53 Publications

Mark all

[53]
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . 2024.
LibreCat
 
[52]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers’ Individual and Collective Efficacy in Relation to Their Attitudes towards Inclusion –Analyses from an International Study Comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
 
[51]
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Examining Aspects of Students’ Current Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment in the Classroom Using the Experience Sampling Method.
LibreCat
 
[50]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effects of Peer Interactions and the Social Environment on Students’ Current Academic Motivation in the Classroom: An Experience Sampling Study. . 2024.
LibreCat
 
[49]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50534
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers‘ Collective Efficacy with Regard to Inclusive Practices – Characterising a New Scale and International Results from Canada, Germany, & Switzerland. 2023.
LibreCat
 
[48]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50532
Knickenberg, Margarita. Emotional-Motivationales Erleben Im Zusammenhang Mit Selbstbestimmtem Lernen Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Grundschulunterricht. 2023.
LibreCat
 
[47]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50535
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison across Five Countries. 2023.
LibreCat
 
[46]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50533
Knickenberg, Margarita, et al. Mathematikleistungen von Grundschulkindern Im Zusammenhang Mit Dem von Ihnen Wahrgenommenen Feedback Und Ihren Selbstbezogenen Kognitionen.Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). „Schule Und Lehrkräfte.Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[45]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Knickenberg, Margarita, et al. “Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings.” SAGE Open, vol. 12, no. 1, 215824402210798, SAGE Publications, 2022, doi:10.1177/21582440221079896.
LibreCat | DOI
 
[44]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33433
Knickenberg, Margarita, et al. “Inklusives Klassenklima. Zur Bedeutung der sozialen Dimension des Klassenklimas unter Berücksichtigung von Heterogenität.” Inklusive Schule und Schulentwicklung Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz., edited by K Resch et al., Waxmann, 2021.
LibreCat
 
[43]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33434
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Die Bedeutsamkeit von Peers für Jugendliche in der Sekundarstufe und in der Freizeit.” G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung, edited by G Hagenauer and D Raufelder, Waxmann, 2021, pp. 335–50.
LibreCat
 
[42]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Qualität Sozialer Interaktionen von Jugendlichen Mit Emotionalen Problemen Oder Problemen Im Umgang Mit Peers Im Unterricht – Eine Pilotstudie Mit Der Experience Sampling Method. 2021.
LibreCat
 
[41]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
Knickenberg, Margarita, et al. Gender, Special Education Needs, and Inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden. 2021.
LibreCat
 
[40]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33435
Knickenberg, Margarita, et al. “Peers als Quelle aktueller Motivation?” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 1–15, doi:10.1024/1010-0652/a000292.
LibreCat | DOI
 
[39]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33436
Knickenberg, Margarita, and Jan Christoph Störtländer. “Editorial zur zweiten Ausgabe der HLZ.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 2, no. 1, 2020, doi:10.4119/HLZ-3352.
LibreCat | DOI
 
[38]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33437
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ).” SCHULE inklusiv, Friedrich Verlag, 2020.
LibreCat
 
[37]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45049
Knickenberg, Margarita, et al. Adolescents’ Engagement at School vs. Leisure Time and Their Emotional Involvement. 2020.
LibreCat
 
[36]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45051
Knickenberg, Margarita. Social Relationships in Students with Special Educational Needs. 2020.
LibreCat
 
[35]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45052
Knickenberg, Margarita. Individualisierung Des Lernens Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Lehrkräften Und Kindern. 2020.
LibreCat
 
[34]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45048
Knickenberg, Margarita, et al. Das Emotionale Erleben von Jugendlichen in Abhängigkeit Ihres Engagements in Schule Und Freizeit. 2020.
LibreCat
 
[33]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45053
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Students’ Emotional Experience during Peer Interactions in Different Academic Tracks. 2020.
LibreCat
 
[32]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33438
Knickenberg, Margarita, et al. “Assessing Dimensions of Inclusion from Students’ Perspective – Measurement Invariance across Students with Learning Disabilities in Different Educational Settings.” European Journal of Special Needs Education, vol. 35, no. 3, Informa UK Limited, 2019, pp. 287–302, doi:10.1080/08856257.2019.1646958.
LibreCat | DOI
 
[31]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Hellmich, Frank, et al. Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[30]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Hellmich, Frank, et al. Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future". RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[29]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg, Margarita, et al. Inklusion Aus Der Sicht von Kindern Mit Dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in Verschiedenen Schulischen Kontexten. 2019.
LibreCat
 
[28]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg, Margarita, et al. Students with Emotional or Behavioral Problems: Their Emotional Experience in the Classroom during Peer Interactions. 2019.
LibreCat
 
[27]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg, Margarita, et al. Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. 2019.
LibreCat
 
[26]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg, Margarita, et al. Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. 2019.
LibreCat
 
[25]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg, Margarita, et al. Assessing Social Interaction Quality with the Experience Sampling Method. 2019.
LibreCat
 
[24]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg, Margarita, et al. Peer Interactions in Everyday School Life versus Leisure Time of Adolescents and Their Emotional Experience. 2019.
LibreCat
 
[23]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Erfassung von Merkmalen Inklusiven Unterrichts Mit Der Experience Sampling Method. 2019.
LibreCat
 
[22]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Knickenberg, Margarita, and Hinni Chantal. Applicability of ESM in School: Quality of Students’ Social Interaction. 2019.
LibreCat
 
[21]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33440
Hellmich, Frank, et al. “Einstellungen und Auffassungen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit dem inklusiven Unterricht in der Grundschule – Ergebnisse aus einer Interviewstudie.” Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, edited by Frank Hellmich et al., Kohlhammer, 2018, pp. 123–40.
LibreCat
 
[20]
2018 | Book | LibreCat-ID: 33439
Knickenberg, Margarita. Feedback Und Attributionen Im Grundschulunterricht. Bedeutung Für Motivation Und Lesekompetenzen. Springer, 2018.
LibreCat
 
[19]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Löper, Marwin Felix, et al. Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag Auf Der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education.” Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[18]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37758
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Selbst- Und Fremdbezogene Kausalattributionen Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule. Vortrag Auf Der 6. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Basel, 2018.
LibreCat
 
[17]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Knickenberg, Margarita, et al. Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and Examination of the Student Version. 2018.
LibreCat
 
[16]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Knickenberg, Margarita, et al. Assessing Dimensions of Inclusion – Measurement Invariance between Students with/without Disabilities. 2018.
LibreCat
 
[15]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Knickenberg, Margarita, et al. Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. 2018.
LibreCat
 
[14]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Selbst- Und Fremdbezogene Kausalattributionen Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule. 2018.
LibreCat
 
[13]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33441
Hellmich, Frank, et al. “Vorstellungen von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen in Bezug auf die Gestaltung des individualisierten, inklusiven Unterrichts.” Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken, edited by F. Heinzel and K. Koch, VS / Springer, 2017, pp. 98–102.
LibreCat
 
[12]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45066
Knickenberg, Margarita. Effects of Feedback on Primary School Students’ Causal Attributions and Their Reading Comprehension. 2017.
LibreCat
 
[11]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45067
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Leseverständnis, Kausalattributionen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Bei Kindern in Der Zweiten Hälfte Der Grundschulzeit. 2017.
LibreCat
 
[10]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33442
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. “Kausalattributionen von Leseerfolgen und Lesemisserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule.” Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung, edited by K. Liebers et al., VS / Springer, 2016, pp. 199–204.
LibreCat
 
[9]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33321
Ulrich, Tanja, et al. “Der Dativerwerb -Forschungsergebnisse Und Ihre Therapeutischen Konsequenzen.” Logos , vol. 24, no. 3, 2016, pp. 176–90.
LibreCat
 
[8]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45069
Knickenberg, Margarita. Effekte von Wahrgenommenen Leistungsrückmeldungen Auf Lesebezogene Kausalattributionen Bei Kindern in Der Grundschule. 2016.
LibreCat
 
[7]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45068
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Leistungsrückmeldungen Im Zusammenhang Mit Leseleistungen, Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Und Kausalattributionen Bei Kindern Im Dritten Und Vierten Grundschuljahr. 2016.
LibreCat
 
[6]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45070
Knickenberg, Margarita, et al. Einstellungen Und Motivation von Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grundschulen in Bezug Auf Inklusiven Unterricht. 2015.
LibreCat
 
[5]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45073
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Attributionen von Erfolgen Und Misserfolgen Bei Kindern Im Leseunterricht Der Grundschule Im Zusammenhang Mit Rückmeldungen Ihrer Lehrkräfte. 2014.
LibreCat
 
[4]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45075
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Kausalattributionen von Leseerfolgen Und -Misserfolgen Bei Grundschülerinnen Und -Schülern Im Zusammenhang Mit Leistungsrückmeldungen Ihrer Lehrkräfte. 2014.
LibreCat
 
[3]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45074
Knickenberg, Margarita. Kausalattributionen Und Lehrkräftefeedback Im Leseunterricht Der Grundschule. 2014.
LibreCat
 
[2]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45079
Knickenberg, Margarita. Kausalattributionen von Leseerfolgen Und -Misserfolgen Bei Mädchen Und Jungen Im Zusammenhang Mit Leistungsrückmeldungen Ihrer Lehrkräfte. 2013.
LibreCat
 
[1]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45076
Knickenberg, Margarita, et al. Einstellungen von Lehrkräften Zum Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. 2013.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed

53 Publications

Mark all

[53]
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . 2024.
LibreCat
 
[52]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers’ Individual and Collective Efficacy in Relation to Their Attitudes towards Inclusion –Analyses from an International Study Comprising Canada, Germany & Switzerland.
LibreCat
 
[51]
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Examining Aspects of Students’ Current Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment in the Classroom Using the Experience Sampling Method.
LibreCat
 
[50]
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effects of Peer Interactions and the Social Environment on Students’ Current Academic Motivation in the Classroom: An Experience Sampling Study. . 2024.
LibreCat
 
[49]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50534
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers‘ Collective Efficacy with Regard to Inclusive Practices – Characterising a New Scale and International Results from Canada, Germany, & Switzerland. 2023.
LibreCat
 
[48]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50532
Knickenberg, Margarita. Emotional-Motivationales Erleben Im Zusammenhang Mit Selbstbestimmtem Lernen Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Grundschulunterricht. 2023.
LibreCat
 
[47]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50535
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison across Five Countries. 2023.
LibreCat
 
[46]
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50533
Knickenberg, Margarita, et al. Mathematikleistungen von Grundschulkindern Im Zusammenhang Mit Dem von Ihnen Wahrgenommenen Feedback Und Ihren Selbstbezogenen Kognitionen.Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). „Schule Und Lehrkräfte.Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 
[45]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Knickenberg, Margarita, et al. “Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings.” SAGE Open, vol. 12, no. 1, 215824402210798, SAGE Publications, 2022, doi:10.1177/21582440221079896.
LibreCat | DOI
 
[44]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33433
Knickenberg, Margarita, et al. “Inklusives Klassenklima. Zur Bedeutung der sozialen Dimension des Klassenklimas unter Berücksichtigung von Heterogenität.” Inklusive Schule und Schulentwicklung Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz., edited by K Resch et al., Waxmann, 2021.
LibreCat
 
[43]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33434
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Die Bedeutsamkeit von Peers für Jugendliche in der Sekundarstufe und in der Freizeit.” G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung, edited by G Hagenauer and D Raufelder, Waxmann, 2021, pp. 335–50.
LibreCat
 
[42]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Qualität Sozialer Interaktionen von Jugendlichen Mit Emotionalen Problemen Oder Problemen Im Umgang Mit Peers Im Unterricht – Eine Pilotstudie Mit Der Experience Sampling Method. 2021.
LibreCat
 
[41]
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
Knickenberg, Margarita, et al. Gender, Special Education Needs, and Inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden. 2021.
LibreCat
 
[40]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33435
Knickenberg, Margarita, et al. “Peers als Quelle aktueller Motivation?” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 1–15, doi:10.1024/1010-0652/a000292.
LibreCat | DOI
 
[39]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33436
Knickenberg, Margarita, and Jan Christoph Störtländer. “Editorial zur zweiten Ausgabe der HLZ.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 2, no. 1, 2020, doi:10.4119/HLZ-3352.
LibreCat | DOI
 
[38]
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33437
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ).” SCHULE inklusiv, Friedrich Verlag, 2020.
LibreCat
 
[37]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45049
Knickenberg, Margarita, et al. Adolescents’ Engagement at School vs. Leisure Time and Their Emotional Involvement. 2020.
LibreCat
 
[36]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45051
Knickenberg, Margarita. Social Relationships in Students with Special Educational Needs. 2020.
LibreCat
 
[35]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45052
Knickenberg, Margarita. Individualisierung Des Lernens Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Lehrkräften Und Kindern. 2020.
LibreCat
 
[34]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45048
Knickenberg, Margarita, et al. Das Emotionale Erleben von Jugendlichen in Abhängigkeit Ihres Engagements in Schule Und Freizeit. 2020.
LibreCat
 
[33]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45053
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Students’ Emotional Experience during Peer Interactions in Different Academic Tracks. 2020.
LibreCat
 
[32]
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33438
Knickenberg, Margarita, et al. “Assessing Dimensions of Inclusion from Students’ Perspective – Measurement Invariance across Students with Learning Disabilities in Different Educational Settings.” European Journal of Special Needs Education, vol. 35, no. 3, Informa UK Limited, 2019, pp. 287–302, doi:10.1080/08856257.2019.1646958.
LibreCat | DOI
 
[31]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Hellmich, Frank, et al. Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 
[30]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Hellmich, Frank, et al. Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future". RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 
[29]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg, Margarita, et al. Inklusion Aus Der Sicht von Kindern Mit Dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in Verschiedenen Schulischen Kontexten. 2019.
LibreCat
 
[28]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg, Margarita, et al. Students with Emotional or Behavioral Problems: Their Emotional Experience in the Classroom during Peer Interactions. 2019.
LibreCat
 
[27]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg, Margarita, et al. Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. 2019.
LibreCat
 
[26]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg, Margarita, et al. Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. 2019.
LibreCat
 
[25]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg, Margarita, et al. Assessing Social Interaction Quality with the Experience Sampling Method. 2019.
LibreCat
 
[24]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg, Margarita, et al. Peer Interactions in Everyday School Life versus Leisure Time of Adolescents and Their Emotional Experience. 2019.
LibreCat
 
[23]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Erfassung von Merkmalen Inklusiven Unterrichts Mit Der Experience Sampling Method. 2019.
LibreCat
 
[22]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Knickenberg, Margarita, and Hinni Chantal. Applicability of ESM in School: Quality of Students’ Social Interaction. 2019.
LibreCat
 
[21]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33440
Hellmich, Frank, et al. “Einstellungen und Auffassungen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit dem inklusiven Unterricht in der Grundschule – Ergebnisse aus einer Interviewstudie.” Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, edited by Frank Hellmich et al., Kohlhammer, 2018, pp. 123–40.
LibreCat
 
[20]
2018 | Book | LibreCat-ID: 33439
Knickenberg, Margarita. Feedback Und Attributionen Im Grundschulunterricht. Bedeutung Für Motivation Und Lesekompetenzen. Springer, 2018.
LibreCat
 
[19]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Löper, Marwin Felix, et al. Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag Auf Der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education.” Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 
[18]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37758
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Selbst- Und Fremdbezogene Kausalattributionen Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule. Vortrag Auf Der 6. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Basel, 2018.
LibreCat
 
[17]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Knickenberg, Margarita, et al. Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and Examination of the Student Version. 2018.
LibreCat
 
[16]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Knickenberg, Margarita, et al. Assessing Dimensions of Inclusion – Measurement Invariance between Students with/without Disabilities. 2018.
LibreCat
 
[15]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Knickenberg, Margarita, et al. Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. 2018.
LibreCat
 
[14]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Selbst- Und Fremdbezogene Kausalattributionen Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule. 2018.
LibreCat
 
[13]
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33441
Hellmich, Frank, et al. “Vorstellungen von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen in Bezug auf die Gestaltung des individualisierten, inklusiven Unterrichts.” Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken, edited by F. Heinzel and K. Koch, VS / Springer, 2017, pp. 98–102.
LibreCat
 
[12]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45066
Knickenberg, Margarita. Effects of Feedback on Primary School Students’ Causal Attributions and Their Reading Comprehension. 2017.
LibreCat
 
[11]
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45067
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Leseverständnis, Kausalattributionen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Bei Kindern in Der Zweiten Hälfte Der Grundschulzeit. 2017.
LibreCat
 
[10]
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33442
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. “Kausalattributionen von Leseerfolgen und Lesemisserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule.” Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung, edited by K. Liebers et al., VS / Springer, 2016, pp. 199–204.
LibreCat
 
[9]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33321
Ulrich, Tanja, et al. “Der Dativerwerb -Forschungsergebnisse Und Ihre Therapeutischen Konsequenzen.” Logos , vol. 24, no. 3, 2016, pp. 176–90.
LibreCat
 
[8]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45069
Knickenberg, Margarita. Effekte von Wahrgenommenen Leistungsrückmeldungen Auf Lesebezogene Kausalattributionen Bei Kindern in Der Grundschule. 2016.
LibreCat
 
[7]
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45068
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Leistungsrückmeldungen Im Zusammenhang Mit Leseleistungen, Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Und Kausalattributionen Bei Kindern Im Dritten Und Vierten Grundschuljahr. 2016.
LibreCat
 
[6]
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45070
Knickenberg, Margarita, et al. Einstellungen Und Motivation von Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grundschulen in Bezug Auf Inklusiven Unterricht. 2015.
LibreCat
 
[5]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45073
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Attributionen von Erfolgen Und Misserfolgen Bei Kindern Im Leseunterricht Der Grundschule Im Zusammenhang Mit Rückmeldungen Ihrer Lehrkräfte. 2014.
LibreCat
 
[4]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45075
Knickenberg, Margarita, and Frank Hellmich. Kausalattributionen von Leseerfolgen Und -Misserfolgen Bei Grundschülerinnen Und -Schülern Im Zusammenhang Mit Leistungsrückmeldungen Ihrer Lehrkräfte. 2014.
LibreCat
 
[3]
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45074
Knickenberg, Margarita. Kausalattributionen Und Lehrkräftefeedback Im Leseunterricht Der Grundschule. 2014.
LibreCat
 
[2]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45079
Knickenberg, Margarita. Kausalattributionen von Leseerfolgen Und -Misserfolgen Bei Mädchen Und Jungen Im Zusammenhang Mit Leistungsrückmeldungen Ihrer Lehrkräfte. 2013.
LibreCat
 
[1]
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45076
Knickenberg, Margarita, et al. Einstellungen von Lehrkräften Zum Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. 2013.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed