Margarita Knickenberg
Institut für Erziehungswissenschaft
Grundschulpädagogik
margarita.knickenberg@uni-paderborn.deID
60 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53661
How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International 34 (2024) 17–41.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International 34 (2024) 17–41.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Students’ academic motivation in relation to peer interactions and social environment considering behavioral problems using the experience sampling method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Effekte von Peerinteraktionen und des sozialen Umfelds auf die aktuelle Motivation von Schüler*innen
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Adaptives Lernen im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Grund- und Förderschullehrkräften – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
M.F. Löper, M. Knickenberg, T. Kretzer, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität, München, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, M. Knickenberg, T. Kretzer, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität, München, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Die Bedeutung von Peers für die aktuelle akademische Motivation von Schüler*innen unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53214
How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International (2024).
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International (2024).
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50534
Teachers‘ collective efficacy with regard to inclusive practices – Characterising a new scale and international results from Canada, Germany, & Switzerland
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, T. Loreman, U. Sharma, in: 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, T. Loreman, U. Sharma, in: 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50532
Emotional-motivationales Erleben im Zusammenhang mit selbstbestimmtem Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Grundschulunterricht
M. Knickenberg, in: 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, in: 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50535
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison across five countries
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, in: 2023.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, in: 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54219
Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihren selbstbezogenen Kognitionen. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50533
Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihren selbstbezogenen Kognitionen.Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). „Schule und Lehrkräfte.Bildung neu denken“.
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Validation of the student version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in primary and secondary education settings
M. Knickenberg, C.L.A. Zurbriggen, S. Schwab, SAGE Open 12 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, C.L.A. Zurbriggen, S. Schwab, SAGE Open 12 (2022).
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33433
Inklusives Klassenklima. Zur Bedeutung der sozialen Dimension des Klassenklimas unter Berücksichtigung von Heterogenität
M. Knickenberg, A. Stöcker, C. Zurbriggen, in: K. Resch, K.-T. Lindner, B. Streese, M. Proyer, S. Schwab (Eds.), Inklusive Schule und Schulentwicklung Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz., Waxmann, Münster, 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, A. Stöcker, C. Zurbriggen, in: K. Resch, K.-T. Lindner, B. Streese, M. Proyer, S. Schwab (Eds.), Inklusive Schule und Schulentwicklung Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz., Waxmann, Münster, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33434
Die Bedeutsamkeit von Peers für Jugendliche in der Sekundarstufe und in der Freizeit
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: G. Hagenauer, D. Raufelder (Eds.), G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung, Waxmann, Münster / New York, 2021, pp. 335–350.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: G. Hagenauer, D. Raufelder (Eds.), G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung, Waxmann, Münster / New York, 2021, pp. 335–350.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
Qualität sozialer Interaktionen von Jugendlichen mit emotionalen Problemen oder Problemen im Umgang mit Peers im Unterricht – Eine Pilotstudie mit der Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
Gender, special education needs, and inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden
M. Knickenberg, J.M. DeVries, Ma. Trygger, in: 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, J.M. DeVries, Ma. Trygger, in: 2021.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33435
Peers als Quelle aktueller Motivation?
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, P. Schmidt, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2020) 1–15.
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, P. Schmidt, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2020) 1–15.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33436
Editorial zur zweiten Ausgabe der HLZ
M. Knickenberg, J.C. Störtländer, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 2 (2020).
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, J.C. Störtländer, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 2 (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33437
Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ)
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, SCHULE inklusiv (2020).
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, SCHULE inklusiv (2020).
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45049
Adolescents’ engagement at school vs. leisure time and their emotional involvement.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Dresden, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Dresden, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45051
Social relationships in students with special educational needs.
M. Knickenberg, in: London, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, in: London, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45052
Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern.
M. Knickenberg, in: Potsdam, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45048
Das emotionale Erleben von Jugendlichen in Abhängigkeit ihres Engagements in Schule und Freizeit.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Wien, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Wien, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45053
Students’ emotional experience during peer interactions in different academic tracks.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: Potsdam, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: Potsdam, 2020.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33438
Assessing dimensions of inclusion from students’ perspective – measurement invariance across students with learning disabilities in different educational settings
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, European Journal of Special Needs Education 35 (2019) 287–302.
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, European Journal of Special Needs Education 35 (2019) 287–302.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33440
Einstellungen und Auffassungen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit dem inklusiven Unterricht in der Grundschule – Ergebnisse aus einer Interviewstudie
F. Hellmich, M. Knickenberg, G. Görel, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 123–140.
LibreCat
F. Hellmich, M. Knickenberg, G. Görel, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 123–140.
2018 | Book | LibreCat-ID: 33439
Feedback und Attributionen im Grundschulunterricht. Bedeutung für Motivation und Lesekompetenzen
M. Knickenberg, Feedback Und Attributionen Im Grundschulunterricht. Bedeutung Für Motivation Und Lesekompetenzen, Springer, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, Feedback Und Attributionen Im Grundschulunterricht. Bedeutung Für Motivation Und Lesekompetenzen, Springer, Wiesbaden, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version
M. Knickenberg, T. Koskela, S. Hanna-Maija, in: 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, T. Koskela, S. Hanna-Maija, in: 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Potsdam, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Potsdam, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Wuppertal, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Basel, Schweiz, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Basel, Schweiz, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag auf der Conference "Teacher Efficacy and Inclusive Education"
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37758
Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45066
Effects of feedback on primary school students’ causal attributions and their reading comprehension.
M. Knickenberg, in: Copenhagen, Denmark, 2017.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Copenhagen, Denmark, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45067
Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit.
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Heidelberg, 2017.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Heidelberg, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33441
Vorstellungen von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen in Bezug auf die Gestaltung des individualisierten, inklusiven Unterrichts
F. Hellmich, G. Görel, M. Knickenberg, in: F. Heinzel, K. Koch (Eds.), Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken, VS / Springer, Wiesbaden, 2017, pp. 98–102.
LibreCat
F. Hellmich, G. Görel, M. Knickenberg, in: F. Heinzel, K. Koch (Eds.), Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken, VS / Springer, Wiesbaden, 2017, pp. 98–102.
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33442
Kausalattributionen von Leseerfolgen und Lesemisserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: K. Liebers, B. Landwehr, S. Reinhold, S. Riegler, R. Schmidt (Eds.), Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung, VS / Springer, Wiesbaden, 2016, pp. 199–204.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: K. Liebers, B. Landwehr, S. Reinhold, S. Riegler, R. Schmidt (Eds.), Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung, VS / Springer, Wiesbaden, 2016, pp. 199–204.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33321
Der Dativerwerb -Forschungsergebnisse und ihre therapeutischen Konsequenzen
T. Ulrich, M. Knickenberg, M. Penke, U. Lüdtke, H.J. Motsch, Logos 24 (2016) 176–190.
LibreCat
T. Ulrich, M. Knickenberg, M. Penke, U. Lüdtke, H.J. Motsch, Logos 24 (2016) 176–190.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45069
Effekte von wahrgenommenen Leistungsrückmeldungen auf lesebezogene Kausalattributionen bei Kindern in der Grundschule.
M. Knickenberg, in: Dortmund, 2016.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Dortmund, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45068
Leistungsrückmeldungen im Zusammenhang mit Leseleistungen, Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und Kausalattributionen bei Kindern im dritten und vierten Grundschuljahr
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bielefeld, 2016.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bielefeld, 2016.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45070
Einstellungen und Motivation von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen in Bezug auf inklusiven Unterricht.
M. Knickenberg, G. Gamze, F. Hellmich, in: Göttingen, 2015.
LibreCat
M. Knickenberg, G. Gamze, F. Hellmich, in: Göttingen, 2015.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45073
Attributionen von Erfolgen und Misserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule im Zusammenhang mit Rückmeldungen ihrer Lehrkräfte
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Leipzig, 2014.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Leipzig, 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45075
Kausalattributionen von Leseerfolgen und -misserfolgen bei Grundschülerinnen und -schülern im Zusammenhang mit Leistungsrückmeldungen ihrer Lehrkräfte
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Frankfurt a. Main, 2014.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Frankfurt a. Main, 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45074
Kausalattributionen und Lehrkräftefeedback im Leseunterricht der Grundschule
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2014.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2014.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45079
Kausalattributionen von Leseerfolgen und -misserfolgen bei Mädchen und Jungen im Zusammenhang mit Leistungsrückmeldungen ihrer Lehrkräfte.
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2013.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45076
Einstellungen von Lehrkräften zum inklusiven Unterricht in der Grundschule
M. Knickenberg, G. Görel, F. Hellmich, in: Braunschweig, 2013.
LibreCat
M. Knickenberg, G. Görel, F. Hellmich, in: Braunschweig, 2013.
60 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53661
How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International 34 (2024) 17–41.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International 34 (2024) 17–41.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Students’ academic motivation in relation to peer interactions and social environment considering behavioral problems using the experience sampling method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Effekte von Peerinteraktionen und des sozialen Umfelds auf die aktuelle Motivation von Schüler*innen
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Adaptives Lernen im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Grund- und Förderschullehrkräften – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
M.F. Löper, M. Knickenberg, T. Kretzer, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität, München, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, M. Knickenberg, T. Kretzer, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität, München, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Die Bedeutung von Peers für die aktuelle akademische Motivation von Schüler*innen unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53214
How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International (2024).
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International (2024).
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50534
Teachers‘ collective efficacy with regard to inclusive practices – Characterising a new scale and international results from Canada, Germany, & Switzerland
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, T. Loreman, U. Sharma, in: 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, T. Loreman, U. Sharma, in: 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50532
Emotional-motivationales Erleben im Zusammenhang mit selbstbestimmtem Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Grundschulunterricht
M. Knickenberg, in: 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, in: 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50535
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison across five countries
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, in: 2023.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, in: 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54219
Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihren selbstbezogenen Kognitionen. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50533
Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihren selbstbezogenen Kognitionen.Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). „Schule und Lehrkräfte.Bildung neu denken“.
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M. Knickenberg, N. Finke, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Validation of the student version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in primary and secondary education settings
M. Knickenberg, C.L.A. Zurbriggen, S. Schwab, SAGE Open 12 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, C.L.A. Zurbriggen, S. Schwab, SAGE Open 12 (2022).
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33433
Inklusives Klassenklima. Zur Bedeutung der sozialen Dimension des Klassenklimas unter Berücksichtigung von Heterogenität
M. Knickenberg, A. Stöcker, C. Zurbriggen, in: K. Resch, K.-T. Lindner, B. Streese, M. Proyer, S. Schwab (Eds.), Inklusive Schule und Schulentwicklung Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz., Waxmann, Münster, 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, A. Stöcker, C. Zurbriggen, in: K. Resch, K.-T. Lindner, B. Streese, M. Proyer, S. Schwab (Eds.), Inklusive Schule und Schulentwicklung Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz., Waxmann, Münster, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33434
Die Bedeutsamkeit von Peers für Jugendliche in der Sekundarstufe und in der Freizeit
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: G. Hagenauer, D. Raufelder (Eds.), G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung, Waxmann, Münster / New York, 2021, pp. 335–350.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: G. Hagenauer, D. Raufelder (Eds.), G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung, Waxmann, Münster / New York, 2021, pp. 335–350.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
Qualität sozialer Interaktionen von Jugendlichen mit emotionalen Problemen oder Problemen im Umgang mit Peers im Unterricht – Eine Pilotstudie mit der Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
Gender, special education needs, and inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden
M. Knickenberg, J.M. DeVries, Ma. Trygger, in: 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, J.M. DeVries, Ma. Trygger, in: 2021.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33435
Peers als Quelle aktueller Motivation?
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, P. Schmidt, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2020) 1–15.
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, P. Schmidt, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2020) 1–15.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33436
Editorial zur zweiten Ausgabe der HLZ
M. Knickenberg, J.C. Störtländer, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 2 (2020).
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, J.C. Störtländer, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 2 (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33437
Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ)
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, SCHULE inklusiv (2020).
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, SCHULE inklusiv (2020).
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45049
Adolescents’ engagement at school vs. leisure time and their emotional involvement.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Dresden, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Dresden, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45051
Social relationships in students with special educational needs.
M. Knickenberg, in: London, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, in: London, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45052
Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern.
M. Knickenberg, in: Potsdam, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45048
Das emotionale Erleben von Jugendlichen in Abhängigkeit ihres Engagements in Schule und Freizeit.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Wien, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Wien, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45053
Students’ emotional experience during peer interactions in different academic tracks.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: Potsdam, 2020.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: Potsdam, 2020.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33438
Assessing dimensions of inclusion from students’ perspective – measurement invariance across students with learning disabilities in different educational settings
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, European Journal of Special Needs Education 35 (2019) 287–302.
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, European Journal of Special Needs Education 35 (2019) 287–302.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33440
Einstellungen und Auffassungen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit dem inklusiven Unterricht in der Grundschule – Ergebnisse aus einer Interviewstudie
F. Hellmich, M. Knickenberg, G. Görel, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 123–140.
LibreCat
F. Hellmich, M. Knickenberg, G. Görel, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 123–140.
2018 | Book | LibreCat-ID: 33439
Feedback und Attributionen im Grundschulunterricht. Bedeutung für Motivation und Lesekompetenzen
M. Knickenberg, Feedback Und Attributionen Im Grundschulunterricht. Bedeutung Für Motivation Und Lesekompetenzen, Springer, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, Feedback Und Attributionen Im Grundschulunterricht. Bedeutung Für Motivation Und Lesekompetenzen, Springer, Wiesbaden, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version
M. Knickenberg, T. Koskela, S. Hanna-Maija, in: 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, T. Koskela, S. Hanna-Maija, in: 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Potsdam, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Potsdam, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Wuppertal, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Basel, Schweiz, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Basel, Schweiz, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag auf der Conference "Teacher Efficacy and Inclusive Education"
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
LibreCat
M.F. Löper, M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2018.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37758
Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Universität Basel, Basel, 2018.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45066
Effects of feedback on primary school students’ causal attributions and their reading comprehension.
M. Knickenberg, in: Copenhagen, Denmark, 2017.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Copenhagen, Denmark, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45067
Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit.
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Heidelberg, 2017.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Heidelberg, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33441
Vorstellungen von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen in Bezug auf die Gestaltung des individualisierten, inklusiven Unterrichts
F. Hellmich, G. Görel, M. Knickenberg, in: F. Heinzel, K. Koch (Eds.), Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken, VS / Springer, Wiesbaden, 2017, pp. 98–102.
LibreCat
F. Hellmich, G. Görel, M. Knickenberg, in: F. Heinzel, K. Koch (Eds.), Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken, VS / Springer, Wiesbaden, 2017, pp. 98–102.
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33442
Kausalattributionen von Leseerfolgen und Lesemisserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: K. Liebers, B. Landwehr, S. Reinhold, S. Riegler, R. Schmidt (Eds.), Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung, VS / Springer, Wiesbaden, 2016, pp. 199–204.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: K. Liebers, B. Landwehr, S. Reinhold, S. Riegler, R. Schmidt (Eds.), Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung, VS / Springer, Wiesbaden, 2016, pp. 199–204.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33321
Der Dativerwerb -Forschungsergebnisse und ihre therapeutischen Konsequenzen
T. Ulrich, M. Knickenberg, M. Penke, U. Lüdtke, H.J. Motsch, Logos 24 (2016) 176–190.
LibreCat
T. Ulrich, M. Knickenberg, M. Penke, U. Lüdtke, H.J. Motsch, Logos 24 (2016) 176–190.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45069
Effekte von wahrgenommenen Leistungsrückmeldungen auf lesebezogene Kausalattributionen bei Kindern in der Grundschule.
M. Knickenberg, in: Dortmund, 2016.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Dortmund, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45068
Leistungsrückmeldungen im Zusammenhang mit Leseleistungen, Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und Kausalattributionen bei Kindern im dritten und vierten Grundschuljahr
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bielefeld, 2016.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Bielefeld, 2016.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45070
Einstellungen und Motivation von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen in Bezug auf inklusiven Unterricht.
M. Knickenberg, G. Gamze, F. Hellmich, in: Göttingen, 2015.
LibreCat
M. Knickenberg, G. Gamze, F. Hellmich, in: Göttingen, 2015.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45073
Attributionen von Erfolgen und Misserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule im Zusammenhang mit Rückmeldungen ihrer Lehrkräfte
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Leipzig, 2014.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Leipzig, 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45075
Kausalattributionen von Leseerfolgen und -misserfolgen bei Grundschülerinnen und -schülern im Zusammenhang mit Leistungsrückmeldungen ihrer Lehrkräfte
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Frankfurt a. Main, 2014.
LibreCat
M. Knickenberg, F. Hellmich, in: Frankfurt a. Main, 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45074
Kausalattributionen und Lehrkräftefeedback im Leseunterricht der Grundschule
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2014.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2014.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45079
Kausalattributionen von Leseerfolgen und -misserfolgen bei Mädchen und Jungen im Zusammenhang mit Leistungsrückmeldungen ihrer Lehrkräfte.
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2013.
LibreCat
M. Knickenberg, in: Paderborn, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45076
Einstellungen von Lehrkräften zum inklusiven Unterricht in der Grundschule
M. Knickenberg, G. Görel, F. Hellmich, in: Braunschweig, 2013.
LibreCat
M. Knickenberg, G. Görel, F. Hellmich, in: Braunschweig, 2013.