Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3692
Bedingungsfaktoren beruflichen Könnens
C. Harteis, in: A. Rausch, J. Warwas, J. Seifried, E. Wuttke (Eds.), Konzepte Und Ergebnisse Ausgewählter Forschungsfelder Der Beruflichen Bildung, Schneider Hohengehren, Baltmannsweiler, 2015, pp. 157–174.
LibreCat
 
 

2015 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 36859
Die Kinderladenbewegung
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: M. Rißmann (Ed.), Lexikon Kindheitspädagogik, Carl Link, Köln, 2015, p. 568.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36537
Soziale Aus- und (Ein)Schließungen in der Sozialen Arbeit. Grundlegende Bemerkungen
S. Landhäußer, in: DGfE-Kommission Sozialpädagogik (Ed.), Praktiken der Ein- und Ausschließung in der Sozialen Arbeit, Beltz Juventa, Weinheim, 2015, pp. 19–31.
LibreCat
 

2015 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 40161
Antiautoritäre Erziehung
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: M. Rißmann (Ed.), Lexikon Kindheitspädagogik, Carl Link, Köln, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36905
Kinderladen
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: M. Rißmann (Ed.), Lexikon Kindheitspädagogik, Carl Link, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36403
Soziales Kapital und Nachbarschaft
S. Landhäußer, in: Christian Reutlinger, Steve Stiehler, Eva Lingg (Eds.), Soziale Nachbarschaften: Geschichte, Grundlagen, Perspektiven, Springer VS, Wiesbaden, 2015, pp. 169–175.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 35789 LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44783
Brücken bauen in der Werkstatt: Die Bedeutung von Forschungswerkstätten in der Bearbeitung des Theorie-Praxis-Verhältnisses in der Lehrer/innenbildung
C. Freitag, S. Thünemann, in: N. Katenbrink, I. Kunze, C. Solzbacher (Eds.), Brücken bauen – Praxisforschung zu Übergängen im Bildungssystem, Haus Monsenstein und Vannedat, Münster, 2015, pp. 210–220.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44784
Gewalt und Zuchtmittel in der Schulgeschichte
C. Freitag, in: W. Melzer, et.al. (Eds.), Handbuch Aggression, Gewalt und Kriminalität bei Kindern und Jugendlichen, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2015, pp. 282–285.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 3663
Ausbleibende Effekte pädagogischer Professionalisierung des betrieblichen Ausbildungspersonals: Ergebnisse einer Längsschnittstudie
A. Rausch, J. Seifried, C. Harteis, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 17 (2014) 127--147.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3664
Grasping learning during internships: the case of engineering education
D. Gijbels, C. Harteis, V. Donche, P. Van den Bossche, S. Maes, K. Temmen, in: C. Harteis, J. Seifried, A. Rausch (Eds.), Discourses on Professional Learning, Springer, Dordrecht, 2014, pp. 177--188.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3665
Discourses on professional learning: On the boundary between learning and working
C. Harteis, A. Rausch, J. Seifried, in: C. Harteis, J. Seifried, A. Rausch (Eds.), Discourses on Professional Learning, Springer, Dordrecht, 2014, pp. 1--7.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3666
Discourses on professional learning
C. Harteis, A. Rausch, J. Seifried, eds., Discourses on Professional Learning, Springer, Dordrecht, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3667
Learning from errors at work
C. Harteis, J. Bauer, in: S. Billett, C. Harteis, H. Gruber (Eds.), International Handbook of Research in Professional and Practice-Based Learning, 2014, pp. 699--732.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3668
International handbook of research in professional and practice-based learning
S. Billett, C. Harteis, H. Gruber, eds., International Handbook of Research in Professional and Practice-Based Learning, Springer, Dordrecht, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3678
Pre-service teachers’ perspectives and practices in utilizing ubiquitous technologies for academic-oriented learning and knowledge management
A.L. Daunert, C. Harteis, in: J.-E. Pelet (Ed.), E-Learning 2.0 Technologies and Web Applications in Higher Education, IGI Global, Hershey, 2014, pp. 254--272.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3685
Employing agency in academic settings: Doctoral students shaping their own experiences
M. Goller, C. Harteis, in: C. Harteis, A. Rausch, J. Seifried (Eds.), Discourses on Professional Learning, Springer, Dordrecht, 2014, pp. 189--210.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3686
New skills for new jobs: Work agency as a necessary condition for successful lifelong learning
C. Harteis, M. Goller, in: T. Halttunen, M. Koivisto, S. Billett (Eds.), Promoting, Assessing, Recognizing and Certifying Lifelong Learning, Springer, Dordrecht, 2014, pp. 37--56.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3718
Auswirkungen des Bologna-Prozesses: Eine Expertise der Hochschuldidaktik
C. Harteis, in: R. Arnold, K. Wolf (Eds.), Herausforderung Kompetenzorientierte Hochschule, Schneider, Hohengeheren, 2014, pp. 189–211.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3719
Investigating intuition under the perpective of expertise: Experiences from two experimental studies
C. Harteis, in: M. Sinclair (Ed.), Handbook of Intuition Research Methodology, Edward Elgar, Cheltenham, 2014, pp. 116–129.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29729
Agentic Behaviour at Work: Crafting Learning Experiences
M. Goller, S. Billett, in: C. Harteis, A. Rausch, J. Seifried (Eds.), Professional and Practice-Based Learning, Springer Netherlands, Dordrecht, 2014, pp. 25–44.
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29730 | OA
„Ich muss mal um Rat/Bestätigung/kollektives Aufregen bitten“ – Kommunikations(t)räume für Lehrkräfte
R.W. Jahn, M. Goller, in: W. Wittwer, A. Diettrich, M. Walber (Eds.), Lernräume: Gestaltung von Lernumgebungen für die Weiterbildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2014, p. S. 184-203.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37307 LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37309
The Theoretical Orthodoxy of Children’s and Youth Agency and Its Contradictions: Moving from Normative Thresholds to a Situated Assessment of Children’s and Youth Lives
S. Dahmen, in: J.-M. Bonvin, D. Stöcklin (Eds.), Children’s Rights and the Capability Approach, Springer, 2014, pp. 153–173.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36543
Familien- und Elternbildung im Kontext sozialen Wandels und sozialer Ungleichheiten
S. Landhäußer, in: S. Faas, M. Zipperle (Eds.), Sozialer Wandel. Herausforderungen für Kulturelle Bildung und Soziale Arbeit, Springer VS, Wiesbaden, 2014, pp. 171–181.
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36990
Über Kompetenzen und Verwirklichungschancen von Adressat/innen Sozialer Arbeit
S. Landhäußer, in: S. Faas, P. Bauer, R. Treptow (Eds.), Kompetenz, Performanz, soziale Teilhabe  Sozialpädagogische Perspektiven auf ein bildungstheoretisches Konstrukt, Springer, Wiesbaden, 2014, pp. 171–181.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 35906
Encouraging Family and Parent Education: Program Development and Evaluation in the Federal State of Baden-Württemberg, Germany
S. Landhäußer, S. Faas, R. Treptow, Center for Educational Policy Studies Journal (CEPS) Vol 4 (2014).
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44789
Das Projekt ‚Balu und Du‘ – Kompetenzerwerb bei Mentoren und Mentees
C. Freitag, C. Burgdorf, in: C. Rohlfs, C. Palentien, M. Harring (Eds.), Kompetenz-Bildung. Soziale, emotionale und kommunikative Kompetenzen von Kindern und Jugendlichen, 2nd ed., Springer VS, Wiesbaden, 2014, pp. 385–399.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44790
Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive
C. Freitag, ed., Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, Budrich UniPress, Opladen, Berlin, Toronto, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44787
Das Vergleichen vergleichen: Erträge der Interdisziplinarität
C. Freitag, in: C. Freitag (Ed.), Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, Budrich, Opladen, 2014, pp. 73–77.
LibreCat
 
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44786
Erfahrungen mit dem Peer Learning im Mentorenprogramm „Balu und Du“
C. Freitag, V. Rumpold, K. Georgi, in: P. Westphal, et.al. (Eds.), Peer Learning durch Mentoring, Coaching & Co, Prolog, Immenhausen, 2014, pp. 115–123.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44788
Einleitung
C. Freitag, in: C. Freitag (Ed.), Methoden des Vergleichs. Komparatistische Methodologie und Forschungsmethodik in interdisziplinärer Perspektive, Budrich, Opladen, 2014, pp. 7–11.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 3660
Intuitive expertise: Theories and empirical evidence
C. Harteis, S. Billett, Educational Research Review 9 (2013) 145--157.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 37310
Identifying and Tackling Inequality: A Challenge for Social Work
S. Dahmen, B. Beuret, J.-M. Bonvin, Schweizerische Zeitschrift Für Soziale Arbeit/Revue Suisse de Travail Social 13 (2013) 9–25.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36548
Eltern- und Familienbildung im Kindergarten. Zwischen gemeinsamer Erziehungsverantwortung, sozialer Teilhabe und frühkindlicher Entwicklungsförderung
S. Faas, S. Landhäußer, in: Sektion Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit (Ed.), Konsens und Kontroversen. Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit im Dialog, Beltz Juventa, Weinheim, 2013, pp. 142–154.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36549
Gemeinwesenarbeit und die Aktivierung von sozialem Kapital
S. Landhäußer, in: S. Stövesand, C. Stoik, U. Troxler (Eds.), Handbuch Gemeinwesenarbeit, Barbara Budrich, Leverkusen, 2013, pp. 154–160.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44791
Propheten in die Schule? Einige Anmerkungen aus erziehungswissenschaftlicher Perspektive
C. Freitag, in: K. von Stosch, T. Isik (Eds.), Prophetie in Islam und Christentum. Beiträge zur Komparativen Theologie, Schöningh, Paderborn, 2013, pp. 259–262.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44792
Gesundheit als Merkmal ganzheitlicher Persönlichkeitsförderung im Mentorenprojekt Balu und Du
C. Freitag, H. Müller-Kohlenberg, S. Drexler, S. Rölker, in: A. Schneider (Ed.), Soziale Arbeit – Forschung – Gesundheit. Forschung: bio-psycho-sozial, Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2013, pp. 97–113.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 44794
Wie Lehrkräfte über die Religion ihrer Schüler und Schülerinnen denken
C. Freitag, E. Tegeler, J. Bohnhorst, Informationes Theologiae Europae, Internationales ökumenisches Jahrbuch für Theologie, 17. Jahrgang 2008-2013 (2013) 199–222.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44793
Musik als missionspädagogisches Instrument
C. Freitag, in: M. Keuchen, H. Kuhlmann, M. Leutzsch (Eds.), Musik in Religion – Religion in Musik, Garamond, Jena, 2013, pp. 101–112.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 3633
Professional competence and intuitive decision making: A simulation study in the domain of emergency medicine
C. Harteis, B. Morgenthaler, C. Kugler, K.-P. Ittner, G. Roth, B. Graf, Vocations and Learning 5 (2012) 119--136.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 3634
When workplace learning fails: Individual and organisational limitations--Exemplarily demonstrated by the issue of responsibility in work life
C. Harteis, International Journal of Human Resources Development and Management 12 (2012) 92--107.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3637
Human fallibility and learning from errors at work
J. Bauer, M. Gartmeier, C. Harteis, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 155--169.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3638
The ambiguity of errors for work and learning: Introduction to the volume
J. Bauer, C. Harteis, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 1--14.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3639
Research on human fallibility and learning from errors at work: Challenges for theory, research, and practice
C. Harteis, J. Bauer, H. Heid, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 255--265.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3640
Error Orientation in the Context of Intuitive and Competent Behaviour: Results of an Exploratory Study in the Domain of Emergency Medicine
C. Harteis, F. Frost, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 141--153.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3641
LehreProfi--Entwicklung und Einsatz eines Instruments zur Erfassung hochschuldidaktischer Kompetenz
J. Fiehn, S. Spie{\ss}, F. Ceylan, C. Harteis, S. Schworm, in: R. Egger, M. Merkt (Eds.), Lernwelt Universität, Springer VS, Wiesbaden, 2012, pp. 45--62.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3646
Human fallibility: The ambiguity of errors for work and learning
J. Bauer, C. Harteis, eds., Human Fallibility: The Ambiguity of Errors for Work and Learning, Springer, Dordrecht, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3659
Entwicklungsaufgaben im Erwachsenenalter
H. Gruber, C. Harteis, in: M. Dick, W. Marotzki, H. Mieg (Eds.), Handbuch Professionsentwicklung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2012, pp. 231–239.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3714
Learning from errors in the professions
J. Bauer, M. Gartmeier, C. Harteis, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility. The Ambiguity of Errors for Work and Learning, Springer, Dordrecht, 2012, pp. 1–14.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 3715
Wuttke & Seifried (Eds.). (2012). Learning from errors at school and at work
K. Buschmeyer, C. Harteis, Vocations and Learning. Studies in Vocational and Professional Education 5 (2012) 313–316.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3716
Learning from mistakes - still a challenge for research and business practice
C. Harteis, K. Buschmeyer, in: E. Wuttke, J. Seifried (Eds.), Learning from Errors at School and at Work, Barbara Budrich, Opladen, 2012, pp. 31–47.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3717
Error orientation and intuitive decision making
C. Harteis, F. Frost, in: J. Bauer, C. Harteis (Eds.), Human Fallibility. The Ambiguity of Errors for Work and Learning, 2012, pp. 141–153.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 37311
When ideas circulate. A walk across disciplines and different uses of the ‘capability approach’
S. Dahmen, M. Bussi, Transfer: European Review of Labour and Research 18 (2012) 91–95.
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36552
Sozialräumlich orientierte Soziale Arbeit – Eine Spurensuche nach der Kategorie Gender
S. Landhäußer, in: B. Bütow, C. Munsch (Eds.), Soziale Arbeit und Geschlecht. Herausforderungen jenseits von Universalisierung und Essentialisierung., Westphälisches Dampfboot, Münster, 2012, pp. 128–141.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44800 LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44801
„Wenn meine Eltern nachts zanken, kann ich nicht schlafen.“ Kinder als Opfer von Gewalt in der Familie
C. Freitag, Schüler. Wissen für Lehrer. Jahresheft zum Thema Gewalt. In: Heidrun Bründel, Christine Freitag, Inge Michels, Wilfried Schubarth, Ludwig Stecher, Klaus-Jürgen Tillmann (Hg.) (2012) 64–66.
LibreCat
 

2012 | Special Issue | LibreCat-ID: 44799
Schüler. Wissen für Lehrer
C. Freitag, H. Bründel, I. Michels, W. Schubarth, L. Stecher, K.-J. Tillmann, eds., Schüler. Wissen für Lehrer, Seelze (Friedrich), 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44798
Praxisforschung in der Lehrerbildung. Paderborner Beiträge zur Unterrichtsforschung und Lehrerbildung
C. Freitag, I. von Bargen, eds., Praxisforschung in der Lehrerbildung. Paderborner Beiträge zur Unterrichtsforschung und Lehrerbildung, LIT, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Special Issue | LibreCat-ID: 44796
Raum, Macht und Differenz in gesellschaftlichen Transformationsprozessen: Perspektiven der interkulturellen und vergleichenden Erziehungswissenschaft
C. Freitag, M. Hummrich, C. Riegel, eds., Raum, Macht und Differenz in gesellschaftlichen Transformationsprozessen: Perspektiven der interkulturellen und vergleichenden Erziehungswissenschaft, Münster (Waxmann), 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44795
Einleitung: Praxisforschung in der Lehrerbildung
C. Freitag, in: C. Freitag, I. von Bargen (Eds.), Praxisforschung in der Lehrerbildung, LIT, Münster, 2012, pp. 11–20.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44797
Raum, Macht und Differenz – Einführung in das Themenheft
C. Freitag, M. Hummrich, C. Riegel, Raum, Macht und Differenz in gesellschaftlichen Transformationsprozessen. In: Dies. et al. (Hg.) (2012) 1–11.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 44802
„… daß sie mehr als Thier sind, welches man mit dem Stocke schlagen muß.“ Zur langwierigen Abkehr von Schulzucht und -züchtigung
C. Freitag, Schüler. Wissen für Lehrer. Jahresheft Gewalt. In: Heidrun Bründel, Christine Freitag, Inge Michels, Wilfried Schubarth, Ludwig Stecher, Klaus-Jürgen Tillmann (Hg.) (2012) 14–18.
LibreCat
 

2011 | Book | LibreCat-ID: 3620
Kompetenz in der Hochschuldidaktik: Ergebnisse einer Delphi-Studie über die Zukunft der Hochschullehre
N.-V. Paetz, F. Ceylan, J. Fiehn, S. Schworm, C. Harteis, Kompetenz in Der Hochschuldidaktik: Ergebnisse Einer Delphi-Studie Über Die Zukunft Der Hochschullehre, VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3628
Die Auswirkungen des Bologna-Prozesses--Eine Expertise der Hochschuldidaktik
F. Ceylan, J. Fiehn, N.-V. Paetz, S. Schworm, C. Harteis, in: S. Nickel (Ed.), Der Bologna-Prozess Aus Sicht Der Hochschulforschung, CHE, Gütersloh, 2011, pp. 106–122.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3630
Intuitive decision making in emergency medicine: an explorative study
C. Harteis, B. Morgenthaler, C. Kugler, K.-P. Ittner, G. Roth, B. Graf, in: M. Sinclair (Ed.), Handbook of Intuition Research, Edward Elgar, Cheltenham, 2011, pp. 145–156.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3632
Researching workplace learning in Europe
H. Gruber, C. Harteis, in: M. Malloch, L. Cairns, B. O’Connor (Eds.), The SAGE Handbook of Workplace Learning, Sage, London, 2011, pp. 224--235.
LibreCat
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36561
Empirische Forschung und Soziale Arbeit. Ein Studienbuch.
G. Oelerich, H.-U. Otto, eds., Empirische Forschung und Soziale Arbeit. Ein Studienbuch., Springer, 2011.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37027
Hauptkomponentenanalyse
S. Landhäußer, H. Ziegler, in: G. Oelerich, H.-U. Otto (Eds.), Empirische Forschung und Soziale Arbeit. Ein Studienbuch, VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, Wiesbaden, 2011, pp. 329–334.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36560
Zur Empirie sozialräumlich orientierter Sozialer Arbeit – Soziales Kapital messen.
S. Landhäußer, H. Ziegler, in: Hans-Uwe Otto, G. Oelerich (Eds.), Empirische Forschung und Soziale Arbeit , Springer, Wiesbaden, 2011, pp. 65–76.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36554
Konstruktionen von Armut zwischen AdressatInnen und moralisierend-punitivem Diskurs
K.A. Chassé, A. Klein, S. Landhäußer, M. Zander, in: H. Schmidt-Semisch, B. Dollinger (Eds.), Gerechte Ausgrenzung? Wohlfahrtsproduktion und die neue Lust am Strafen, Springer, 2011, pp. 227–244.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37030
Soziale Brennpunkte
S. Landhäußer, in: K.-P. Horn, H. Kemnitz , W. Marotzki, U. Sandfuchs (Eds.), Lexikon Erziehungswissenschaft, Julius Klinkhardt, Heilbrunn, 2011, p. S. 286-287.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 37038 LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44803
Religionssensible Schulkultur aus erziehungswissenschaftlicher Sicht
C. Freitag, in: G. Guttenberger, H. Schröter-Wittke (Eds.), Religionssensible Schulkultur, Geramond, Jena, 2011, pp. 285–294.
LibreCat
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44805
Anpassen, verändern, abschaffen? Schulische Leistungsbewertung in der Diskussion
C. Freitag, C. Solzbacher, eds., Anpassen, verändern, abschaffen? Schulische Leistungsbewertung in der Diskussion, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44804
Wie muss die schulpraktisch orientierte Lehrerbildung die schulischen Veränderungen aufnehmen?
C. Freitag, in: F. Hauzenberger, M. Rotermund (Eds.), Schulpraxisstudien in Europa, Uni Verlag, Leipzig, 2011, pp. 117–127.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 3622
Expertise of team leaders in analysing team conflicts
M. Rupprecht, J. Strasser, H. Gruber, C. Harteis, Vocations and Learning (2010) 39--54.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 3624
How Epistemic Beliefs Influence e-Learning in Daily Work-life.
C. Harteis, H. Gruber, H. Hertramph, Journal of Educational Technology & Society 13 (2010) 201–211.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3625
Contributions of e-collaborative knowledge construction to professional learning and expertise
C. Harteis, in: B. Ertl (Ed.), Organizational Learning and Knowledge: Concepts, Methodologies, Tools and Applications, IGI Global, Hershey, 2010, pp. 332--350.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3649
Kompetenzerwerb im betrieblichen Arbeitsalltag
C. Harteis, H. Gruber, M. Rehrl, in: C. Spiel, R. Reimann, B. Schober, P. Wagner (Eds.), Bildungspsychologie, Hogrefe, Göttingen, 2010, pp. 183–187.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3711
Wirtschaft und Betrieb
H. Heid, C. Harteis, in: R. Tippelt, B. Schmidt (Eds.), Handbuch Bildungsforschung, 3rd ed., VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2010, pp. 467–481.
LibreCat
 

2010 | Book | LibreCat-ID: 37313
Evidenzbasierte Soziale Arbeit. Zur Rolle wissenschaftlichen Wissens für sozialarbeiterisches Handeln
S. Dahmen, Evidenzbasierte Soziale Arbeit. Zur Rolle Wissenschaftlichen Wissens Für Sozialarbeiterisches Handeln, Schneider Verlag Hohengehren, 2010.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36564
Armut und Prekarisierung von Adressat_innen Sozialer Arbeit
F. Kessl, A. Klein, S. Landhäußer, in: W. Thole (Ed.), Grundriss Sozialer Arbeit: ein einführendes Handbuch. , 3rd ed., Springer, Wiesbaden, 2010, pp. 541–547.
LibreCat
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36858
Kulturelle Bildungsarmut und verzögerter Wertewandel.
H. Barz, D. Baum, M. Cerci, N. Göddertz, T. Raidt, in: Bildungsverlierer. Neue Ungleichheiten., VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, Wiesbaden, 2010, pp. 95–121.
LibreCat | DOI
 

2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36565
Inklusion im lokalen Sozialraum – Empirische Anmerkungen zu einer aktuellen Auseinandersetzung
S. Landhäußer, in: H. Wittig-Koppe, F. Bremer, H. Hansen (Eds.), Teilhabe in Zeiten verschärfter Ausgrenzung. Kritische Beiträge zur Inklusionsdebatte. , Paranus, Die Brücke, Neumünster, 2010, pp. 121–128.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 44807 LibreCat
 

2010 | Report | LibreCat-ID: 44806
Studentische Mentorinnen und Mentoren des „Balu und Du“-Projekts im Fokus der Begleit-, Handlungs- und Aktionsforschung (Präsentation)
C. Freitag, I. von Bargen, H. Müller-Kohlenberg, S. Rölker, C. Weizsäcker, Studentische Mentorinnen und Mentoren des „Balu und Du“-Projekts im Fokus der Begleit-, Handlungs- und Aktionsforschung (Präsentation), 2010.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3617
Professional learning and TVET: challenges and perspectives for teachers and instructors
C. Harteis, in: R. McLean, D. Wilson (Eds.), International Handbook of Education for the Changing World of Work, Springer, Dordrecht, 2009, pp. 1351--1366.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3650
Lernen von Lehrenden im Arbeitsprozess
R.H. Mulder, C. Harteis, H. Gruber, in: O. Zlatkin-Troitschanskaja, K. Beck, D. Sembill, R. Nickolaus, R. Mulder (Eds.), Lehrprofessionalität - Bedingungen, Genese, Wirkungen Und Messung, Beltz, Weinheim, 2009, pp. 567–576.
LibreCat
 

2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3713
Wirtschaft und Betrieb
H. Heid, C. Harteis, in: R. Tippelt, B. Schmidt (Eds.), Handbuch Bildungsforschung, 2nd ed., VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2009, pp. 467–481.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 35907
Das communityorientierte Vorgehen der "Settlerinnen" von "Hull-House": Soziales Kapital und Perspektiven auf die Professionalisierung Sozialer Arbeit
S. Landhäußer, Disziplingeschichte der Erziehungswissenschaft als Geschlechtergeschichte (2009) 97–110.
LibreCat
 

2009 | Book | LibreCat-ID: 36298
Communityorientierung in der Sozialen Arbeit: Die Aktivierung von sozialem Kapital
S. Landhäußer, Communityorientierung in der Sozialen Arbeit: Die Aktivierung von sozialem Kapital, Springer, Wiesbaden, 2009.
LibreCat | DOI
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 44808
Zurück zur Meisterlehre? Beurteilen lernen und beurteilt werden am Ausbildungsort Schule
C. Freitag, Seminar – Lehrerbildung und Schule 3/2009 (2009) 19–24.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3597 LibreCat
 

2008 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3598
Emerging perspectives of workplace learning
S. Billett, C. Harteis, A. Eteläpelto, eds., Emerging Perspectives of Workplace Learning, Sense, Rotterdam, 2008.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3604
The culture of learning from mistakes: How employees handle mistakes in everyday work
C. Harteis, J. Bauer, H. Gruber, International Journal of Educational Research (2008) 223--231.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3605
The workplace as learning environment: Introduction
C. Harteis, S. Billett, International Journal of Educational Research (2008) 209--212.
LibreCat
 

2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 3610
How important is intuition for teaching expertise in the field of adult education?
C. Harteis, H. Gruber, Studies in the Education of Adults (2008) 96--109.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed