45 Publications

Mark all

[45]
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54784
Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte
T. Janzen, C. Vogelsang, D. Rumlich, in: D. Gerlach (Ed.), Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen, 2024, pp. 221–234.
LibreCat
 
[44]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Beginn des Englischunterrichts aus Sicht von Eltern
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung 34 (2023) 177–200.
LibreCat
 
[43]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Starting early? Ergebnisse einer Elternbefragung zum Beginn des Englischunterrichts
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Grundschule Englisch (2023) 36–37.
LibreCat
 
[42]
2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
Die mündliche Prüfung. Eine Einführung
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Die mündliche Prüfung. Eine Einführung, Narr, Tübingen, 2023.
LibreCat
 
[41]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning
D. Rumlich, in: T. Piske, A. Steinlen (Eds.), Cognition and Second Language Acquisition, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2022, pp. 219–244.
LibreCat
 
[40]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Attitudes of German high school students toward different varieties of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics 43 (2022) 538–562.
LibreCat | DOI
 
[39]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51 (2022) 121.
LibreCat
 
[38]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen
D. Rumlich, F. Matz, in: E. Wilden, L. Alfes, K.F. Cantone, D. Reimann (Eds.), Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, Bielefeld, wbv, 2022.
LibreCat
 
[37]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35860 LibreCat
 
[36]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat | DOI
 
[35]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
 
[34]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922 LibreCat | DOI
 
[33]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
LibreCat | DOI
 
[32]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, European Journal of Applied Linguistics 9 (2021) 391–416.
LibreCat | DOI
 
[31]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective
D. Rumlich, The Language Learning Journal 48 (2020) 115–119.
LibreCat | DOI
 
[30]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik
F. Matz, D. Rumlich, in: A. Grünewald, M. Hethey, K. Struve (Eds.), KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2020, pp. 159–176.
LibreCat
 
[29]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, in: A. Drackert, M. Mainzer-Murrenhoff, A. Soltyska, A. Timukova (Eds.), Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2020, pp. 17–34.
LibreCat
 
[28]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21897
Inwiefern verbessert bilingualer Sachfachunterricht die Englischkompetenzen von Schülerinnen und Schülern?
D. Rumlich, in: S. Doff, T. Giesler, M. Tödter (Eds.), Die Große Frage, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2019, pp. 169–189.
LibreCat
 
[27]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21920
Freies Format 9: Nachwuchscafé
C. Juchem-Grundmann, F. Matz, D. Rumlich, in: C. Falkenhagen, H. Funk, M. Reinfried, L. Volkmann (Eds.), Sprachen Lernen Integriert: Global, Regional, Lokal. Dokumentation Zum 27. Kongress Für Fremdsprachendidaktik Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung (DGFF). Jena, 27.-30. September 2017, Schneider Hohengehren, Baltmannsweiler, Germany, 2019, pp. 449–452.
LibreCat
 
[26]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21923
Kohärenz im Englischstudium für die Primarstufe: Das Lehr-Lern-Konzept des Wuppertaler Projekts EULE
B. Diehr, A. Becker, C. Breul, S. Frisch, C. Kastens, D. Rumlich, in: K. Hellmann, J. Kreutz, M. Schwichow, K. Zaki (Eds.), Kohärenz in Der Lehrerbildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019, pp. 199–213.
LibreCat
 
[25]
2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 25844
Mündliche Prüfungen
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, eds., Mündliche Prüfungen, 2018.
LibreCat
 
[24]
 
[23]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21899
Englischnoten und globale englische Sprachkompetenz in bilingualen Zweigen
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 29–48.
LibreCat | DOI
 
[22]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21900
Empirische Zugänge zum bilingualen Sachfachunterricht
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 198–204.
LibreCat | DOI
 
[21]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21901 LibreCat
 
[20]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21902
Current research on CLIL in the Netherlands: A discussion
D. Rumlich, Dutch Journal of Applied Linguistics 7 (2018) 264–273.
LibreCat | DOI
 
[19]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21916
A national day of healing. Eine mündliche Prüfung als radio discussion gestalten
F. Matz, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 26–29.
LibreCat
 
[18]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21918
What Makes a Good Speaker of English? Sprechkompetenz mit mündlichen Prüfungen erfassen
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 2–7.
LibreCat
 
[17]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21919
Sprechprüfungen: Kommentierte Auswahlbibliographie
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 12.
LibreCat
 
[16]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21921
Bilingualer Sachfachunterricht
J. Fleckenstein, D. Rumlich, J. Möller, in: S. Heinz, A. Riedel, T. Rieder-Baulecke (Eds.), Englisch Unterrichten, Kallmeyer, Seelze, Germany, 2018, pp. 256–274.
LibreCat
 
[15]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21926
Entwicklung eines Online-Workshops zum „Lernen-Lernen“: Individualisiertes Lernen mit Moodle
D. Rumlich, J. Hellenbrand, D. Leutner, in: I. van Ackeren, M. Kerres, S. Heinrichs (Eds.), Flexibles Lernen Mit Digitalen Medien Ermöglichen – Strategische Verankerung Und Erprobungsfelder Guter Praxis an Der Universität Duisburg-Essen, Waxmann, Münster, Germany, 2018, pp. 143–152.
LibreCat
 
[14]
2017 | Misc | LibreCat-ID: 25846 | OA
Понять, как они тикают [Verstehen, wie sie ticken]. Interview on CLIL conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on behalf of sib.fm
I. Dolzhenko, D. Rumlich, Понять, Как Они Тикают [Verstehen, Wie Sie Ticken]. Interview on CLIL Conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on Behalf of Sib.Fm, sib.fm, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 
[13]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21903
CLIL theory and empirical reality – Two sides of the same coin?
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 5 (2017) 110–134.
LibreCat | DOI
 
[12]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21925
The rich environment of CLIL classes as an ideal setting for collaborative learning
D. Rumlich, S. Ahlers, in: C. Ludwig, K. van de Poel (Eds.), Collaborative Learning and New Media, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2017, pp. 259–274.
LibreCat
 
[11]
2016 | Book | LibreCat-ID: 21904
Evaluating bilingual education in Germany: CLIL students’ general English proficiency, EFL self-concept and interest
D. Rumlich, Evaluating Bilingual Education in Germany: CLIL Students’ General English Proficiency, EFL Self-Concept and Interest, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2016.
LibreCat
 
[10]
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21905
Zur affektiv-motivationalen Entwicklung von Lernenden im bilingualen Sachfachunterricht
D. Rumlich, in: B. Rüschoff, J.-T. Sudhoff, D. Wolff (Eds.), CLIL Revisited: Eine Kritische Analyse Des Gegenwärtigen Standes Des Bilingualen Sachfachunterrichts, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2015, pp. 309–330.
LibreCat
 
[9]
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 21906 LibreCat
 
[8]
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21908
Prospective CLIL and non-CLIL students’ interest in English (classes): A quasi-experimental study on German sixth-graders
D. Rumlich, in: R. Breeze, C. Martínez Pasamar, C. Llamas Saíz, C. Tabernero Sala (Eds.), Integration of Theory and Practice in CLIL, Rodopi, Amsterdam, Netherlands, 2014, pp. 75–95.
LibreCat
 
[7]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21909
The benefits of comics for language learning at the lower secondary level: A practical approach
D. Rumlich, in: C. Ludwig, F.E. Pointner (Eds.), Teaching Comics in the Foreign Language Classroom, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2013, pp. 95–124.
LibreCat
 
[6]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21910
Students’ general English proficiency prior to CLIL: Empirical evidence for substantial differences between prospective CLIL and non-CLIL students in Germany
D. Rumlich, in: S. Breidbach, B. Viebrock (Eds.), Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Europe, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2013, pp. 181–201.
LibreCat
 
[5]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21924
Using comics in the classroom - The obvious way of creating a favourable learning environment?
N. Deane, D. Rumlich, in: M. Eisenmann, M. Hempel, C. Ludwig (Eds.), Medien Und Interkulturalität Im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration Und Konstruktion, Universitätsverlag Rhein-Ruhr, Duisburg, Germany, 2013, pp. 183–204.
LibreCat
 
[4]
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 21895 LibreCat
 
[3]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21911
The effects of CLIL: Students’ linguistic accuracy in relation to internal and external learner variables
D. Rumlich, in: S. Kersten, C. Ludwig, D. Meer, B. Rüschoff (Eds.), Language Learning and Language Use, Universitätsverlag Rhein-Rhuhr, Duisburg, Germany, 2012, pp. 115–127.
LibreCat
 
[2]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21912
(Sprach-)Tests in der Praxis: Die Studie „Development Of North Rhine-Westphalian CLIL Students“ (DENOCS).
D. Rumlich, in: S. Doff (Ed.), Fremdsprachenunterricht Empirisch Erforschen. Grundlagen - Methoden - Anwendung, Narr, Tübingen, Germany, 2012, pp. 169–183.
LibreCat
 
[1]
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21913
Learning English - the reading performance of a Japanese 'SUE' (successful user of English)
D. Rumlich, in: L. Campbell (Ed.), Working Papers in Applied Linguistics, Hamilton, New Zealand, 2008, pp. 25–34.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed

45 Publications

Mark all

[45]
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54784
Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte
T. Janzen, C. Vogelsang, D. Rumlich, in: D. Gerlach (Ed.), Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen, 2024, pp. 221–234.
LibreCat
 
[44]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Beginn des Englischunterrichts aus Sicht von Eltern
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung 34 (2023) 177–200.
LibreCat
 
[43]
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Starting early? Ergebnisse einer Elternbefragung zum Beginn des Englischunterrichts
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Grundschule Englisch (2023) 36–37.
LibreCat
 
[42]
2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
Die mündliche Prüfung. Eine Einführung
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Die mündliche Prüfung. Eine Einführung, Narr, Tübingen, 2023.
LibreCat
 
[41]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning
D. Rumlich, in: T. Piske, A. Steinlen (Eds.), Cognition and Second Language Acquisition, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2022, pp. 219–244.
LibreCat
 
[40]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Attitudes of German high school students toward different varieties of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics 43 (2022) 538–562.
LibreCat | DOI
 
[39]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51 (2022) 121.
LibreCat
 
[38]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen
D. Rumlich, F. Matz, in: E. Wilden, L. Alfes, K.F. Cantone, D. Reimann (Eds.), Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, Bielefeld, wbv, 2022.
LibreCat
 
[37]
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35860 LibreCat
 
[36]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat | DOI
 
[35]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
 
[34]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922 LibreCat | DOI
 
[33]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
LibreCat | DOI
 
[32]
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, European Journal of Applied Linguistics 9 (2021) 391–416.
LibreCat | DOI
 
[31]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective
D. Rumlich, The Language Learning Journal 48 (2020) 115–119.
LibreCat | DOI
 
[30]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik
F. Matz, D. Rumlich, in: A. Grünewald, M. Hethey, K. Struve (Eds.), KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2020, pp. 159–176.
LibreCat
 
[29]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, in: A. Drackert, M. Mainzer-Murrenhoff, A. Soltyska, A. Timukova (Eds.), Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2020, pp. 17–34.
LibreCat
 
[28]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21897
Inwiefern verbessert bilingualer Sachfachunterricht die Englischkompetenzen von Schülerinnen und Schülern?
D. Rumlich, in: S. Doff, T. Giesler, M. Tödter (Eds.), Die Große Frage, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2019, pp. 169–189.
LibreCat
 
[27]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21920
Freies Format 9: Nachwuchscafé
C. Juchem-Grundmann, F. Matz, D. Rumlich, in: C. Falkenhagen, H. Funk, M. Reinfried, L. Volkmann (Eds.), Sprachen Lernen Integriert: Global, Regional, Lokal. Dokumentation Zum 27. Kongress Für Fremdsprachendidaktik Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung (DGFF). Jena, 27.-30. September 2017, Schneider Hohengehren, Baltmannsweiler, Germany, 2019, pp. 449–452.
LibreCat
 
[26]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21923
Kohärenz im Englischstudium für die Primarstufe: Das Lehr-Lern-Konzept des Wuppertaler Projekts EULE
B. Diehr, A. Becker, C. Breul, S. Frisch, C. Kastens, D. Rumlich, in: K. Hellmann, J. Kreutz, M. Schwichow, K. Zaki (Eds.), Kohärenz in Der Lehrerbildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019, pp. 199–213.
LibreCat
 
[25]
2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 25844
Mündliche Prüfungen
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, eds., Mündliche Prüfungen, 2018.
LibreCat
 
[24]
 
[23]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21899
Englischnoten und globale englische Sprachkompetenz in bilingualen Zweigen
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 29–48.
LibreCat | DOI
 
[22]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21900
Empirische Zugänge zum bilingualen Sachfachunterricht
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 198–204.
LibreCat | DOI
 
[21]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21901 LibreCat
 
[20]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21902
Current research on CLIL in the Netherlands: A discussion
D. Rumlich, Dutch Journal of Applied Linguistics 7 (2018) 264–273.
LibreCat | DOI
 
[19]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21916
A national day of healing. Eine mündliche Prüfung als radio discussion gestalten
F. Matz, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 26–29.
LibreCat
 
[18]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21918
What Makes a Good Speaker of English? Sprechkompetenz mit mündlichen Prüfungen erfassen
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 2–7.
LibreCat
 
[17]
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21919
Sprechprüfungen: Kommentierte Auswahlbibliographie
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 12.
LibreCat
 
[16]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21921
Bilingualer Sachfachunterricht
J. Fleckenstein, D. Rumlich, J. Möller, in: S. Heinz, A. Riedel, T. Rieder-Baulecke (Eds.), Englisch Unterrichten, Kallmeyer, Seelze, Germany, 2018, pp. 256–274.
LibreCat
 
[15]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21926
Entwicklung eines Online-Workshops zum „Lernen-Lernen“: Individualisiertes Lernen mit Moodle
D. Rumlich, J. Hellenbrand, D. Leutner, in: I. van Ackeren, M. Kerres, S. Heinrichs (Eds.), Flexibles Lernen Mit Digitalen Medien Ermöglichen – Strategische Verankerung Und Erprobungsfelder Guter Praxis an Der Universität Duisburg-Essen, Waxmann, Münster, Germany, 2018, pp. 143–152.
LibreCat
 
[14]
2017 | Misc | LibreCat-ID: 25846 | OA
Понять, как они тикают [Verstehen, wie sie ticken]. Interview on CLIL conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on behalf of sib.fm
I. Dolzhenko, D. Rumlich, Понять, Как Они Тикают [Verstehen, Wie Sie Ticken]. Interview on CLIL Conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on Behalf of Sib.Fm, sib.fm, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 
[13]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21903
CLIL theory and empirical reality – Two sides of the same coin?
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 5 (2017) 110–134.
LibreCat | DOI
 
[12]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21925
The rich environment of CLIL classes as an ideal setting for collaborative learning
D. Rumlich, S. Ahlers, in: C. Ludwig, K. van de Poel (Eds.), Collaborative Learning and New Media, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2017, pp. 259–274.
LibreCat
 
[11]
2016 | Book | LibreCat-ID: 21904
Evaluating bilingual education in Germany: CLIL students’ general English proficiency, EFL self-concept and interest
D. Rumlich, Evaluating Bilingual Education in Germany: CLIL Students’ General English Proficiency, EFL Self-Concept and Interest, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2016.
LibreCat
 
[10]
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21905
Zur affektiv-motivationalen Entwicklung von Lernenden im bilingualen Sachfachunterricht
D. Rumlich, in: B. Rüschoff, J.-T. Sudhoff, D. Wolff (Eds.), CLIL Revisited: Eine Kritische Analyse Des Gegenwärtigen Standes Des Bilingualen Sachfachunterrichts, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2015, pp. 309–330.
LibreCat
 
[9]
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 21906 LibreCat
 
[8]
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21908
Prospective CLIL and non-CLIL students’ interest in English (classes): A quasi-experimental study on German sixth-graders
D. Rumlich, in: R. Breeze, C. Martínez Pasamar, C. Llamas Saíz, C. Tabernero Sala (Eds.), Integration of Theory and Practice in CLIL, Rodopi, Amsterdam, Netherlands, 2014, pp. 75–95.
LibreCat
 
[7]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21909
The benefits of comics for language learning at the lower secondary level: A practical approach
D. Rumlich, in: C. Ludwig, F.E. Pointner (Eds.), Teaching Comics in the Foreign Language Classroom, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2013, pp. 95–124.
LibreCat
 
[6]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21910
Students’ general English proficiency prior to CLIL: Empirical evidence for substantial differences between prospective CLIL and non-CLIL students in Germany
D. Rumlich, in: S. Breidbach, B. Viebrock (Eds.), Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Europe, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2013, pp. 181–201.
LibreCat
 
[5]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21924
Using comics in the classroom - The obvious way of creating a favourable learning environment?
N. Deane, D. Rumlich, in: M. Eisenmann, M. Hempel, C. Ludwig (Eds.), Medien Und Interkulturalität Im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration Und Konstruktion, Universitätsverlag Rhein-Ruhr, Duisburg, Germany, 2013, pp. 183–204.
LibreCat
 
[4]
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 21895 LibreCat
 
[3]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21911
The effects of CLIL: Students’ linguistic accuracy in relation to internal and external learner variables
D. Rumlich, in: S. Kersten, C. Ludwig, D. Meer, B. Rüschoff (Eds.), Language Learning and Language Use, Universitätsverlag Rhein-Rhuhr, Duisburg, Germany, 2012, pp. 115–127.
LibreCat
 
[2]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21912
(Sprach-)Tests in der Praxis: Die Studie „Development Of North Rhine-Westphalian CLIL Students“ (DENOCS).
D. Rumlich, in: S. Doff (Ed.), Fremdsprachenunterricht Empirisch Erforschen. Grundlagen - Methoden - Anwendung, Narr, Tübingen, Germany, 2012, pp. 169–183.
LibreCat
 
[1]
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21913
Learning English - the reading performance of a Japanese 'SUE' (successful user of English)
D. Rumlich, in: L. Campbell (Ed.), Working Papers in Applied Linguistics, Hamilton, New Zealand, 2008, pp. 25–34.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed