schwab_2017, title={Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht}, volume={9}, DOI={10.25656/01:14874}, number={1}, journal={Empirische Sonderpädagogik}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl and Görel, Gamze and Schwab, Susanne}, year={2017}, pages={36–51} }
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
@inbook{Hellmich_Görel_Schwab_2017, place={Wiesbaden}, title={Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen}, volume={22}, DOI={10.1007/978-3-658-13502-7_35}, booktitle={Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs}, publisher={Springer VS}, author={Hellmich, Frank and Görel, Gamze and Schwab, Susanne}, editor={Miller, Susanne and Holler-Nowitzki, Birgit and Kottmann, Brigitte and Lesemann, Svenja and Letmathe-Henkel, Birte and Meyer , Nikolas and Schroeder, René and Velten, Katrin }, year={2017}, pages={282–288} }
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
@inbook{Görel_Hellmich_2017, place={Bad Heilbrunn}, title={Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht.}, booktitle={Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik}, publisher={Klinkhardt}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, editor={Laubenstein, Désirée and Scheer , David }, year={2017}, pages={143–150} }
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26647
@article{Schwab_Hellmich_Görel_2017, title={Self-efficacy of prospective Austrian and German primary school teachers regarding the implementation of inclusive education}, volume={17}, DOI={10.1111/1471-3802.12379}, number={3}, journal={Journal of Research in Special Educational Needs}, author={Schwab, Susanne and Hellmich, Frank and Görel, Gamze}, year={2017}, pages={205–217} }
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
@inbook{Hellmich_Löper_Görel_Pfahl_2017, place={Stuttgart}, title={Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule}, booktitle={Inklusiver Unterricht in der Grundschule}, publisher={Kohlhammer}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Pfahl, Rebecca}, editor={Hellmich, Frank and Blumberg, Eva}, year={2017}, pages={98–121} }
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26674
@article{Hellmich_Hoya_2017, title={Primary school students’ implicit theories and their reading motivation. The role of parents’ and teachers’ effort feedback}, volume={225}, DOI={10.1027/2151-2604/a000288}, number={2}, journal={Zeitschrift für Psychologie}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl}, year={2017}, pages={117–126} }
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26675
@article{Hellmich_Hoya_2017, title={Empirische Arbeit: Wahrgenommenes positives Feedback zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter}, volume={64}, DOI={10.2378/peu2017.art09d}, number={4}, journal={Psychologie in Erziehung und Unterricht}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl}, year={2017}, pages={290–304} }
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
@inbook{Löper_Hellmich_2017, place={Bad Heilbrunn}, title={Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung}, booktitle={Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik}, publisher={Klinkhardt}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, editor={ Laubenstein, Désirée and Scheer , David}, year={2017}, pages={135–142} }
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26724
@book{Hellmich_Blumberg_2017, place={Stuttgart}, title={ Inklusiver Unterricht in der Grundschule}, publisher={Kohlhammer}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
@inproceedings{Hellmich_Hoya_Görel_Schwab_2017, place={Heidelberg}, title={Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Heidelberg}, author={Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl and Görel, Gamze and Schwab, Susanne}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
@inproceedings{Ort_Hellmich_2017, place={Heidelberg}, title={Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Heidelberg}, author={Ort, Margarita and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
@inproceedings{Hellmich_Löper_2017, place={Groningen, The Netherlands}, title={Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral paper presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education”}, publisher={University of Groningen}, author={Hellmich, Frank and Löper, Marwin Felix}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2017, place={Copenhagen, Denmark}, title={Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research)}, publisher={University College UCC, Campus Carlsberg}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2017, place={Tampere, Finland}, title={Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction)}, publisher={ University of Tampere}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
@inproceedings{Hellmich_Schwab_2017, place={Porto, Portugal}, title={Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)}, publisher={Porto}, author={Hellmich, Frank and Schwab, Susanne}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
@inproceedings{Hellmich_2017, place={München}, title={Erklärungsfaktoren für Einstellungen von Grundschullehrkräften zur Inklusion - Qualitative und quantitative Befunde}, publisher={Ludwig-Maximilians-Universität München}, author={Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
@inproceedings{Löper_Hellmich_2017, place={ Porto, Portugal}, title={Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities}, publisher={Porto}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37784
@inproceedings{Schwab_Hellmich_Görel_2017, place={Cape Town, South Africa}, title={„That is why I believe I can do it” - Prediction of Self-Efficacy Towards Inclusive Education in Austrian and German Prospective Teachers. Individual Paper Presentation. 2017 IACESA (International Association for Cognitive Education in Southern Africa) Conference}, publisher={North West University/OPTENTIA Research Focus Area}, author={Schwab, Susanne and Hellmich, Frank and Görel, Gamze}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37783
@inproceedings{Hoya_Hellmich_2017, place={Heidelberg}, title={Leseleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem Feedback ihrer Lehrkräfte im Leseunterricht – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Posterpräsentation auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)}, publisher={Universität Heidelberg}, author={Hoya, Fabian Karl and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37761
@inproceedings{Hellmich_Schwab_Hoya_Görel_2017, place={Tampere, Finland}, title={Under which conditions do primary school teachers cooperate in inclusive education? Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction)}, publisher={University of Tampere}, author={Hellmich, Frank and Schwab, Susanne and Hoya, Fabian Karl and Görel, Gamze}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37763
@inproceedings{Löper_Hellmich_2017, place={University of Tampere}, title={Prerequisites of Primary School Students` Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction)}, publisher={Tampere, Finland}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40017
@book{Hellmich_Blumberg_2017, place={Stuttgart}, title={Inklusiver Unterricht in der Grundschule}, publisher={Kohlhammer}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45066
@inproceedings{Knickenberg_2017, place={Copenhagen, Denmark}, title={Effects of feedback on primary school students’ causal attributions and their reading comprehension.}, author={Knickenberg, Margarita}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45067
@inproceedings{Knickenberg_Hellmich_2017, place={Heidelberg}, title={Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit.}, author={Knickenberg, Margarita and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
@inproceedings{Löper_Hellmich_2017, place={Copenhagen, Denmark}, title={Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent Roles of Policy and the Role of Educational Research“}, publisher={University College UCC, Campus Carlsberg}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2017} }
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26650
@inbook{Hellmich_Görel_Ort_2016, place={Wiesbaden}, title={Vorstellungen von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen in Bezug auf die Gestaltung des individualisierten, inklusiven Unterrichts}, DOI={10.1007/978-3-658-15565-0_15}, booktitle={Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken}, publisher={Springer VS}, author={Hellmich, Frank and Görel, Gamze and Ort, Margarita}, editor={Heinzel, Friederike and Koch , Katja }, year={2016}, pages={98–102} }
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26651
@inbook{Hellmich_Görel_2016, place={Wiesbaden}, title={Erfahrungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen in Bezug auf inklusiven Unterricht bei Grundschullehrkräften}, volume={20}, DOI={10.1007/978-3-658-11944-7_12}, booktitle={Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung}, publisher={Springer VS}, author={Hellmich, Frank and Görel, Gamze}, editor={ Liebers, Katrin and Landwehr, Brunhild and Reinhold, Simone and Riegler, Susanne and Schmidt, Romina }, year={2016}, pages={81–86} }
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 26652
@article{Hellmich_Görel_Schwab_2016, title={Einstellungen und Motivation von Lehramtsstudentinnen und -studenten in Bezug auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Ein Vergleich zwischen Deutschland und Österreich}, volume={8}, DOI={10.25656/01:11855}, number={1}, journal={Empirische Sonderpädagogik}, author={Hellmich, Frank and Görel, Gamze and Schwab, Susanne}, year={2016}, pages={67–85} }
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=460

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: BibTeX

Export / Embed